Geluidsoverlast !! (3/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SnAcKBaRrY    posted on 12-12-2005 10:09
Laat ik maar weer eens een leuk topic over geluids overlast beginnen....
laat maar weten hoe vaak jullie de buren aan de deur hebben staan of dj's die nog thuis wonen, je ma helemaal gek naar boven komt...

vroeger trok mijn ma de stoppen uit de stoppenkast zodat ik boven geen stroom meer had hahaha
hoe zit dat bij jullie? hebben jullie nog leuke verhalen over buren die je voor de zoveelste keer weer aan geven bij de politie?
barst maar los.....

What do you think about Geluidsoverlast !! ??

Vote :   

Camino    posted on 02-04-2006 19:25
lekker voor je gehoor ook
maar wel mooi dat je luid kan draaien!
User edit by Camino on 02-04-2006 @ 19:26:05 (23%)
HouseArrest    posted on 03-04-2006 14:32
Ik woon ook in een vrijstaand huis en ik mag zo hard draaien als ik wil Happy, laughing Als je buiten staat hoor je het niet eens. Ons huis is heel goed geisoleerd. Ben ik trouwens wel over te spreken hoor. Iedere dag lekker uit je dak gaan. Mijn ouders hebben allebij een full time baan en zijn in principe alleen 's avonds thuis. En van de buren heb ik ook nog nooit iets gehoor van geluids overlast.
Het enige probleem is, is dat naast mijn kamer de kamer van mijn broertje is, die soms moet leren voor school. Tja dan stop ik wel even (Respect Bro!! )

En tja, tuinfeesten is het grote probleem ja, die gaan meestal door tot in de nacht en dan krijg je af en toe wel eens problemen met de buren (ik spreek uit ervaring, niet mijn eigen tuinfeest trouwens :P )

kardon    posted on 28-07-2007 15:22

vandaag mijn eerste waarschuwing gehad van de buurvrouw het ging zo...

Ik woon in een appartementen complex waar nog 3 andere stelletjes wonen.
ik was lekker een setje eclectic house aan het mixen totdat ik opeens
een bonk achter me hoorde ik keek om en het was de buurvrouw die vanaf mijn
balkonraam de woonkamer in was gesprongen haha.ze was nog nooit eerder binnen
geweest maja een keer moet de eerste keer zijn toch

maja of de muziek wat zachter kon het hele huis was aan het trillen..nou vooruit ik
ben de kwaaiste niet en wil geen ruzie met de buren.
Bart_    posted on 28-07-2007 15:51
M'n ouders hoor ik ooit wel is zeuren, overlaatst kwam ik beneden voor ff wat drinken te halen. Zeggen ze: KAN DAT NIET WAT ZACHTER? Ik dan: Oke, ik zal het wat zachter zetten. Dus ga weer naar boven om verder te draaien, zet het een beetje zachter (heel klein beetje). Daarna hoor ik beneden nog een paar keer (stuk of 3 keer) een harde stem van: Zachter! Dus ik zet het weer zachter. En ineens Pieeeuuuuuwwwww (Elektriciteit uit!) Dus ik storm naar beneden, bleek m'n moeder de stroom had afgezet van m'n kamer! (kan je in de stoppenkast appart per kamer doen). Was overigens wel ff schrikken moet ik zeggen! Verder heb ik ook veel commentaar gehad van de buurman(nen) en buurvrouw(en)..
staf    posted on 28-07-2007 16:33
Hier valt het nog mee men ouders zeggen er niet veel van en buren kunnen hier tegen wat tegen. En wat betreft van elektriciteit uitzetten heeft hier geen zin dan zetten ze zichzelf ook zonder stroom wist dat men opleiding nog van pas ging komen .
OneSixty    posted on 28-07-2007 16:41
zeer slecht voor je apparatuur , moet mn moeder nu niet proberen
Bart_    posted on 28-07-2007 16:46
Weet dat dat zeer slecht is voor je apparatuur. Heb nu ook echter een 'deal' met m'n ouders...
Gagarin12    posted on 28-07-2007 17:19
heel leuk dit te horen, ik heb nooit overlast, heb geen buren en men boxen kunnen zo luid niet

MAAR: willen jullie in het vervolg ook vermelden hoeveel watt jullie in het totaal staan hebben en welke boxen het zijn, dan kan ik mij toch zo ongeveer een beeld maken van de herrie
patrick-allen    posted on 28-07-2007 17:26
De buren hebben er nooit last van want ik draai niet zo hard..ik let er wel op..En ik woon thuis dus soms krijg ik wel een snauw..ik draai meestal als ik alleen ben.
OneSixty    posted on 28-07-2007 17:27

1.2 kw rms , natuurlijk zet ik het nooit zo hard (maar je hebt wel een idee :P )

