Rockacademie?!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Snaad    posted on 02-10-2010 19:27
Heren en dames,

ik zit met een dillema. Ik ben nu net begonnen aan de opleiding Bachelor of Informatica, richting Game Design. Hartstikke leuk, gaat goed, leer veel blablabla. MAAR; nu zit ik ongelofelijk te geilen op de production richting van de rockacademie. Ik ben supergraag met mn muziek bezig, en alle aspecten boeien me. Ik wil hier ook graag mee verder en alles naar een veel hoger niveau tillen. Dus het lijkt me uberstrak om daar die opleiding te gaan doen. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

What do you think about Rockacademie?! ??

Vote :   

MoXeGy    posted on 02-10-2010 19:36
je moet wel door de selectie zien te komen en die zijn erg streng, je moet echt boven de rest uit steken wil je daar terecht kunnen.(heb ik van horen zeggen)
ianroma    posted on 02-10-2010 20:09
Ik heb zelf ook naar die opleiding zitten kijken. Je hebt een hele zware selectie inderdaad waarbij allemaal demo's en weet ik wat moet op sturen. Daarnaast moet je jezelf live bewijzen voor een soort van jury. Ook heb ik gehoord dat het gedeelte 'production' wel tegenvalt. Je krijgt voornamelijk colleges/cursussen/trainingen over hoe je jezelf moet promoten, managen en nog veel meer theorie. Daarom heb ik er ook express niet voor gekozen.
tek-zotic    posted on 02-10-2010 20:17
ik zou eerst zeker je huidige opleding afmaken, zeker ook omdat deze je wel bevalt. Daarna kan je dan nog kijken om die rockacademie te doen, en moest dit dan niets worden kan je nog altijd op het andere diploma terugvallen
Bouncy    posted on 02-10-2010 21:10
Poster: ianroma
Ik heb zelf ook naar die opleiding zitten kijken. Je hebt een hele zware selectie inderdaad waarbij allemaal demo's en weet ik wat moet op sturen. Daarnaast moet je jezelf live bewijzen voor een soort van jury. Ook heb ik gehoord dat het gedeelte 'production' wel tegenvalt. Je krijgt voornamelijk colleges/cursussen/trainingen over hoe je jezelf moet promoten, managen en nog veel meer theorie. Daarom heb ik er ook express niet voor gekozen.

Ik doe zelf een opleiding audiotechniek, en ik merk dat we daar les krijgen in dingen die we zelf al uitgevogelt hadden (puur omdat het iets is wat we leuk vinden). Wat ik echt mis is hoe je moet boekhouden en aan werk moet komen (meeste mensen in deze wereld zijn freelance..). Dus een voornamelijk hoe je jezelf moet promoten vind ik niet zo gek, want je kunt nog zo goed kunnen producen, als je geen werk hebt, dan heeft het geen zin!
Roov    posted on 03-10-2010 11:59
Ik ben ook dit jaar begonnen met informatica aan de Hogeschool van Utrecht. Alleen ik zit nu ook steeds meer te twijfelen om een muziekgerichte opleiding te gaan doen..
Bouncy    posted on 03-10-2010 12:03
Poster: Roov
Alleen ik zit nu ook steeds meer te twijfelen om een muziekgerichte opleiding te gaan doen..

De muziekwereld is KEIHARD, houd daar rekening mee, geld zul je er niet mee verdienen, je zult het echt moeten doen omdat het je passie is!
Snaad    posted on 03-10-2010 16:26
Poster: tek-zotic
ik zou eerst zeker je huidige opleding afmaken, zeker ook omdat deze je wel bevalt. Daarna kan je dan nog kijken om die rockacademie te doen, en moest dit dan niets worden kan je nog altijd op het andere diploma terugvallen

Heb je ook absoluut gelijk in hoor, punt is alleen een beetje dat als ik deze opleiding af maak, ik hierna geen studie financiering meer krijg omdat rockacademie ook hbo is. Dus dan is het niet te betalen. Dus daarom wil ik me eerst helemaal voorbereiden, alles onderzoeken, de intake doen, en stel ik word inderdaad aangenomen, dan verder besluiten.
Joep    posted on 03-10-2010 17:24
Je moet jezelf afvragen wat je nu precies met de opleiding kunt gaan doen als je klaar bent. Het probleem met de muziekwereld is namelijk, zoals Bouncy al zei, dat je er niet makkelijk geld mee zult gaan verdienen. Uiteraard is het belangrijk dat je je werk (en opleiding nu) leuk vindt, maar je moet natuurlijk ook rond kunnen komen van je loon. En daar heb je met een opleiding Informatica volgens mij meer kans op...
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Sound-Division    posted on 05-10-2010 09:54
Ben ook wel benieuwd in wat voor stijl je verder wil, Ik heb ooit wel eens gelezen dat bijv: Headhunterz ook op de rockacademie zat, maar dat ze hem bijv met hardstyle niet konden helpen, en het alsnog zelf moest uitvogelen.
Stagiar    posted on 05-10-2010 12:25
Heb 2 keer auditie gedaan voor de RA, 2x de voorrondes doorgekomen, helaas beide keren niet toegelaten n.a.v. presentatie in Tilburg zelf. Ik heb een aantal docenten leren kennen de afgelopen jaren en heb van hen te horen gekregen dat je al bijna volwaardig muzikant moet zijn wil je aangenomen worden op de RockAcademie. Als docenten dat al zeggen, weet je genoeg Thumbs Up. Probeer naast de RockAcademie ook andere opleidingen; Enschede heeft Artez; Utrecht heeft op de HKU ook een aantal interessante opleidingen.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

230 Users online: 171 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 2.050
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.595