Knoppen vervangen Pioneer mk3
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Tomazos    posted on 14-09-2010 14:54
heeft iemand een 'how to' (linkje?) van het vervangen van de cue/play/search printplaat van een cdj 1000 mk3??

heb er hier 3 staan die vervangen moeten worden, ik ben technisch aangelegt, maar ik lees altijd even liever voordat ik het openhaal smile
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 14-09-2010 @ 15:38:05 (2%)

What do you think about Knoppen vervangen Pioneer mk3 ??

Vote :   

Limb-Girdle    posted on 14-09-2010 14:59
Where the music meets the deejay!
Tomazos    posted on 14-09-2010 15:19
Thanks,

probleem zit hem ook in het zoeken, dat die knop niet helemaal lekker is,
als ik vooruit wil zoeken, kan ik de knop ingedrukt houden, maar soms doet die het wel, en soms niet helemaal goed,

dus mijn twijfel is nu, zit dat alleen in het knopje, of ook in de printplaat??

heb met pioneer ook even gebelt
een printplaat kost 70 euro per stuk
--
inmiddels toestemming gehad van de eigenaar om complete printplaten te bestellen,

inmiddels gedaan, ik heb voor 3 stuk 174.75 betaald, dat is incl btw en verzend kosten

komt neer op 58 euro per stuk incl btw
User edit by Tomazos on 14-09-2010 @ 15:29:15 (61%)
LLCoolP    posted on 14-09-2010 17:21
Sow, heb laatst de buttons CUE & PLAY (De switsches )vervangen van de CDJ 800 voor een klant.
4euro per stuk kwijt voor switches, wel duur maarja Pioneer. (ook zoals op die link, alleen dan met het juiste gereedschap)!
maar dat werkt ook prima, als je kunt solderen!
Jammer dat je niet in de buurt woont, anders had ik het ook wel willen maken.
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 14-09-2010 @ 17:23:03 (61%)
Limb-Girdle    posted on 14-09-2010 18:44
Poster: LLCoolP
Sow, heb laatst de buttons CUE & PLAY (De switsches )vervangen van de CDJ 800 voor een klant.
4euro per stuk kwijt voor switches, wel duur maarja Pioneer. (ook zoals op die link, alleen dan met het juiste gereedschap)!

4 euro voor een switch vind je duur?
Tomazos    posted on 14-09-2010 20:34
Poster: LLCoolP

ik kan ook wel solderen, en stelde het dus voor om gewoon te solderen aan diegene waarvan ze zijn (me baas) maar ik draai ermee,

toen zei ik ook eerlijk: als het mis gaat met solderen moet ik alsnog een printplaat bestellen,

maar ik moet 3 mk3's repareren, de Play/cue/search/track button x 3 cd spelers is veel werk Happy, laughing,
hij zei uitzichzelf af, bestel de printplaat maar compleet, dus dan ga ik ook niet moeilijk doen.

en dan weer veeeel speel plezier :D
LLCoolP    posted on 14-09-2010 21:45
Smileokee dan is het kwestie van tijd , geld geen probleem hap alles direct vervangen Kun je natuurlijk ook weer wat langer ermee doen!

4 euro voor een switch vind je duur?
Ik ben niet zo thuis in electronica, meer in besturings techniek enz maar dat vind ik toch wel redleijk wat, hadt het eerder op 70cent geschat Cool
Join the party and become famous!
User edit by LLCoolP on 14-09-2010 @ 21:46:57 (100%)
Fritz-Events    posted on 15-09-2010 18:12
Het is?type DSG1079, als je die even invult op Google had je hem sowieso goedkoper gevonden dan ? 4,-... Misschien?een tip voor anderen die dit topic lezen?Smile?
Tomazos    posted on 23-09-2010 18:01
printplaten zijn vervangen,

iemand die een schroevendraaier vast kan houden die kan dit,

heeft iemand wel eens de KNOPPEN los besteld?

het pinnetje wat op de Switches drukt bleek afgebroken, nu kan ik wel moeilijk gaan doen met lijmen enzo, maar als ze geen 50 eu per speler kosten dan bestel ik deze,

alleen benieuwd wat ze kosten, pioneer kantoor is nu gesloten Happy, laughing
BennoRevelli    posted on 23-09-2010 18:37
ben ik ook erg benieuwd naar!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
Limb-Girdle    posted on 23-09-2010 19:19
Tomazos, als er ergens een verhuurbedrijf voor licht en geluid bij jou in de buurt zit, kan je het beste hun vragen of zij eventueel nog een aantal knoppen hebben op voorraad. Desnoods bestellen ze deze... het probleem is namelijk dat alleen erkende bedrijven via groothandels deze 'accessoires ' kunnen bestellen.?
Succes!
kobuz    posted on 23-09-2010 19:24
Iemand hier enig idee wat een moederboard los kost voor de cdj1000, als die al los te krijgen is? Reden dat ik het vraag is omdat een maat van mij nog een cdj heeft staan waar zijn kat toentertijd overheen heeft gepist (echt waar). Dat zou via de winkel zoveel gaan kosten dat hij er niks meer mee gedaan heeft. Nu zie ik dit topic en is het misschien wel te doen qua kosten als je het zelf doet.
Tomazos    posted on 23-09-2010 19:26
dat heb je fout,

afgelopen week heb ik ook onderdelen besteld, (3x een printplaat)

