Versterker en speakers
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

yanmik    posted on 10-10-2010 23:14
Af en toe (zo'n 5x per jaar) organiseren we een feestje voor zon max. 60 personen. Dit is bij ons thuis en mensen zijn in ongeveer 2 verschillende plaatsen. Hiervoor gebruik ik als versterker en speakers: - in ruimte 1: Pioneer av receiver en B&W speakers Dit is normaal surround installatie aan TV en werkt prima. - in ruimte 2 : Pioneer versterker A209R en al oudere simpele Kenwood boxen. Hier kan ik 4 speakers op aansluiten. Muziek staat bij momenten vrij luid en installatie staat op een feestje zo'n 10 uren aan. Dit ging altijd goed, tot gisteren ... Na enkele uren begon de versterker problemen te geven. Versterker bleef wel aanstaan maar geluid naar speakers viel af en toe weg voor enkele seconden. Geluid kwam weer terug, weer weg ... Door versterker dan een 30-tal seconden uit te zetten en weer aan ging het weer goed voor een half uurtje maar dan begon het weer. Zeer vervelend dus. Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en of het de moeite is dit te laten maken? Indien te hoge kost: tips/advies voor nieuwe speakers/versterker welke bruikbaar zijn voor dit soort feestjes. Als versterker liefst terug waar ik 4 speakers kan op aansluiten. Deze versterker wordt anders dagelijks gebruikt voor geluid van de imac, maar dan op zacht geluid als achtergrondmuziek.

What do you think about Versterker en speakers ??

Vote :   

Lead    posted on 10-10-2010 23:28
Lijkt me dat dit iets te maken zou kunnen hebben met een soort van warmte beveiliging. Zijn de lichtroosters niet per ongelukt bedekt geweest ?

Zou ook een kortsluit beveiliging kunnen zijn als er een paar draden rot zijn.

Als het een dure versterker is kan het zinvol zijn er naar te laten kijken. Als hij toch al aan vervanging toe was is dit misschien een mooi moment Winking my eye
Let the BASS be louder
yanmik    posted on 10-10-2010 23:35
Versterker was niet bedekt. Stond op zelfde plaats zoals altijd, gisteren was het de eerste keer dat dit probleem zich voor deed. Indien een soort kortsluiting zou versterker toch volledig uitvallen en niet weer eens een half uur goed spelen op hoog volume ? Was geen dure versterker maar deed wel altijd waarvoor ik hem nodig had en indien ik dit probleem niet had ging ik ook niet uitkijken naar iets anders.
Lead    posted on 11-10-2010 09:38
Denk dat dit met warmte ontwikkeling te maken heeft. Vrees dat je toe bent aan een nieuwe....
Let the BASS be louder

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

233 Users online: 134 Guests (99 Unknown)
Pages generated today : 72.318
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.869.355