Trance Energy word Energy zonder Trance. (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ArCee    posted on 26-09-2010 16:30
Event organisatie ID&T?heeft besloten om de editie van 2011 van Trance Energy om te dopen in slechts 'Energy'.
Ondanks dat Trance Energy 1 van de toonaangevende trance feesten in de wereld is, en elk jaar weer volledig uitverkocht is, laat ID&T deze fabns, die het feest groot en bekend hebben gemaakt, in hun hempje staan.
De tijden dat ID&T hun nek uitstaken voor goede feesten is definitief voorbij, en alles gaat op safe, en moet een commercieel succes worden.
De organisatie gaat hiermee in zijn geheel vorbij aan een zeer grote groep liefhebbers van deze muziekstroming binnen Nederland, en ver daarbuiten want Trance Energy trok bezoekers uit heel Europa, en soms nog verder.
Ook is Trance wereld wijd nog immer de meest populaire dance stroming binnen de electronische dance muziek gezien het grote aantal fans, deejays en producers.
ID&T slaat hiermee de plank volledig mis door op de gebaande paden cverder te gaan en er net zo'n saai feestje van te willen maken als Sensation, wat ook al niet uitblinkt in orginaliteit, alleen het aankleden van de Arena is elk jaar een feest.
Ondanks dat ID&T vroeger de naam had een breed publiek te trekken door feesten te organiseren in Trance, House, Hardstyle en Techno, deze leidende rol is ID&T op het moment volledig kwijt geraakt.
Het is alleen nog uitgekauwde muziek met telkens (dezelfde)?terug kerende deejays die de kar moeten trekken en de kassa moeten doen rinkelen.
Zie hier, het einde van een ooit zo roemruchte organisatie begint zich af te tekenen door gebrek aan durf, karakter, liefde voor muziek en haar bezoekers?en visie.

ID&T is voor mij een afgedane zaak op deze wijze.

Check: http://www.youtube.com/watch?v=vP3pBf18qJU

What do you think about Trance Energy word Energy zonder Trance. ??

Vote :   

Winston    posted on 26-09-2010 17:16
ID&T is al een poos kiedewiet.

Eerst op sensation white commerciele house toelaten, dan black edition opdoeken en nu dit.

Maar dat schept mogelijkheden voor nieuwe organisatoren.
Tic Toc
User edit by Winston on 26-09-2010 @ 17:16:19 (2%)
Tekhead    posted on 26-09-2010 18:13
ID&T: Origineel of plat commercieel ?? Op ??n lijn met?de Nederlandse handelsvisie, geen kleine handelaars, maar grote winkelketens, geen uitgebreide speciaalzaken gericht op specifieke doelgroepen maar grote handelszaken die zowat alles verkopen, maar dan alleen basic en dan meestal met beperkte kennis van het produkt, en alzo denkt m'n de beste marktprijs altijd en overal te verkrijgen, kortzichtige gedachte want dat is voor een heel beperkte periode, eens de kleine speciaalzaken verdwenen, gaan de prijzen weer de hoogte in, en is een minimum winst bijna verzekerden dit is niet alleen zo in Nederland maar in menige Europese landen.
Dat handelaars wat op safe spelen is 100% te begrijpen, maar een concept dat al jaren uitverkocht is, een concept met naam en faam wereldwijd, ineens met een ei in de broek verkrachten om zo een nog breeder publiek aan te spreken en zo hopelijk nog meer te verdienen, verdient geen bestaansrecht meer.

ID&T:.........Shame On You !
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Bouncy    posted on 26-09-2010 18:34
Er vallen bij mij ineens een hoop dingen op z'n plek, tijdje terug een planning gekregen voor Energy in de jaarbeurs... Geen idee wat het was, maar nu snap ik het!
MaykFroix    posted on 26-09-2010 18:39
Trance loopt sowieso op zijn einde. Komt bar weinig fatsoenlijks uit de laatste maanden..
Tekhead    posted on 26-09-2010 18:50
Dat zeggen ze al jaren, en blijven ze herhalen, en herhalen, en herhalen, en ...?ik ben geen trance fan, zoals de meeste Nederlanders, dus mij raakt het niet, maar het platte gelul van ID&T voor waarheid nemen ? Cool?Die denken zo: als je het maar vaak genoeg blijft herhalen, gaan ze het op den duur toch voor waarheid nemen.
ccc    posted on 26-09-2010 18:51
Ik vind het ook jammer. Had mij voorgenomen dit jaar voor het eerst naar TE te gaan.