en gewoon thuis gekregen,
gewoon rechtstreeks bij pioneer besteld,

mensen zijn vaak 'lui' of denken dat het niet kan, en doen daarom geen moeite om naar pioneer zelf te bellen,

de printplaat met Switches heb ik vervangen, gaat mij nu om de knoppen waar je op drukt Happy, laughing

aan de onderkant van de knop zit een Pinnetje die op de switch drukt, deze is bij 2 van de 3 spelers afgebroken, en nu tijdelijk balletje tape op geplakt om te laten werkenHappy, laughing maar dit is natuurlijk alleen maar een tijdelijke oplossing
Double_J    posted on 03-10-2010 14:14
Laatst heb ik de print en knoppen van een van mijn cdj 1000 mk3 vervangen. Knopjes vervangen is echt heel makkelijk. Ik heb ze toen hier besteld, maar dat zou ik niet nog een keer doen... duurde drie weken en was toch best prijzig.

[mod edit : geen links naar webshops]

Dit is in ieder geval wel het goede typenummer van de knoppen. Maar als je langs een pioneer dealer in de buurt gaat, kunnen ze die ook vast wel bestellen.
Volgens mij heb ik ook te veel betaald, maarja. Het zijn wel de goede knoppen!
Mod edit by Lead on 03-10-2010 17:56 (10%)
Lead    posted on 03-10-2010 17:58
Zou er behoefte zijn als dit soort onderdelen via de DJResource webshop verkocht zouden worden ?

Ik denk dat 5 euro voor een setje van 4 schakelaars een reel bedrag is. Als je 1 schakelaar vervangt kun je ze het beste allemaal vervangen (Play, Cue en misschien de spoelknoppen)
Let the BASS be louder
DaCompra    posted on 03-10-2010 18:06
jaaa wat mij betreft is dat een heel goed idee voor in de shop op djr!
Dolivieira    posted on 03-10-2010 18:54
Poster: Lead
Zou er behoefte zijn als dit soort onderdelen via de DJResource webshop verkocht zouden worden ?

Ik denk dat 5 euro voor een setje van 4 schakelaars een reel bedrag is. Als je 1 schakelaar vervangt kun je ze het beste allemaal vervangen (Play, Cue en misschien de spoelknoppen)

Zeker.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
T-to-the-J    posted on 03-10-2010 19:01

Ja zeker weten! En als je er dan meteen een setje reloop cue buttons bijzet zijn veel reloop eigenaren blij Winking my eye
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Dolivieira    posted on 03-10-2010 20:19
Ik denk dat het reloop verhaal een stuk moelijker wordt voor Lead. Met Pioneer kan hij makkelijker een deal sluiten. Meer hoef ik er niet bij te zetten toch. maar misschien krijg hij ze wel zo ver.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
T-to-the-J    posted on 03-10-2010 20:35
Dat is waar, maar ik denk dat als je het type nummer kent enzo het een kleine moeite is! ( zo beschouw ik het, wil niet zeggen dat het ook zo is Winking my eye )
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Ziax    posted on 03-10-2010 20:40

absoluut, want de pioneer dealer hier in de buurt is niet bepaald de vriendelijkste man en hij houdt zich ook niet aan z'n woord dus ALS er ooit iets aan m'n gear komt rij ik ermee terug naar brussel, zeker weten.
maarten_geurts    posted on 03-10-2010 21:55
Heeft ook iemand een filmpje/uitleg hoe je zelf een fader ve djm800 kunt vervangen. Die switch moet wel lukken in mn 1000, wellicht is het van de 800 ook makkelijk.
Tomazos    posted on 04-10-2010 05:45
ik heb wel eens een djm 800 open gehad, omdat die fader platen wel eens verslijten

vervangen leek mij hetzelfde als bij een 600,

plaatje eraf schroeven dmv de 4 schroefjes,
dan de connector kabel van de fader los klikken, dan het bovenste en onderste schroefje van de fader los draaien (pas op, schroefjes zijn KLEIN en als ze verliest in je mixer is het moeilijk terug vinden, dus misschien even met een magneetje erbij, of heel goed vast houden), en dan de fader eruit,

monteren dus andersom Happy, laughing,
TexDj1973    posted on 15-04-2018 13:28

Hallo kan iemand mij helpen mijn cdj 1000 mk3 heeft geen knop verlichting meer speelt wel gewoon muziek af. Wat kan de oorzaak daarvan zijn. En is dit gemakkelijk op te lossen.

Lead    posted on 12-06-2018 22:14

Dat is een defect in printplaatje of de verbinding ervan. Of het gemakkelijk op te lossen is, ehm ligt eraan hoe je ernaar kijkt en hoe handig je met schroevendraaiers en soldeerbout bent. Dit is geen easy fix in ieder geval.

Beste kun je er denk ik iemand naar laten kijken als je nog nooit eerder iets gefixt hebt

Maar je kunt de volgende keer beter een nieuw topic aanmaken ,ipv posten in zo'n oude.
Ik heb weer wat tijd dus je kunt me vaker tegen komen hier

Let the BASS be louder

This is an old Topic

No new postings for 2.525 days.
 Post CommentThat would be 84.2 months
or a whopping 6.9 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

110 Users online: 10 Guests (100 Unknown)
Pages generated today : 45.558
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.653.309