After'ik zoek een djnaam';mooie fonts!
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-Richard-    posted on 19-09-2010 17:13
Na het lezen van de talloze posts in 'Ik zoek een dj naam', dacht ik dat het voor de members die een naam gevonden hebben aan de hand van dat topic het misschien wel zouden waarderen om hun mooie nieuwe naam te zien een een net zo tof lettertype.

Nu heb ik (omdat ik zelf ook opzoek ben naar een mooie manier mijn naam te presenteren/'schrijven') een leuke site gevonden waar je lettertypes kunt downloaden (gratis, geen warez of reclame) en tevens via de site je naam als voorbeeld kunt laten weergeven om het zo direct te zien.

Ik heb trouwens totaal geen belangen bij deze site, maar post het hier puur, als opstapje naar een mooi geschreven naam voor de DJR members, voor bijvoorbeeld je visitekaartjes, logo, of website.

In het volgende linkje heb ik als voorbeeld 'dj Resource gekozen'.

Klikje
User edit by -Richard- on 19-09-2010 @ 17:15:30 (8%)

What do you think about After'ik zoek een djnaam';mooie fonts! ??

Vote :   

T-to-the-J    posted on 20-09-2010 21:25
Dit is een zeer leuk progje, Zeker nu ik nog geen geld heb om een logo te laten maken kan ik tussentijds dit gebruiken.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
ElVrieso    posted on 20-09-2010 21:33
Hmm, ik ga der vanuit dat veel mensen het wel weten, dat je gewoon andere fonts kan downloaden via DaFont of 1001FreeFonts.

Maar toch een goede post voor de mensen die een tijdelijk logo zoeken ofzo. Winking my eye
Bruno de Vries - @djelvrieso
-Richard-    posted on 20-09-2010 21:53
Heb je ook een punt. Maar ik ontdekte 't zelf pas net, en leek me inderdaad leuk hier te delen voor mensen die toevallig opzoek zijn naar zoiets..vandaarSmile.
jannickv    posted on 20-09-2010 23:57
jup zijn leuke fonts om mee te spelen en te experimenteren :D maar voor het echte werk zal je toch (betalende) font's moeten kopen
niiicola    posted on 21-09-2010 07:25
Dit is ook een erg leuke site:?http://new.myfonts.com/WhatTheFont/
Als je bijvoorbeeld een font ziet die je mooi vind, maar niet weet hoe die heet. Kan je daar het plaatje met de font uploaden en hij zoekt welke font het is!
Gewoon.
Muis    posted on 21-09-2010 08:35
Je hebt ook nog acidfonts.. URL weet ik zo even niet. Zal wel acidfonts.com zijn. Ook gratis
Als je in Google bijvoorbeeld : 'Best designer fonts ' of 'top free fonts' in typt, krijg je veel designer blogs die ook een top 50 ( of iets dergelijks ) hebben opgesteld! Staan vaak hele goede fonts tussen.

Een poos geleden moest een flyer maken, en die persoon wilde het echte Fedde Le Grand font. Dus ik ben op zoek gegaan, en heb de ontwerper een mail gestuurd. Hij zei dat ik eigenlijk moest betalen, maar omdat hij in een goede bui was, kreeg ik hem gratis! Echt een heel gaaf font, kijk maar op zn website.
Hardshort    posted on 21-09-2010 09:13
Ik gebruik zelf deze altijd Happy, laughing http://www.dafont.com/
Zitten erg mooie en bijzondere bij, en vrijwel allemaal gratis.

EDIT: weer te snel gelezen was dus al voorbij gekomen
Hardstyle tools @ http://www.rawfx.nl
User edit by Hardshort on 21-09-2010 @ 09:14:47 (46%)
Joep    posted on 21-09-2010 10:22
Poster: jannickv
jup zijn leuke fonts om mee te spelen en te experimenteren :D maar voor het echte werk zal je toch (betalende) font's moeten kopen

Daar ben ik het niet helemaal mee eens...
Er zijn namelijk genoeg mooie gratis fonts, als je maar goed genoeg zoekt.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
jannickv    posted on 21-09-2010 11:01
Poster: Joep

Daar ben ik het niet helemaal mee eens...
Er zijn namelijk genoeg mooie gratis fonts, als je maar goed genoeg zoekt.

het verschil met betalende fonts is dat die font's ook dikwijls extra letters hebben... Zo heeft avand garde 3 (of meer) A's die erg handig zijn voor als je ontwerpen moet maken. Ik heb nog geen enkel gratis lettertype gezien die dat heeft.
Muis    posted on 21-09-2010 11:20
Ik ben van mening dat een font hetzelfde is als draaitafels..
Het gaat er niet om hoe duur ze zijn, maar wat je er uiteindelijk mee maakt!
Joep    posted on 21-09-2010 12:01
Poster: jannickv

het verschil met betalende fonts is dat die font's ook dikwijls extra letters hebben... Zo heeft avand garde 3 (of meer) A's die erg handig zijn voor als je ontwerpen moet maken. Ik heb nog geen enkel gratis lettertype gezien die dat heeft.

Daar heb je daar weer gelijk in inderdaad, maar stel je voor dat je alleen de kleine letters hebt en geen hoofdletters. Dat kun je zelf echt wel hoofdletters maken op basis van de kleine letters. Al doe je dat door de kleine letters simpelweg te vergrotenHappy, laughing

@muis
Zo is het maar net!
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
User edit by Joep on 21-09-2010 @ 12:01:30 (5%)

This is an old Topic

No new postings for 5.465 days.
 Post CommentThat would be 182.2 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

130 Users online: 70 Guests (60 Unknown)
Pages generated today : 67.621
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.594