cd rot! (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 04-10-2010 06:09
meer mensen die last hebben van cd rot??!!

ik moet aanzienlijk veel schijfjes gaan her-branden,
omdat een serie cd's die in indertijd gekocht heb hier last van heeft, en cd'tjes die ik de laatste tijd gebruik (nog) niet!!

(rottende serie was 16 eu per 50, laatste serie die ik kocht 40 eu per 50)

post even een foto, en welke cd's je gebruikt, en de leeftijd van het cd'tje,

ik zal in de middag even een foto plaatsen van een cd die bij mij compleet vergaan is ( helaas )
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 04-10-2010 @ 06:10:36 (20%)

What do you think about cd rot! ??

Vote :   

main    posted on 04-10-2010 08:05
wow, dus daarom moet je waarschijnlijk altijd gaan voor de duurdere (kwaliteit), heb dit nog nooit gehad, en heb nog cd'tjes van mn kindertijd (8-10 jaar geleden zelfs) die het nog perfect doen. zal vanmiddag wel foto'tje posten
TH3llC    posted on 04-10-2010 09:33
rotte cd's?
nooit last van gehad..
heb pas nog een paar cd's in een doos gevonden van toen ik 10 was ofzo en er scheelde niets aan..
ze speelden nog perfect, de muziek was dit niet^^
hoe ziet een cd eruit als hij rot is?
DJADMIN    posted on 04-10-2010 10:21
Ik heb ook ''rottende'' cd's....ik sloeg laatst een map open die ik een paar maanden niet gebruikt had...en ze waren echt aan 't rotten, leken wel schimmels ! Met name bij die van Sony...gebruik nu ook iets duurdere...die lijken langer mee te gaan !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
PaulBrugel    posted on 04-10-2010 15:38
Lekker he. Ik krijg ook plekken om mijn CD's. Komt door het vocht.?
Tomazos    posted on 04-10-2010 16:08
ik weet niet hoe het komt,

de ene cd heeft er heel veel last van, de andere van hetzelfde merk ernaast niet of minder
Sebasz    posted on 04-10-2010 16:14
middag reporting in
Sound-Division    posted on 04-10-2010 17:22
Rotte cd's heb ik ook helemaal geen last van, ben wel ontzettend benieuwd hoe het eruit ziet.
hebben jullie dan ook last van bijv orginele cd's?
michiel505    posted on 04-10-2010 18:19
Ik denk dat jullie het hebben over de bacterie/schimmel-soort die aluminium eet, en dan voornamelijk in cd's voorkomt? Vergelijkbaar met volgend artikel.

http://news.bbc.co.uk/2/hi/science/nature/1402533.stm

Dit heb ik ook met enkele van mijn cd's, vooral wanneer deze bij een fuif op de grond vallen, en ik ze dan 'vettig' terug in mijn cd-map steek. En deze kan preciesook van cd naar cd gaan binnen een cd-map. Dit is te vermeiden door je cd's goed te behandelen (altijd terug wegsteken, en nooit met de onderkant op iets leggen, nooit met vuile handen een cd aanraken).

Naar het schijnt kan dit met elke cd gebeuren (gekocht of zelf gebrand). Maar bepaalde merken worden anders behandeld bij de productie dus kunnen langer bestand zijn tegen die bacterie. En je moet wel heel vuil met je cd's omgaan om dit te hebben vind ik persoonlijk. Dit is een voorbeeld van zo een cd. Bij mij werken ze vaak wel nog wanneer ze er zo uitzien, maar het kan nog erger, en dan stop dit met werken, is trouwens ook slecht voor je cd-speler denk ikConfused

-Richard-    posted on 04-10-2010 18:22
Ah is dat 'm! Heb ooit en keer zulke cd's gehad, die toendertijd altijd in de auto (in zo'n auto cd-map) lagen. En dus ook vaak in het zomers warme dashboard kastje, en door de kou-warm wisselingen in de winter ook lichtelijk vochtig waren geweest. Verder bij normaal gebruik (thuis, voor 't draaien binnen, etc.) gelukkig nog nooit last van gehad *afkloppen*.
Tomazos    posted on 04-10-2010 18:56
Dat valt nog mee,

ik doel meer op dit soort gevallen (uit me eigen cd map)

Sound-Division    posted on 04-10-2010 19:19
Hmm, dat heb ik zelf ook nog niet meegemaakt.
ziet er wel extreem uit, hopelijk krijg je het snel opgelost.
Tomazos    posted on 04-10-2010 19:25
ik experimenteer momenteel met cd's,

draai nu 5 a 6 dagen in de week, en cd'tjes vliegen erin eruit (bij de cd speler) dus zwakke cd's komen er vanzelf uit Happy, laughing
danielvds    posted on 04-10-2010 19:43
Heb het zelf ook met een aantal cd's gehad! Ook net zo extreem als die van Tomazos.. Volgens mij komt het gewoon door vocht op je cd's. Geen idee wat je eraan kunt doen. Ik had het eerst vooral bij de wat goedkopere cd's (Philips), maar sinds ik cd's van Taiyo Yuden gebruik is het in ieder geval wel een stuk minder. Deze cd's zijn een stuk dikker en ik denk daardoor ook een stuk minder kwetsbaar.
Visionair Records | Daniel Danté
Prozei    posted on 04-10-2010 19:44
dit is gewoon roest en onstaat bij goedkope cd's omdat de laag van aluminium is en niet van goud.
goud roest minder snel en heftig.
cd's met een gouden laag zijn vaak een stuk prijziger.
maar zijn het wel waardt je stopt veel tijd en werk in het branden van je cd-map en als je werk dan na een tijdje zo weg roest, omdat je te beroerd was om een paar duppies extra voor goede cd's te betalen is het je eigen schuld.

