Geluidsoverlast !! (1/4)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SnAcKBaRrY    posted on 12-12-2005 10:09
Laat ik maar weer eens een leuk topic over geluids overlast beginnen....
laat maar weten hoe vaak jullie de buren aan de deur hebben staan of dj's die nog thuis wonen, je ma helemaal gek naar boven komt...

vroeger trok mijn ma de stoppen uit de stoppenkast zodat ik boven geen stroom meer had hahaha
hoe zit dat bij jullie? hebben jullie nog leuke verhalen over buren die je voor de zoveelste keer weer aan geven bij de politie?
barst maar los.....

What do you think about Geluidsoverlast !! ??

Vote :   

Reemz    posted on 12-12-2005 10:14
Nou ik woon op een hoekhuis dus heb gelukkig maar één buur. Zij staan gemiddeld 1 x in de drie weken voor de deur. Dus moet zeggen dat ik het niet slecht heb. Mij ouders hebben er geen problemen mee als ik overdag de volume lekker hoog zet. Maar 's avonds na half 10 willen ze wel graag dat de muziek wat zachter staat.

EclipX    posted on 12-12-2005 10:37
Ik woon in een rijhuis, dus links & rechts buren, achter ons huis hebben we een garage, die heb ik omgetoverd naar mijn "dj-kot". Maar bijna elke dag, komt mijn linkerbuur zagen voor de muziek stiller te zetten, 't is niet zozeer het vomlume, maar de bass, die onze buur zijn vensters doet trillen Happy, laughing. Dit heb ik dus dag/nacht he, 't kan mij ondertussen al niet meer veel schelen, 's nachts doe ik 't ietsiepietsiestiller, en dan komt onze lieve buur weer bellen, voor de muziek stiller te zetten, ander ging hij de politie bellen. Ondertussen zijn ik & mijn buur ware aardsvijanden geworden, als we elkaar zien op straat, negeren we elkaar zo erg he Happy, laughing. Maar als ik nu in (Belgie) tijdens de dag de muziek luid zet, kan mijn buur toch niks maken toch?
Illusion    posted on 12-12-2005 10:42
Nou bij mij thuis werden de stoppen er ook uit wel eens uitgetrokken, of er werd een schoen tegen de deur aangegooit. K'ben meestal wel langer dan een uur thuis aan het mixen, dus het komt ook nog wel eens voor dat ik het eten mis...

maar van de buren heb ik zelf geen last, ik woon in een vrijstaandhuis, in een klein dorpie, dus dat zit wel goed
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
LauW    posted on 12-12-2005 11:00
Poster: EclipX
Ik woon in een rijhuis, dus links & rechts buren, achter ons huis hebben we een garage, die heb ik omgetoverd naar mijn "dj-kot". Maar bijna elke dag, komt mijn linkerbuur zagen voor de muziek stiller te zetten, 't is niet zozeer het vomlume, maar de bass, die onze buur zijn vensters doet trillen Happy, laughing. Dit heb ik dus dag/nacht he, 't kan mij ondertussen al niet meer veel schelen, 's nachts doe ik 't ietsiepietsiestiller, en dan komt onze lieve buur weer bellen, voor de muziek stiller te zetten, ander ging hij de politie bellen. Ondertussen zijn ik & mijn buur ware aardsvijanden geworden, als we elkaar zien op straat, negeren we elkaar zo erg he Happy, laughing. Maar als ik nu in (Belgie) tijdens de dag de muziek luid zet, kan mijn buur toch niks maken toch?

Sorry hoor maar dan vind ik je gewoon een eikel, je houd dus gewoon geen rekening met andere mensen?! Zeker s'nachts.. het is maar goed dat ik je buurman niet ben
Illusion    posted on 12-12-2005 11:18
Poster: LauW

Sorry hoor maar dan vind ik je gewoon een eikel, je houd dus gewoon geen rekening met andere mensen?! Zeker s'nachts.. het is maar goed dat ik je buurman niet ben

Rekening houde met andere mensen hoort ook bij dj zijn. Niet alle mensen vinden het zo leuk als wij vinden....
User edit by Illusion on 12-12-2005 @ 11:19:26 (4%)
EclipX    posted on 12-12-2005 11:28
Poster: LauW

