Nieuw profiel aangemaakt.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djpatnl    posted on 20-09-2010 12:06
Ik zat hier al een tijdje op dit forum onder de naam Down_Town. Geen idee waarom ik die naam ooit heb aangenomen....
Diverse malen geprobeerd contact te krijgen met moderators om mijn naam te wijzigen maar kreeg weinig reactie. Aangezien het mij geen bal uitmaakt hoe het staat met mijn aantal posts die ik gemaakt heb ben ik gewoon overnieuw begonnen Cool

Ik weet dat je eigenlijk geen DJ in je naam moet zetten maar gewoon Pat ( zoals iedereen me noemt ) was al vergeven. Dus maar gekozen voor een andere optie; djpatnl. Nu staat gewoon mijn normale roepnaam in mijn profiel naam.

Even als extra kort iets over mijzelf.
Muziek mixen doe ik al sinds eind jaren 70. Ooit begonnen te oefenen met een cassete deck en dan via een snaar aangedreven draaitafel proberen te beats gelijk te krijgen. Later met 2 draaitafels werd het oefenen makkelijker natuurlijk.
Best moeilijk hoor mixen met nummers die geen gelijkmatige beat hebben en dat met snaar aangedreven draaitafels?Cool

Jaren ben ik thuismixer geweest en maakte voor Jan en alleman mixtapes. Pas begin jaren 90 ben ik voor publiek gaan draaien en heb jaren diverse resident plekken gehad. Tussentijds ook op diverse feesten met zo'n beetje alle bekende DJ namen die Nederland kent gedraaid. Zelf heb ik nooit de ambitie gehad om er mijn beroep van te maken. Jarenlang heb ik ieder weekend gedraaid en op een gegeven moment vond ik 2 weekenden per maand wel genoeg. Tot ik een jaar of 2 geleden mijn 2 vaste draai avonden in de week stopte. Daar heb ik tot nu geen spijt van hoewel ik daarna niet vaak meer voor publiek gedraaid heb. Thuis hou ik me nog steeds veel met dance bezig en ben van de Disco muziek mee gegroeid van de eerste House tot de huidige Club muziek.

Even een opsomming van de hardware waar ik mee gedraaid.
Begonnen op beltdrive draaitafels en later over op quartz aangestuurde draaitafels. Jaren later eindelijk geld gespaard voor 2 stuks echte Technics SL1210 MKII. Deze heb ik nog steeds en doe ik nooit meer weg.
Halverwege jaren 90 ook een paar jaar op 19inch dubbele Denon CD spelers gedraaid. Toen weer terug naar vinyl tot een jaar of 4 geleden. Ik ben toen over gestapt op het tijdcode systeem Final Scratch. Zo heb ik kennis gemaakt met Traktor. Nu kon ik nog steeds met draaitafels draaien maar zonder grote platen tassen sjouwen. Omdat er niet meer overal draaitafels stonden heb ik een midi controller gekocht. Zo heb ik een tijdje tijdcode en een controller naast elkaar gebruikt tot ik de controller zo ingesteld had dat ik er lekker mee uit de voeten kon. Het Pioneer CD speler geweld heb ik priv? dus over geslagen. Ik heb in de loop der jaren heel vaak met Pioneer CDJ 800's of 1000's gedraaid en dat beheers ik ook. Via via ben ik ook in aanraking gekomen met Serato en ben sinds een tijd over gestapt van Traktor naar Serato Itch. Traktor beviel me wel maar kreeg te veel functies die ik niet gebruikte zodat de basic Itch mij wel aan sprak. Sinds een half jaar ben ik in het bezit van een Xone:DX. Dat werkt geweldig samen met Itch op mijn Macbook Pro.

Zo ben ik van een cassettedeck langzaam richting de midi controller ge?volueerd.

Ik kan nog veel meer vertellen maar vind dit verhaal al lang genoeg geworden Smile
Volgens mij heb ik dit bij mijn eerste DJ Resource nooit gedaan?Cool

gegroet,
DJ Pat
Maassluis

What do you think about Nieuw profiel aangemaakt. ??

Vote :   

Bootstrap    posted on 20-09-2010 12:14
Hey Pat, leuk verhaal Cool Alsnog welkom hier!
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Mixt-Ape    posted on 20-09-2010 12:47
Opnieuw welkom.
tairip    posted on 20-09-2010 22:25
Met welke geluidskaart draai je? SL1?? Ik ben namelijk ook van plan om of Serato of NI te gaan doen.
-Richard-    posted on 20-09-2010 22:26
Poster: djpatnl

Diverse malen geprobeerd contact te krijgen met moderators om mijn naam te wijzigen maar kreeg weinig reactie.

...dat probleem heb ik tot op heden helaas ookCool.

In elk geval wederom Welkom!
Winston    posted on 20-09-2010 22:31
Was wel leuk om te lezen patnl, dus van alle markten thuis ...
Tic Toc
Dj_Fantasy    posted on 20-09-2010 22:32
Voor een naamsverandering moet je even contact opnemen met WIM of Lead, ook kun je mailen naar info @ djresource.eu.

Welkom nogmaals hier.
dj2dj.nl
-Richard-    posted on 20-09-2010 22:34
@ Dj_Fantasy; Klopt, maar soms werkt het dan nog niet echt...al komen de berichtjes wel aan en worden gelezen.

Maar ga dit leuke topic hier niet mee vervuilen, wacht braaf af op een reactie alsnog...Cool
Dolivieira    posted on 20-09-2010 22:39
Patje. Oude bekende van mij. Vaak met DJ Pat gedraait.?Maar je had ook een berichtje kunnen stueren naar Lead of W.i.M om je account om te zetten. Zoals hier boven al wordt vermeld.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
djpatnl    posted on 21-09-2010 09:46
@diverse
Ik heb diverse malen een bericht gestuurd naar Lead, W.i.m en info maar geen reacties gehad. Die jongens zullen het wel druk hebben en veel mail krijgen dus ik heb de makkelijkste route gekozen?Smile Ik neem ze het niet kwalijk hoor!

@tairip
Ik gebruik de Xone:DX als interface voor Serato Itch. Ik gebruik geen tijdcode meer.
Als je naar Serato Scratch Live gaat zou ik investeren in de SL3. Het geluid van de SL1 vind ik vrij schel net of je met 128kbps mp3 staat te draaien.
Als je voor NI kiest dan kan je de NI interface kiezen die het best bij je past. Van alle modellen vind ik het geluid prima.

Je moet goed bij jezelf zoeken wat je van een DJ programma verwacht en aan de hand daarvan je keuze maken. Met Serato en Traktor kan je beide heel goed draaien maar er zit heel wat verschil in het uiterlijk en indeling en ook mogelijkheden. Een voorkeur wil ik niet geven want het heeft allebei zijn eigen kracht die aansluit bij hun eigen fans.

This is an old Topic

No new postings for 5.480 days.
 Post CommentThat would be 182.7 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

240 Users online: 52 Guests (188 Unknown)
Pages generated today : 68.082
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.403.613