Onderzoekje TU Delft (Muziek en DJ) (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Freddies    posted on 26-09-2010 13:56
Beste mede-DJ's,

als vijfdejaars masterstudent aan de TU Delft (Industrieel Ontwerpen) heb ik jullie hulp nodig voor een onderzoekje.
Ik hoop dat jullie mij enigszins kunnen helpen met het invullen van een paar vragen. Dit zal niet meer dan 5 minuten in beslag nemen en je helpt mij er enorm mee Happy, laughing,
Het gaat tenslotte over wat jullie allemaal leuk vinden en als het goed is veel mee bezig zijn; muziek en DJ's. Jullie kunnen de vragen kopi?ren en gewoon reply'en, als je liever niet hebt dat iedereen je antwoorden kan lezen, maar je wel graag mee wil doen, kun je mij ook een message sturen met de antwoorden.

Algemeen
- Hoe oud ben je?
- Waar woon je?

Muziek
- Naar welke muziek luister je graag?
- Waar schaf jij nieuwe muziek aan? (internet, winkel)
- Op wat voor manier leer je nieuwe muziek kennen? (muziekwinkels, internet, vrienden)
- Zou je graag meer nieuwe muziek willen leren kennen?
- Kom je bij het zoeken naar nieuwe muziek ergernissen tegen?
- Zou je het leuk vinden om op een nieuwe, 'meer interactieve manier', nieuwe muziek te leren kennen?

DJ
- Voor welk publiek draai jij je plaatjes?
- Hoe kan je de interactieve beschrijven tussen de DJ en het publiek? Hoe speel jij als DJ met het publiek?
- Denk je dat het leuk is om meer interactie te hebben tussen het publiek en de DJ?

Alvast super bedank voor het invullen van deze vragenlijst! Ik hoop een aantal reacties te krijgen.

Groeten, Tim

What do you think about Onderzoekje TU Delft (Muziek en DJ) ??

Vote :   

-FLoriZ-    posted on 26-09-2010 14:01
Algemeen
- Hoe oud ben je? 14
- Waar woon je? Bussum

Muziek
- Naar welke muziek luister je graag? House/Rock/Metal/Hardstyle/Hardcore/D&B/Dubstep/Uk Hardcore/Hip-Hop
- Waar schaf jij nieuwe muziek aan? (internet, winkel) Internet.
- Op wat voor manier leer je nieuwe muziek kennen? (muziekwinkels, internet, vrienden) Youtube
- Zou je graag meer nieuwe muziek willen leren kennen? Niet zozeer.
- Kom je bij het zoeken naar nieuwe muziek ergernissen tegen? Ja, als een nummer nog niet te krijgen is of te downloaden.
- Zou je het leuk vinden om op een nieuwe, 'meer interactieve manier', nieuwe muziek te leren kennen? Niet zozeer.

DJ
- Voor welk publiek draai jij je plaatjes? Kinderfeestjes, schoolfeesten, tuinfeesten en wat shit op youtube.
- Hoe kan je de interactieve beschrijven tussen de DJ en het publiek? Hoe speel jij als DJ met het publiek? Rekening houden met je muziekkeuze aan de hand van je publiek.
- Denk je dat het leuk is om meer interactie te hebben tussen het publiek en de DJ? Als je een goede dj bent dan heb je een goede interactie met je publiek.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
dJORD    posted on 26-09-2010 14:29
Algemeen
- Hoe oud ben je? 14
- Waar woon je? Enschede

Muziek
- Naar welke muziek luister je graag? House, Trance & Techno.
- Waar schaf jij nieuwe muziek aan? (internet, winkel) Kopen/downloaden via internet of gewoon cd's.
- Op wat voor manier leer je nieuwe muziek kennen? (muziekwinkels, internet, vrienden) Via de radio, in muziekwinkels, via twitter, via vrienden en downloadsites.
- Zou je graag meer nieuwe muziek willen leren kennen? ja.
- Kom je bij het zoeken naar nieuwe muziek ergernissen tegen? niet echt.
- Zou je het leuk vinden om op een nieuwe, 'meer interactieve manier', nieuwe muziek te leren kennen? ja,?maar er is al?twitter.

