CDJ 2000 HID Mode + Traktor Scratch Pro
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

MaykFroix    posted on 24-09-2010 15:04
Ik heb sinds kort 2 CDJ-2000 staan en hiermee wil ik graag Traktor Scratch Pro bedienen via HID Mode. Beide CDJ's zijn aangesloten op mijn Macbook via USB en in Traktor kan ik ook beide CDJ's zien als geluidskaart.

Echter, ik kan hier maar 1 CDJ instellen als geluidskaart en krijg ik dus maar via 1 CDJ geluid. De andere CDJ wordt gezien door Traktor en ik kan hem als controller gebruiken, maar geluid krijg ik er niet uit...

Mijn vraag is dus: Hoe krijg ik beide geluidskaarten van de CDJ's aan de praat icm Traktor Scratch Pro?
User edit by MaykFroix on 24-09-2010 @ 15:27:04 (4%)

What do you think about CDJ 2000 HID Mode + Traktor Scratch Pro ??

Vote :   

Cyspoz    posted on 24-09-2010 15:20
Dan moet je een samengesteld audio device maken. Aggregated device, is volgens mij de exacte naam. Check even de website van Pioneer of het forum. Daar wordt het uitgelegd.

P.S. Dit werkt trouwens nog voor geen meter, Native Instruments moet nog wat updates doen voordat dit lekker zonder delay werkt. Altans, dat is mijn ervaring op Windows 7, misschien dat je met Macbook betere ervaring hebt straks.
User edit by Cyspoz on 24-09-2010 @ 15:21:37 (100%)
MaykFroix    posted on 24-09-2010 15:27
Bedankt! Ik zal eens even zoeken op de Pioneer forums.

/edit:
Oplossing al gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=RHZMYUUBQBE @ 0:57

Die delay valt wel mee. Hij staat bij mij op 2,5 ms en dan werkt het goed. Het is alleen jammer dat het browsen en vinyl adjust niet werken. Het jog werkt ook wat minder voor mijn gevoel, vooral bij het zetten van cue points. Nu maar hopen dat er snel een update komt van NI.
User edit by MaykFroix on 24-09-2010 @ 16:08:03 (100%)
Dolivieira    posted on 24-09-2010 17:41
Poster: Freez
Bedankt! Ik zal eens even zoeken op de Pioneer forums.

/edit:
Oplossing al gevonden:
http://www.youtube.com/watch?v=RHZMYUUBQBE @ 0:57

Die delay valt wel mee. Hij staat bij mij op 2,5 ms en dan werkt het goed. Het is alleen jammer dat het browsen en vinyl adjust niet werken. Het jog werkt ook wat minder voor mijn gevoel, vooral bij het zetten van cue points. Nu maar hopen dat er snel een update komt van NI.

Als het goed is moet het brouwsen gewoon werken. Kan je hem niet toewijzen dan in je mapping. Anders een kontrol X1 er bij. Maar als het goed is moet het kunnen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Cyspoz    posted on 24-09-2010 17:55
Ik bedoelde niet de delay van de geluidskaart, maar de delay van o.a. het jogwheel en de controls. Deze schijnt zeer slecht te zijn, terwijl nu bij de nieuwe Serato dit erg goed werkt.
Tomazos    posted on 24-09-2010 17:57
je moet eerst de pioneers goed op de pc installeren, daar zijn wel handleidingen in,

daarna in het MENU van de cdj zet je HID mode op Standaard (op advanced dient hij al een geluidskaart als je bijv geluid van je pc wilt hebben,van bijv youtube e,d.. dit werkt alleen als 1 cdj is geconnect met de pc en de ander niet)

Connect ze beide met de pc in Standard mode (hid) en open traktor, nu gaat er op de cdj staan: turn encoder, zet links op a en rechts op b.

in het menu van Traktor kan je nu je Output routing instellen, stel daar in welke cdj op welk kanaal moet uitsturen, en bij Input routing kies je ook de Pioneer AISO (of iets dergelijks), let erop dat ze bij beide op EXTERN staan, en niet INTERN, anders gebruikt hij inderdaad de geluidskaart van de pc
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Dolivieira    posted on 24-09-2010 18:06
Inderdaad Thomas zo moet tie werken op een PC. En op een Mac schijnt het nog makkelijker te zijn. Alleen moet je de Audiodevices samenvoegen.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
tairip    posted on 24-09-2010 20:29
Poster: Cyspoz
Ik bedoelde niet de delay van de geluidskaart, maar de delay van o.a. het jogwheel en de controls. Deze schijnt zeer slecht te zijn, terwijl nu bij de nieuwe Serato dit erg goed werkt.

