Studiomicrofoon en Monitors voor DJ bureau (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LLCoolP    posted on 26-09-2010 20:06
Aangezien mijn zelfgemaakt DJ bureau ?bijna? af heb,
heb?ik weer wat?idee?n opgedaan en wil ik mijn booth verder gaan uitbreiden tot ?studio?.

Vraag 1:
Ik zou graag opnames thuis willen maken voor:
Als ik op de radio mijn eigen programma heb; Jingles, Interviews. Maar ook (vooral) Vocals (heb al wat relaties opgebouwd met artiesten die voor mij het een en ander willen inspreken) wat ik dan kan gebruiken op tijdens het draaien over een plaat te gooien. Met de SM58 krijg ik helaas nog niet het gewenste resultaat.

Nu ben ik dus opzoek naar een betaalbare (200-300max!)set met studiomicrofoon
(en misschien ook verstandig, met popfilter en een spider shockmount).
Nu heb ik momenteel nog de DJM-400 waar ik geen condensator microfoon op aan kan sluiten.
Op baxshop zag ik een aantal combinaties, maar stonden geen feedbacks bij.

Hebben jullie nog aanraders?
?
Vraagie 2:
Ben opzoek naar 2 monitors voor op mijn booth op mijn kamer, zal vooral voor de House/Dance muziek zijn maar ook de losse Vocals wil ik draad goed mee kunnen beluisteren.
Nu zag ik op veel plaatsen wat van behringer staan , zijn deze hier goed voor want heb met Behringer niet zo?n goeie ervaring.

Danke sch?n!
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 26-09-2010 @ 20:11:15 (3%)

What do you think about Studiomicrofoon en Monitors voor DJ bureau ??

Vote :   

LouisCasper    posted on 28-12-2011 08:35
Ik heb zelf de sE2200A van sE Electronics. Deze klinkt echt verbazingwekkend goed en hij komt bij tests en reviews er echt heel goed uit. Qua monitoren: de Adam A7x zijn inderdaad erg goed. Ook zou je in die orijsklasse kunnen kijken naar Dynaudio BM 5A MKII, dit zijn qua omvang geen grote speakers maar ze klinken echt super. Ik adviseer je om bij een muziekwinkel langs te gaan en gewoon zelf eens te gaan luisteren naar monitoren in je prijsklasse.
http://www.louiscasper.com
Lucalicious    posted on 28-12-2011 11:39
Poster: Danil
Ok , heel erg bedankt ! Happy, laughing
Ja Adam is wel niet zo super goedkoop maar het zijn monitoren met kwaliteit denk ik... zal ze deze week eens gaan beluisteren Happy, laughing Zijn de kleine A5X aan te raden zonder sub, want ik ga toch wel iets doen met 'bass-heavy' genres ?

A5x zijn ook zeer goed, maar ik denk dan altijd, als je het doet, doe het dan goed, en ga gelijk voor de a7x. De a5x heeft echt wel bass, maar toch wel minder dan de 7. Wat look zegt, je kan ook nog kijken naar dynaudio, ook eerg goed.

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

74 Users online: 12 Guests (62 Unknown)
Pages generated today : 20.112
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.807.559