TROUSE, de toekomst? Oordeel zelf. (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 12-10-2010 09:51
Al jaren ben ik een grote trance fan zoals de meeste van jullie wel weten. De reden is simpel, trance heeft als 1 van de weinige dance stijlen alle facetten van dance in zich en daarbij zijn er tegenwoordig zoveel substijlen binnen de trance, dat ik denk dat er voor iedereen wel iets bij zit waar hij/zij zich in kan vinden.
Dat is dan mijn bescheiden mening, daar hoeft uiteraard niet iedereen het mee eens te zijn.

Welnu, ik merk al jaren dat voor vele trance in Nederland over zijn hoogtepunt heen is, in de vorm dat het niet meer mainstream is.
Helaas, wat er voor terug gekomen is vind ik persoonlijk grote stappen achteruit want de hedendaagse house en club wat ik in bijna alle clubs hoor is iets wat (en dat is dan meteen mijn nadeel omdat ik misschien wel te lang in deze muziek aktief ben) ik vele jaren geleden al hoorde zonder dat het echt progressie heeft gemaakt. Bijna?bij alles wat ik in de clubs hoor (en helaas is dat tot vervelens aan toe bijna over hetzelfde, alleen de volgorde is anders en het poppetje die het staat te draaien is een andere) denk ik dus, dit is niets nieuws. Met andere woorden, mijn (persoonlijke) nadeel is dat voor mij persoonlijk?niets echt vernieuwend klinkt in house.
Electro en minimal is iets wat ik veel te doods en vervelend vind, daar verspil ik verder geen woorden aan.

Nu hoopte ik dat er misschien een moment zou gaan komen dat Trance en House zich met elkaar zouden verbinden, in elkaar zouden voegen.
Persoonlijk zie ik al mogelijkheden in het tech gebeuren, ik denk dat Techno, TechTrance en TechHouse prima op 1 feest zouden kunnen, maar de echte verbindende stijl is/was er nog niet.
Tot ik dit zag: een TROUSE remix.?

http://www.youtube.com/watch?v=9QdC__FOXbU&feature=related

Ik dacht, zal dit hem dan misschien worden? Cool?TROUSE, het samengaan van Trance & House?
Na beluisteren hoop ik toch van ganser harte van niet,?want zowel voor house, alsmede voor trance vind ik aan beide kanten de plank volledig misslaan. Het is het beide niet, vind ik?
Ik ben blij dat iemand een poging doet, helaas komt het voor mijn gevoel niet uit de verf.
Als dit de toekomst is/gaat worden, dan blijf ik lekker ouderwets een fanatiek (Tech)?Trance Fan, en als het Nederland niet kan bekoren, dan ben ik blij dat ik via het media Internet radio de rest van de wereld kan voorzien van mijn eigen favoriete No1 muziek.

Wat vind jij ervan? Geslaagde cross-over Cool?of niet?? Cool

What do you think about TROUSE, de toekomst? Oordeel zelf. ??

Vote :   
OneSixty    posted on 14-10-2010 01:04
Ik mis een beetje het punt van dit topic.
Of 'trouse' de toekomst is ligt aan jezelf, iedereen zen eigen smaak..

Ik heb zoiets van, who cares, luister gewoon naar de muziek die jij leuk vind.
En als jij wil dat house en trance samen komen dan moet je het gewoon zelf gaan producen niet? Built the scene...

Ik vind trance helemaal niets, alleen psychedelic trance maar dat is dan weer helemaal iet anders, en hoogstwss vind jij dat dan weer ruk.

Dusja, ieder zen ding.

User edit by OneSixty on 14-10-2010 @ 01:05:44 (4%)
Dolivieira    posted on 14-10-2010 08:33
Nogmaals ik draai wat ik goed vind. Ik bekijk een plaat naar ze kwalitiet en ook of ik hem in mijn set kan gebruiken.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Renzis    posted on 14-10-2010 10:27
Poster: Tekhead

@Renzis: als we die commercieele shit alla no speak americano house gaan noemen, maak ik me echt bedenkingen hoor, waarom dan ook niet Frans Bauer en Bassie en Adriaan etc...verkeerde kennis hoor.

Dan moet ik je toch teleurstellen, de beat en ritme na de break is gelijk aan stapels house tracks.? Dat We No Speak Americano is uitgegroeid tot commerciele hit doet daar niks aan af. Toen ik hem in maart draaide kende nog niemand hem en paste hij gewoon goed in mijn house-sets.

House is een snel evaluerende stroming met zoals ik al zei heel veel invloeden uit allerlei soorten muziek. Is het dan opeens geen house meer? En maak dan niet de vergelijking met house uit jouw tijd, want daaraan getoetst is nauwelijks nog een houseplaat van nu house.

