Je Eigen Studio!, (Software) (1/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Laidback    posted on 09-12-2005 16:46
Naar leads idee, nu een nieuw topictje
Je eigen STudio Software matig,,
Welke software gebruik JIJ voor het Produceren/Masteren van je eigen tracks?

Ik gebruik er een apple Power-Mac G5 voor met:
Cool-Edit Pro
Het Complete Steinberg Nuendo pakket (incl 3)
Dit Incl:
Steinberg Halion 3.0
Steinberg WaveLab
Steinberg Cubase 3.0 Pro
Het bovenstaande is het complete Nuendo Pakket Happy, laughing

Ableton Live
Reason 3.5
Logic-Pro
Soundtrack-Pro
en binnenkort hopelijk ook Pro-Tools.. maar helaas is dit programma de ****** Duur!

Ik vind zelf dat Ik VEEEL TE VEEEL software heb,, maar een kameraad van me doet de meeste producties met 2 MAcs en 1 Gewonen pc, en als je hem ziet werken, dan schrik je je kapot... vliegd van Pc Naar pc,, en scheind makkelijk te kunnen werken met 4 Apperaten tegelijk (net een vrouw in een keuken hea,   hahaha Geintje Winking my eye )

Majah, dit is mijn studio Software matig.. en idd, Veel TE Veel Software!!

Greetsz!

What do you think about Je Eigen Studio!, (Software) ??

Vote :   

PimSaint    posted on 09-12-2005 17:00
Ik gebruik zelf nog nix, maar besef dat je zonder produceren het niet snel ver schopt in t DJ wereldje. Ben juist erg blij met dit topic, want ik wil wel eens weten met welke software (en bijbehorende) hardware een goed begin gemaakt kan worden!
@Laidback: gebruik je al die paketten tegelijk?
User edit by PimSaint on 09-12-2005 @ 17:01:59 (27%)
Laidback    posted on 09-12-2005 17:09
Ten eerste bedank lead voor het super idee Winking my eye
graag gedaan om het topic op te zetten.

Om er in te komen raad ik iets als Fruity loops aan ofsow.. (magix kan ook)
wij zijn met een hele groep int weekend altijd druk bezig om remixen te maken etc.
en ik ben een aantal jaar geleden ook begonnen met Magix Music Maker en Fruityloops.. maar nu werk ik dus meet veeeel software.
en we gaan volgend jaar 2006 ook proberen om leuke video clips erbij te maken, en  dat is meer mijn vlak.. ik weet hoe je een goede track in elkaar kan zetten, maar ben meer thuis in de Visual wereld (dat doe ik op me macje met 16Gb intern geheugen (A) ) en sinds kort ook met dvj's.

maar het grote probleem voor mij is dat ik tijdgebrek heb, ben altijd druk...

majah, nu on topic

ik zou zeggen , download eens fruityloops ofsow,., en gah er gewoon eens alles mee uitproberen,,  probeer wat leuks. lukt het niet dan kan je altijd hier terug komen voor vragen Happy, laughing

Greetsz!

Laidback    posted on 09-12-2005 17:12
Poster: PimSaint

@Laidback: gebruik je al die paketten tegelijk?

we hebben in de studio totaal 3 waardige Producing computers staan. dus nee, we gebruiken niet alles tegelijk.. maar sommige programmas werken net even ietsje beter met verschillende functies,, zoals ik al heb vermeld,, We hebben VEEEL te veel software. je zou alles kunnen doen met Reason 3.0 (of 3.5)
of een apple met  Logic erop)

maar sinds dat we ook vele rmxen maken,, vond een kameraad het wel leuk om elke computer in de studio een andere toepassing te geven.. Happy, laughing

Greetsz!

JonasVerdickt    posted on 09-12-2005 19:45
ik gebruik thuis magix 2006deluxe en ben er tevreden van en in de plaatselijke platenfirma staan wat midi's en mixer's of hoe da ge da noemt.
maveg    posted on 09-12-2005 20:41
Ik gebruik Digidesign Protools, Cool Edit, Ableton Live en Reason 2.5...
Protools is een heel gebruiksvriendelijk programma en heel stabiel.
M-Plex    posted on 10-12-2005 09:31
Zelf heb ik deze programma's:

_ Beat Slicer
_ Nero Soundtrax
_ Nero Wave Editor
_ Speech Syntesizer 5.0
_ Wavelab
_ Kontakt

Maar dit gebruik ik eigenlijk bijna nooit!
Ik heb deze programma's, omdat ieder programma wel z'n eigen geluid heeft en daar benieuwd naar was!

