Studiomicrofoon en Monitors voor DJ bureau (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LLCoolP    posted on 26-09-2010 20:06
Aangezien mijn zelfgemaakt DJ bureau ?bijna? af heb,
heb?ik weer wat?idee?n opgedaan en wil ik mijn booth verder gaan uitbreiden tot ?studio?.

Vraag 1:
Ik zou graag opnames thuis willen maken voor:
Als ik op de radio mijn eigen programma heb; Jingles, Interviews. Maar ook (vooral) Vocals (heb al wat relaties opgebouwd met artiesten die voor mij het een en ander willen inspreken) wat ik dan kan gebruiken op tijdens het draaien over een plaat te gooien. Met de SM58 krijg ik helaas nog niet het gewenste resultaat.

Nu ben ik dus opzoek naar een betaalbare (200-300max!)set met studiomicrofoon
(en misschien ook verstandig, met popfilter en een spider shockmount).
Nu heb ik momenteel nog de DJM-400 waar ik geen condensator microfoon op aan kan sluiten.
Op baxshop zag ik een aantal combinaties, maar stonden geen feedbacks bij.

Hebben jullie nog aanraders?
?
Vraagie 2:
Ben opzoek naar 2 monitors voor op mijn booth op mijn kamer, zal vooral voor de House/Dance muziek zijn maar ook de losse Vocals wil ik draad goed mee kunnen beluisteren.
Nu zag ik op veel plaatsen wat van behringer staan , zijn deze hier goed voor want heb met Behringer niet zo?n goeie ervaring.

Danke sch?n!
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 26-09-2010 @ 20:11:15 (3%)

What do you think about Studiomicrofoon en Monitors voor DJ bureau ??

Vote :   

ElVrieso    posted on 26-09-2010 22:43
Over de mixer, dan kan je het beste een studio mixer achtig iets (of een externe geluidskaart) kopen, en dan je rec/master out van je DJM met je CDJs daarop aansluiten. Want heb zelf nog nooit een phantom power functie gezien op een DJ mixer.
Dan moet je alleen wel je mic appart regelen.

Over de monitoren; KRKs zijn natuurlijk erg mooi.. En als je passief wilt zijn me ooit de Behringer Truths aangeraden.

Suc6
Bruno de Vries - @djelvrieso
User edit by ElVrieso on 26-09-2010 @ 22:46:08 (23%)
Mixt-Ape    posted on 27-09-2010 00:15
KRK = duur en niet eens echt goed. Beter ga je voor Yamaha!
TH3llC    posted on 27-09-2010 00:27
ben niet echt thuis in deze dingen maar je kan misschien eens kijker op de site van musicstore,
als je daar op de site niets vind vind je het nergens niet^^

offtopic:
het is toch toegelaten om dat van die site te zeggen?
links naar webshops mogen natuurlijk niet maar hier doe ik toch niets verkeert mee? ofwel?
User edit by TH3llC on 27-09-2010 @ 00:29:06 (98%)
LLCoolP    posted on 27-09-2010 19:14

nu voor monitors: dacht ik de Yamaha HS50M actieve monitor

En voor de Vocals op te nemen:

AKG Perception 120 studio recording pakket 2
Dat is de mic+kapje en houder en Interface naar USB
Is dit goed spul zo op mijn kamer slaapkamer bv iemand een zang in te laten zingen die ik op locatie mix door een house plaat? Of een verhaal op te nemen van te voren mijn radioshow?

Moet met de monitors lekker kunnen draaien en daarnaast de opnames goed kunnen beluisteren.

Niemand toevallig dan ervaring met deze spullen?

User edit by LLCoolP on 27-09-2010 @ 19:21:52 (53%)
Xurion    posted on 27-09-2010 19:32
FF offtopic: Mag ik een foto zien van je bureau tot zo ver?
LLCoolP    posted on 28-09-2010 17:31
Poster: Xurion
FF offtopic: Mag ik een foto zien van je bureau tot zo ver?

Uhm , hem helaas geen 'goeie' foto's meer gemaakt.

Alles staat nu erop , even paar weekjes uitproberen en dan gaten boren etz om de kabels weg te werken.
Dan plaats ik zkrs foto's!
User edit by LLCoolP on 28-09-2010 @ 17:36:31 (2%)
Xurion    posted on 28-09-2010 17:42
Wil je alsjeblieft nu ff snel een fototje maken ik ben namelijk erg benieuwt!
Mixt-Ape    posted on 28-09-2010 17:44
HS-50M zijn wel goed, maar 80's zijn groter en hebben meer bas. Jouw keuze!
Danielvb    posted on 28-09-2010 18:44
Ik ben zelf ook op zoek naar studio monitoren. Mij zijn de M-audio bx8a deluxe aan geraden.
Zoek wel even naar een goede prijs, want op een bekende dj winkel kosten ze 365, en ergens anders voor 270 gezien.
Ligt dus in de zelfde prijs klasse als de yamaha hs50m

Mixt-Ape    posted on 28-09-2010 18:45
Ik vind persoonlijk de Yamahas beter... de M-Audios zijn daartentegen niet slecht!

