producer worden.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

wannabeDJ    posted on 26-09-2010 19:14
Hallo,

Ik wil graag producer worden. Maar mijn vraag is wat ik daar allemaal voor nodig heb..
Dus bijv. Progamma, booth, kosten.

Groetjes,

wannabeDJ

What do you think about producer worden. ??

Vote :   

DaCompra    posted on 26-09-2010 19:18
Een snelle pc, een masterkeyboard, speakers, geluidskaart & misschien wel het belangerijkste: TALENT.
Estacy    posted on 26-09-2010 19:19
nee, het allerbelangrijkste is een passie voor muziek. als je het doet om makkelijk te scoren of om stoer te doen, dan kun je beter iets anders verzinnen.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
-Richard-    posted on 26-09-2010 19:20
Misschien eerst je even voorstellen hier op DJRCool.
Verder hangt dat natuurlijk ook op persoonlijke keuzes af. Verkies je hardware of software m.b.t. het inspelen van tunes e.d.
Zelf heb ik het volgende;

PC met Cubase 5 (Het softwarematige gedeelte)
Yamaha Midicontroller/keyboard (Om muziek te kunnen inspelen)
Lexicon audiointerface ( Externe geluidskaart, omdat de standaard ingebouwde vaak niet voldoen )
Studio Monitors ( Voor een eerlijk geluid zonder specifieke pieken in je frequenties )

En daarmee kan het in elk geval ook. Anderen hier op DJR hebben weer heel andere spullen en/of software,
maar je zal echt wat specifieker moeten zijn daarvoor... Een studio zoals Bambam hier op DJR heeft bijvoorbeeld, zal voor iemand die nog helemaal moet beginnen weinig uithalen. En ook veel besproken om mee te beginnen is bijvoorbeeld het programma Fruity Loops.

Maar zoek eens wat rond hier op DJR, zij al erg veel topics over, die waarschijnlijk beter omschrijven dan de korte poging van mij hierboven!

succes!
wannabeDJ    posted on 26-09-2010 19:22
Dankjewel, en sorry van het niet voorstellen.

Hallo, ik ben Pim.
14 jaar jong. Ik wil graag beginnen met house nummers te leren maken.
Ik werk al een tijd bij een evenementen bedrijf dus weet wel een beetje van het vak af.

groetjes.
Xurion    posted on 26-09-2010 19:22
Graag daarvoor een nieuw topic aanmaken Winking my eye Maar hoi Happy, laughing
-Richard-    posted on 26-09-2010 19:25
Welkom PimCool (nu alleen nog even op de goede plaats inderdaad)!

Even gezocht, en lees dit topic eens door op je gemakje. Die (en vele anderen in het producing forum) geven je vast en zeker en beetje een idee van beginnen met produceren!
User edit by -Richard- on 26-09-2010 @ 19:25:56 (27%)
wannabeDJ    posted on 26-09-2010 19:27
oke top!
dankjewel!!
-Richard-    posted on 26-09-2010 19:31
No thanks.
En voor de rest bijvoorbeeld de volgende search hier op 't forum om n?g meer info te verzamelen om je zo een beetje te orienteren:

KLIKCool
anciano    posted on 26-09-2010 19:53
Hoi Pim,
Welkom bij de club. Op ben bv. op dit moment bezig aan het tweede jaar?van Electronic Music Production (Crea - UVA) Daar leer je omgaan met het software programma Ableton. (Ableton vond/vind ik opdit moment het lekkerste programma om te?producen)
Verder heb je nodig wat 'Focus' schrijft.? En wat belangrijk is talent en doorzettingsvermogen.
Mocht eenmaal een keuze te hebben gemaakt met wat voor software programma je wilt werken, dan is http://www.sonicacademy.com/?een aanrader. Bij ons op school zijn er een aantal mensen die dit erbij nemen.

Ik zou zeggen succes en nogmaals welkom.

Edwin

pieterb    posted on 26-09-2010 20:22
niet te vergeten, Creativiteit!

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

228 Users online: 169 Guests (59 Unknown)
Pages generated today : 2.040
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.895.585