DJ tijdperk voorbij? (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djmamo    posted on 12-10-2010 11:56
Na jaren vinyl, cd's en mp3's te hebben gedraaid met gigs, soms grote,?in Nederland, Belgie en Duitsland sta ik nu op een punt om te gaan stoppen met deze mooie hobby.

Waarom ga ik stoppen zullen vele denken, ik ben van mening dat het met de dag moeilijker word om nog net als vroeger je platen te draaien in een leuke discotheek.
Zelf organiseer ik feesten (houselicious, Massive en The 90's Club) en daaraan zie ik ook dat ook 'lokaal bekendere dj's het steeds moeilijker krijgen om te draaien. En sommige dj's produceren ook met regelmaat platen die dan te koop zijn via de muzieksites.
Per week krijg ik 5/6 verzoeken of jongens op mijn feesten mogen draaien, dat is geen probleem mits het niveau goed is. Maar onder deze dj's zitten ook jongens die op het punt staan van doorbreken of al onder contract staan bij een agency. Maar hieruit blijkt wel dat het ook voor deze jongens steeds moeilijker word om te kunnen draaien.

Ook het publiek is verandert, zelf zie ik dat het publiek (de massa) pas reageert op de commerciele hits, en niet op de manier dat een pro dj draait of hoe zijn platen keuze is. hee wat leuk daar is 'show me love' weer.....En dit is ook door menig pro dj bevestigd, de massa wil gewoon top 40 dance horen. en niet de muziek van de betreffende dj's.

Ook als je naar de laatste jaren kijkt. op alle grote feesten staan bijna allemaal dezelfde namen. het moet ook steeds groter en mooier en beter. De nederlandse stappers/partygangers zijn verwend.
En als er eens een keertje geen laser of vuur bij een show zit dan was het een slecht feest....

Met de intreding van Traktor en andere systemen word het ook steeds makkelijker om te gaan draaien. Bij traktor is het?zo gemakkelijk dat iedereen zonder ook maar enige vorm van dj achtergrond, gemakkelijk?2 nummers in elkaar kunnen mixen.

Met deze dingen, het steeds meer verzadigen van de markt, en het?steeds makkelijker worden om te draaien. en het moeilijker worden van het publiek,?denk ik dat het echte DJ'en voorbij is.

DJ's hoeven niet meer met zware tassen te shouwen (is ook niet zo heel erg), een goede set voorbereiden is handig, maar blijkt ook vaak dat je (als all-round resident) toch niet weet welke kant het opgaat. En als je geboekt word voor een set van 1 1/2 uur voor jouw style, dan krijg je toch altijd de vraag: heb je niet dat nummer uit de top 40.....!?
En als pietje van 12 met zijn mp3's tegenwoordig je concurent is omdat hij maar 20 euro vraagt (wat soms genoeg zegt) dan houd het toch snel op.

En daarom ben ik van mening dat het hele DJ gebeuren langzaam stopt. en ben benieuwd wat jullie bevindingen zijn.
www.moonentertainment.nl

What do you think about DJ tijdperk voorbij? ??

Vote :   

Dniz    posted on 12-10-2010 12:13
Eingelijk ben ik het wel helemaal met je eens.
Zelf? heb ik nog niet super veel op feesten gedraaid maar wel genoeg om mijn bevindingen te bepalen.
het genre waar ik in draai?is hardcore, en daar zijn ook 13 in een dozijn dj's van. De een beter dan de andere.
Je moet heel veel moeite doen om boekingen te krijgen en als je ze dan hebt sta je voor een half lege zaal. Verder is het budget wat organisaties hebben steeds lager dus komt het steeds vaker voor dat je voor een onkostenvergoeding of een paar biertjes staat te draaien. Nu is dat natuurlijk ook geen probleem. Het is voor mij iig gewoon een hobby en heb ik een goed betaalde baan, maar een beetje investering terugverdienen zou niet verkeerd zijn natuurlijk.

Wat je ook zegt over traktor e.d. Zelf heb ik dat aangeschaft omdat ik naast hardcore (vanaf vinyl en dit jaar pas vanaf cd) ook wat andere dingen wil draaien. Nou iedereen kan dan beatmatchen. Je moet echt iets met de effecten gaan doen om het leuk te houden. Maar dat hoort men weer niet.

