Yamaha HS50M vs. Krk RP5
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Roov    posted on 29-09-2010 17:18
Yo,
ik wil nu toch wel studio monitoren gaan aanschaffen maar ben er nog niet precies uit welke ik wil gaan nemen. Ik heb ze allebei al een keer getest, en ik weet dat monitoren net als meisjes zijn, kies de gene die je het best vindt lijken, maar toch ben ik er nog niet uit.

Ik ga de monitoren gebruiken voor het produceren en afmixen van mijn tracks, maar ook voor het draaien.?

Wat zouden jullie me aanraden?
De Yamaha HS50M's of de KRK RP5??

Thnx
User edit by Roov on 29-09-2010 @ 17:24:07 (1%)

What do you think about Yamaha HS50M vs. Krk RP5 ??

Vote :   

Sjoewe    posted on 29-09-2010 17:25
Ik heb zelf de Yamaha HS-50M, die vind ik eerlijk gezegd een stuk aangenamer klinken dan de KRK-RP5.
De KRK Rockit serie is vrij boemerig in het laag en mist wat definitie in het midden, voor gewoon muziek luisteren is de RP6 wel te doen, maar ik zou er dus niet mee produceren.?
De Yamaha mist de boom. Daardoor laten mensen ze vaakt staan, want 'hard is vet' maar ze klinken daardoor wel een pak eerlijker dan de Rockits.
User edit by Sjoewe on 29-09-2010 @ 17:56:27 (1%)
Roov    posted on 29-09-2010 17:36
Dan lijken mij de Yamaha's ook een beter plan inderdaad, want ik heb namelijk ook een basskastje erbij.
Kunnen de Yamaha's nog wel redelijk hard, of valt dat tegen?
Sjoewe    posted on 29-09-2010 17:41
Ik heb de buren al een paar keer voor de deur gehad, als je daar op doelt?Cool
Roov    posted on 29-09-2010 17:43
Poster: Sjoewe
Ik heb de buren al een paar keer voor de deur gehad, als je daar op doelt?Cool

Hmm, dan weet ik genoeg! Winking my eye
Seca    posted on 29-09-2010 17:50
Ik heb geen ervaring met de Yamaha HS50, maar ik heb thuis wel de Yamaha HS80 ( 2 paar ).
En ik moet zeggen: Wauw! Ik ben er echt wel tevreden van.
Ik heb ze eens getest in de winkel naast een RP6 en een RP8, en ik wist direct wat kiezen.
Maarja, ieder gehoor is anders dus.. Happy, laughing
Sjoewe    posted on 29-09-2010 17:55
Als je het geld (en ruimte) hebt zou ik ook zeker voor de HS-80 gaan idd. Ik kan ze hier nu niet kwijt, maar als ik ooit de ruimte heb haal ik er daar een setje van bij.?Smile
Roov    posted on 29-09-2010 19:21
Net een setje HS50M's besteld, krijg ze morgen binnen, ben benieuwd of ze gaan bevallen Happy, laughing
Tekhead    posted on 29-09-2010 19:58
Koop die pioneers, want volgens Pioneer, hebben ze het beste setje op de markt gebracht (all? in december) Cool

Het kan mss nu wel een redelijk speaker setje zijn, al heb ik er weinig vertrouwen in, ze hebben zelfs nooit goede hifi speakers gemaakt, en dan willen ze nu paar categorie's hoger gaan.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
LouisCasper    posted on 29-09-2010 20:30
Poster: Roov
Dan lijken mij de Yamaha's ook een beter plan inderdaad, want ik heb namelijk ook een basskastje erbij.
Kunnen de Yamaha's nog wel redelijk hard, of valt dat tegen?

Tipje: Niet producen/afmixen met een basskast!
http://www.louiscasper.com
Tekhead    posted on 29-09-2010 20:31
Poster: Look

Tipje: Niet producen/afmixen met een basskast!

inderdaad
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bootstrap    posted on 29-09-2010 20:32
Poster: Sjoewe
Als je het geld (en ruimte) hebt zou ik ook zeker voor de HS-80 gaan idd. Ik kan ze hier nu niet kwijt, maar als ik ooit de ruimte heb haal ik er daar een setje van bij.?Smile

Gruwelijke speakers die HS-80's. Ga ik ook maar voor sparen Cool
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
djmathijs    posted on 30-09-2010 13:52
Dus de HS80 van yamaha heeft een betere geluidsweergave als de rp8? Opzich zijn ze allebei kwa looks wel mooi.
main    posted on 30-09-2010 14:06
heb zelf de rp 5's, love m. gaan hard genoeg, bass totaaaaal niet overpowered (soms te zacht als ik zelf wil luisteren) en een heldere weergave. maar zie dat je ze al besteld had haha
justjustin    posted on 30-09-2010 14:11
Poster: main
heb zelf de rp 5's, love m. gaan hard genoeg, bass totaaaaal niet overpowered (soms te zacht als ik zelf wil luisteren) en een heldere weergave. maar zie dat je ze al besteld had haha

ik ook!! helemaal mee eens...en zie zien er ook nog eens mooier uit!
LLCoolP    posted on 30-09-2010 14:29
Zo nog meer mensen dien de HS80M's? aanradenCool
Zal ik die dan ook maar halen
Join the party and become famous!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

298 Users online: 142 Guests (156 Unknown)
Pages generated today : 72.676
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.869.713