Geluidsoverlast !! (2/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SnAcKBaRrY    posted on 12-12-2005 10:09
Laat ik maar weer eens een leuk topic over geluids overlast beginnen....
laat maar weten hoe vaak jullie de buren aan de deur hebben staan of dj's die nog thuis wonen, je ma helemaal gek naar boven komt...

vroeger trok mijn ma de stoppen uit de stoppenkast zodat ik boven geen stroom meer had hahaha
hoe zit dat bij jullie? hebben jullie nog leuke verhalen over buren die je voor de zoveelste keer weer aan geven bij de politie?
barst maar los.....

What do you think about Geluidsoverlast !! ??

Vote :   

the-melody    posted on 14-12-2005 16:52
graag gedaan
Sicco    posted on 15-12-2005 15:53
Ik woon in een 2onder1kap woning, bij me ouwe in huis. Ik heb (nu m'n broer't huis uit is) de gehele zolderverdieping voor mij alleen. Ik heb 2 300watt RMS boxen staan. Als ik die voluit zet KAN de hele buurt meegenieten, de vraag is voor mij alleen hoe lang ik er zelf van kan genieten..

Mijn vraag naar jullie is of je nooit last hebt van piepen in je oren als je buren zo vaak komen klagenConfused

Ps: die van mij zijn nog niet wezen klagen, ma dat komt of omdat we met iedereen uit de buurt goed bevriend zijn, of omdat ik eik alleen overdag is een keer lekker hard draai. De enige die er last van hebben zijn m'n zusjes die wel huiswerk moeten maken.
JayK    posted on 21-02-2006 23:45
Ik woon hier net een paar maanden en de buren houden zich nog wel rustig maar vond laatst wel een briefje in de bus of ik de muziek wat zachter wou zetten of anders een koptelefoon wou kopen

en ja ik heb wel problemen met mn oren ik ben al vanaf mn 16e lawaaidoof

Mod edit by W.i.M on 22-02-2006 22:45 (23%)
Deetek    posted on 22-02-2006 10:52
ik woon in een 2 onder 1 kap en heb nog nooit één van de buren aan de deur gehad... Happy, laughing

mijn hobby kamer zit dan wel aan de kant waar geen buren aan ons vast zitten,
maargoed, als ik even lekker ga knallen dan is dat zeker buiten te horen.

nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik er ook wel wat om denk.... als ik draai dan is het eind van de 's middag's of het begin van de avond... voorkomt een hoop onnodige ellende... Happy, laughing

User edit by Deetek on 22-02-2006 @ 10:55:12 (79%)
GD    posted on 22-02-2006 11:39
Ik heb ook wel een leuk verhaaltje over geluidsoverlast. Wij hadden altijd hele relaxte buren, maar die gingen verhuizen, en 4 maanden terug kwamen daar nieuwe voor in de plaats. Meteen de eerste dag stonden ze al bij de deur, vanwege te luide muziek. Maar op een gegeven moment kwamen ze ook omdat ze de piano hoorden. Nu gaan ze weer verhuizen omdat ze niet met deze overlast kunnen leven. Ze hebben er dus net geen 4 maanden gewoond. Volgens mij gaan ze weg omdat ze t huis achteraf toch te klein vinden, want dat is t ook. Maar dan zou ik ook zeggen dat t vanwege geluidsoverlast was.
DJMichel    posted on 22-02-2006 11:59
Als ik m'n boxen niet hard mag zetten, dan mogen mijn buren ook meteen stoppen met die klarinet (of wat het ook mag zijn). En dat jong van hiernaast mag dan ook stoppen met het maken van hardmetal op z'n basgitaar :P Kortom ze hebben weinig te vertellen, want zelf maken ze de meeste herrie. En m'n andere buren mogen ook niet klagen, want welke debiel gaat s'nachts om half 1 op een door de weekse dag gaan staan klussen in de achtertuin :S En opzich heb ik mijn boxen nooit super hard staan.
_Ivan_    posted on 22-02-2006 14:00
Buren hebben verder eigenlijk geen last mag alleen s'avonds laat niet knallen soms doek dat wel en dan hebk de buren weer op bezoek.... Overdag hebben ze er geen last van.....
Feel&.Celebrate.Life!
Illusion    posted on 22-02-2006 22:07
Mijn buren klagen niet... die vinden het allemaal we tof.. ze zeggen wel dat het altijd hard is,,, maar dat vinden ze niet erg. En't isook echt niet zo dat ik elke dag keihard muziek draai... dus af en toe moet het kunnen.
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
Sandr    posted on 22-02-2006 22:27
Mijn buren rechts hebben een restaurant/cafe, dus nooit thuis en anders ook geen problemen mee,  alleen het huis links word altijd verhuurd en toen ik vroeger op mijn drumstel aan het rammen was, stonden er vaak al wat duisters in paniek op de stoep die hun hele vakantie al verknald zagen, en toen ik begon te draaien was het niet veel minder. Maar ik heb besloten normaal te doen en het volume terug te brengen naar het hoognodige. In de maatschappij van vandaag de dag vond ik dit een heel mooi gebaar van mezelf.