Ook wil ik dit jaar weer naar Fabulous gaan zoals ik afgelopen 2 jaar ben geweest. Maar tot mijn grote spijt is de trance zaal ook hier te komen vervallen. :/

Wat ik overigens totaal niet begrijp omdat deze de afgelopen 2 jaren in mijn ogen wel goed vol stond.
Tekhead    posted on 26-09-2010 18:56
Wacht even: De Nederlanders hebben al enkele jaren de beste dj's van de wereld: ?Armin, Corsten, Tiesto, ... maar hun muziekstijl word ten grave gedragen, begrijpen wie kan ! Cool
Ywe    posted on 26-09-2010 19:07
En als je dan kijkt naar de grote feesten in de oostbloklanden, of zuid amerika, daar is het zo groot! Ik draai house, maar thuis draai ik toch het meeste Trance. De podcasts van Menno de Jong, Armin, Tiesto en Marcel Woods draai ik grijs. Ook hun twitterts xD
Snoey    posted on 26-09-2010 19:27
Dit heeft te maken met ASOT500, dat op dezelfde datum is als Trance Energy. Dus alle grote djs zijn al bezet, en e buitenlandse menigte gaat daar op af.
www.soundcloud.com/ten-hooven
ccc    posted on 26-09-2010 19:31
Poster: Snoey
Dit heeft te maken met ASOT500, dat op dezelfde datum is als Trance Energy. Dus alle grote djs zijn al bezet, en e buitenlandse menigte gaat daar op af.

Dit is een redenatie van niks. Want vorig jaar viel TE in april. Dus was nu ook de mogelijkheid om een andere datum te pakken.
Tekhead    posted on 26-09-2010 19:57

Hier heeft CCC gelijk in Snoey, trouwens een suc6vol concept, met naam en faam, daar komt iedereen op af.
En als al die grote dj's al geboekt waren voor een ander feest, dan zegt het genoeg over de huidige leiding van ID&T, amateurs en waarschijnlijk ook krenterig tot en met.
sonik    posted on 26-09-2010 20:05
Het is maar 'n naamswijziging....
EleMentcp    posted on 26-09-2010 20:06
ahhh energy = Trance Energy ik snapte hem al niet, maar jammer dit was nog een van de grootste trance feesten ik ben geen trance liefhebber meer maar vind het toch wel jammer dat het allemaal commercieel gaatl. ik hou wel van wat meer onbekende nummers die toch goed weten aan te slaan
Tekhead    posted on 26-09-2010 20:08
Poster: sonik
Het is maar 'n naamswijziging....

Een domme zet ja.
Snoey    posted on 26-09-2010 20:24
Poster: ccc

Dit is een redenatie van niks. Want vorig jaar viel TE in april. Dus was nu ook de mogelijkheid om een andere datum te pakken.

En dit jaar valt het gelijk met ASOT 500, en aangezien Tiesto geen trance meer draait, heeft Armin geen concurrentie meer. Dus wie ga je dan nog neerzetten?

Maar we zullen zien Winking my eye
EleMentcp    posted on 26-09-2010 20:36

?en aangezien Tiesto geen trance meer draait, heeft Armin geen concurrentie meer. Dus wie ga je dan nog neerzetten?

als je tiesto 250.000 geeft wil hij vast wel trance draaien voor een keertjeCool
Tomazos    posted on 26-09-2010 20:42
Concepten die ID&T schrapt, worden opgevangen door Q-dance,

Q-dance is een kleinere organisatie binnen ID&T,

de eigenaar van Q-dance, is voormalig mede eigenaar van ID&T

B2S,ID&T,Q-dance werken ook allemaal samen,

ID&T laat sensation black vallen, laten het door vrienden bij Q-dance oppakken door de 'feest fabriek'

dus zometeen komt Q-dance waarschijnlijk met een concept wat heel veel op Trance energy lijkt

zoals me voormalig baas ooit zei (toen ik nog festival werk deed)
ID&T is veel geld weinig show
Q-dance is precies andersom

turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 26-09-2010 @ 20:43:29 (30%)
ccc    posted on 26-09-2010 21:16

En dit jaar valt het gelijk met ASOT 500, en aangezien Tiesto geen trance meer draait, heeft Armin geen concurrentie meer. Dus wie ga je dan nog neerzetten?

Maar dan hadden ze het toch op een andere datum kunnen houden. Dus de reden dat ze geen trance meer zouden neerzetten komt niet door ASOT 500.
RAS    posted on 27-09-2010 01:41
Het is jammer als je groot fan bent van het concept Trance Energy. Het is niet pers? jammer als je fan bent van trance. Nu laat ID&T een gat vallen wat door kleinere organisatoren weer gevult kan worden. Denk aan Luminosity. Misschien ook iets voor Totaal FM Arcee?
Tekhead    posted on 27-09-2010 02:04

Yves De Ruyter, Wout, Philip, Marko, Ferry Corsten, Fijneman, M.I.K.E., en zo kan ik nog wel ff doorgaan.
Esmee    posted on 27-09-2010 08:15
Pff wat gaan ze volgend jaar stoppen... Sensation? Eerst geen Sensation Black meer, nu geen Trance Energy, blijft weinig over tegen de tijd dat ik 18 ben.

