Denon DN-S3500 CD Player (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Zuur    posted on 10-12-2005 11:13

Review Denon DN-S3500
Dit is mijn eerste review, op sommige punten is het net een hanleiding !

Laat ik beginnen met de basisfuncties van de speler.

Denon DN-S3500 DJ CD player with rotating platter

Play/Cue:

De cue is in te stellen op twee manieren. Door in pauze modus je Cue punt op te zoeken en deze met Cue in te stellen (Pioneer methode) of door in pauze modus je punt op te zoeken en dan op Play drukken. Het startpunt wordt dan als Cuepunt opgeslagen (Denon methode).

De knoppen voelen ook goed aan en reageren zeer direct. Wat ik persoonlijk lekker vind werken. Op de CDJ-20 had ik nog wel eens dat ik op play drukte en de knop dan niet reageerde.

Cd laden/Disc eject:

De laadtijd van een audio cd is snel (3 sec). Bij een mp3 cd duurt het langer (5 sec).
Om de cd te kunnen uitwerpen moet deze in pauze modus staan, tevens is de eject knop verzonken zodat je deze niet per ongeluk in kan drukken.

Pitch/Pitch Bend:

De pitch is in te stellen in 6 pitch bereiken:
  • 4% (in stappen van 0,02)
  • 10% (in stappen van 0,05)
  • 16% (in stappen van 0,1)
  • 24%
  • 50%
  • 100%
Er zit ook key adjust (master tempo) op, maar die heb ik altijd uit staan.

De pitch bend kan op twee manieren gadaan worden. Via de platter of via de bend knoppen. De bend knoppen reageren zeer direct, je hoeft ze maar even aan te tikken en ze corrigeren onhoorbaar bij. Hoe langer je de knop inhoud, hoe verder hij bend.

Via de platter kun je net als bij een draaitafel corrigeren. Via de scratch disc of via de zijkant van de platter.

Fast Search/Quick Jump:

Door het ingedrukt houden van deze knop gaat de speler snel zoeken door het nummer. Ik vind het jammer dat er een vertaging in zit van 1 sec vanaf het moment dat je de knop los laat tot het normale spelen.

Door de knop één maal in te drukken wordt de quick jump gebruikt. Dan slaat de speler een stuk muziek over. De jump tijd is in te stellen tussen 10, 20 ,30 of 60 seconden.

Nummer kiezen:

Met de Parameter knop kun je door de cd zoeken, dit gaat zeer snel. Door te draaien gaat hij per nummer en als je de knop indrukt en draait gaat hij per 10 nummers.

De platter/Het plateau:

Je kunt het plateau op drie manieren instellen:

- Main (orange), nu kun je scratchen en benden zoals dat met een draaitafel ook kan.

- Sampler (green), als je een sample hebt opgenomen kun je de platter instellen op sampler. Nu kun je de sample schratchen en benden zoals een draaitafel.

- Bend/Search (geen kleur), nu staat de platter stil en kun je alleen benden.

Tevens kun je in het preset menu instellen of je de platter op 33 of 45 toeren wilt hebben.

Links naast de platter zit ook een switch: FWD/Both. Hiermee kun je het scratchgeluid instellen. Als FWD is ingesteld hoor je alleen het geluid dat voorwaarts is tijdens het scratchen. Bij Both hoor je het geluid in beide richtingen.

Het Display:

Op het display wordt alle informatie duidelijk weergegeven. Het display is onder alle hoeken goed leesbaar. Als je een Audio cd hebt met cd-text, wordt dit ook weergegeven, evenals ID3 informatie van een mp3.

Preset:

Als je meer dan 1 sec op de preset toets drukt kom je in het preset menu tercht mits de speler in Cue, pauze of “no-disc” modus staat.

Hier kun je een 13-tal instelling doen die de speler zal onthouden.

Bijvoorbeeld: Cue mode, pitch range, platter speed, jump time, time mode, enz.

Nu komen we bij de uitgebreide functies van de speler.

Effecten:

De DN-S3500 heeft een aantal effecten aan boord:
  • Echo/Loop

• Flanger
    Als je één van bovenstaande effecten kiest kun je met de parameter knop de tijdsduur instellen en met de effects knop de intensiteit instellen.

