Pioneer flightcases (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

JonasVerdickt    posted on 09-12-2005 18:58
Hoi dit moest ik van men jongste neef eens vragen(hij is 11jaar):
Hoi ik zou graag al men gear in een flightcase stoppen maar kan iemand me dat uitleggen hoe je er met moet mixen en wat voor functies je hebt en ook nog wat ik het beste zou pakken.

Mijn gear:

1xBehringer djx700
2xPioneer cdj800
1x Jbsystems high q30.
User edit by JonasVerdickt on 09-12-2005 @ 19:37:56 (1%)
Mod edit by Nvie on 09-12-2005 19:58 (61%)

What do you think about Pioneer flightcases ??

Vote :   

Nvie    posted on 09-12-2005 19:35
Zo, misschien helpt ABN?

Mixen met een flycase?
1: Het is Flightcase
2: Een Flightcase is van hout, en heeft geen faders. Valt dus moeilijk mee te mixen.

En wat voor functies?

Wat ik het beste zou pakken mijn gear?

Vacature: TOLK!

Winking my eye
JonasVerdickt    posted on 09-12-2005 19:36
Sorry hoor maar het was mijn neef die het schreef dus ja hij zal hem wel binnekort aanmelden zei hij
Nvie    posted on 09-12-2005 19:39
Poster: JonasVerdickt
Sorry hoor maar het was mijn neef die het schreef dus ja hij zal hem wel binnekort aanmelden zei hij

Da's nou ook weer nergens voor nodig Winking my eye
Hou het alleen leesbaar Happy, laughing
Collin    posted on 09-12-2005 19:41
gewoon een paar losse koffers , of zelf maken
JonasVerdickt    posted on 09-12-2005 19:42
oke toch bedankt voor de schrijftips(en waarom ik wat boos was ik heb ADHD en ik kan mij bijna nooit inhouden daarom)
Nvie    posted on 09-12-2005 20:01
Iets overzichtelijker gemaakt.
Voor zover ik er uit op kan maken wil je neef weten wat voor flightcases hij het beste kan gebruiken voor zijn App.

Nou:
ik zou eens gaan kijken naar cases van ProDJUser.
In dit geval zou ik gaan voor 2x CDJ 800 cases en 1x een Slant 112.
Enige bijkomstigheid is dat je wel inbouwbeugels voor je DJX 700 nodig hebt.
Camino    posted on 10-12-2005 14:08
weet iemand waarom de cases van pioneer zelf zo'n stuk duurder zijn dan de andere (van oa prodj user)? Heb die voor de CDJ 1000 al eens gebruikt... ze zijn wel degelijk maar waarom zo duur?
Tekhead    posted on 10-12-2005 14:32
De naam deafdj, zoals al hun producten, veel te duur, je zou kompleet van de pot moeten gerukt worden als je die cases van Pioneer koopt.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Lead    posted on 10-12-2005 14:45
Pioneer gebruikt dik plaat materiaal, dik aluminium voor de buitenkant. Het schuim wat in de ProDJuser koffers zit is grijs, grof en er zitten 3/4 stips aan elkaar vast met klitteband.....

Pioneer laat schuim met laser uitsnijden uit 1 stuk. Tevens zit er een print aan de buitenkant. De Pioneer koffers zorgen er ook voor de het Jogwheel ten alle tijden vrij loopt. Ook tijdens transport mag deze niet aangedrukt worden.... In de eerdere kisten van ProDJuser zat een stuk schuim dat het jogwheel aandrukte om de CDJ tijdens transport op zijn plaats te houden....

Let the BASS be louder
JonasVerdickt    posted on 10-12-2005 15:03
dus gewoon gaan kijken achter pioneer dat raden de meets eaan(je moet weten men neef is nogal onhandig in dat soort dingen)
Jorrit    posted on 10-12-2005 16:14
Poster: Tekhead
De naam deafdj, zoals al hun producten, veel te duur, je zou kompleet van de pot moeten gerukt worden als je die cases van Pioneer koopt.

Opzich zou het wel iets rustiger kunnen, ik kan me voorstellen dat een pioneer-case gebruiker er niet op zit te wachten dat hij van de pot gerukt is...

Verder is het duidelijk wat Lead zegt, en helaas: voor kwaliteit betaal je. Maar als de Jog van 1200/1300 euro dure CDJ-1000 naar de knoppen gaat door een budget case ben je verder van huis.
SnAcKBaRrY    posted on 10-12-2005 18:23
oke toch bedankt voor de schrijftips(en waarom ik wat boos was ik heb ADHD en ik kan mij bijna nooit inhouden daarom)

ADHD ConfusedConfused
Alle Dagen Hard Drugs ConfusedConfused
JonasVerdickt    posted on 10-12-2005 18:31
@jorrit: ik zelf gebruik vanaf een jaar pioneer flightcases omdat het jogweel dus kapot was zoals je zei en dat was kostelijk maar ik zal het mijn neef zeggen dat als hij kappote jog's wil want hij gaat naar goedkope brol. toch bedankt

@snackbary: nee ik gebruik niet alle dagen hard drugs dat is een stoornis ziekte met woedeaanvallen ofzoiets
Tekhead    posted on 10-12-2005 20:45
Poster: Lead
Pioneer gebruikt dik plaat materiaal, dik aluminium voor de buitenkant. Het schuim wat in de ProDJuser koffers zit is grijs, grof en er zitten 3/4 stips aan elkaar vast met klitteband.....