Achterhaalde kennis
User edit by Renzis on 14-10-2010 @ 10:27:26 (3%)
Tekhead    posted on 14-10-2010 11:13
Niet waar, er zijn er nog genoeg die de idem stijl hebben als vroeger alleen horen velen dat niet meer of kennen de echte house van vroeger niet, het wordt stillaan zo belabberd om alles waar een ietsie pietsie beat inzit direct als house te bestempelen, idem als ik hier sommige hun mixen hoor die ze onder de noemer techno catalogeren, veelal goede mixen maar helemaal geen techno, en me dunkt dat de echte techno liefhebbers het hier helemlaal eens zijn met me, vraag bvb maar eens aan Estacy.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
ArCee    posted on 24-10-2010 10:54
Binnen elke stijl van DANCE zijn er kwalitatief goede producties, maar ook gasten bezig met zeer goedkope en simpele producten. makkelijk maken, makkelijk verdienen, makkelijk naam maken? Wat de beweegreden ook is voor een persoon om een goedkoop en simpel product te maken, feit is wel dat zij voor vele de markt, of een bepaalde stijl een goedkoop aanzicht geven en/of commercieel uitbuiten. Dit is al zo sinds house werd ontdekt door het grote publiek en dat zal wel zo blijven.

Zodra een stijl, house, club, trance, techno, progressive, (happy)hardcore of wat dan de aandacht trekt van bepaalde lieden met een goed commercieel apparaat erachten dan zal de markt overspoeld worden met bagger producties en zal het publiek binnen afzienbare tijd op zoek gaan naar iets anders.
Puur omdat men de markt commercieel sloopt met deze verkoop producties want dat is de enige reden die er meestal achter zit om zoiets te maken en uit te brengen. Het zijn dan ook vaak wat grotere platen maatschappijen die met dit soort niemendalletjes komen om een graantje mee te pikken van datgene wat op dat moment populair is.
Resultaat, de producers of markt gaat weer op zoek naar iets anders.
Zie hier, de hoofdreden?waarom DANCE zich blijft vernieuwen en ontwikkelen??
Uit een soort van nood geboren??
Zo is het, zo zal het wel blijven.
Mathiz    posted on 24-10-2010 11:16
Ik denkt dat de oude rotten hier is moeten accepteren dat alles verandert , vroeger zagen onze schoenen er ook niet hetzelfde uit ? tis niet omdat ze veranderd zijn dat het geen schoenen meer zijn ? We no speak speak americano is weldegelijk een hedendaagse houseplaat en zoals Renzis ook al zij zat we no speak americano zelfs in mijn tech house - house setje een half jaar terug !
Jullie beginnen stillekes aan te klinken zoals mijn grootvader die zegt ook dat de hedendaagse muziek geen muziek meer is en dat alleen klassieke muziek goed is ? Bull shit ? Blijven jullie bij je klassiekers (die zullen er ook nog altijd blijven ) maar ga niet zeuren dat de hedendaagse muziek geen goede muziek meer is ? Als het binnen paar jaar een hype is om naar een toongenerator te luisteren en men dat muziek noemt ja dan is dat zo ? Als ze in de middeleeuwen onze muziek zouden moeten aanhoren zouden ze in geen duizend jaar denken dat dat muziek zou zijn !
Estacy    posted on 24-10-2010 12:11
Poster: Tekhead
Niet waar, er zijn er nog genoeg die de idem stijl hebben als vroeger alleen horen velen dat niet meer of kennen de echte house van vroeger niet, het wordt stillaan zo belabberd om alles waar een ietsie pietsie beat inzit direct als house te bestempelen, idem als ik hier sommige hun mixen hoor die ze onder de noemer techno catalogeren, veelal goede mixen maar helemaal geen techno, en me dunkt dat de echte techno liefhebbers het hier helemlaal eens zijn met me, vraag bvb maar eens aan Estacy.

Techno is idd techno, en niks anders Winking my eye House muziek verandert overigens niet. mainstream house muziek wel. wat ooit gewoon house was, noemt men nu deep house (slome house muziek met veel vocals en instrumenten etc, denk aan labels als Stryctly Rythm)

Ik bedoel, een paar jaar terug zag je veel electro-invloeden in house muziek, dat was toen mainstream. Al deze house is aan de kant geduwd in een hokje om plaats te maken voor een nieuwe mainstream. Wat men nu house noemt (dat bliepjes gedoe) noemt men over een paar jaar gewoon dirty house/dutch house. Dan is er weer iets nieuws mainstream.

Ik hoop dat iemand mij snapt :p

Zelfde met techno. was techno ooit niks anders dan underground house uit Detroit (echt de begin dagen) toen werd het wat sneller, maar de slome techno bleef. Nu is minimal techno 'mainstream' (voor zover dat kan bij Techno), maar de snelle techno is er ook nog steeds. Over een paar jaar, wie weet. mischien is minimal Techno dan niks meer dan het zoveelste sub/genre en is hardtechno 'mainstream'
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
User edit by Estacy on 24-10-2010 @ 12:12:31 (2%)
Mathiz    posted on 24-10-2010 12:22
ik ben er niet met eens maar soit zie vorige post

This is an old Topic

No new postings for 5.448 days.
 Post CommentThat would be 181.6 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

279 Users online: 56 Guests (223 Unknown)
Pages generated today : 80
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.406.714