Als je bij echo/loop de maximale intensiteit instel gaat de speler over in het loop gedeelte van echo/loop. Nu kun je de cd eruit halen en een andere laden of een ander nummer kiezen (met de next track) van dezelfde cd. Als het nieuwe nummer start begint de loop uit te faden.
  • Filter
    Bij het filter kun je met de parameter knop kiezen tussen low, mid of high en kun je met de effects knop de intensiteit instellen.
  • Brake
    Als je brake selecteert kun je met de parameter knop de duur van de brake instellen en dit bevestigen door op de parameter knop te drukken. Als je nu play indrukt begint de brake, druk je nogmaals op play dan begint het nummer weer normaal te spelen.
  • Dump
    Als je op dump drukt gaat de speler het geluid achterstevoren weergeven terwijl hij vooruit blijft lopen. Dit gebeurt via een vast ingestelde tjd.
  • Reverse
    Als je hierop drukt gaat de speler direct achteruit spelen (de platter gaat dan ook achteruit), als je nog een keer drukt gaat hij weer vooruit spelen.

Tap-functie:

De bpm kan op drie manieren gemeten worden:

- Bpm Lock, de bpm wordt automatisch gemeten en weergegeven

- Tapping, door zelf een paar keer op de beat op de tap toets te drukken wordt de bpm berekent.

- Manual input, als je de tap-toets 2 sec ingedrukt houdt kun je de bpm waarde zelf invoeren met de effects knop.

Next Track:

Als je op next track drukt, kun je met de parameter knop een ander nummer van de cd kiezen. Als je dan op Cue drukt, wordt de volgende track geladen maar gaat het nummer dat speelt gewoon verder. Als je dan op play drukt wordt het spelende nummer gestopt en begint het gekozen nummer.

In het preset menu kun je de next track time instellen: off, 1 sec, 2 sec of 3 sec. Wanneer 1, 2 of 3 sec is gekozen krijg je een crossfading tussen de nummers.

Aangezien dit mijn eerste speler is met seamless loop en een sampler ben ik hier nog niet zo bedreven in en zal dus ook niet alles precies uitleggen.

Seamless Loop/Hot Start/ Stutter:

Je kunt op de DN-S3500 twee loops/hot starts instellen. Als je op A1 drukt wordt dat punt opgeslagen. Als je nu weer op A1 drukt begint de speler weer op dat punt te spelen (hot start).

Als je de op de B toets drukt nadat je A1 toets hebt ingesteld gaat de speler over in een loop. Deze kun je verlaten door op de exit/reloop knop te drukken. Als je nu nog een keer op de exit/reloop knop drukt begint de speler weer bij het A punt.

Het instellen van de 2de loop kan met de A2 toets op bovenstaande manier. De B toets slaat voor A1 en A2 een apart eindpunt op.

Met de flip toets kun je schakelen tussen loop/hot start/stutter.

Door de flip toets 1 sec in te drukken wis je de A1 en A2 informatie. Door snel op flip te drukken en dan A1 of A2 kun je één van beide wissen.

B Trim:

Als je op de B Trim toets drukt tijdens een loop wordt de B Trim modus ingeschakeld en kun je het B punt van de loop veranderen met de platter (deze staat dan stil). Het veranderen gaat per frame.

Als je een sample hebt lopen kun je in de B Trim modus komen door de pitch/vol knop langer dan 0,5 sec in te drukken.

Sampler:

Je kunt een sample van de muziek opnemen van max. 15 seconden. De sample start met opnemen als je op de sample toets drukt en laad zich tot hij vol is.

Als je tijdens het opnemen op de B-toets drukt wordt dat het B-punt maar blijft hij opnemen tot het geheugen vol is. Dit kun je stoppen door op stop te drukken.

Als je nu op Sampler drukt begint de sample-loop. Om te stoppen druk je op de stop toets. Als er geen sample loopt, kun je met de stop toets de sample stutteren.

