nu voor monitors: dacht ik de Yamaha HS50M actieve monitor
En voor de Vocals op te nemen:
AKG Perception 120 studio recording pakket 2
Dat is de mic+kapje en houder en Interface naar USB
Is dit goed spul zo op mijn kamer slaapkamer bv iemand een zang in te laten zingen die ik op locatie mix door een house plaat? Of een verhaal op te nemen van te voren mijn radioshow?
Moet met de monitors lekker kunnen draaien en daarnaast de opnames goed kunnen beluisteren.
Niemand toevallig dan ervaring met deze spullen?
Poster: Xurion
FF offtopic: Mag ik een foto zien van je bureau tot zo ver?
Poster: Danielvb
De HS-80m is stukken duurder dan de BX8A maar heeft ook veel meer vermogen.
De HS-50m heeft ongeveer evenveel vermogen als de BX8A maar een kleinere woover (5' vs 8').
Maar wat ik mij afvraag heeft De Bx8a genoeg vermogen voor thuis op m'n slaapkamer. 6m*4m ongeveer.
Spec:
Specificaties:
- 130W totaal vermogen
- bi-amplified: 70W hoog, 60W laag
- frequentiebereik: 40Hz-22kHz
- crossover frequentie: 2.2kHz
- bi-amplified: 70W hoog, 60W laag
- 8' Kevlar low frequency driver
- silk dome high frequency driver
- magnetisch afgeschermd
- vinyl-gelamineerde MDF design
- afmetingen: 304.8 x 254 x 381mm
- gewicht: 11.97kg
Poster: ElVrieso
Want heb zelf nog nooit een phantom power functie gezien op een DJ mixer.
Poster: Estacy
Toch heeft Ecler dat op bijna elk model wel. Al zetten ze dat niet in de beschrijving
Poster: Danil
hallo,
ik ga namelijk ook nieuwe monitoren aanschaffen om te gebruiken op mijn bureau.
Deze zullen vooral gebruikt worden voor producen van drum and bass, dubstep.
Heeft iemand een goed voorstel?
Want ik ben namelijk ge?nstereseerd in de KRK VXT 6 maar heb gelezen dat de Yamaha HS80M ook aangeraden worden.
Poster: JuniorDDP
Neuman microfoons, de beste studiomicrofoons die er zijn!
Poster: Lucalicious
als je kiest tussen die twee zeker de HS80M nemen, voor het geld erg goed, en zeker beter dan krk
Poster: Lucalicious
niet eens, de shure's die voor radio zijn gemaakt zijn ook perfect voor de studio, eigenlijk alle vocaale toepassingen.?
@ danil: adam a7x zijn echt fantastisch! ik heb ze zelf ook, echt heel erg tevreden mee, heel goed geluid. wel duur, weet niet of het binnen je budget valt, maar anders zou ik ze zeker nemen! akoestiche panelen zal altijd helpen. dat ze voor een muur staan is opzich niet erg hoor. wat ik sws kan aanbevelen is je monitors te isoleren van waar ze op staan, dmv mopads. dit werkt uitstekend.
Poster: Estacy
t grappige is, fantoom voeding kun je aanzetten via een jumper binnenin je mixer, dus je moet je ecler eerst openschroeven, een switchje omzetten en dan heb je fantoomvoeding. staat in 2 regels in de handleiding, meer niet. zulke details duiden idd op kwaliteit.