Mijn avotuur met het opnemen van een mixtape.
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Lucalicious    posted on 18-09-2010 16:05
Gister heb echt echt zo lang gekloot hiermee, dat ik het toch even wou delen met jullie.

Een jongen uit mijn team vroeg of ik voor tijdens de warming up een house mixtapeje wou maken. Dus ik zei ja, altijd leuk om te doen. Nou was het probleem dat ik nog nooit een mix had opgenomen. Maar ja, hoe moeilijk kan het nou zijn?
Dus ik audacity openen, half uurtje mixen, kijk ik of het gelukt is, blijkt dus dat audacity de ingebouwde microfoon van mijn laptop heeft opgenomen, en niet het kabeltje dat ik er in had gestopt.
Nou, ik zoeken hoe dat kwam, maar ik kon het maar niet vinden.?(Zou iemand mij hier vast even mee kunnen helpen :P)
Ondertussen?was ik?al weer een half uur kloten verder, toen ik dacht 'h?, ik kan het natuurlijk ook met Edison (in FL studio) opnemen'.?Fout gedacht Luuk...
Ik had namelijk best een goede mix gedaan, was best tevreden, kom ik er achter dat Ediso maar 5 minuten kan opnemen! Ik had dus maar vijf van de dertig minuten. Je begrijpt wel dat ik aardig pissig was.

Toen heb ik vanochtend dus maar snel voor de wedstrijd in FL studio een mix geknipt en geplakt. Ik had geen tijd om iets met Traktor op te nemen, dus ja, dan kun je niet veel anders. Ik moet zeggen dat het nog best goed klinkt, (bijna) perfect gebeatmatched, volume kun je gewoon met automationclips doen, alleen word eq een beetje lastig, en effecten is ook irritant om te doen.
Maar toch voor tijdens een warming up een prima mixje.

Uiteindelijk kom ik op de club, gaat de man achter de bar moeilijk doen dat ze alleen cd's van hunzelf draaien, waarschijnlijk omdat ze bang zijn dat het illegaal is ofzo, terwijl het allemaal gekochte muziek is...

Oftewel, ik had dit alles dus voor niks gedaan...

What do you think about Mijn avotuur met het opnemen van een mixtape. ??

Vote :   

Esmee    posted on 18-09-2010 16:24
dusss... wat is nu je vraag?

Verder is dat wel even balen natuurlijk.
hier is wat info over opnemen emt audacity
MaximDJ    posted on 18-09-2010 16:32
wat een gekut om een mixje :p
Party Sensations. Excellence in entertainment.
kobuz    posted on 18-09-2010 16:35
Heb je gelijk geleerd om altijd even te testen of het opnemen goed gaat Winking my eye. Heb zo zelf ook wel eens staan balen dat een goede set niet op genomen was.
Lucalicious    posted on 18-09-2010 16:45
@ esmee: haha, heb niet echt een vraag, ik dacht meer, leuk om ff te delen.

maar het rare is, wat op die site staat had ik gedaan, maar hij nam gewoon niet via dat kabeltje op, en ik kon ook niet vinden hoe je je dat moet veranderen.
MaximDJ    posted on 18-09-2010 16:46
Bij Audacity naar het vakje VOORKEUREN gaan...Daar kan je het instellen
Lucalicious    posted on 18-09-2010 17:17
ja klopt, zo ver was ik gekomen, maar toen kon ik dus niet de juiste vinden, na ja, zal er nog eens rustig naar gaan kijken.
Esmee    posted on 18-09-2010 19:00
windows 7?
Zo ja ff rechtermuisknop je geluid icoontje rechts onder zegmaar. En dan naar opname apparaten. Dan kijken bij het opnemen welke van de (in mijn geval 3) er input is. Als het verkeerd is even rechtermuisknop op je line in en dan als standaard in stellen.
MaximDJ    posted on 18-09-2010 22:00
Poster: Lucalicious
ja klopt, zo ver was ik gekomen, maar toen kon ik dus niet de juiste vinden, na ja, zal er nog eens rustig naar gaan kijken.

Gewoon Line In aanvinken toch

This is an old Topic

No new postings for 5.352 days.
 Post CommentThat would be 178.4 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

124 Users online: 14 Guests (110 Unknown)
Pages generated today : 30.511
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.838.970