Maar wat ik wel echt gebruik om muziek te maken:
_ Atomix MP3
_ Cubase SX
_ Sound Forge 7.0
_ Fruity Loops Studio 5
_ Rebirth RB-338 2.0
_ Reason 3
_ Cool Edit Pro

Hierin maak ik geluidjes en in Fruity Loops 5, Cool Edit Pro, Reason 3 plak ik het tot 1 geheel!

En bij veel van deze programma's draaien ook VSTI's ( *.vsti )
Dit zijn downloadbare Syntesizers, Drumcomputers, Effectenbakkies, enz.

Kheb nu ongeveer 7 GB aan VSTI's ( veelste veel, maar leuk om mee te kloten )
User edit by M-Plex on 10-12-2005 @ 09:34:23 (40%)
Lukaz    posted on 10-12-2005 13:57
mijn droom is ook om bekend producer te worden.. zelf heb ik nu Cubas SX3 op het oog maar dit kost nogal wat.. Happy, laughing
Dj_T.im    posted on 11-12-2005 21:10
Poster: TheTapDanceR
mijn droom is ook om bekend producer te worden.. zelf heb ik nu Cubas SX3 op het oog maar dit kost nogal wat.. Happy, laughing

je kan het natuurlijk ook proberen te downloaden...
M-Plex    posted on 11-12-2005 23:38
Hoe denk je dat ik eraan kom..?
Rhino    posted on 12-12-2005 11:01
Cubase, reason 3, ableton live 5, storm, wavelab,soundforge, mixmeister
EclipX    posted on 12-12-2005 11:31
Ik werk nog met Traktor & Fruityloops, maar doe ik eigenlijk niet veel, ik hou me meer bezig met mixen
Lukaz    posted on 16-12-2005 22:05
Poster: M-Plex
Hoe denk je dat ik eraan kom..?

kan je me even een pm sturen waar je hem hebt gedowload.. ik neem aan dat je het over Cubase Steinenberg SX3 hebt
djdinaio    posted on 17-12-2005 00:54
Logic Pro 7 & Ableton Live 4...
the-melody    posted on 17-12-2005 18:47
Magix muisc maker 2006
jeezer    posted on 18-12-2005 20:14
Ik gebruik voornamelijk Reason 3.0 !! Maar............. Ik heb Cubase SX al een maandje of twee op mijn Lappie staan, en als ik daar de tijd voor kan vinden, (zo snel mogelijk dus!!!!) zal dat waarschijnlijk veel invloed hebben op mijn muziek. Mijn neef heb ik al wel eens zien toveren met Cubase en dat zag er goed uit... En klonk ook stukken beter, echt stukken beter als Reason, maar hij heeft ook goeie Rockits staan, en ik produceer voornamelijk op de headphone. Dus voorlopig Reason, en cool edit.

Groet Jasper @ Maxximum
oskar    posted on 30-12-2005 19:36
klopt het dat reason 3 300 euro kost?
the-melody    posted on 30-12-2005 19:40
Ja
Nvie    posted on 30-12-2005 19:40
Poster: oskar
klopt het dat reason 3 300 euro kost?

Kan best, maar schrik niet... ik was pas bezig voor de afdeling light design en toen kwam ik software van € 3000 :D
Abc123    posted on 30-12-2005 20:31
Ik heb Magix music maker 2005.

Kun je andere samples vinden daarvoorConfused

grtz
Lukaz    posted on 30-12-2005 20:55
*Cubase SX3
*Fruity Loops Studio5
*Music Maker Deluxe 2005
Ramon72    posted on 30-12-2005 21:55
Super topic!

Ik denk dat er twee manieren zijn om dit te doen:

1. In een keer goed.

Dit is voor weinig weggelegd, want het kost veel geld.
Denk namelijk vooral niet dat je met een "paar softwarepakketten" professioneel kunt produceren. Dit kunnen er maar weinig. Je kunt je creativiteit lekker kwijt en wellicht iets leuks maken, maar the real deal maak je met - naast goede software - ook met goede, authentieke, hardware.

Bijvoorbeeld:
- Sequencer: Cubase / Logic / Ableton
Maakt op zich niet veel uit, ik heb altijd met Logic gewerkt. Deze liep destijds gewoon strakker.

- Sampler:
Ik zelf zweer nog steeds bij de hardware-samplers van EMU of Akai. Deze zijn niet meer te krijgen (op de MPC's van Akai na), maar het aan knoppen kunnen zitten is vaak toch lekkerder dan met je muis lopen pielen. Als software sampler heb je Tascams Gigastudio of Native Intruments Kontakt (deze laatste vind ik erg goed).