Lol, ik bedoel het niet zo, meestal als de buren bellen hoor ik 't niet eens totdat mijn vader naar mijn gsm belt. Dan zet ik 't altijd een beetje stiller of verlaag ik de bass.
Of trekt mijn pa de plongs uit (west-vlaams voor stekkerkast)
Rhino    posted on 12-12-2005 11:37
hebben jullie je speakers wel op een schuimlaag staan ?
dat helpt zo gigantisch veel in het tegengaan van trilling.
Het beste spul is dat witte verpakingsmateriaal(zacht , opgebouwd uit laagjes, dus geen tempex)
Ik heb dat zelf opok gedaan en merkte gewoon dat hjet hele meubel waarop de speakers staan(2 x 100 watt) geheel trillingsvrij was sinds het plaatsen van de schuimen onderzetters.
trillingen zijn de grootste verstoring van rust voro je buren, alleen geluid is minder erg !
succes
EclipX    posted on 12-12-2005 11:52
Poster: Rhino
hebben jullie je speakers wel op een schuimlaag staan ?
dat helpt zo gigantisch veel in het tegengaan van trilling.
Het beste spul is dat witte verpakingsmateriaal(zacht , opgebouwd uit laagjes, dus geen tempex)
Ik heb dat zelf opok gedaan en merkte gewoon dat hjet hele meubel waarop de speakers staan(2 x 100 watt) geheel trillingsvrij was sinds het plaatsen van de schuimen onderzetters.
trillingen zijn de grootste verstoring van rust voro je buren, alleen geluid is minder erg !
succes

Bedoel je dat piepschuim waarin bv, een breekbaar item inzit?

bv; een crt scherm die in een kartonnendoos zit, met dat wit spul erond?
Als het dat is, dan zet ik dat er meteen onder hoor Happy, laughing
Lead    posted on 12-12-2005 12:20
Graag indien er ge-quote wordt, alleen de passage quoten waar je op wilt reageren... Dat is meestal maar 1 zinnetje, en dan hoef je niet de hele post aan te halen..

Dan blijft het een beetje overzichtelijk....

En je hebt gelijk, de sub tonen (lage frequenties) zijn het meest storend voor je buren. Je kunt ook een soort 'spikes' onder je boxen schroeven zodat ze maar met een paar vierkante milimeter contact maken met de grond.... ook dat zal schelen...

En zachter zetten natuurlijk, dat maakt het grootste verschil
Let the BASS be louder
PatrickBeuken    posted on 12-12-2005 12:31
Ik woon in een vrijstaand huis, met de buren 25 meter van ons af. Van buren heb ik dus niet zo'n last. Wel heb ik regelmatig last van m'n ouders die komen klagen over de muziek. Ik heb namelijk 2x 300 watt RMS boxen op m'n kamer. En als ik 's avonds klaar ben met me huiswerk, dan heb ik wel zin om ff wat muziek te make, om af te kicke... Eerst zette me pa regelmatig de zekeringen om, maar de laatste tijd doe ik eigenlijk wat rustiger aan.

In de zomer heb ik eens een flink tuinfeest gehad en toen kwamen mensen die de hond uit lieten klagen over het volume van de muziek. We zouden asociaal zijn en we belemmerden de andere buurtbewoners te slapen. Terwijl die man die kwam klagen helemaal niet bij me in de buurt woonde... In me buurt had ik overal een blaadje in de brievenbus gestopt, waarop stond dat ik een feestje hield en dat ik hoopte op enig begrip voor de harde muziek.

Daarnaast komen wel eens buren klagen wanneer ik ergens op een klein fuifje bij iemand thuis draai.
EclipX    posted on 12-12-2005 13:16
Poster: PatrickBeuken
In me buurt had ik overal een blaadje in de brievenbus gestopt

Lol doe je het dan zo:

Beste buur,

Deze zaterdag zal ik een feestje houden, en zal de muziek luid staan, met veel bass, gelieve ons met rust te laten als je enige hinder hebt, want ik heb jullie gewaarschuwd!