DJ
- Voor welk publiek draai jij je plaatjes? vrienden, jeugd en jongere kinderen.
- Hoe kan je de interactieve beschrijven tussen de DJ en het publiek? Hoe speel jij als DJ met het publiek? goed kijken wat voor soort publiek?ik heb en kijken hoe het publiek reageert op mijn plaatkeuze.
- Denk je dat het leuk is om meer interactie te hebben tussen het publiek en de DJ? ja hoor, maar ik moet moet me wel goenoeg?blijven concentreren met mijn mix.
Estacy    posted on 26-09-2010 15:01
Algemeen
- Hoe oud ben je??
15
- Waar woon je?
Beugen, Noord Brabant

Muziek
Techno
platenzaken en internet (recess)
- Op wat voor manier leer je nieuwe muziek kennen? (muziekwinkels, internet, vrienden)
internet toch wel
ik ken eigenlijk elk genre wel, vindt het wel goed zo
in mijn genre niet.?
- Zou je het leuk vinden om op een nieuwe, 'meer interactieve manier', nieuwe muziek te leren kennen?
ik vindt bladeren door stoffige platenbakken interactief genoeg!

DJ
mezelf, af en toe blogTV. Heb wel eens een feestje gedaan
- Hoe kan je de interactieve beschrijven tussen de DJ en het publiek? Hoe speel jij als DJ met het publiek?
je kunt aan de mensen aflezen of ze de muziek leuk vinden. dan speel je gewoon meer van dat soort muziek
- Denk je dat het leuk is om meer interactie te hebben tussen het publiek en de DJ?
ik vraag me af hoe dat mogelijk is? als je een DJ tussen het publiek zet (bijv. met een Pacemaker ofzo) dan kan ie niet meer doen wat ie moet doen
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
T-to-the-J    posted on 26-09-2010 18:00
ALGEMEEN
Hoe oud ben je? Sinds vandaag 14 :D
- Waar woon je? Woudenberg, Provincie utrecht

Muziek
- Naar welke muziek luister je graag? House, tech-house, techno
- Waar schaf jij nieuwe muziek aan? (internet, winkel) Beatport
- Op wat voor manier leer je nieuwe muziek kennen? (muziekwinkels, internet, vrienden) Beatport/Youtube
- Zou je graag meer nieuwe muziek willen leren kennen? Nee, vind het wel goed zo
- Kom je bij het zoeken naar nieuwe muziek ergernissen tegen? Nee
- Zou je het leuk vinden om op een nieuwe, 'meer interactieve manier', nieuwe muziek te leren kennen? Nee niet echt

DJ
- Voor welk publiek draai jij je plaatjes? Jongerren van 12 tot 16
- Hoe kan je de interactieve beschrijven tussen de DJ en het publiek? Hoe speel jij als DJ met het publiek? Inleven in wat je publiek leuk vind en als mensen naar de booth komen met verzoekjes die proberen te draaien.
- Denk je dat het leuk is om meer interactie te hebben tussen het publiek en de DJ? Als je gewoon regelmatig het publiek inkijkt enz. is dat denk ik genoeg
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Ashley    posted on 26-09-2010 18:08
Algemeen
- Hoe oud ben je?
17
- Waar woon je?
Soest

Muziek
House, Tech-House, Minimal

Internet (dance-tunes etc)

Zowel via internet als vrienden/collega dj's

Nee je moet gewoon goed zoeken

Soms laat de release van een goede plaat lang op zich wachten

Waarom niet? Hoe meer muziek hoe beter!

DJ
Vari?rend. Het meest voor publiek tussen de 16-25 jaar.

Laten zien dat je geniet, lekker meebewegen op je eigen tracks!

Daar zorg je zelf voor. Ik doe dat naar mijn idee al genoeg!