Als er geen sample speelt kun je met de exit/reloop toets de sample loop-modus kiezen:

- Loop (standaard), er wordt geloopt tot het B punt en als die er niet is tot de opnameduur.

- Single all, de hele sample wordt afgespeeld. Maakt niet uit of er een B punt is.

- Single B, de sample wordt gestopt op het B punt.

Kopiëren A1/A2 geluid:

Als er nog geen sample aanwezig is kun je het geluid van A1 of A2 naar de sampler kopiëren mits deze niet langer is dan 15 seconden.

Als je op de B-toets van de sampler drukt wordt “copy/push samp” getoond, druk je dan op Samp, dan word het geluid van A1 n aar de sampler gekopieerd.

Als je op de Stop-toets vande sampler drukt wordt “copy/push samp”getoond, druk je dan op Samp, dan wordt het geluid van A2 naar de sampler gekopieerd.

Rev(erse):

Als er een sample loopt en je drukt op de Rev-toets, wordt de sample achterwaarts weergegeven. Als je nog een keer op Rev drukt gaat hij weer voorwaarts spelen.

Pitch/Vol:

Door één keer op de pitch/vol knop te drukken kun je met de parameter knop de pitch van de sample aanpassen.

Als je nog een keer op de pitch/vol knop drukt kun je met de parameter knop het volume van de sample anpassen.

Eindoordeel:

Ik vind het een zeer fijne speler om mee te werken. Hij is overzichtelijk en je zult niet snel verkeerde toetsen indrukken. Cd’s laden snel genoeg en alle functies zijn makkelijk te bergrijpen.

Het enige waar ik me een beetje over moest inlezen was het loop/sampler gebeuren, maar daar had ik ook nog nooit eerder mee gewerkt.

Als de maximale score 5 is dan geef ik deze speler ook 5 punten!!
Mod edit by Lead on 10-12-2005 11:56 (2%)

What do you think about Denon DN-S3500 CD Player ??

Vote :   

Lead    posted on 10-12-2005 11:32
Mooie review hoor !
Let the BASS be louder
Nvie    posted on 10-12-2005 13:29
Poster: Lead
Mooie review hoor !

Thnx voor de naamoverschrijving Winking my eye Ik kon hem niet meer vinden (de functie dan) :S
Mod edit by Nvie on 10-12-2005 14:44 (13%)
djwillem    posted on 10-12-2005 14:36
ookm mooie review:D
User edit by djwillem on 10-12-2005 @ 14:38:40 (5%)
mrtnt    posted on 11-12-2005 00:50
hoe gaat dat scratchen?
is het weer met een bepaalde druk die je moet uitoefenen op de platter of niet?
Zuur    posted on 11-12-2005 00:57
Poster: mrtnt
hoe gaat dat scratchen?
is het weer met een bepaalde druk die je moet uitoefenen op de platter of niet?

Nee, precies zoals op een draaitafel. De opbouw van de schijf is (van onder naar boven):
- platter
- slip mat
- doorzichtige schijf (aka vinyl schijf)

En allemaal bedankt voor de reacties!
Laidback    posted on 11-12-2005 02:12
en deze komt ook onder Dj Topics ?

:D :D

Greetsz!
Lead    posted on 11-12-2005 02:16
Zodra Denon een tester opstuurt wel Winking my eye
Let the BASS be louder
mrtnt    posted on 11-12-2005 02:27
ik ben van plan deze te kopen , maar zal waarschijn lik de vinyl schijf wegdoen en een geknipte 'real' vinyl oplegen.
Herjan    posted on 11-12-2005 12:54
Ze zijn volgende week weer leverbaar in Belgie, en begin januari komt er een update die je kunt downloaden vanaf www.denondj.com. Er zitten namelijk een paar kleine vervelende bugs in, maar dit wordt snel opgelost.
Mod edit by Lead on 11-12-2005 16:23 (1%)
mrtnt    posted on 11-12-2005 16:06
he herjan , die e-store op de site van denon wanneer komt ie online, want er staat nu al een paar maand : e-store coming soon !!!
Herjan    posted on 12-12-2005 09:13
Geen idee, zoek je iets dan?

mrtnt    posted on 12-12-2005 12:35
de denon dn-s3500 hé
Jorrit    posted on 12-12-2005 17:07
Mooie review hoor! Winking my eye
Pixel    posted on 20-12-2005 10:00
Een klein vraagje nog de platter, moet je deze ook indrukken om hem te bedienen zoals bij de dn -s1000 of is bij ala cdj 1000 van pioneer?