Mvg,

Patrick

Zo dan? :p

@ Lead: Sorry, zal hiervoor opletten Happy, laughing
User edit by EclipX on 12-12-2005 @ 13:17:12 (12%)
Rhino    posted on 12-12-2005 13:25
2 EclipX:Ja dat spul bedoel ik , het is een vervanging van tempex.
Het moet wel een cm of 10 dik zijn.
sorry trouwens voor mijn af en toe onleesbaar getyp, ............het weekend was weer pittig hahahah  LOL !
naar Eye on the future geweest !
:P
robbert    posted on 12-12-2005 14:09
Gelukkig hebben we een vrijstaand huis en super aardige buren! Dus wat dat betreft geen problemen. Ook mijn ouders hebben er geen moeite mee en mijn vader vind het zelfs geweldig, dat harde geluid Winking my eye

Alleen ik heb af en toe wel een beetje pijn aan mijn oren, dus daar moet ik echt mee oppassen..

Rhino    posted on 12-12-2005 14:16
reactie op robbert:daar zou ik maar heeeeeeeel erg mee oppassen ja !
voor je het weet heb je een permanente bliep in je oor en dat is de eerste stapp op weg naar doofheid !
Liever wat zachter zodat je er lang van kan genieten dan dat je straks doodongelukkig in een soort van isolement zit .
pas op hoor !
Happy, laughing
User edit by Rhino on 12-12-2005 @ 14:17:22 (3%)
PatrickBeuken    posted on 12-12-2005 15:10
In me buurt had ik overal een blaadje in de brievenbus gestopt

Lol doe je het dan zo:

Beste buur,

Deze zaterdag zal ik een feestje houden, en zal de muziek luid staan, met veel bass, gelieve ons met rust te laten als je enige hinder hebt, want ik heb jullie gewaarschuwd!

Mvg,

Patrick

Zo dan? :p

Nee, zo:

Aan de bewoners van dit huis,

A.s. zaterdag zal ik mijn verjaardag vieren. Het feest duurt van 20:00 uur tot 02:00 uur. Ik hoop dat u begrip hebt voor enige geluidsoverlast. Ik ben tenslotte maar één keer per jaar jarig.

Kom gerust even langs om mee te feesten!

Met vriendelijke groet,

Patrick Beuken

User edit by PatrickBeuken on 12-12-2005 @ 15:11:46 (3%)
Illusion    posted on 12-12-2005 15:32

In de zomer heb ik eens een flink tuinfeest gehad en toen kwamen mensen die de hond uit lieten klagen over het volume van de muziek. We zouden asociaal zijn en we belemmerden de andere buurtbewoners te slapen. Terwijl die man die kwam klagen helemaal niet bij me in de buurt woonde...

nou ik vind dat je best af en toe een keer lekkr mag feesten. Dan is het maar jammer voor de buren. Wij hebben ook 1 keer per jaar ons zelf georganiseerde "Summerparty" Dat is altijd een superfeest, met heel veel lawaai:D (muziek bedoel ik dan) en wij gaan van tevoren dan even persoonlijk naar onze buren toe... om ze in te lichten van het spektakel:d. K'woon in een vrijstaand huis, en m'n buren ook, en ze hebben er geen probleem mee.
Wammes    posted on 12-12-2005 15:48
Mijn vorige onderbuurman was echt een debiel. Hij hield de hele buurt goed in de gaten enzo. Als er bijvoorbeeld een auto langer dan 3 dagen geparkeerd stond op dezelfde plek, dan wist hij dat bijvoorbeeld. Verder was hij 's avonds erg vaak dronken. Hij een kapperszaak onder ons huis en daardoor afwijkend van de andere huizen zijn slaapkamer onder onze woonkamer gebouwd. Het begon al de eerste week toen ik een keer laat thuis kwam en per ongeluk een fles cola liet stuiteren op de grond. Hij stond gelijk schreeuwend voor de deur (met z'n zatte kop).  Het werd in iedergeval veel erger. Hij had last van mijn kat. Last van de deuren. Last van de trap. Maar volgens mij had'ie nog het meeste last van zichzelf...

Op een gegeven moment had ik een keer zachtjes de muziek aanstaan rond 22.30 uur. De voordeur bel ging. Die debiel kwam de trap op rennen bij ons 'om ons appartement en mij' kort en klein te slaan. Helaas realiseerde hij niet dat ik een paar jaartjes vechtsport had gedaan waardoor ik hem buiten de deur heb kunnen houden, zonder hem aan te vallen. Politie erbij, hij werd opgepakt, het is voorgekomen, hele dikke boete voor'm en er is nog even iemand langsgeweest bij'm. Nooit meer last gehad daarna.