EDIT: Je moet natuurlijk wel de BX5A met de HS-50M vergelijken en de BX8A met de HS-80M, dan zijn de Yamahas volgens mij wel duurder!
User edit by Mixt-Ape on 28-09-2010 @ 18:46:16 (100%)
JuniorDDP    posted on 28-09-2010 19:59
Neuman microfoons, de beste studiomicrofoons die er zijn!
Danielvb    posted on 28-09-2010 22:20
De HS-80m is stukken duurder dan de BX8A maar heeft ook veel meer vermogen.
De HS-50m heeft ongeveer evenveel vermogen als de BX8A maar een kleinere woover (5' vs 8').

Maar wat ik mij afvraag heeft De Bx8a genoeg vermogen voor thuis op m'n slaapkamer. 6m*4m ongeveer.
Spec:
Specificaties:
- 130W totaal vermogen
- bi-amplified: 70W hoog, 60W laag
- frequentiebereik: 40Hz-22kHz
- crossover frequentie: 2.2kHz
- 8' Kevlar low frequency driver
- silk dome high frequency driver
- magnetisch afgeschermd
- vinyl-gelamineerde MDF design
- afmetingen: 304.8 x 254 x 381mm
- gewicht: 11.97kg

LLCoolP    posted on 29-09-2010 21:23
Poster: Danielvb
De HS-80m is stukken duurder dan de BX8A maar heeft ook veel meer vermogen.
De HS-50m heeft ongeveer evenveel vermogen als de BX8A maar een kleinere woover (5' vs 8').

Maar wat ik mij afvraag heeft De Bx8a genoeg vermogen voor thuis op m'n slaapkamer. 6m*4m ongeveer.
Spec:
Specificaties:
- 130W totaal vermogen
- frequentiebereik: 40Hz-22kHz
- crossover frequentie: 2.2kHz
- 8' Kevlar low frequency driver
- silk dome high frequency driver
- magnetisch afgeschermd
- vinyl-gelamineerde MDF design
- afmetingen: 304.8 x 254 x 381mm
- gewicht: 11.97kg

Met zo'n afmeting zit ik oook ( +/- )

Die HS-80m zie ik wel zitten,
nu die Mic nog . . . nu hoorde ik gisteren van iemand van de Lokale Radio dat een plof kapje op mijn SM58 ook wel goed zal doen. . . . anders dat eerst proberen.Wat vriend van me kwam aan met de mic die ze ook (volgens hem)bij3fm in de studio hebben van 300 euro.? . .? Nu stel ik ook neit zo'n hoge eisen eraan
remco87    posted on 29-09-2010 23:26
Wat betreft de microfoon: De Rode NT1A is een hele mooie condensor mic in je prijsklasse. Als je daar een mixertje met fantoomvoeding bijkoopt heb je een heel mooi warm geluid voor die prijsklasse
User edit by remco87 on 29-09-2010 @ 23:27:27 (1%)
Danil    posted on 26-12-2011 20:52
hallo,

ik ga namelijk ook nieuwe monitoren aanschaffen om te gebruiken op mijn bureau.
Deze zullen vooral gebruikt worden voor producen van drum and bass, dubstep.

Heeft iemand een goed voorstel?
Want ik ben namelijk ge?nstereseerd in de KRK VXT 6 maar heb gelezen dat de Yamaha HS80M ook aangeraden worden.
Estacy    posted on 26-12-2011 22:20
Poster: ElVrieso
Want heb zelf nog nooit een phantom power functie gezien op een DJ mixer.

Toch heeft Ecler dat op bijna elk model wel. Al zetten ze dat niet in de beschrijving
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Tekhead    posted on 26-12-2011 22:33
Poster: Estacy
Toch heeft Ecler dat op bijna elk model wel. Al zetten ze dat niet in de beschrijving

dat is een van de kleine details die op de grote kwaliteit van mixers aanwezig zijn !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Estacy    posted on 26-12-2011 22:38
t grappige is, fantoom voeding kun je aanzetten via een jumper binnenin je mixer, dus je moet je ecler eerst openschroeven, een switchje omzetten en dan heb je fantoomvoeding. staat in 2 regels in de handleiding, meer niet. zulke details duiden idd op kwaliteit.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Lucalicious    posted on 27-12-2011 12:06
Poster: Danil
hallo,

ik ga namelijk ook nieuwe monitoren aanschaffen om te gebruiken op mijn bureau.
Deze zullen vooral gebruikt worden voor producen van drum and bass, dubstep.

