Cdj/djm400 + traktor
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Sjoelie    posted on 08-10-2010 18:25
Heey mensen,

Een maat van me is gewend om met traktor te draaien, ik met mijn cdj's. Nu kan ik mijn cdj's op de pc aansluiten alleen heb ik wat problemen. Wat zijn precies de mogelijkheden?

Audio Through: Je kan dat selecteren bij traktor maar hoe gaat dit precies en hoe sluit je het aan? Gaat het geluid dan alleen door traktor en speel je dan gewoon van cd's af?

Midi: Ben ik nu aan het proberen, alleen heb ik een probleem: als ik die audio device moet kiezen kan ik er maar 1 kiezen. Het gevolg daarvan is dat er maar 1 cdj tegelijk werkt omdat je de andere niet hoort...
Hoe los ik dit op?

Bij voorbaat dank,

Joel

EDIT: Mijn geluidskaart heeft 2 inputs, ik moet ze dan apart aansluiten maar hoe kan ik dat spliten? Ik hoor nu 2 cdj's via 1 output dus. Ik wil mijn djm echter kunnen gebruiken om te mixen
User edit by Sjoelie on 08-10-2010 @ 18:30:01 (31%)

What do you think about Cdj/djm400 + traktor ??

Vote :   

Dyno    posted on 08-10-2010 21:38
Ik heb een tijdje terug mijn 2 CDJ-400's getest met Traktor.
Het werkt allemaal erg goed, maar voordat ik er echt geluid uit kreeg ...... duurde ff!!

Je moet Traktor zo routen, dat je de tracks op je pc (ik neem aan dat dit zo is) afspeeld via de interne geluidskaarten in je CDJ's.

Je hoeft dus alleen de USB kabels vanaf de CDJ's op je laptop aan te sluiten. Je hebt de input van je geluidskaart van je laptop dus ook niet nodig.

Hoe je het exact in Traktor moet configureren weet ik nu nog steeds niet. Gewoon van alles proberen. Ineens zal het lukken.

Succes.
http://www.beatport.com/artist/rick-dyno/306081
Dolivieira    posted on 09-10-2010 09:53
Ik weet niet wat voor laptop de Topicstarter gebruikt. Mac of PC. Bij pc heb je Asiodrivers nodig. Bij mac heb je een speciale Utility die al in het besturing systeem zit dat je de 2 geluidskaarten die er in zitten een van kan maken. MAC gebruiker kan dat bevestigen en precies uitleggen wat je moet doen, Ook geef de pioneer site en op youtube oplossingen hoe je dat precies moet doen. Als je een PC heb gebruik dan Asio4all daar maak je net zoals?in?op de?Mac een samengestelde geluidskaart en die kan je dan weer in trakor selecteren. ??
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Sjoelie    posted on 09-10-2010 15:51
Het is een soort van gelukt, wel met mono geluid maarja kan ik iig al beetje draaien en de settings ondertussen improven Happy, laughing

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

52 Users online: 26 Guests (26 Unknown)
Pages generated today : 4.257
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 240.211.009