Auteursrechten afkopen (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Bouncy    posted on 03-10-2010 00:22
Hoihoi,

Zoals velen van jullie weten run ik samen met Esm?e de site T3rribletwo.nl, zoals jullie weten maken wij maandelijks een clipmix met de hitjes van dat moment. Het probleem is dat de site groter en groter word en er steeds meer bezoekers op komen. Nou is er een reden dat alle clipmixen van ons op Vimeo zijn geplaatst, ze worden namelijk stuk voor stuk geblokkeerd op youtube i.v.m auteursrechten inbreuk.?
Nou doet dit behoorlijk pijn aan m'n geweten, en ik ben erg bang dat ik binnekort heelveel problemen krijg met diverse auteursrechten organisaties. Daarom zou ik graag op een of andere manier aan licentie's zien te komen om het zo dus wel legaal te kunnen doen, alleen vraag ik af hoe ik zoiets moet aanpakken en waar ik daarvoor moet zijn (en wat het gaat kosten...?).

Zodra ik verder ben zal ik meer details hier posten, ik verwacht van de DJR leden normale comments die inhoudelijk iets toe te voegen hebben en goed onderbouwd zijn (dus niet gewoon iets roepen, graag bewijzen...)

What do you think about Auteursrechten afkopen ??

Vote :   
Lomme_    posted on 06-10-2010 18:19
Poster: niiicola
Heb je een beetje een Amerikaans accent?? En veel geld? Naar de VS bellen kost wel wat...
  Skype ftw! Happy, laughing
Bouncy    posted on 06-10-2010 18:31
Poster: Xurion
Daar heb je gelijk in :P

Poster: Lomme_
Skype ftw! Happy, laughing
  Ik mag dan misschien hard zijn, maareuh:
Poster: Bouncy... ik verwacht van de DJR leden normale comments die inhoudelijk iets toe te voegen hebben en goed onderbouwd zijn (dus niet gewoon iets roepen, graag bewijzen...)

Xurion    posted on 07-10-2010 20:10
Ja ik ben een mongool ik weet het :P
TH3llC    posted on 08-10-2010 00:44
heb snel dit topic eens doorgelezen en ik vraag me af, waaromConfused
op youtube staat elke videoclip op en elk liedje wat je je kan voorstellen,
wat doen jullie van verkeerd?

ze zouden blij moeten zijn dat je dit doet (degene met de auteursrechten)
hoe meer kijkers/luisteraars jullie hebben, hoe meer interesse in hun muziek
als jullie nu echt de muziek verkrachte kon ik er inkomen dat ze moeilijk doen maar in dit gevalConfused
Down_Town    posted on 08-10-2010 16:46
Leuk joh dat jullie die video mixen maken. Een tijd geleden heb ik ook een keer een mix gemaakt waar ik later stukken uit de clips bij heb gehaald. Deze kreeg ik niet op youtube en heb deze ook op vimeo gezet. Ik vond het erg leuk om een mix te maken en daar beeld bij te zoeken. De kwaliteit van de beelden is niet super omdat ik die geripped heb van youytube Thumbs Up

Hier staat mijn video mix met 90's dance nummers: KLIK HIER

Ik snap ook de heisa niet. Dat ze tegen het verspreiden van hun muziek zijn snap ik maar je muziek met beeld op youtube is toch reclame voor je. Iedereen gaat naar youtube om nummers te luisteren en te bekijken en niemand verkoopt ze door.
User edit by Down_Town on 08-10-2010 @ 16:51:41 (8%)
Bouncy    posted on 08-10-2010 17:42
Poster: Down_Town
Ik snap ook de heisa niet. Dat ze tegen het verspreiden van hun muziek zijn snap ik maar je muziek met beeld op youtube is toch reclame voor je. Iedereen gaat naar youtube om nummers te luisteren en te bekijken en niemand verkoopt ze door.
  Klopt wel, die filmpjes staat al op youtube op de VEVO kanalen van de artiesten, dus het heeft niet zo zeer te maken met het verspreiden ervan, waar het wel mee te maken heeft, is dat ik het ook niet leuk zou vinden als een of andere idioot (want zo zien zij ons) in mijn werk gaat zitten knippen en plakken.

This is an old Topic

No new postings for 5.463 days.
 Post CommentThat would be 182.1 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

254 Users online: 69 Guests (185 Unknown)
Pages generated today : 67.347
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.402.878