- Synths:
Man, je moest eens weten wat ik in der tijd heb uitgegeven aan klassieke analoge synths! Dat waren allemaal collectors items, dus moeilijk te krijgen en duur. De TB 303, JX10P, Alpha Juno 2, Moog etc. Ik heb ze alle maal gehad, maar eerlijk gezegd denk ik niet dat het nog loont zoveel geld neer te leggen voor dergelijk apparaten. De huidige synths en softwaresynths zijn erg goed! Wel denk ik dat het de moeite waard is een aantal hardware synth, waar je ook op kunt spelen en waarmee je je controllers kunt aansturen een must is voor in je studio. Ikzelf vind bijvoorbeeld de NordLead een fantastisch klinkende synth.

- Drumcomputer:
TR 909! In de 90er jaren onbetaalbaar en een must voor een goede productie. Vandaag de dag is de creativiteit van een basedrum en percussie sampler meer van belang.

- Effecten:
Deze maken je sound. Je kunt er niet genoeg van hebben, maar dosseer ze in je mix. TC Electronics maakt goede spullen, vooral reverbs.

- Periferals:
Tube compressors! Duur maar zooooo goed!

- Mastering:
De mengtafel! Het hart van je studio... digitaal of analoog.
Ikzelf hou graag overzicht en wil een meerdere knoppen tegelijk willen kunnen draaien, dus: analoog. Ikzelf heb een Soundcraft Ghost, maar de Mackie 8 bus doet het ook prima. Digitaal? Yamaha, Tascam en voor de rijken onder ons de Mackie.

- Monitors:
Vergeet deze niet! Erg leuk dat je productie bij jou thuis lekker klinkt, maar dat moet ie eigenlijk overal doen. Laag dat je niet hoort, maar wel gesneden wordt beinvloed je persing en maakt je plaat "zachter".
Kijk bijvoorbeeld eens naar Mackie HR8. Dit zijn actieve nearfield monitors met een fantastische laag weergave. Briljant voor House/Trance producers.

Ik vergeet vast wel iets, maar met bovenstaande heb je een aardige basis

2. Eerst een tussenstap

Ik zal niet nog zo'n lijst als boven tikken (moet zo weg), maar het kan ook goedkoper:

Kijk eens naar Creamware Scope Professional in combinatie met een goede sequencer. Een fantastische DSP kaart (14!) en briljante software voor de sampler (vergelijkbaar met een Akai S5000), goede synths, effecten en masteringtools. Ook de digitale mengtafel is van erg goede kwaliteit.

Als je echt wilt beginnen te produceren, maar de heb je te houden aan een budget kijk er dan zeker eens naar... en vergeet nog steeds je monitors niet!

Tot slot: produceren is 1, maar je plaat verkopen is 2... je bent niet de enige die muziek maakt dus onderscheid je van de rest, maak contact met platenlabels en cross your fingers!!!

Suc6!

User edit by Ramon72 on 30-12-2005 @ 21:56:56 (1%)
W.i.M    posted on 30-12-2005 23:00
Ik denk ook dat je wat hardware erbij moet hebben omdat alleen pielen met een muis niet alles is.

Wat is eigenlijk een goede geluidskaart voor de PC ?
Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Ramon72    posted on 31-12-2005 19:08
Poster: W.i.M
Ik denk ook dat je wat hardware erbij moet hebben omdat alleen pielen met een muis niet alles is.

Wat is eigenlijk een goede geluidskaart voor de PC ?

Dat ligt er een beetje aan wat je wilt.
Wil je alles op je pc doen? Tot aan mastering aan toe?
Wil (veel) analoge uitgangen voor naar je (analoge) mengtafel?
Wil je werken met ADAT?
Pfff te veel om op te noemen.

Enkele goede kaarten:
Masters Of The Unicorn (MOTU) - 2408 MK2
Emu - 1612/ 1820(M)
M-Audio - 192 / 2496 / Delta 44 / 1010
Creamware - Pulsar / Scope
RME - Hammerfall

Bovenstaande kaart varieren tussen 150 - 700 EURO.

HouseArrest    posted on 11-01-2006 16:17
Ik gebruik bijna het zelfde als M-Plex

_ Atomix MP3
_ Cubase SX
_ Sound Forge 7.0
_ Fruity Loops Studio 5
_ Rebirth RB-338 2.0
_ Reason 3.0
_ Cool Edit Pro

Behalve Sound Forge 7.0

Fijne Programma's

IS REASON 3.5 ALWEER UIT?? VETJES! :D
Ramon72    posted on 11-01-2006 16:39
Cool Edit Pro is tegenwoordig Adobe Audition...
Wat ook trouwens erg handig is is Recycle van Steinberg.

212 Users online: 145 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 13.915
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.907.460