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Alsjeblieft en succes met je onderzoek!
Maar wat nou als het lukt, mama?
Ywe    posted on 26-09-2010 18:09
Poster: Freddies
Algemeen
- 24
- Assen

Muziek
- Trance, House, lichte rock
- Dance-Tunes, Bol
- Twitter, Blogs, vrienden, 3FM
- Is nu soms te veel om bij te houden
- weinig
- Ligt aan de manier
DJ
- jongeren van 12 tot 25 jaar
- Enthousiastme, proberen aan te voelen wat ze willen en een 'lijn' in de muziek worden naar een hoogtepunt
- Ik hoef ze niet over mijn schouder hebben kijken

heb per ongeluk de vragen gewist, sorry!
Vassilli    posted on 26-09-2010 18:14

Algemeen
- Hoe oud ben je? 18
- Waar woon je? Amsterdam

Muziek
- Naar welke muziek luister je graag? Techno, House, Dubstep
- Waar schaf jij nieuwe muziek aan? (internet, winkel) Beatport, Dance-Tunes, iTunes store en Recess
- Op wat voor manier leer je nieuwe muziek kennen? (muziekwinkels, internet, vrienden) Internet en Vrienden
- Zou je graag meer nieuwe muziek willen leren kennen? Ja altijd!
- Kom je bij het zoeken naar nieuwe muziek ergernissen tegen? Helaas wel (We No Speak Americano..)
- Zou je het leuk vinden om op een nieuwe, 'meer interactieve manier', nieuwe muziek te leren kennen? Ja ik ben voor alles wat met muziek ontdekken te maken heeft altijd open.

DJ
- Voor welk publiek draai jij je plaatjes? Jongeren van 14 tot ongeveer 30
- Hoe kan je de interactieve beschrijven tussen de DJ en het publiek? Hoe speel jij als DJ met het publiek? Zoals al eerder gezegd werd: Aanvoelen wat ze willen en dan daar gebruik van te maken.
- Denk je dat het leuk is om meer interactie te hebben tussen het publiek en de DJ? Ik vind het wel goed zo. Heb al genoeg contact. Meer zou eng zijn haha :P
User edit by Vassilli on 26-09-2010 @ 18:15:05 (2%)
Limb-Girdle    posted on 26-09-2010 18:19
Algemeen
- Hoe oud ben je?
19 jaartjes oud.
- Waar woon je?
Oostvoorne, Zuid-Holland

Muziek
House, Progressive, Top-40, Urban, Soul & Indian Rap
Internet
Internet, met name de websites van labels & artiesten.
Als de muziek mij aanspreekt, altijd!
Ja, vaak worden er 'previews' op het internet gegooid, terwijl de eigenlijke track pas een maand later wordt gereleased.
Ja.

DJ
Voornamelijk jeugd (vanaf 16 tot 30 jaar). Ik draai in clubs, op festivals, de radio & schoolfeesten.
De interactie die een DJ heeft met het publiek verschilt per feestje. Ieder feestje heeft haar eigen publiek. Het is de taak aan de DJ om het publiek een leuke avond te geven, op welke manier dan ook. Door middel van platenkeuze, mixtechnieken & originaliteit (trucjes, combo's etc.) entertain ik het publiek.
Ik zou niet weten op welke manier dit verbeterd zou kunnen worden. De DJ heeft de benodigde skills om het publiek te entertainen of heeft het niet.

Where the music meets the deejay!
User edit by Limb-Girdle on 26-09-2010 @ 18:20:25 (2%)
main    posted on 26-09-2010 18:39
Algemeen
- Hoe oud ben je??

17

- Waar woon je?

zeist/utrecht

Muziek

house/minimal/techno/ DnB

internet (ook illegaal voor eigen gebruik) en bij de feedback

vooral internet (youtube, beatport etc. etc.)

nee, ken al meer dan ik zou willen kennen

ja, teveel rotzooi, nummers waarvan ik vind dat ze niet eens gereleased mogen worden

zeker!