Een mooi voorbeeld wat nu weer speeld is die gast van OhOhCherso, doet mee in een tv programma. Beetje populair doen en dan nu naast Billy the Clit op feesten staan. Ik gun het hem echt daar niet van, maar ik weet zeker dat ie nog nooit vinyl aangeraakt heeft.

Als ik voor mezelf de optelsom maak krijg ik ook steeds minder zin om demo's te maken in de hoop dat je een boeking krijgt ergens aan de andere kant van het land voor 5 biertjes. Dan blijf ik wel lekker thuis draaien en als er een boeking voorbij komt pak ik die mee.

Als je echt door wilt breken moet je naar mijn mening de volgende eigenschappen wel hebben.
A) Produceren.
B) Flink Netwerk
C) Tieten hebben (niet bedoeld voor de dames die wel kunnen draaien)
D) Good looking.

Wat je ook zegt over dat het DJ gebeuren langzaam stopt, helemaal mee eens. Iedereen kan tegenwoordig draaien met een laptop mixertje en een zooi (illegale) MP3's

main    posted on 12-10-2010 12:26
Poster: djmamo
Ook het publiek is verandert, zelf zie ik dat het publiek (de massa) pas reageert op de commerciele hits, en niet op de manier dat een pro dj draait of hoe zijn platen keuze is. hee wat leuk daar is 'show me love' weer.....En dit is ook door menig pro dj bevestigd, de massa wil gewoon top 40 dance horen. en niet de muziek van de betreffende dj's.

Met de intreding van Traktor en andere systemen word het ook steeds makkelijker om te gaan draaien. Bij traktor is het?zo gemakkelijk dat iedereen zonder ook maar enige vorm van dj achtergrond, gemakkelijk?2 nummers in elkaar kunnen mixen.

, maar blijkt ook vaak dat je (als all-round resident) toch niet weet welke kant het opgaat. En als je geboekt word voor een set van 1 1/2 uur voor jouw style, dan krijg je toch altijd de vraag: heb je niet dat nummer uit de top 40.....!?
En als pietje van 12 met zijn mp3's tegenwoordig je concurent is omdat hij maar 20 euro vraagt (wat soms genoeg zegt) dan houd het toch snel op.
zijn.

amen.

ik word de laatste tijd steeds vaker gevraagd om te draaien, en altijd krijg ik 1000en verzoekjes voor top 40 nummers, terwijl de mensen die mij vragen steeds specifieker om house vragen..
en als je het waagt om nee te zeggen tegen de verzoekjes, dan krijg je me toch een boze blikken, en een hoop roddels over hoe slecht je wel niet was..

mensen weten ook niet meer wat een dj is, ze denken dat hij aan t einde van ieder nummer even een nieuwe plaat aanzet, ze denken dat een koptelefoon voor de sier is, en denken dat je genoeg hebt aan 1 laptop, versterker en een set boxen.

ik denk dat je helemaal gelijk hebt, top dat iemand hier dit onderwerp aan bod brengt
DJADMIN    posted on 12-10-2010 12:51
Tja Maarten, kijk maar eens in de Senaat van jou daar...ik heb zaterdag even moeten draaien, en ben daarna nog even bij de senaat en dergelijke op stap geweest. Vond dat Peter vd Hurk heel behoorlijk draaide..maar zoals je zegt, het zijn de hitjes, met soms een uitstapje naar iets niet commercieels. Toen hij 2x dynamite draaide van Tayo Cruz gingen mensen los, maar toen hij met irish kwam (die ik al behoorlijk commercieel vind, daar niet van) bleven de mensen staan. Vreemd, voor mij ga ik op beiden los. Daarop paste hij ook -tactisch- zijn nummers aan, en bleef commercieel draaien. Je hebt, tenzij op een festival, bijna geen andere keuze meer...ik zie het zelf, onder andere aan het draaien in valkenswaard...1 op de 10 nummers niet commercieel kan nog, maar daarna moet je echt kappen. Ergens is dat zonde, want toen ik zaterdag op stap was, heb ik bijna overal dezelfde nummers gehoord. Niet dat ik het niet naar mijn zin heb gehad, in tegendeel, maarja...een beetje onderscheiden / vernieuwen blijkt toch gevaarlijk te zijn
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
djroy16    posted on 12-10-2010 12:57
Allereerst bedankt djmamo voor je verhaal. Ik denk je verhaal?helemaal past in?de ogen van de?' oudere ' generatie dj's.

