Logic pro vraag?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

woudy    posted on 04-10-2010 17:34
Beste Djr-ers Ik heb een dingetje in logic waar ik niet uit kom, ik wil graag over mijn midi keyboard verschillende software instrumenten live kunnen inspelen, dus bijvoorbeeld een synthesizer en een bass die op twee verschillende software instruments zitten 'gelayerd kunnen inspelen' Iemand hier ervaring mee? Thnx!

What do you think about Logic pro vraag? ??

Vote :   

Prozei    posted on 04-10-2010 19:05
dit is heel simpel
dit doe je met de record-arm knop (de R naast de mute en solo knop)

op het geselecteerde kanaal maakt logic een midi stukje aan op de andere plaats hij een alias.
met een alias verwijs je een instrument naar de pianoroll op een ander kanaal..

voorbeeld: je armt kanaal 1,2 en 3 waarbij kanaal 1 als geselecteerd staat.
dan krijg je op kanaal 1 een pianoroll en op 2 en 3 een alias.
nu kom je er achter dat je er met inspelen van de noten iets naast zat.
dit ga je herstellen dmv iets te schuiven in de pianoroll in kanaal 1.
deze wijzigingen worden ook gelijk meegenomen in kanaal 2 en 3.

wil je alias omzetten naar midi dan moet je ff dubbelklikken op een alias.
en dan even op real copy drukken
Mod edit by Prozei on 04-10-2010 19:33 (100%)
woudy    posted on 05-10-2010 01:12
Ok top bedankt, ga het meteen proberen! [Edit] Ik heb het geprobeert maar kom er niet echt uit, is het mssn mogelijk dat je een klein voorbeeldje voor me in logic maakt en die upload zodat ik het kan zien?
User edit by woudy on 05-10-2010 @ 15:23:32 (100%)
Prozei    posted on 06-10-2010 00:25
hier een voorbeeldje met plaatjes:
ik heb bij 3 kanalen de record arm staat ingeschakelt. (rode R)
virus ti 1,2 en 3.
kanaal virus ti 1 staat geselecteerd.
ik druk nu op record en speel wat in op me keyboard.
je hoort nu het geluid van virus ti 1, 2 en 3

je ziet nu dat kanaal virus ti 1 een pianorolletje en bij virus ti 2 en 3 een alias.
ik loop de alias van virus ti2 1 keer
en ik dubbelklik op de 2e

ik druk op real copy en ik krijg een pianoroll .

dit is dus de manier in logic om meerdere kanalen tegelijk in te spelen.
als je er nog niet uit komt dan zal ik even een video tutorial maken.
woudy    posted on 06-10-2010 21:21
Nee helemaal top, ben er uit, ongelofelijk makkelijk, ik gebruik logic nu een half jaartje en kan er aardig mee uit de voeten, maar voel me nu toch stom dat ik dit niet wist. Hartstikke bedankt!
Bouncy    posted on 07-10-2010 14:11
Poster: woudy
Nee helemaal top, ben er uit, ongelofelijk makkelijk, ik gebruik logic nu een half jaartje en kan er aardig mee uit de voeten, maar voel me nu toch stom dat ik dit niet wist. Hartstikke bedankt!
  Achja, tegen de tijd dat je logic helemaal hebt uitgevogeld ben je denk ik al overgestapt op protools... :P
LouisCasper    posted on 07-10-2010 22:58
@ Bouncy Hoezo?
http://www.louiscasper.com
User edit by LouisCasper on 07-10-2010 @ 22:59:19 (96%)
Prozei    posted on 07-10-2010 23:54
logic is niet zo heel moeilijk. als je de basics onder de knie hebt begint de naam zich eer aan te doen. met pro-tools heb 2 keuzes je geeft veel geld uit aan een audio dsp interface en je kan de hd versie draaien. of je koopt een m-audio-interface en je kan een light versie draaien. beide vindt ik niet geschikt voor de home studio. geef ik liever geld uit voor een apple apogee euphonix setje icm logic.
Mod edit by Prozei on 07-10-2010 23:57 (32%)
woudy    posted on 08-10-2010 01:36
Ja ben het zeker eens met prozei, en t programma is naar mijn mening erg makkelijk te leren. Ik zie ook zeker geen reden om over te stappen naar pro tools, met logic kan je naar mijn mening uiterst proffesionele producties maken, kijk naar bijv eric prydz, axwell, steve angello etc
Bouncy    posted on 08-10-2010 10:11
Ik mis zoveel dingen in logic, welke ik in protools wel heb...

Het toewijzen van tracks aan meerdere groepen (zoiezo, groups zijn echt slecht geregeld in logic).

Management van externe plugins... Logic flikkert ze allemaal op 'n hoop, protools sorteert ze netjes uit (dynamics bij dynamics, gates bij gates...)

Modulators voor automation, zodat je een LFO automation lijn kan tekenen (je snapt me wel...)

Ik hoop dat dit soort (kleine) dingetjes in Logic 10 worden gemaakt (en verder dat de algemene stabileit word verbeterd), anders ga ik echt overwegen om een HD3 setje aan te schaffen...
User edit by Bouncy on 08-10-2010 @ 17:42:53 (3%)
Epocs    posted on 02-12-2010 01:07
Zijn er mensen die buiten het forum mij het een en ander kunnen uitleggen over Logic Pro 9?
Heb sinds 2 dagen me IMAC...(2 dagen lang logic tutorials kijken)

Voordeel is wel dat ik Fruityloops als me eigen broekzak ken... dus kan opzich wel linken leggen maar juist hierdoor ga je steeds jezelf afvragen waar simpele elementen verwerkt zitten in Logic.

Ik hoor graag een vrijwilligerWinking my eye
Muis    posted on 02-12-2010 08:16
Ik zou zeggen, stel je vragen! Ik kan ook niet alle vragen beantwoorden, maar ik doe mn best!
Epocs    posted on 02-12-2010 10:49
Heb je een emailadres of msn of iets in die vorm?
Bouncy    posted on 02-12-2010 11:11
Hedde skype Epocs? Moette mij ekkes toevoegen, DJBouncy volgens mij Happy, laughing
main    posted on 02-12-2010 11:32
Poster: woudy
Ja ben het zeker eens met prozei, en t programma is naar mijn mening erg makkelijk te leren. Ik zie ook zeker geen reden om over te stappen naar pro tools, met logic kan je naar mijn mening uiterst proffesionele producties maken, kijk naar bijv eric prydz, axwell, steve angello etc

zelfde met fl studio! veel mensen vinden t een schijt programma omdat het 'te makkelijk' is.. ik vind dat niet iedereen er makkelijk een productie in kan maken. daar is toch echt muzikaliteit en verstand van zaken bij nodig. net als bij protools

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

298 Users online: 165 Guests (133 Unknown)
Pages generated today : 95.494
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.892.531