Schitterende review overigens
Lead    posted on 20-12-2005 13:03
Nope... de ' plaat'  die erop ligt zit aan het asje vast en zo detecteerd deze speler of je wilt scratchen...
Let the BASS be louder
Basrose    posted on 20-12-2005 13:06
k vind die sleutelhangers beter om te scratshen :P Toen ik deze teste vond ik m erg onoverzichtelijk.
the-melody    posted on 20-12-2005 13:18
wat ik niet snap is waarom denon soms belt-drive cd spelers uitbrengt maakt dat verschil uit? Het is en blijft een cd speler(dat vind ik toch).
DJ_Inspiration    posted on 20-12-2005 13:47
Onoverzichtelijk?
Volgens mij is dit één van de enige Denon Players die wèl overzichtelijk zijn en niet zo ingewikkeld zoals de 5000.
Zuur    posted on 21-12-2005 00:13
Poster: DJ-BasRose
k vind die sleutelhangers beter om te scratshen :P Toen ik deze teste vond ik m erg onoverzichtelijk.

Als de S3500 onoverzichtelijk is, weet ik het niet meer hoor. Alles is zo simpel ingedeeld, duidelijk aangegeven.

Hij is een heeeeeel klein beetje onoverzichtelijk als de CDJ-1000MK2. Afgaand op een foto van de CDJ-1000MK2.
robbeh    posted on 10-01-2006 21:32
ik heb hem sinds vandaag ook :D heerlijk dingetje!!
maar zuur, maakt de platter bij jou ook (heel zacht) tikjes als hij ronddraait?
of is hij bij jou volledig stil, want ik weet nu niet of dit hoort of dat er iets aanloopt.

verder echt een heerlijke speler!

p.s. goede review!
Mount    posted on 10-01-2006 22:11
Toen ik deze teste vond ik m erg onoverzichtelijk.

wat is testen ?? een uurtje of 2/3 weken.. want eerlijk gezegt zijn heel veel goede systemen het eerste uurtje wat onoverzichtelijk.

victorn    posted on 11-01-2006 11:17
Poster: robbeh
ik heb hem sinds vandaag ook :D heerlijk dingetje!!
maar zuur, maakt de platter bij jou ook (heel zacht) tikjes als hij ronddraait?
of is hij bij jou volledig stil, want ik weet nu niet of dit hoort of dat er iets aanloopt.

Die vraag is ook gesteld op het Denon dj-forum. Antwoord: dat is normaal voor een direct-drive motor (letterlijk van de Denon man: "the tick noise is normal by design. That’s the actual sound a DD motor makes.". Niks om je zorgen om te maken dus!
User edit by victorn on 11-01-2006 @ 11:17:55 (9%)
Illusion    posted on 11-01-2006 11:50
Die speler ziet er gruwelijk goed uit, k'heb hem nog nooit getest
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
robbeh    posted on 11-01-2006 22:39
Poster: victorn

(letterlijk van de Denon man: "the tick noise is normal by design. That’s the actual sound a DD motor makes.". Niks om je zorgen om te maken dus!

van "A DD motor?" of van "a DENON DD motor", want mijn tt's zijn ook direct drive en die zijn muisstil Happy, laughing

maar dan weet ik in ieder geval dat t niet aan mijn exemplaar ligt Happy, laughing bedankt!
Lead    posted on 12-01-2006 08:46
Een Direct Dirve moter zou geen geluid mogen maken, immers behalve de platter zijn er geen bewegende delen die geluid zouden kunnen opwekken.

Een DC motor maakt een beetje een gezoem.... En Direct Drive wordt gedaan met een DC (wisselstroom) motortje...

Let the BASS be louder

150 Users online: 21 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 37.571
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.710.523