Toen ik begon met draaien was het een passie voor de muziek. Je ging naar de platenzaak met 25 gulden zakgeld en hoopte dat de dansvloer klappers nog niet allemaal verkocht waren. Ik stond uren te zoeken in bakken om?die ene unieke?vinylplaat te scoren...

Ook als je ergens resident was geworden, was je gewoon een?dj en aan het einde van de avond stond je gewoon de booth te soppen. ( en je kreeg fatsoenlijk betaald )

Tegenwoordig duikt de jeugd het internetnet op, download 200 nummers voor een 10tje, kijken wat de pro's draaien en dan even copy - paste!!?Even een mooie zonnebril scoren en mooie sneakers aan... en hoppa, je denkt dat je een top dj bent.

Het hele gevoel bij de muziek is niet meer te bekennen en ook?de muzieksoort is overal het zelfde.
Het enige wat je tegenwoordig nog hoort is ' Dirty house ', terwijl je vroeger als resident je platen koffer vol had zitten met house, techno, trance enz enz..

Ik denk dat de markt op dit moment zo verzadigd is, dat er gewoon geen stuiver meer in te verdienen is.

Het digitale tijdperk is er en zal ook verder doorgaan. Ik verwachte dit al toen de eerste cdj 1000 uitkwam.

Zelf organiseer ik ook feestjes. Wij hebben er voor gekozen om een mix van ' echte 'house en techno te combineren. ( iets wat je tegenwoordig niet meer ziet )?Tot nu toe waren alle keren uitverkocht.

Ik hoop dat de markt ooit weer omkeert, maar voorlopig zie ik het niet gebeuren...

JuniorDDP    posted on 12-10-2010 12:58
Ben er niet helemaal mee eens! Ik heb jaren gedraaid met cd's, moest al mijn cd's kopen en een zware koffer meenemen om dan ergens te gaan draaien! De komst van Traktor of serato vervangt dit probleem, alleen ben ik wel van mening dat je nog altijd je cd's of platen moet kopen en ze dan op pc zet! Daarnaast zijn er nog altijd fuiven, party's, discotheken waar je geen commerci?le muziek hoort en ze het daar ook niet moeten vragen of ze worden al buiten gesmeten (bij wijze van spreken natuurlijk)! Probeer je doel dan op deze dingen te zetten, ok ik geef toe dat het moeilijk is om daar binnen te geraken, maar dat is toch de fun ook van dj-en, jezelf opwerken, contacten zoeken, zoveel mogelijk dingen doen zodat iemand je opmerkt! En als je dan eens op een commercieel feestje draait, probeer dan met je skills er iets van de maken. Vorm het commercieel nummer om tot een meer alternatief nummer maar laat het herkenbaar blijven! Programma's als ableton, protools, ... laten dit toe en geven je de vrijheid om te doen met een nummerke wat je wilt (zolang je het niet verkoopt natuurlijk)! Gebruik dat excuus van de top 40 en doe er iets vets mee, dat doe ik toch in een club waar ze mijn ook commerci?le nummers vragen! Niet opgeven is de boodschap! Dan kun je jezelf vergelijken met dat manneke van 13 jaar die met zijn mp3 muziek afkomt (daarmee wil ik niemand kwetsen hoor, dus no bad messages please)!
User edit by JuniorDDP on 12-10-2010 @ 13:00:32 (3%)
Danielvb    posted on 12-10-2010 13:03
De commerciele house is nu gewoon heel populair.
Daardoor krijg je ook steeds maar djs die met virtual dj(of traktor)?denken te kunnen draaien.
Ook mede dat er nu veel meer digitale controllers komen, wat ik persoonlijk zonde vind. Ben zelf helemaal pro cd's.
Maar ik denk zelf dat zodra commerciele house en dance minder populair wordt, die djs zullen verdwijnen of overstappen op een ander genre.