DJ

16-25 (de rest doe ik ook af en toe, maar dit is mijn focus)

keihard kapot gaan achter de decks!

ja, niet al het publiek ziet wat jij doet
LLCoolP    posted on 26-09-2010 18:43
Algemeen
- Hoe oud ben je?????????? 21
- Waar woon je???????????????????????? Grevenbicht (Zuid-Limburg)

Muziek
- Naar welke muziek luister je graag????? House,Dance, Top40, Limburgs & Duits
- Waar schaf jij nieuwe muziek aan? (internet, winkel)???? Freerecordeshop, plaatselijke cd winkel, Legalsounds.com en Dance-tunes.com/
- Op wat voor manier leer je nieuwe muziek kennen? (muziekwinkels, internet, vrienden) Youtube, Radio en DJR
- Zou je graag meer nieuwe muziek willen leren kennen? Altijd
- Kom je bij het zoeken naar nieuwe muziek ergernissen tegen? Nieuwste platen niet in goeie kwaliteit te downloaden
- Zou je het leuk vinden om op een nieuwe, 'meer interactieve manier', nieuwe muziek te leren kennen? Misschien wel, maar het is ook leuk om zelf op een creatieve manier uit te zoeken hoe aan de nieuwste dingen te komen i.p.v. deze zo voorschotelt te krijgen.
DJ
- Voor welk publiek draai jij je plaatjes? Verschillend van 18-25 tot 50+s
- Hoe kan je de interactieve beschrijven tussen de DJ en het publiek? Hoe speel jij als DJ met het publiek? Voor iedereen wat wils te draaien, plaatsje aan te kondigen? met betrekking tot de person dien hem aanvroeg en hem/haar daar op te wijzend dat er natuurlijk op gedanst mag worden!
Tuurlijk,? het is natuurlijk wel leuk om daar in origineel te blijven.
Join the party and become famous!
Dolivieira    posted on 26-09-2010 19:20
Algemeen
- Hoe oud ben je?
37
- Waar woon je??
Maassluis?

Muziek
Bijna alles wat?met Dance te maken heeft. Ook Rock en Pop, Caribische muziek?
Beatport, Traxsource, Dancetunes, Juno, Disgogs, iTunes, Free recordshop. 4djonly enz enz
Op alle manieren. Radio Internet en uitgaan.??
?Altijd
Natuurlijk de prijs af en toe en ook dat je dingen niet kan vinden
Altijd welkom natuurlijk.
DJ
?House publiek, Urban Publiek maar ook alround publiek.
Goed kijken wat ze willen en daar op het publiek bespelen
Dat is het allebalngrijkste factor om te DJen

Alvast super bedank voor het invullen van deze vragenlijst! Ik hoop een aantal reacties te krijgen.

Groeten, Tim
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
User edit by Dolivieira on 26-09-2010 @ 19:20:18 (1%)
tek-zotic    posted on 26-09-2010 19:34
lgemeen
- Hoe oud ben je? 23
- Waar woon je? Brecht ( Belgi? )

Muziek
- Naar welke muziek luister je graag? Hardcore, Oldskool, Industrial, Hardtechno, French Tek, Hardtek, Retro, Jump ( de oude jump dan, niet het commerciele ) maar sta ook zeker open voor andere stijlen en kan van bijna alles genieten
- Waar schaf jij nieuwe muziek aan? (internet, winkel) Toffmusic, Recess, Freaky, Dance-Tunes, iTunes
- Op wat voor manier leer je nieuwe muziek kennen? (muziekwinkels, internet, vrienden) Internet en Vrienden
- Zou je graag meer nieuwe muziek willen leren kennen? Ja altijd!
- Kom je bij het zoeken naar nieuwe muziek ergernissen tegen? Ja, reworks van oude nummers kunnen vet zijn maar ook serieus afbreuk doen aan het origineel
- Zou je het leuk vinden om op een nieuwe, 'meer interactieve manier', nieuwe muziek te leren kennen? Zeker en vast

