Poster: Bootstrap
Ja die opbouwende sounds zat ik zelf ook aan te denken, ik ga nog wel ff wat dingen afkijken bij zimmermanDie bass synth past er ook niet helemaal bij, hij zou eigenlijk wat lager moeten naar mijn idee. Je zou mijn automation track eens moeten zien, echt zoveel lijntjes
Bedankt voor de analyse!
edit: wat bedoel je eigenlijk precies met een riff op het begin?
Poster: Sjoewe
Ik heb even geluisterd. Het klinkt een beetje half af nu, ik kan horen wat je wil, maar het is er nog niet helemaal.
Dat komt vooral door het ontbreken van een spanningsboog. Je moet iets meer teasen en eventueel een diepe pas/swel onder het begin zetten met een pan bijvoorbeeld. Die drumroll zou ik eerder laten aanzwellen dan zo lang laten na echo'en. Daarnaast nog een schoonheids punt, dat 'Nein Man' in het begin moet je of een kleine delay geven aan het eind, of even een hele korte fade out geven. Nu hoor je namelijk het sample aflopen.
Poster: Bootstrap
Thanks! Ik ga ermee aan de slagDie 'Nein Man' sample moet inderdaad nog een effect over, nu klinkt het raar. Kun je misschien een voorbeeldnummer noemen waar zo'n diepe pas/swell met pan in zit? Kan me er niet heel veel bij voorstellen nu. Misschien nog meer tips om een spanningsboog toe te voegen? Hoe vind je trouwens de tweede breakdown en climax?
Bedankt voor je commentaar! Ik kan er wat mee