Als de commerciele house wat verdwijnd denk ik dat er in elke stad bepaalde clubs zijn die nog echt house zullen draaien. Want ik vind persoonlijk house echt bij uitgaan horen. De house van 2-3 jaar geleden vond ik ook veel mooier dan nu. Maar ik was toen nog niet serieus met?muziek bezig. Dus weet niet onder welk sub-genre dat zou vallen.

main    posted on 12-10-2010 13:05
@danielvb: house 2-3 jaar geleden bestond ook meer uit melodie, diepgaande opbouwen, en niet alleen maar: bass, clap, snare, hihat en een te harde bliepjes synth..
heb gelukkig nog mappen vol staan (en cd's) hiermee, draai ze ook nog op ieder feest, doen t verrassend goed!
Danielvb    posted on 12-10-2010 13:14
@Main idd, er zijn zeker nieuwe tracks die ik z??r kan waarderen bv. the nvilla anthem en molotov. Maar vroegere tracks als sex weed (laidback luke remix) en erasmus blijven toch wel klassiekers voor mij en dan vooral erasmus.

Als je toevallig een plek weet waar ik zulke house nog vandaag kan halen, of althans een plek waar ik de nummers kan zien en beluisteren zodat ik ze eventueel kan kopen als ze echt goed zijn Happy, laughing (pm)
Prozei    posted on 12-10-2010 13:39
een dj krijgt geen meerwaarde door het gebruiken van traktor. omdat je net zoals alle andere dj's plaatjes aan elkaar mixt. als dj moet je je deze dagen onderscheiden van de rest ben zelf nu met ableton live bezig een livesets in elkaar te knutselen. hiermee kan je als dj iets anders doen als standaard plaatjes aan elkaar mixen. live machups maken van tracks etc. enig nadeel is dat het een tijdrovende klus is. je ben weken bezig met het voorbereiden van een liveset van een uurtje.
Sound-Division    posted on 12-10-2010 13:56
Ik denk persoonlijk dat in deze tijden, de neppe dj's (ik weet niet hoe ik het anders moet formuleren) die het alleen voor de meiden doen, die denken dat ze erg populair worden, je weet vast wel wat ik bedoel, dat die om gaan vallen, en dat de echte (die passie hebben voor muziek, muziek kopen, er verstand van hebben) blijven.

want als zo een neppe, toch geen aandacht krijgt, gaat hij/zij toch wel een andere hobby zoeken.
Stagiar    posted on 12-10-2010 13:59
Poster: Prozei
een dj krijgt geen meerwaarde door het gebruiken van traktor. omdat je net zoals alle andere dj's plaatjes aan elkaar mixt. als dj moet je je deze dagen onderscheiden van de rest ben zelf nu met ableton live bezig een livesets in elkaar te knutselen. hiermee kan je als dj iets anders doen als standaard plaatjes aan elkaar mixen. live machups maken van tracks etc. enig nadeel is dat het een tijdrovende klus is. je ben weken bezig met het voorbereiden van een liveset van een uurtje.
  En wat zit er in die liveset van jou.. Eigen werk, of commerciele hits/onderdelen daarvan? TS heeft in mijn ogen gelijk, ik concentreer mij nu volledig op het produceren en een liveset met uitsluitend eigen werk en remixes, het draaien is voor mij nog steeds hardstikke leuk. Maar ik zet liever mijn eigen muziek op de planken.
Flexii    posted on 12-10-2010 14:20
ja ook ik ben het met je eens,, de concurrentie van 'kinderen' die zich dj noemen is dodelijk voor zowel de markt als de reputatie. Vandaar dat ook ik het draaien op een laag pitje gezet heb, ik doe het nu alleen nog om mensen te entertainen, als mensen specifiek naar mij vragen, omdat ze mij kennen, weten hoe ik draai. Ik verhuur wel apparatuur aan die jongentjes die denken dat ze dj zijn.
Dolivieira    posted on 12-10-2010 14:28
Ik ben het ook best wel op?bijna alle?punten eens met Maarten. Maar om te stoppen vind ik nu nog niet aan de orde. Ik ben met produceren bezig. En dat vlot aardig. Ook zit ik bij een evenementen buro die goede contacten heb met Agency`s die mij wil helpen en voor mij willen?netwerken. Maar als dat over een paar jaar geen vruchten aflevert dan ga ik wel er mee stoppen.