DJ
- Voor welk publiek draai jij je plaatjes? allerhanden, hangt net af waarvoor ik geboekt word
- Hoe kan je de interactieve beschrijven tussen de DJ en het publiek? Hoe speel jij als DJ met het publiek? Het publiek aanvoelen is soms belangrijker dan je mixkunsten
- Denk je dat het leuk is om meer interactie te hebben tussen het publiek en de DJ? Nee, een dj moet het publiek wel aanvoelen maar dichte interactie kan ook voor ergernissen en afleiding zorgen
T-to-the-J    posted on 26-09-2010 19:42
Poster: Dolivieira

..Groeten, Tim

Tim? Je heette toch Dennis?
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Tomazos    posted on 26-09-2010 20:34
Algemeen
- Hoe oud ben je? 21
- Waar woon je? Enkhuizen

Muziek
- Naar welke muziek luister je graag? top40,dance,feest,hardstyle
- Waar schaf jij nieuwe muziek aan? (internet, winkel) internet
- Op wat voor manier leer je nieuwe muziek kennen? (muziekwinkels, internet, vrienden) Internet, internet vrienden
- Zou je graag meer nieuwe muziek willen leren kennen? altijd
- Kom je bij het zoeken naar nieuwe muziek ergernissen tegen? ja, publiek kent niet alles en loopt vaak op achter wat bij goeie (dance) platen erg jammer is
tuurlijkHappy, laughing

DJ
- Voor welk publiek draai jij je plaatjes? leeftijd van 16 t/m 35
- Hoe kan je de interactieve beschrijven tussen de DJ en het publiek? Hoe speel jij als DJ met het publiek? dmv muziek, muzikale grapjes, spelen met microfoon en ook de mensen erbij betrekken

jawel, maar er zit wel een grens aan

geen dank Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Esmee    posted on 26-09-2010 20:45
Algemeen
- 16
- Hoofddorp

Muziek
- House, trance, hardstyle, dance, eigelijk alle soorten dance muziek. Met wat reggaeton op zn tijd.
- Beatport, dance-tunez, freerecord shop
- internet
- Altijd, hoe meer hoe beter.
- lage kwaliteit mp3 tjes die over heel het internet rondzwerven en muziek die gewoon nergens naar klinkt.
- Altijd leuk!

DJ
- Allround of house liefhebbers.
- Kijken waar ze op reageren enzo.
- ligt eraan op wat voor manier, het is natuurlijk altijd je doel om ze een leuek avond te bezorgen, maar ik hoef geen persoonlijke 1 op 1 gesprekken met mensen die ik niet ken ofzo.
-Richard-    posted on 26-09-2010 21:18

Algemeen
- Hoe oud ben je?
30 alweer...
- Waar woon je?
Waalwijk

Muziek
Top 40, Dance, Club, NL-talig/Apresski/, (foute) 80's en 90's
Freerecordshop meestal. soms internet
Internet, vrienden, radio, club
Altijd. Zonder goede muziek is een dj nergens
In mijn ogen goede tracks die nog te onbekend zijn voor publiek. Draai je ze dan werkt dat niet echt. Een tijd later blijken ze na wat bekender te zijn w?l goed in de smaak te vallen.
Sta er voor openWinking my eye

DJ
Allround publiek. Veelal feestjes dus van jong tot oud
Met de muziekkeuze. Proberen te zien wat 't publiek wil, en ze de kant van 'losgaan' proberen op te krijgen. Met mic inspelen op grappige/leuke dingetjes die op de dansvloer gebeuren kan soms ook verrassend werken.
Altijd belangrijk!

Alvast super bedankt voor het invullen van deze vragenlijst! Ik hoop een aantal reacties te krijgen.
Graag gedaan en succes met je onderzoek!
Hampsink    posted on 26-09-2010 21:24
Algemeen
- 16
- Oud-turnhout, Belgie

Muziek
- House, electro, electro house, progressive house, etc.
- Beatport & Dance-tunes
- Radio & Internet
- Zoveel mogelijk!
- 'Hoe heb je het in godsnaam voor elkaar gekregen zo'n nummer op de markt te krijgen?'
- Misschien wel. Zoals??