En het feit dat ASOT 500 in de wegstaat is echt t slechste argument wat je kunt bedenken... TE kan op ieder moment gehouden worden, en stel het is op diezelfde dag, hebben we altijd nog andere artiesten als Ferry Corsten en Sander van Doorn.
Snoey    posted on 27-09-2010 10:12
Poster: Tekhead

Yves De Ruyter, Wout, Philip, Marko, Ferry Corsten, Fijneman, M.I.K.E., en zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Daar vul je dus echt geen jaarbeurs mee.?

Denk eerder aan Gareth Emery, Markus Schulz, Aly & Fila en John O Callaghan.?

@ Esmee

De Jaarbeurs staat niet het hele jaar leeg, en een nieuwe vergunning aanvragen gaat ook niet zo snel.

Het is een politiek spel tussen Armin en ID&T, je vergeet misschien dat Armin ook een eigen evenementen bedrijf heeft.

Misschien staat SvD ook wel op ASOT500, je kan namelijk stemmen wie je op ASOT500 wilt zien. Dat betekent dat wereldwijd de gehele ?global trance community? hun favoriete dj?s kunnen invullen.?

Maar nu het dus geen Trance Energy meer is, hoop ik dat ze artiesten als de Swedish House Maffia, Dirty South en Mark Knight bijvoorbeeld. En ik hoop niet dat het weer een Sunnery Ryan Amazon feestje wordt, daar hebben we Dirty Dutch voor.?

ArCee    posted on 27-09-2010 13:59
Poster: Freez
Trance loopt sowieso op zijn einde. Komt bar weinig fatsoenlijks uit de laatste maanden..

Redenatie van lik mijn vestje.
Dat kan ik ook hardop zeggen van house omdat dat voor mij ook allemaal 1 pot nat is, maar dat zou tekort door de bocht zijn. Het ligt eraan wat je smaak is, hoe hoog of laag je lat ligt en hoever je kijkt (of hoeveel je luisterd).
Op sommige punten heb je gelijk, met name het 'uplifting genre' is een herhaling van het kunstje van jaren geleden.
Progressive, Energetic en Tech blijven toch lekker bezig, met name de laatste 2 stijlen trekken mijn bijzondere aandacht.
Afknallen is het makkelijkste wat er is, te makkelijk.

Ik zeg, meng Sensation Black en Trance Energy door elkaar met deejays als Mark Sherry, Mallorca Lee, Indecent Noise, John Askew, Ram & Bryan Kearney en rammen maar Cool

B L A C K - E N E R G Y ! !
User edit by ArCee on 27-09-2010 @ 14:04:11 (4%)
Lucalicious    posted on 27-09-2010 17:33

Daar vul je dus echt geen jaarbeurs mee.?

Denk eerder aan Gareth Emery, Markus Schulz, Aly & Fila en John O Callaghan.?

99 % kans dat die bij asot 500 zullen zijn, zijn allemaal vaste vrienden/collega's van armin, die vaak bij hem draaien.
bijv. in ibiza bij de armada avonden. maar vooral ook markus, kijk naar bijv. best of both worlds, een b2b feest wat hij en armin vorig jaar hebben gegeven.
ccc    posted on 27-09-2010 17:44
Dit las ik op partyflock.

Bedankt voor je email. We begrijpen je reactie, het lijkt er alleen op dat je ons bericht niet goed begrijpt. Misschien dat we ons niet goed verwoord hebben, dat kan ook. Wat we gedaan hebben in weze is dat we de naam hebben veranderd, ingekort in dit geval, inhoudelijk veranderd er niet heel veel. Niet heel veel, maar wel iets natuurlijk. Onder de nieuwe naam 'ENERGY' zetten we uiteraard de muzikale basis van Trance Energy voort, dat blijft de rode draad. We zouden gek zijn om daar afscheid van te nemen. Dat willen we niet, dat kunnen we niet. Er gebeurt alleen nu zoveel op muzikaal vlak in deze hoek dat we het iets breder willen trekken. Alle vertakkingen van trance, die soms niet meer onder de noemer trance vallen (maar wel het trance geluid/gevoel hebben) willen we een plek kunnen geven. Eigenlijk zoals TE altijd al is geprogrammeerd. Nogmaals, trance blijft de basis maar dan wel in al haar verscheidenheid.

Als we de programmering zo bekend gaan maken weet ik zeker dat je zal zien dat het gewoon is wat je van een TE verwacht alleen dan net iets meer. Een Trance Energy Plus zegmaar.

Reactie van id&t op mn klachtmail

105 Users online: 9 Guests (96 Unknown)
Pages generated today : 748
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.673.700