Dan geef ik de pijp aan Maarten. O sorry Maarten is al gestopt. LOL
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 12-10-2010 @ 14:30:36 (20%)
Lucalicious    posted on 12-10-2010 14:53
Tja...
wat moet ik er van zeggen, ik ben het wel met je eens in zekere zin, maar toch ook weer niet helemaal.

het is idd zo dat de scene steeds commercieler wordt, maar ik vind dat je hier als dj mee moet omgaan.
wat ik bijvoorbeeld voor mezelf als uitdaging heb, is om dat publiek dat alleen top 40 wil horen, toch los te krijgen op house die wel heel goed is, maar die ze verder niet kennen. Ik probeer ze zegmaar te leren dat er ook nog andere muziek is, haha. opzich lukt dit me aardig, al zeg ik het zelf.

Al die crap waardoor het dj'en te toegankelijk wordt, daar moet je boven staan vind ik. gewoon die gastjes die denken dat ze het kunnen eens uitdagen zeg maar, laten zien dat het?niks is wat ze doen.

ik ben ook zeker met dennis eens, ik denk dat dit niet het moment is om te stoppen, maar juist om je te onderscheiden van de rest.

djmamo    posted on 12-10-2010 14:56
Poster: Dolivieira
Ik ben het ook best wel op?bijna alle?punten eens met Maarten. Maar om te stoppen vind ik nu nog niet aan de orde. Ik ben met produceren bezig. En dat vlot aardig. Ook zit ik bij een evenementen buro die goede contacten heb met Agency`s die mij wil helpen en voor mij willen?netwerken. Maar als dat over een paar jaar geen vruchten aflevert dan ga ik wel er mee stoppen.

Dan geef ik de pijp aan Maarten. O sorry Maarten is al gestopt. LOL

Ik ben niet meer gemotiveerd door de situatie, en natuurlijk vind ik het nog wel leuk om nog eens een plaatje te draaien. maar niet meer als DJ. en voor het geld wat ik van mijn gear nu nog terug krijg kan ik een hele mooie 15'/17'?macbook pro kopen.?en wil daar een leuk audio programma op en final-cut pro voor het bewerken van films.

Heb nu wat opdrachten liggen?om te filmen. en met?mijn bedrijf voor het organiseren van?feesten gaat?goed. dus ik blijf zeker wel in de dance-scene maar niet meer als dj.

En ik zie ook dat het niet heel erg goed gaat met boekingskantoren en heb ook het idee dat er binnenkort nogal wat gaat veranderen daarin.?
www.moonentertainment.nl
Dolivieira    posted on 12-10-2010 15:10
Idd, Maar dat is met alles zo. Het geld, Commercie, Organisatoren(niet allemaal), Angency`s en zoals je al zei het publiek. Hebben zelf het verziekt. Het draait allemaal om geld. Alles moet groots en de prijzen rijzen de pan uit. Ook de overheden hebben alles naar de knoppen gewerkt. Heleboel horeca zaken kunnen de kop niet meer boven water houden. Het is net de voetbal wereld met dat betreft. Die is ook beetje bij beetje?aan het omvallen. ?
Decepticon    posted on 12-10-2010 15:12
Mooie discussie dit idd. En hier en daar ook heel herkenbaar voor mij als oudgediende DJ. Maar toch met een iets andere uitkomst qua visie misschien. Welke? Zie hieronder:

15 jaar geleden stopte ik na een paar jaar draaien aangezien 'iedereen'? plotseling DJ was, maar er in werkelijkheid geen ruk van snapte. 1 klein hitje op een-13-in-een-dozijn-cd was al genoeg om hoofdact te zijn op een feest. En wij als DJ's (die toch best behoorlijk konden draaien met 2 draaitafeltjes en een standaard mengpaneel) stonden er vervolgens bij te kijken....dat was echt jammer en voor mij een hoofdreden om er maar mee te kappen en alles te verkopen. In dat geval dus wel vergelijkbaar met het?hedendaagse verhaal.?

