Muziek verplaatsen op basis van tags
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

spilo    posted on 04-10-2010 01:52
Hey,

Ik ga een van deze dagen mijn bibliotheek opniew indelen/sorteren.

Momenteel gebruik ik het volgende systeem:
Ik heb een bestandenstructuur die er zo uitziet hoofdmap > genre > muziekbestanden, dan gebruik ik iTunes om alles opnieuw in te delen op basis van hun tags.

Maar nu ga ik alles controleren en beter ordenen maar dat resulteert erin dat een liedje dat bijvoorbeeld nu in de house folder steekt naar de hands up folder moet.... Echter zie ik het niet zitten om zo duizend files te controleren en handmatig te verplaatsen.

Is er een manier/programma die op basis van bepaalde tag waarde het bestand verplaatst?

What do you think about Muziek verplaatsen op basis van tags ??

Vote :   

Esmee    posted on 04-10-2010 08:25
Ik zou iTunes gewoon lekker als bibliotheek blijven gebruiken en helemaal niets ordenen. Als je dan iets zoekt gewoon rechtermuisknop; in verkenner tonen.
Maar als je het echt per s? geordent wilt hebben denk ik dat je 1 voor 1 alles moet gaan doen... Ben daar nog nooit een programma voor tegen gekomen (helaas) Succes!
Ywe    posted on 04-10-2010 09:19
Even een kline vraag in het verlengde van deze:

Voor windows gebruik ik Id3-TaggIt om de tags te wijzigen. Er er ook zo'n soort programma voor de Mac? Waarmee ik bestandsnamen kan kopieeren naar de tags?
TH3llC    posted on 04-10-2010 09:36
ik gebruik tagscanner maar ik weet niet of dit voor mac gaat, volgens mij niet
spilo    posted on 04-10-2010 14:16
Nouja... Dan zal ik itunes maar alles lekker laten ordenen;

Moet ik dan bij instellingen zowel 'map itunes media bijwerken' & 'bestanden naar iTunes media kopieren bij toevoegen aan bibliotheek' selecteren?

En dan gaat die dat mooi in mapjes gebaseerd op artiest plaatsen? Ook als ik gewoon een liedje in de bibliotheek zwier...?

Wil nu niet dat al me liedjes fucked up gaan geraken :D
Esmee    posted on 04-10-2010 14:22
Als je het door iTunes laat doen dmv van 'map itunes media bijwerken' & 'bestanden naar iTunes media kopieren bij toevoegen aan bibliotheek' dan kun je daarna gewoon alle muziek verwijderen uit de mappen waar je ze in eerste instantie in had staan. Tenzij je alles graag 2x op je computer wilt hebben. iTunes stopt inderdaad alles in mappen geordent op artiest.
spilo    posted on 04-10-2010 14:23
Owkay, dan laat ik het hem gewoon zo doen, zal wel stukken simpeler worden & sneller maken. Moest nu telkens al mijn aankopen knippen en plakken in algemene map -> bestandsnaam aanmaken (via tagscanner), dan OPNIEUW in itunes bibliotheek steken en blablablablabalbalbla...

Goed, dankje allen dan kan ik weer verder Happy, laughing
Xtremer    posted on 04-10-2010 14:37
Poster: Ywe
Voor windows gebruik ik Id3-TaggIt om de tags te wijzigen. Er er ook zo'n soort programma voor de Mac? Waarmee ik bestandsnamen kan kopieeren naar de tags?

Ik gebruik Mp3Tag via CrossOver op mijn Mac.
De reden dat je het via CrossOver moet draaien is dat het een Windows programma is.
Met Mp3Tag is het mogelijk tag-scripts uit te voeren. Dankzij deze scripts kun je met 1 klik je hele track schoonmaken qua tags. Je kunt bijvoorbeeld ook automatisch Artist laten kopieren naar Album Artist. iTunes maakt namelijk gebruik van Album Artist. Zeker een aanrader Mp3TagSmile.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
Lead    posted on 04-10-2010 20:29
Als je een PC gebruikt kan ik je ook Tagscanner aanbevelen. Een gratis programma wat al je ID3 Tags kan onderhouden, wijzigen, in groepen wijzigen etc. Ook kun je je filename hernoemen naar een zelf gekozen format die hij uit je ID3 tags haalt. Een geweldige tool waarvoor ik op de Mac nog geen tegenhanger ben tegen gekomen.

iTunes gebruik ik NIET om tags te wijzigen, behalve hetgene wat ik altijd wil, doet iTunes zelf dingen die eigenlijk niet horen...

De database waar iTunes je files naar copieert gebruik ik ook zeker niet. Ik hou liever zelf het beheer over mijn mappen structuur en laat iTunes de root map wel indexeren... Alleen toevoegen is dan lastig...
Let the BASS be louder
Roov    posted on 04-10-2010 20:51
Ik heb even een beetje op internet lopen kijken voor een vergelijkbaar programma als Tagscanner alleen dan voor de Mac. Ik ben uitgekomen op dit programmaatje:

http://deadbeatsw.com/thetagger/

Heb 't zelf nog niet getest, maar 't ziet er goed uit! Happy, laughing
Ywe    posted on 04-10-2010 20:54
Ik ben net VMWare Fusion aan het installeren... kan ik gewoon nog ID3 TagIt gebruiken op mn mac :D

als het werkt tenminste
Starmack    posted on 05-10-2010 13:08
Ik gebruik zelf Tag & Rename. Niet gratis maar wel een super chille prog. Daar kun je ook batches draaien dat ie automatisch je tags vult adhv je filename of andersom!
Bringing the best in Trance & Progressive
Ywe    posted on 05-10-2010 17:52
Poster: Roov
Ik heb even een beetje op internet lopen kijken voor een vergelijkbaar programma als Tagscanner alleen dan voor de Mac. Ik ben uitgekomen op dit programmaatje:

http://deadbeatsw.com/thetagger/

Heb 't zelf nog niet getest, maar 't ziet er goed uit! Happy, laughing

Ik heb het vanmiddag getest en het werkt prima! Aanradertje voor Mac. Al mijn muziek vanaf vorige maand is nu keurig up to date met tags, en heb ook via google alle afbeeldingen erbij. Leuk voor met een CDJ2000

This is an old Topic

No new postings for 5.451 days.
 Post CommentThat would be 181.7 months
or a whopping 14.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

154 Users online: 107 Guests (47 Unknown)
Pages generated today : 67.836
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.809