Pioneer laat schuim met laser uitsnijden uit 1 stuk. Tevens zit er een print aan de buitenkant. De Pioneer koffers zorgen er ook voor de het Jogwheel ten alle tijden vrij loopt. Ook tijdens transport mag deze niet aangedrukt worden.... In de eerdere kisten van ProDJuser zat een stuk schuim dat het jogwheel aandrukte om de CDJ tijdens transport op zijn plaats te houden....

er zijn nog andere merken ook dan alleen pioneer,  dap audio of prodjuser,dap is gelijk een schoendoos,rommel,prodjuser is een versterkte doos en pioneer een gouden doos.Het plaatmateriaaldikte van pioneer is meestal 7 mm berken multiplex ( niet het beste hout, is redelijk zacht) de aluprofielen zijn 1,3 mm dik wat ook zo goed als standaarddikte is.Dus die print en die schuimprofielen verantwoorden die belachelijk hoge prijs !!!!! tis maar wat je belangrijk vind
Tekhead    posted on 10-12-2005 20:50
Poster: Nvie
Zo, misschien helpt ABN?

Mixen met een flycase?
1: Het is Flightcase
2: Een Flightcase is van hout, en heeft geen faders. Valt dus moeilijk mee te mixen.

En wat voor functies?

Wat ik het beste zou pakken mijn gear?

Vacature: TOLK!

Gaan de Nederlanders weer taalles geven aan de Vlamingen ? O ja, juist, wij zijn maar van die domme Belgen he Jonas (die weten wat ADHD is).

Low answer vind ik dat NVIE !!

Winking my eye

Nvie    posted on 10-12-2005 21:15
Poster: Nvie
Gaan de Nederlanders weer taalles geven aan de Vlamingen ? O ja, juist, wij zijn maar van die domme Belgen he Jonas (die weten wat ADHD is).

Low answer vind ik dat NVIE !!

Wat heeft dat met taalles geven aan de Vlamingen te maken?
Wat heeft dat nou weer met domme belgen te maken?

Het is alleen dat je het voor iedereen even wat leesbaarder houdt Winking my eye

Tekhead    posted on 11-12-2005 01:43
moet je dat bij iedereen doen nvie. En ook een beetje op de leeftijd letten he !

Je kon dat ook op een wat vriendelijkere wijze duidelijk maken !

En niet vergeten dat vlaams niet identiek aan het Nederlands is, andere woorden, andere uitdrukkingen, vele vreemde verbasterde woorden enz...
Lead    posted on 11-12-2005 02:13
Laten we het op een tikfautjuh houden :D

Vlaams is zeker geen Nederlands... ik heb regelmatig met Belgische collega's te maken en da's toch altijd anders dan met Nederlanders... En da's maar goed ook toch :D

Graag nu weer ontopig over de flightcase Winking my eye
Let the BASS be louder
Tekhead    posted on 11-12-2005 05:42
Poster: Jorrit

Opzich zou het wel iets rustiger kunnen, ik kan me voorstellen dat een pioneer-case gebruiker er niet op zit te wachten dat hij van de pot gerukt is...

Verder is het duidelijk wat Lead zegt, en helaas: voor kwaliteit betaal je. Maar als de Jog van 1200/1300 euro dure CDJ-1000 naar de knoppen gaat door een budget case ben je verder van huis.

Voor 1200,00 € !!!!!!! is dat een gouden case of wat Confused oja, pioneer is high end flightcase hahaha, dat is een case voor johnny's met dat levensgroot pioneer logo erop.

Voor de helft van die pioneercase heb je er 1 die ook volledig op maat gemaakt is, met beuken !! multiplex 10 mm - 2 mm dikke hoekprofielen - alle hoeken, sluitingen,handvaten en andere beslag, gemaakt door Penn Fabrication, extreme protection. met wieltjes, je ziet geen enkele popnagel of zo en dit volledig afgewerkt met een harde gekleurde toplaag, maaarrrrr.... er is idd een maaaaar, de mousse is niet laser gesneden uit 1 stuk, en geen pio-logo, maar als je daar 700,00 € wil betalen......
Tekhead    posted on 11-12-2005 05:43
dus gewoon gaan kijken achter pioneer dat raden de meets eaan(je moet weten men neef is nogal onhandig in dat soort dingen)

Jonas als je flightcases nodig hebt,ik weet goed adres in't Antwerpse
JonasVerdickt    posted on 11-12-2005 10:51
En waar ergens in antwerpen is dat?
Tekhead    posted on 11-12-2005 12:04
Lint, tegen Lier:

www.coffreforte.be
User edit by Tekhead on 11-12-2005 @ 19:08:43 (10%)
Lead    posted on 11-12-2005 12:08
2 Tekhead : Deze link werkt niet...

Misschien kun je een foto (of meer) mailen of online zetten. Dit kan voor meer mensen interresant zijn Winking my eye

en 10mm weegt een ton, ik weet niet of dat nu wel echt nodig is voor een CD speler. Als je nu een ksit hebt met 2x CDJ en een mixer ering dan zou ik zeker 10mm willen gebruiken...

Wat kosten die kisten daar eigenlijk ??
Let the BASS be louder
Mod edit by Lead on 11-12-2005 12:31 (100%)
Nvie    posted on 11-12-2005 12:11
Voor 1200,00 € !!!!!!! is dat een gouden case of wat Confused oja, pioneer is high end flightcase hahaha, dat is een case voor johnny's met dat levensgroot pioneer logo erop.

Ik geloof dat er daar over een cd-speler gesproken wordt Winking my eye
Herjan    posted on 11-12-2005 12:44
UDG heeft ook mooie tassen:

[edit: hier vind je uitgebreidere info]
Mod edit by Lead on 11-12-2005 14:09 (100%)
[MOD Edit] links

306 Users online: 32 Guests (274 Unknown)
Pages generated today : 113.890
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.765.902