Al snel kreeg ik toch spijt van die keuze, want het spelletje an sich bleef toch wel heel gaaf. De kosten om weer een nieuwe collectie aan te schaffen + andere verplichtingen zoals werk etc. zorgden ervoor dat de hobby voor mij beperkt bleef tot af en toe de draaitafels van zolder halen en een stuk of 5 plaatjes te mixen.

Maar, muziek blijkt nog steeds een enorme verslaving te zijn voor mij en daarom kocht ik in 2009 toch maar (beetje tegen mn vinyl-voorliefde in) een stel cd-spelers....en dan pakt het je toch weer enorm. Ondanks het feit dat ik wist dat het aantal DJ's alleen maar is toegenomen en de 'concurrentie'?in de vorm?het digitale draaien er nog eens is bijgekomen.
De commercie is idd wel erger geworden in de loop der tijd. Iets wat ik zelf heel jammer vind en waarvan ik merk dat mainstream mensen me niet helemaal begrijpen/me maar niet vragen om te draaien. Jammer, want wat laat ik mensen graag genieten van (in mijn?ogen) hele dikke muziek.?Heel herkenbaar dus ook weer het verhaal van jou Mamo en o.a. DJ Admin.

Maar ga ik er dan weer mee stoppen....ja uiteindelijk vast op een dag, maar ik ga nu nog lekker verder, want:
1. Aanvankelijk was ik dus van mening dat de muziek uit 'mijn tijd'? alleen maar vet was, maar OMG wat wordt er annon 2010 een enorm vette shit gemaakt! En dat zal ook altijd wel zo blijven denk ik, dus kan me nog prima gaan vermaken, ook in de toekomst. De muziek daar doe ik het toch voor?

2. Een muzieksysteem wat domweg liedjes draait is voor veel mensen leuk, maar toch minder dan als er plotseling een gast met een petje en een koptelefoon achter een set staat te swingen. Dat geeft toch nog steeds iets extra's merk ik wel en daar wil ik nog steeds graag op inspelen. Dat is voor mij nog steeds de uitdaging....ja, ik draai nog steeds een commercieel hitje er tussendoor, maar ze krijgen ook (naar mijn oren Happy, laughing de goeie muziek te horen en dan wil ik ze los zien gaan. Als dat lukt: mission accomplished!

Om het maar samen te vatten: moeilijk is interessant, gemakkelijk is saai....DJ-en zoals ik het doe is nog steeds pittig (concentratie, platenkeuze, gevoel etc) en dat maakt het leuk en daarom ga ik er mee door. En Mamo en andere mensne die wel eens wat twijfelen aan het doorgaan of niet als DJ...als ik jullie was dan zou ik dat?proberen?voor ogen houden!

Peace out naar alle 'echte'? DJ's Cool
JuniorDDP    posted on 12-10-2010 15:13
Poster: Lucalicious
Tja...
wat moet ik er van zeggen, ik ben het wel met je eens in zekere zin, maar toch ook weer niet helemaal.

het is idd zo dat de scene steeds commercieler wordt, maar ik vind dat je hier als dj mee moet omgaan.
wat ik bijvoorbeeld voor mezelf als uitdaging heb, is om dat publiek dat alleen top 40 wil horen, toch los te krijgen op house die wel heel goed is, maar die ze verder niet kennen. Ik probeer ze zegmaar te leren dat er ook nog andere muziek is, haha. opzich lukt dit me aardig, al zeg ik het zelf.

Al die crap waardoor het dj'en te toegankelijk wordt, daar moet je boven staan vind ik. gewoon die gastjes die denken dat ze het kunnen eens uitdagen zeg maar, laten zien dat het?niks is wat ze doen.

ik ben ook zeker met dennis eens, ik denk dat dit niet het moment is om te stoppen, maar juist om je te onderscheiden van de rest.