DJ
- Vooral jongeren
- Net die plaatjes kunnen opzetten die nodig zijn en af en toe de micro eens vastpakken.
- Genoeg is genoeg vind ik.
ruben-b    posted on 26-09-2010 21:40
Algemeen
- Hoe oud ben je?
19
- Waar woon je?
Hoorn

Muziek
House
internet(beatport dance-tunes djdownload)
internet en feesten
ja
ja
op welke manier?

DJ
varierend
effecten gebruiken en zelf ook staan springen
ik heb al genoeg interactie, ik moet wel tijd overhouden om te kunnen mixen
CDJ 2000 - DJM 800 - CDJ 2000 ------- HDJ 2000
User edit by ruben-b on 26-09-2010 @ 21:41:37 (2%)
AdenFarleigh    posted on 26-09-2010 22:01
Algemeen
- Hoe oud ben je?
20
- Waar woon je?
Heemskerk

Muziek
House Trance Techno en alles daartussen
internet - beatport
Radio voornamelijk
Altijd welkom
Ja
Zoals?

DJ
Radioluisteraars, vrienden &zo
Breaks, Mic gebruik etc
Altijd! DJ Booth midden op de dansvloer bv trekt altijd wel nieuwschierigerds ^^
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
niiicola    posted on 26-09-2010 22:11
Algemeen
- Hoe oud ben je? 14 jaar
- Waar woon je? Muiderberg en Bussum (gescheiden ouders)

Muziek
- Naar welke muziek luister je graag? House, Hardstyle, Hardcore en nog heel veel meer.
- Waar schaf jij nieuwe muziek aan? (internet, winkel) Internet.
- Op wat voor manier leer je nieuwe muziek kennen? (muziekwinkels, internet, vrienden) Voornamelijk internet en vrienden.
- Zou je graag meer nieuwe muziek willen leren kennen? Natuurlijk, ik denk dat zo'n beetje elke dj dat wel wilt.
- Kom je bij het zoeken naar nieuwe muziek ergernissen tegen? Ja
- Zou je het leuk vinden om op een nieuwe, 'meer interactieve manier', nieuwe muziek te leren kennen? Deze vraag begrijp ik niet helemaal...

DJ
- Voor welk publiek draai jij je plaatjes? Tot nog toe van 12 tot 18 jaar.
- Hoe kan je de interactieve beschrijven tussen de DJ en het publiek? Hoe speel jij als DJ met het publiek? Microfoon gebruiken en vooral naar het publiek kijken, niet de hele tijd naar de gear kijken Happy, laughing
- Denk je dat het leuk is om meer interactie te hebben tussen het publiek en de DJ? Ja hoor!
Gewoon.
User edit by niiicola on 26-09-2010 @ 22:11:26 (2%)
Lead    posted on 27-09-2010 10:07
Dit soort 'onderzoeken' voortaan UITSLUITEND NA OVERLEG MET DE ADMINS !

Ik wordt hier bijvoorbeeld niet blij van dat je hier DJResource voor (mis)bruikt. Een onderzoek prima, maar deze info zou je ook gewoon uit mensen hun profiel kunnen halen. Over de meeste vragen die je stelt zijn al Polls aangemaakt waar je ook heel goed een antwoord uit zou kunnen halen.

Let the BASS be louder
TH3llC    posted on 27-09-2010 12:31
Poster: T-to-the-J

Tim? Je heette toch Dennis?

de TS heet tim denk ik
ccc    posted on 27-09-2010 18:14
Poster: Lead
Dit soort 'onderzoeken' voortaan UITSLUITEND NA OVERLEG MET DE ADMINS !

Ik wordt hier bijvoorbeeld niet blij van dat je hier DJResource voor (mis)bruikt. Een onderzoek prima, maar deze info zou je ook gewoon uit mensen hun profiel kunnen halen. Over de meeste vragen die je stelt zijn al Polls aangemaakt waar je ook heel goed een antwoord uit zou kunnen halen.