Heeft iemand een goed voorstel?
Want ik ben namelijk ge?nstereseerd in de KRK VXT 6 maar heb gelezen dat de Yamaha HS80M ook aangeraden worden.

als je kiest tussen die twee zeker de HS80M nemen, voor het geld erg goed, en zeker beter dan krk
Bouncy    posted on 27-12-2011 12:21
Poster: JuniorDDP
Neuman microfoons, de beste studiomicrofoons die er zijn!

Jajoh, praat 'm gelijk een U47 met VF-14M Tube aan.

Betere vraag is:

Waarom een studio microfoon? Wat wil je er mee gaan doen? Als je het echt wil gaan gebruiken in je producties, niet op bezuinigen! Wil je het gebruiken om de demovocaaltjes als voorbeeld op te nemen, dan kun je in principe ieder type microfoon gebruiken (en vervolgens de echte vocalen in een echte studio met een echte Neumann U47/87 o.i.d laten opnemen). Ik zou voor het laatste kiezen, meer kwaliteit voor minder geld denk ik...
Danil    posted on 27-12-2011 17:01
Poster: Lucalicious
als je kiest tussen die twee zeker de HS80M nemen, voor het geld erg goed, en zeker beter dan krk

Nu heb ik mijn kamer nog eens grondig bekeken en denk toch wel dat de 80M misschien iets te groot zijn....
Daarom heb ik nog wat verder gezocht en een paar interresante monitoren gevonden, onder andere Adam.
De Adam A7X lijkt mij ook een goede monitor. Ik zoek namelijk een set monitoren die niet zo heel groot zijn maar toch genoeg bass kunnen 'presenteren'. Ik heb namelijk niet zo een groot bureau...

Nu vraag ik me af hoe ik m'n kamer beter zou kunnen 'isoleren' voor mijn monitoren, omdat deze voor een muur komen te staan :s. Ik weet dat dit niet ideaal is maar zou ik dit eventueel kunnen verhelpen door akoustische panelen?

Dank.
djmstr223    posted on 27-12-2011 17:50
De mic's die ze bij 3fm hebben zijn shure's die speciaal gemaakt zijn voor de radio, heb je niets aan in een studio.

Ik zou voor een mic of de rode nt1a of een blue spark. zijn bijde super mic's. ik heb een bluesky exo2 monitor setje en die is echt super! je betaald 400 euro voor twee topjes en een sub. en ze zijn lekker klein. ik weet ook dat er hier gehaat word op een sub voor je mastering maar als je deze sub goed afsteld klinkt het echt super zonder enige kleuring in het geluid.

Als ik hier een mix op maak dan klinkt het op mijn vader's Rogers ls3/5a ook helemaal super.

suc6
www.bramvanbergen.nl
Lucalicious    posted on 27-12-2011 18:49
niet eens, de shure's die voor radio zijn gemaakt zijn ook perfect voor de studio, eigenlijk alle vocaale toepassingen.?

@ danil: adam a7x zijn echt fantastisch! ik heb ze zelf ook, echt heel erg tevreden mee, heel goed geluid. wel duur, weet niet of het binnen je budget valt, maar anders zou ik ze zeker nemen! akoestiche panelen zal altijd helpen. dat ze voor een muur staan is opzich niet erg hoor. wat ik sws kan aanbevelen is je monitors te isoleren van waar ze op staan, dmv mopads. dit werkt uitstekend.
Danil    posted on 27-12-2011 19:18
Poster: Lucalicious
niet eens, de shure's die voor radio zijn gemaakt zijn ook perfect voor de studio, eigenlijk alle vocaale toepassingen.?

@ danil: adam a7x zijn echt fantastisch! ik heb ze zelf ook, echt heel erg tevreden mee, heel goed geluid. wel duur, weet niet of het binnen je budget valt, maar anders zou ik ze zeker nemen! akoestiche panelen zal altijd helpen. dat ze voor een muur staan is opzich niet erg hoor. wat ik sws kan aanbevelen is je monitors te isoleren van waar ze op staan, dmv mopads. dit werkt uitstekend.

Ok , heel erg bedankt ! Happy, laughing
Ja Adam is wel niet zo super goedkoop maar het zijn monitoren met kwaliteit denk ik... zal ze deze week eens gaan beluisteren Happy, laughing Zijn de kleine A5X aan te raden zonder sub, want ik ga toch wel iets doen met 'bass-heavy' genres ?

Tekhead    posted on 27-12-2011 22:39
Poster: Estacy
t grappige is, fantoom voeding kun je aanzetten via een jumper binnenin je mixer, dus je moet je ecler eerst openschroeven, een switchje omzetten en dan heb je fantoomvoeding. staat in 2 regels in de handleiding, meer niet. zulke details duiden idd op kwaliteit.

tussen de regels dus, zoals het hoort bij Top Audio, liefhebbers en kenners lezen altijd tussen de regeltjes, de andere blijven er beter af, daarom dat het ergens tussen de regeltjes staat.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true

57 Users online: 22 Guests (35 Unknown)
Pages generated today : 15.778
Most visitors online this month : 200
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.803.225