Zoals ik al zei! Je moet je onderscheiden tov een ander en dat kan je doen door je genre in te werken in commercial of je skills te gebruiken! Mijn genre is minimal, dit is bekend in gent, maar het is moeilijk om er te geraken als dj, maar daarom geef ik niet op! Soit, ik vind dat jullie wel hard zijn tov van de 13 - 14 jarige (beginnende dj's), had jij in die periode geld genoeg voor een deftige installatie te kopen om met muziek bezig te zijn! Laat ze doen, wij zijn toch ook allemaal klein begonnen! Later zal iedereen wel inzien wat hij het liefst doet en wat niet! Laten we niet vergeten dat een dj een persoon is die de mensen entertaint, of dat nu met een pc is met een programma of met platen of cd's, maakt niet uit! Of het nu commercial is of een alternatief genre, maakt ook niet uit, mensen die graag minimal horen zullen ook naar minimal feesten gaan en geen commerci?le! De bedoeling blijft nog altijd dat het leuk is voor de uitgaanders en jij kan er iets leuks van maken door je skills te gebruiken!
Lucalicious    posted on 12-10-2010 15:18
nou, het gaat hier niet zo zeer om de beginnertjes denk ik, maar meer de 13 jarige bij wijze van spreken, die denken dat ze er al zijn, dat ze geweldige dj's zijn. ik denk dat daar op gedoeld wordt door onze gerespecteerde 'oude garde', haha. Winking my eye
Dolivieira    posted on 12-10-2010 15:23
Poster: Decepticon
Mooie discussie dit idd. En hier en daar ook heel herkenbaar voor mij als oudgediende DJ. Maar toch met een iets andere uitkomst qua visie misschien. Welke? Zie hieronder:

..............................................................................................................................................................
..............................................................................................................................................................

Peace out naar alle 'echte'? DJ's Cool

Kijk zo denk ik er ook over. Ik geef ook nog niet op.
Awave    posted on 12-10-2010 15:26
Poster: Lucalicious
nou, het gaat hier niet zo zeer om de beginnertjes denk ik, maar meer de 13 jarige bij wijze van spreken, die denken dat ze er al zijn, dat ze geweldige dj's zijn. ik denk dat daar op gedoeld wordt door onze gerespecteerde 'oude garde', haha. Winking my eye

Iedereen heeft dat soort momentjes toch wel eens, dat ze denken nu echt geweldig te kunnen draaien?
Daar komen ze vanzelf vanaf, ik zie in ieder geval geen probleem in zulke 'dj's'.

Ik vind?dat mensen die zich ergeren aan DJ's die in hun ogen slecht(er) zijn, maar moeten waarmaken wat ze beter kunnen in plaats van commentaar leveren. Laat zien wat je kan, dan wordt je uiteindelijk wel gewaardeerd.
JuniorDDP    posted on 12-10-2010 15:28
Poster: Awave

Iedereen heeft dat soort momentjes toch wel eens, dat ze denken nu echt geweldig te kunnen draaien?
Daar komen ze vanzelf vanaf, ik zie in ieder geval geen probleem in zulke 'dj's'.

Ik vind?dat mensen die zich ergeren aan DJ's die in hun ogen slecht(er) zijn, maar moeten waarmaken wat ze beter kunnen in plaats van commentaar leveren. Laat zien wat je kan, dan wordt je uiteindelijk wel gewaardeerd.
  Amen
Decepticon    posted on 12-10-2010 15:29
Poster: Dolivieira

Kijk zo denk ik er ook over. Ik geef ook nog niet op.

Ik had al gemerkt dat wij het wel vaker eens zijn met elkaar bij diverse topics!?Cool?

Vassilli    posted on 12-10-2010 15:45
Ben het met je eens. Maar ik blijf toch lekker doorgaan. ik doe het voor de liefde van muziek!
User edit by Vassilli on 12-10-2010 @ 15:45:58 (7%)
-FLoriZ-    posted on 12-10-2010 15:49
Toch wel even gelul dat er wordt geroepen dat alle 'kinderen' die met een laptop, Traktor en een controllertje en nog wat zooi ernaast staan te draaien prut zijn. Zo draai ik ook, simpelweg omdat digitaal v?le malen goedkoper is dan cd's, het scheelt me tijd aan cd's branden en ik hoef niet een eeuwigheid door een cd map te bladeren. Heb nog wel cd's en decks, maar digitaal is gewoon veel fijner voor mijn idee. Ben ik nu ook ineens heel slecht?

En muziek veranderd, dat is nou eenmaal zo, er is niet per defenitie ??n soort house die goed is, maar meerdere.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2

154 Users online: 107 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 67.836
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.809