User edit by OneSixty on 28-07-2007 @ 17:28:48 (2%)
Yorick    posted on 28-07-2007 17:33
0.7 kw ongeveer:p
en hoor geregeld me moeder of me vader naar boven schreuwen of het wat zachter mag:P
maar met de buren heb ik nog nooit gezijk gehad:D

staf    posted on 28-07-2007 17:34
Poster: dj_lightzone

1.2 kw rms

zit ik zo ongeveer ook aan op men zolder  
zegge de buren nog niks  van hier zitten er 3 met een redelijke installatie dus
Vibemaster-D    posted on 28-07-2007 18:04
ik vind het gewoon associaal als je geen rekening met je omgeving houd en al helemaal
als je dan jezelf lekker gehoorbeschadiging wilt geven. ik draai altijd thuis muziek met een HP op. en dan gewoon de cue op master zetten en niet te hard
MaD    posted on 28-07-2007 18:34
Wij wonen in heel gehorge huizen. 5 huizen naast elkaar, wij wonen op 3. Ik speel trompet, mijn broertje drumt, dus mijn muziek zet ik dan niet zo hard. Maar je hoort ons door het hele blok, vooral die drum, en nog nooit klagende buren gehad in geen 18 jaar. Ik heb hele lieven buren:D

noadja.com /// aboveall.nl
Bouncy    posted on 28-07-2007 20:35
Mijn buren vinden alles wel goed, (wanneer zijn ze eigenlijk thuis). Alleen mijn vader begin bij 60 db (huiswerk niveau) ergens te zijken over dat het veel herrie is, en dat ik er doof van kan worden ofzo. Dus ik gooi de volume knop alleen open als mijn vader er niet is.
Verder heb ik ook al 1 keer telefoon gehad van de overburen, omdat er rook uit mijn raam kwam

Bart_    posted on 28-07-2007 22:55
Poster: Bouncy
Verder heb ik ook al 1 keer telefoon gehad van de overburen, omdat er rook uit mijn raam kwam

Hier zie je de rook niet als het uit het raam komt hoor.. (ik neem aan dat dit van een Rookmachine was?)
Wout-r    posted on 28-07-2007 23:01
Ik woon in een vrijstaand huis dus geen last met de buren, maar anders dan nog, ik draai thuis niet echt hard... gewoon een lekker volume Happy, laughing Je kunt het lekker horen en ook beter voor mn oren Winking my eye

En van mn ouders heb ik ook nooit last (zij ook niet van mij, denk ik Winking my eye)
User edit by Wout-r on 28-07-2007 @ 23:02:03 (39%)
KeviiN    posted on 28-07-2007 23:01
Nu nog in een rijtjes huis, maar de buren lijken wel dood ofzo: heb ze nog nooit gezien en dus klagen ze ook nooit. Binnenkort verhuizen naar een vrijstaand huis dus dan kan de volume knop zowieso flink open.
En me ouders luisteren zelf ook veel naar techno, dus dat komt mooi uit...
bramv    posted on 28-07-2007 23:12
quote:
Poster: KeviiN
En me ouders luisteren zelf ook veel naar techno, dus dat komt mooi uit...
 Dan heb je wel geluk:P
Mijn pa houdt van Metal en rock, alhoewel ik dit ook wel n beetje kan aanhoren.
User edit by bramv on 28-07-2007 @ 23:13:09 (27%)
OneSixty    posted on 29-07-2007 00:53
mijn moeder vind het wel leuk als ik een beetje electro / trance / dance draai ,
ik hou de hardstyle/jump voor als ze weg is :d :p
FrankieV    posted on 29-07-2007 12:08
Woon in een vrijstaandhuis en nog nooit klachten gehad van de buren, maar meestal heb ik het niet echt zo heel hard, anders komt me broertje ook vaak zeuren.
Maar mijn ouders waren een keer bij de buren, toen me pa opbelde omdat hij de bass voelden. Toen zij hij dat als ik het niet zachter zou zetten hij me booth in de kast zou zetten.
NIekh    posted on 29-07-2007 13:07
Ik draai meestal gewoon normaal, niet te hard maar soms dan is het welles te hard ja en dan komen de buren aan de deur. Ik zet het dan gewoon wat zachter want ik heb geen zin om gezeur met de buren te krijgen. Aangezien die politie zijn :P
_Arne_    posted on 29-07-2007 14:05
Ik heb maar langst 1 kant buren en dat is zo dat er 2 mensen wonen ( 1 op de gelijksvloer en de andere op de eerste verdieping) Op de eerste verdieping woont er iemand die met de nacht werkt  Tot gevolg --> Laat slapen. Ze slaapt om 1u nog... Als ik dan muziek opzet komt ze klagen of het stiller kan. Ik bedoel het is 1u!?!? Dan kom je toch niet klagen dat je nog slaapt !?!? Of vergis ik me hier in?

ciderke    posted on 29-07-2007 15:10
Ik heb hier 700 watt RMS aan installatie staan, maar de dichtste buur woont op een kilometer van m'n huis, dus daar hebben ze weinig last van hoor. Bijgevolg kan ik de volumeknop eigenlijk zo hard opendraaien als ik wil... Ik zou het beter niet zo vaak doen, slecht voor m'n oren.
Luxx    posted on 29-07-2007 16:52
de buren willen nog wel eens verveeld langskomen over dat de bass zo door de muur bonkt.. volgende maand gelukkig verhuizen.. heb ik daar ook geeen last meer van. vrijstaand huisje :D
www.mothermusic.nl

122 Users online: 26 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 65.852
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.802.367