@tomasoz als je nog steeds de taiyo yudens koopt die ik je een tijdje geleden heb aan geraden dan kom je dit probleem niet meer tegen.

Mod edit by Prozei on 04-10-2010 19:49 (100%)
main    posted on 04-10-2010 19:50
zou je kunnen vertellen welke taiyo yudens dat zijn? want dan wil ik die ook wel gaan kopen
Prozei    posted on 04-10-2010 19:56
Poster: main
zou je kunnen vertellen welke taiyo yudens dat zijn? want dan wil ik die ook wel gaan kopen

watershields .zijn printable cd's met een waterbestendige laag.
door de waterbestendige laag icm gouden datalaag is er bijna geen kans op cd-rot(roest)
in europa wordt taiyo yuden verkocht onder de merknaam jvc

Mod edit by Prozei on 04-10-2010 19:58 (21%)
Tomazos    posted on 04-10-2010 19:56
Poster: main

dit zijn de goedkope basics, van 16 eu ongeveer per 50

Poster: Prozei
dit is gewoon roest en onstaat bij goedkope cd's omdat de laag van aluminium is en niet van goud.
goud roest minder snel en heftig.
cd's met een gouden laag zijn vaak een stuk prijziger.
maar zijn het wel waardt je stopt veel tijd en werk in het branden van je cd-map en als je werk dan na een tijdje zo weg roest, omdat je te beroerd was om een paar duppies extra voor goede cd's te betalen is het je eigen schuld.

@tomasoz als je nog steeds de taiyo yudens koopt die ik je een tijdje geleden heb aan geraden dan kom je dit probleem niet meer tegen.

ik heb nu die Witte Watershields Full printable,

maar je hebt ook die gouden, maar nooit het 'verschil' kunnen vinden,

die gouden 'rotten' dus helemaal niet??
danielvds    posted on 04-10-2010 20:02
Ik heb ook die witte watershields full printable en bij mij rotten ze nog steeds niet!
Visionair Records | Daniel Danté
main    posted on 04-10-2010 20:03
Poster: Prozei

watershields .zijn printable cd's met een waterbestendige laag.
door de waterbestendige laag icm gouden datalaag is er bijna geen kans op cd-rot(roest)
in europa wordt taiyo yuden verkocht onder de merknaam jvc

dankje! zo eens even een torentje van 50 bestellen!
Prozei    posted on 04-10-2010 20:07
nee gouden cd's rotten niet.
mischien is het ook slim om een zakje met Silica gel in je cdmappen te stoppen.
deze korrels nemen vocht op.

Tomazos    posted on 04-10-2010 20:08
ik hou ze nu even naast elkaar,

die Fullprintable Watershields, en de goedkope blanco variant van Taiyo yuden.

de Data laag van de Watershields is Donkerder en voelt Dikker dan de goedkope blanco schijfjes,
die Watershields krassen niet snel, (prozei heeft het ook uitgetest) ik ook, met een schroevendraaier,

krassen op beide schijfjes en dan terug stoppen in de cd speler..
en hij Bleef de Watershields lezen, terwijl het met de blanco schijfjes eerder afgelopen was.

gewoon even 3 tientjes meer neertellen dusHappy, laughing heb je stuk langer plezier van
MaximDJ    posted on 04-10-2010 20:16
Ik kan jullie serieus ook gewone Nashua CD's aanraden. Ik heb ze hier nu ong. 10/15 jaar (!) en niks geen last van rot. Dit terwijl ze bij mij in de vochtige schuur liggen. Ik heb hier zelfs nog een Nashua CD met Mario Bros erop van toen ik 5 jaar oud was ofzo, 13 jaar geleden, niks mee aan de hand.
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Lead    posted on 04-10-2010 20:30
De enige juiste CD : Tayo Yuden met een Golden Dye. Ik gebruik zelf ook altijd de Watershields, voor zever ik nog CD's brand om te draaien Winking my eye
Let the BASS be louder
Tomazos    posted on 04-10-2010 21:25
dan heb ik de goeie,

want op die zekere site waar ik ze bestel, zie ik een comment van jou staan Lead,

maargoed,..

maar eens een paar middagen ervoor uit trekken om de cd's te herbranden, even een brander erbij monteren, dat ik 1 op 1 kan branden Happy, laughing

Seca    posted on 04-10-2010 21:40
Het enige wat ik koop zijn TDK Cd's.
Nog nooit problemen mee gehad.
Meestal de spindle's van 100.

132 Users online: 74 Guests (58 Unknown)
Pages generated today : 67.645
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.618