Bij een wetenschappelijk onderzoek kun je niet lukraak wat gevens uit een poll halen of profielen. Dat is toch niet representatief.

Laat niet staan dat het niet in overleg met de admins moet gebeuren.
feestbeest    posted on 27-09-2010 20:28
Algemeen

- Hoe oud ben je?
15
- Waar woon je?
Baarn, Utrecht

Muziek

Hardstyle, house(Progressif&Commercieel), top40 en soms hier en daar een beetje trance en reaggeton.
Itunes, heb wel hier en daar een nummertje van dance-tunes.
Collega dj's, soms vrienden(Meestal andersomTongue) internet
Hoe meer hoe beter!
Lage kwaliteit MP3tjes of een nummer dat heel lang duurt voor het gereleasd wordt!
Ja, maar het moet niet zo zijn dat we een site gaan krijgen met ALLE hitjes voor dj's erop. JE moet er ook nog wel moeite voor doen vind ik. Zelf nog nooit in een winkel gestaan om tracks te kopen, lijkt me wel een vette sfeer!(Vinly)

DJ
Alles en nog wat, vooral voor jongeren van 10 tot 16 en 60e jare feestjes.
Beweeg mee, sta vooral niet stil. Zorg er ook voor dat je afentoe wat praat.(Niet t? veel)
Ik ben er nog wel op aan het oefenen, gaat wel al de goeie kant op! Ik denk als je zelfverzekerheid uistraalt dat mensen zich ook sneller laten ''gaan''

Graag gedaanHappy, laughing!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
Lucalicious    posted on 27-09-2010 22:33
Algemeen
- Hoe oud ben je? 15 jaar oud.
- Waar woon je? Zeist, Nederland.

Muziek
- Naar welke muziek luister je graag? Alle vormen van house, electro, techno en trance. Maar ik luister ook graag naar andere muziekstijlen, bijvoorbeeld hip-hop.
- Waar schaf jij nieuwe muziek aan? (internet, winkel) Beide, vooral op internet (dance-tunes, beatport) maar ook wel eens in de winkel bij bijvoorbeeld freerecordshop.
- Op wat voor manier leer je nieuwe muziek kennen? (muziekwinkels, internet, vrienden) Weer alle mogelijkhede, zowel via internet, maar ook winkels, en vooral ook vrienden en andere dj?s.
- Zou je graag meer nieuwe muziek willen leren kennen? Natuurlijk, ik vind het altijd leuk om andere stijlen en artiesten te horen.
- Kom je bij het zoeken naar nieuwe muziek ergernissen tegen? Nee niet echt eigenlijk, ik ga vaak lukraak zoeken, gewoon luisteren wat ik leuk vind.
- Zou je het leuk vinden om op een nieuwe, 'meer interactieve manier', nieuwe muziek te leren kennen? Ja zeker, ik heb veel vrienden die ook dj zijn, dus dan is het altijd leuk om muziek uit te wisselen, dit zou ook leuk zijn met andere mensen.

DJ
- Voor welk publiek draai jij je plaatjes? Vooral jongeren van 12 tot 18 jaar.
- Hoe kan je de interactieve beschrijven tussen de DJ en het publiek? Hoe speel jij als DJ met het publiek? Dat is telkens weer anders, altijd natuurlijk kijken hoe bepaalde platen werken en dan daarop doorbouwen. maar wat ik ook graag doe is het publiek een beetje opzepen, door zelf erg van de muziek te genieten, wat toch er belangrijk is. denk dan aan dingen als een beetje klappen, springen en dat soort dingen.
- Denk je dat het leuk is om meer interactie te hebben tussen het publiek en de DJ? Ja zeker! dat is het allerleukste van draaien, zien hoe een publiek losgaat (of niet) en dan daarop reageren.

161 Users online: 16 Guests (145 Unknown)
Pages generated today : 30.378
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.838.837