Helaas waar, maar ik neem aan dat dat nog wel veranderd wordt in de toekomst. Ik heb dit probleem bij de 2 partijen neer gelegd. Met Serato werkt het inderdaad 100% goed, is dus een software issue lijkt mij en ligt niet aan de CDJ-2000's.
MaykFroix    posted on 24-09-2010 21:16
Bedankt iedereen voor de reacties. Het is inmiddels gelukt! Happy, laughing
Gery    posted on 25-09-2010 20:37
en tevreden over de combinatie van HID en Traktor?
vanaf maandag staan er bij ons in de bar ook cdj2000 dus ga dit dan ook eens testen.

spaart een hoop setup ipv timecode enzo Happy, laughing
DJ - Producer
MaykFroix    posted on 12-10-2010 15:30
Poster: Gery
en tevreden over de combinatie van HID en Traktor?
vanaf maandag staan er bij ons in de bar ook cdj2000 dus ga dit dan ook eens testen.

spaart een hoop setup ipv timecode enzo Happy, laughing
  Ben niet 100% tevreden eigenlijk. Gebruik nog steeds Traktor Scratch Pro icm Timecode cd's...
Lead    posted on 12-10-2010 16:24
Je moet in de settings van de CDJ-2000 natuurlijk wel de ADVANCED MODE activeren voordat dit in werking treed.
Let the BASS be louder
Stephanie    posted on 12-10-2010 21:12
Draai nu een tijdje met de CDJ2000's via HID met Serato. Werkt perfect!
tairip    posted on 12-10-2010 21:38
Poster: Lead
Je moet in de settings van de CDJ-2000 natuurlijk wel de ADVANCED MODE activeren voordat dit in werking treed.

Daarmee is die vervelende delay nog niet weg. Niet met instarten e.d. maar met scratchen. Later we er a.s. donderdag even naar kijken! Winking my eye
MaykFroix    posted on 31-08-2012 14:24
Iemand de nieuwe advanced hid functie al geprobeerd? Hij zou nu perfect moeten werken als ik het promotie filmpje van Native Instruments mag geloven:

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=i0cAIdYDZO8
User edit by MaykFroix on 31-08-2012 @ 14:28:12 (17%)
Gery    posted on 31-08-2012 14:43
1 member likes this  Advanced HID werkt perfect zoals het hoort! ?Je draait met traktor alsof je via USB stick zou draaien.

Al getest op zowel CDJ-2000 en CDJ-900 en werkt op beide CD spelers heel vlot.
USB verbinden (achteraan de CDJ) op link duwen en deck selecteren.

Nadeel bij een mogelijke switch is het gecombineerd auido apparaat dat je moet aanmaken.

Daarom, tot ik dit echt enkele keren vlot heb gedaan blijf ik voorlopig met mijn Audio 8 werken
voor audio OUT (controle dus wel via Advanced HID) ?Helemaal top is het wanneer er een DJM 900
2000 of 850 staat, want dan gebruik je gewoon die als geluidskaart.

Traktor en advanced HID is echt een hele stap vooruit in de draai ervaring met traktor en CDJ's!

Na twee jaar achterstand hebben ze het eindelijk goed gemaakt!
Advanced HID was veruit de meest gevraagde functie voor Traktor!
DJ - Producer
MaykFroix    posted on 31-08-2012 16:42
Ik heb de Advanced HID nu ook aan de gang en het werkt inderdaad erg goed!

Het enige probleempje waar ik tegenaan loop is dat wanneer ik aan het CDJ jogwheel draai traktor automatisch door mijn mapjes en playlist scrollt. Iemand een idee hoe ik dit op kan lossen?

Overigens is het ook wel jammer dat de vinyl adjust optie niet werkt.
User edit by MaykFroix on 31-08-2012 @ 16:42:42 (5%)

This is an old Topic

No new postings for 4.637 days.
 Post CommentThat would be 154.6 months
or a whopping 12.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

140 Users online: 19 Guests (121 Unknown)
Pages generated today : 37.390
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.710.342