(al moet ik het stof zo af en toe even uit de speakers blazen, maar dit doe ik dan wel op een enigzins aanvaardbaar tijdstip)
Play that funky music white boy....
robertvisser    posted on 23-02-2006 11:28
wat ook scheelt is gewoon je speakers met muursteunen aan de muur te bevestigen, ook heb ik tussen de muur en de beugel rubbers geplaatst waardoor de resonantie nog minder wordt.... miss een idee?
neutje    posted on 23-02-2006 11:41
ik woon in een rijtjeshuis maar ik heb wel relaxte buren. k mag zo hard draaien als ik wil alleen in de middag van 1 tot 2 en savonds vanaf 7 uur moet het zachter want dan slaapt me kleine buurjochie

_Ivan_    posted on 23-02-2006 13:29
Nou dan vallen de regels nog wel mee bij jouWinking my eye
Feel&.Celebrate.Life!
Dj_Fantasy    posted on 27-03-2006 16:45
@ EclipX: Ja das waar. Ik heb hier thuis nog een officeel formulier liggen i.v.m. geluidsovertredingen (voor BelgiëWinking my eye zal deze hier binnenkort wel een posten. Maar over dag kunnen ze je idd niets maken, alleen vanaf een uur of 9-10

dj2dj.nl
djreino    posted on 27-03-2006 16:49
geen last van van geluidsoverlast.

k woon in eem mooi boerderij:P
djmamo    posted on 27-03-2006 16:56
Poster: fantasy164
@ EclipX: Ja das waar. Ik heb hier thuis nog een officeel formulier liggen i.v.m. geluidsovertredingen (voor BelgiëWinking my eye zal deze hier binnenkort wel een posten. Maar over dag kunnen ze je idd niets maken, alleen vanaf een uur of 9-10

dus jij wil zeggen als je een ,massa boxen buiten neerzet en alles hard aan zet dat dat dan mag?

www.moonentertainment.nl
Dj_Fantasy    posted on 27-03-2006 17:02
w8 even ben aan het zoeken!!!!
dj2dj.nl
Dj_Fantasy    posted on 27-03-2006 17:13
@ dj mamo: dat nou ook weer niet, maar als je kijkt naar die grote fuiven overdag zoals de party-tent op Pukkelpop. Dien je een aanvraag te doen en zo van die dingen, maar ik weet niet meer hoe het percies in elkaar zat. maar ik vindt nu dat papier nimr, kzal er in de loop van de week hene zoeken.

dj2dj.nl
Dirkvh    posted on 27-03-2006 19:20
Wijn wonen in een vrijstand huis dus de buren hebben er volgens mij geen last van. Alleen mijn ouders vinden het wel heel irritant. Als ik alleen thuis ben kun je het buiten wel duidelijk horen, maar ik heb nog nooit de buren aan de deur gehad. misschien nog als het zomer is, dan zitten ze meer buiten.Winking my eye        maar behalve mijn ouders heeft er niemand last van, tenminste er is nooit een klacht geweest:P
kev0    posted on 27-03-2006 19:47
Met mijn boxen heb ik nog wel eens wat overlast :p

Vroeger vaak de buren aan de deur, maar nu niet meer Winking my eye

DjStijn    posted on 27-03-2006 19:56
ik woon zelf in een vrijstaand huis in een dorp.

Heb mijn dj tafel in de schuur staan dus niemand last... behalve overdag langs ons het kantoor heeft last van de bassen. mar na half 6 ga ik los:P

User edit by DjStijn on 27-03-2006 @ 19:56:23 (1%)
Dj_Fantasy    posted on 27-03-2006 22:18
heb ondertussen dat forumlier gevonden, maar dit gaat meer over geluidbegrenzers:

Geen geluidsmax meer IN de tent, wel moet de wettelijke norm gehaald worden in de woningen in de buurt zodat deze mensen van hun nachtrust kunnen genieten:

- er worden geen afwijkingen toegestaan

- milieudienst werkt enkel in opdracht van het college

Of dit over heel België is dat weet ik niet. Dit is besloten in de Jeugdraad van Beringen in Limburg (ik zit in de jeugdraad).

dj2dj.nl
Rens    posted on 27-03-2006 22:26
Ik woon in een dorp net buiten Roermond in een vrijstaand huis, van de buren heb ik dus geen last en mijn ouders maken het niet zo uit. Het moet wel niet te extreem worden natuurlijk. De stoppen eruit trekken gaat niet echt goed want dan gaan de lampen bij m'n zusje ook uit
FrankyN    posted on 01-04-2006 19:53
Ik woon in een rijtjeshuis dus heb ik wel last van mijn buren,ik draai bijna elke dag maar dan moet ik wel om 19:00 stoppen omdat de buurjongen dan gaat slapen.M'n ouders vinden het ook niet erg maar ze zijn wel blij als weer uit is haha.
DJ-A    posted on 02-04-2006 17:38
ik woon in een twee onder een kap..

nooit last gehad van de buren (mischien wel omdat ik vaak alleen thuis ben als k draai en dan merk ik het niet maarja). wel veel gezeur van mn ouders, vaak staan ze er in 5 min. de eerste keer dat ik de boxen aanzette was mn moeder er binnen 1 min. mag s'avonds wel draaie maar jammergenoeg niet te hard i.v.m. klein broertje en buren.

Decom    posted on 02-04-2006 17:49
als ik ga draaien moet het hard... ik weet niet waarom maar dat moet gewoon... :P

gelukkig is dat niet zon probleem want ons huisje is niet bepaald klein en we wonen helemaal vrijstaand... aan 1 kant heb ik geen buren en de andere woont een halve km van mij vandaan Winking my eye

mn ouders geven dr niet veel om ... maar mam was wel boos toen er in de keuken een glas uit het schap was gevallen :P

User edit by Decom on 02-04-2006 @ 20:48:38 (2%)

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

122 Users online: 26 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 65.852
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.802.367

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use