Nu zijn we verhuisd en hebben we hele relaxte buren en een beter gebouwd huis. Nooit meer gezeik.
Blast    posted on 12-12-2005 15:59
Ik woon ook in een rijtjes huis, maar tot nu toe heeft nog niemand bij mij lopen klagen. Mijn buurman rechts, en mijn buurvrouw links zijn er (bijna) nooit, alleen gaat mijn buurmaan rechts nu verhuizen, en krijgen we nieuwe buren, hopen dat die niet gaan klagen
Stephanie    posted on 12-12-2005 17:59
 Maar als ik nu in (Belgie) tijdens de dag de muziek luid zet, kan mijn buur toch niks maken toch?

Buiten het feit dat ik het net als lauW behoorlijk asociaal vindt dat je geen rekening houdt met je buren wil ik je toch er even op wijzen dat je wel degelijk iets "gemaakt" kan worden. Net als in Nederland is in Belgie geluidsoverlast gewoon geluidsoverlast. En bij teveel klachten, waarschuwingen etc. zal er door de rijkswacht (zo heet de belgische veldwachter toch?) gewoon je spullen in beslag genomen worden. Om nog maar niet tespreken dat sommige buren het liever zelf oplossen......heb je een goeie ziektekostenverzekering?

Zelf heb ik me aangeleerd thuis op de koptelefoon te draaien. Ook heel erg handig voor als je eens ergens zonder monitor moet draaien.
User edit by Stephanie on 12-12-2005 @ 18:02:10 (20%)
JonasVerdickt    posted on 12-12-2005 18:02
Ik heb mijn zolder met matten aan de muren die het geluid verminderen met 60db, mijn zolder hangt vol met licht heb ongeveer 6 flightcases vol met geluid leuke bezigheid dj zijn

Bastian    posted on 12-12-2005 18:35
ik woon in een vrijstaand huis gelukkig en ik denk dat de buren een halve km verderop wonen maar alleen één nadeel als ik ooit in onze schuur een feest zal geven(want die is niet zo geluidsdicht) zal het over het hele veld te horen zijn maarja voorlopig nog lekker warmpjes in me kamer draaien:P
had eerst nog 2 grote philips boxe op me kamer staan alleen toen mijn moeder er een beetje simpel van werd heb ik maar de (kleine) boxjes van me stereo afgehaald en erop aangesloten nu heb ik er geen last meer van en net zoals stephanie zei als het aan de late kant is gewoon ff de koptelefoon opzetten.

en trouwens van eclipX vind ik ook een beetje acosiaal!
maveg    posted on 12-12-2005 22:36
Hey Jonas Verdickt wat zijn dat precies voor matten?? En waar kun je die allemaal kopen? Muziekspeciaal zaak?
Ben er ook naar opzoek namelijk.
Tnx
djdinaio    posted on 12-12-2005 23:58
ik woon in een rijtjeshuis...

de enige die zuurt over geluidsoverlast is mijn ma...

en de buren willen alleen maar dat de muziek harder gaat, kunnen ze ook eens meegenieten
the-melody    posted on 14-12-2005 16:43
Poster: maveg
Hey Jonas Verdickt wat zijn dat precies voor matten?? En waar kun je die allemaal kopen? Muziekspeciaal zaak?
Ben er ook naar opzoek namelijk.
Tnx
  heb ook die matten ik heb die van mijn pa zijn werk piessens nv(http://www.piessenselectro.com/) die doen een geluidsafname van 60db worden vooral gebruikt in fabrieken mijn pa kocht ze voor mij aan 240 euro voor heel mijn kamer kamer is 6meter lang en 5meter breed.
Je zult dat wel over kunnen krijgen of je typt eens in op google want je woont in nederland en ik denk niet dat je naar belgië komt voor matten
User edit by the-melody on 14-12-2005 @ 16:49:43 (38%)
maveg    posted on 14-12-2005 16:52
ok dan ben ik weer iets verder geholpen. Bedankt alvast.
greetz

141 Users online: 25 Guests (116 Unknown)
Pages generated today : 58.449
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.794.964