Tuinhuisje met dj gear (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-FLoriZ-    posted on 12-09-2010 17:23
Na vandaag even flink huisgehouden te hebben in de tuin is er een gigantisch vlak tuin overgebleven. M'n ouders weten niet precies wat ze er mee willen, dus ik mag er ipc mee doen wat ik wil. Nu kwamen m'n ma en ik op het idee om er een tuinhuisje neer te zetten ( goed ge?soleerd ) waar ik dan al m'n dj zooi in zet. Nu heb ik er op het moment nog geen geld voor en ook nog geen direct budget, maar toch wil ik jullie alvast vragen om wat raad. Het zal niet heel huge worden, maar genoeg om een pc+laptop, 2 schermen, boxen ( onbepaald welke, misschien oude van m'n ma er nog in ), RDJ, cd spelerts, microfoons, mengpaneel, bankje, 2 bureaustoelen en nog wat dingen die onmisbaar zijn erin te krijgen.
Iemand ervaring ermee hoe je het moet bouwen ( ja zelf bouwen, anders wordt het me echt veel te duur ) en hoe het dan ge?soleerd moet worden etc. ( En hoeveel ruimte er nodig zou zijn.. )
Ga geen idiote dingen roepen waarvoor gigantisch veel ruimten nodig is, maar gewoon een beetje meedenken.
Alvast bedankt!

PS; Ik had geen idee waar dit nou precies te posten, dus dan maar hier.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2

What do you think about Tuinhuisje met dj gear ??

Vote :   

main    posted on 12-09-2010 20:22
Poster: -FLoriZ-

Ik hoef maar 5 meter te lopen om de gehele keuken mee te kunnen nemen lieve schat.

hahaha, maar als je extra lui bent wil je niet lopen
Estacy    posted on 12-09-2010 20:44
je wilt wel degelijk iets van verwarming erin... zelfs als het geisoleerd is. maar een klein kacheltje is genoeg.?
Je zult inderdaad een hoop hout nodig hebben, liefst geinpregneerd (tegen brand) en isolatie materiaal. glaswol is inderdaad de beste oplossing. dan heb je ook nog een dak nodig, dit kun je met pannen doen, kunstof, of metalen. Ook daaronder moet isolatie. dan zul je ook moeten gaan graven, want je hebt electriciteit nodig. dus een electricien derbij halen, want electriciteit moet je niet mee gaan kloten. Dan moet het er ook nog fatsoenlijk uitzien, een lompe, lelijke keet in de tuin wordt niemand blij van.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
-FLoriZ-    posted on 12-09-2010 21:07
Poster: Estacy
je wilt wel degelijk iets van verwarming erin... zelfs als het geisoleerd is. maar een klein kacheltje is genoeg.?
Je zult inderdaad een hoop hout nodig hebben, liefst geinpregneerd (tegen brand) en isolatie materiaal. glaswol is inderdaad de beste oplossing. dan heb je ook nog een dak nodig, dit kun je met pannen doen, kunstof, of metalen. Ook daaronder moet isolatie. dan zul je ook moeten gaan graven, want je hebt electriciteit nodig. dus een electricien derbij halen, want electriciteit moet je niet mee gaan kloten. Dan moet het er ook nog fatsoenlijk uitzien, een lompe, lelijke keet in de tuin wordt niemand blij van.

Een kennis is electricien, m'n oom en pa zijn ernstig handig, ik kan ook wel wat dus maak je maar geen zorgen over het uitzicht/electriciteit ofzo Tongue
MaikThoma    posted on 12-09-2010 21:20
Glaswol kost zo'n 50-60euro /m2, ga er van uit dat je 4muren van 3meter breed bij 2,5m hoog hebt, dat is 4x3x2,5=30m2 en dan heb je nog een deur van 2m2 en een raam dus er gaat wat van af, maar 30m2x50euro=1500euro... als je goed kijkt zal er nog wel wat goedkopers te vinden zijn en glaswol is makkelijk in alle hoeken en gaten te proppen dus ga niet onnodig met dat spul aan de slag als je restjes heb liggen. Ik zou ook gaan kijken naar een vriend of iemand in je familie of die een tekening of iets dergelijks kan maken. Qua constructie moet je niet te moeilijk denken, horizontale balken in een raamwerk met ertussen glaswol, een zelfde soort als?dak al zou ik die schuin laten aflopen zodat er geen water op blijft staan want dan is de kans alleen maar groter dat het gaat lekken... (duh!)
venzi    posted on 12-09-2010 21:20
ik wil wel blokken lijmen? xD
tek-zotic    posted on 12-09-2010 23:00
Poster: Lilz
Glaswol kost zo'n 50-60euro /m2, ga er van uit dat je 4muren van 3meter breed bij 2,5m hoog hebt, dat is 4x3x2,5=30m2 en dan heb je nog een deur van 2m2 en een raam dus er gaat wat van af, maar 30m2x50euro=1500euro... als je goed kijkt zal er nog wel wat goedkopers te vinden zijn en glaswol is makkelijk in alle hoeken en gaten te proppen dus ga niet onnodig met dat spul aan de slag als je restjes heb liggen. Ik zou ook gaan kijken naar een vriend of iemand in je familie of die een tekening of iets dergelijks kan maken. Qua constructie moet je niet te moeilijk denken, horizontale balken in een raamwerk met ertussen glaswol, een zelfde soort als?dak al zou ik die schuin laten aflopen zodat er geen water op blijft staan want dan is de kans alleen maar groter dat het gaat lekken... (duh!)

rotswol: 30euro/5m? = 6euro/m? en voldoet ook volgens mij
ik zou het huisje met steen bouwen, veel steviger dan hout : laag snel bouwsteen, met laag gewone stenen errond en tussen de 2 lagen je isolatie, vergeet ook niet dat je electriciteit en dergelijke moet leggen
ik denk dat dit je toch wel iets duurder gaat uitvallen dan je had gedacht, laat ik een ruwe schatting maken voor een deftig Dj huisje: 5.000 euro Happy, laughing
OneSixty    posted on 12-09-2010 23:42
Zoals de TS al zei moest het niet al te fancy worden...
TH3llC    posted on 13-09-2010 00:13
heb vorig jaar nog 1 gemaakt,
bij mijn schoonouders, een tuinhuise van ongveer 3 op 4.50 (de kist waar een maserati inzat wat aangepast)
dak laten dichtleggen(laten branden)
daar zet ik in de zomer 2 speakers van 350 watt rms oude versterker en oude mixer
zalig voor dan te zwemmen met wa muziek.
wel zonder isolatie enzo, in de winter wordt het toch alleen gebruikt voor rommel in te stekenCool
-FLoriZ-    posted on 13-09-2010 15:59
Poster: TH3llC
bij mijn schoonouders, een tuinhuise van ongveer 3 op 4.50 (de kist waar een maserati inzat wat aangepast)
daar zet ik in de zomer 2 speakers van 350 watt rms oude versterker en oude mixer
wel zonder isolatie enzo, in de winter wordt het toch alleen gebruikt voor rommel in te stekenCool

Ennn hoeveel zou dat kosten? Tongue
Ik denk dat het max 2,5 x 2,5 x 2 wordt ofzo btw.
MaximDJ    posted on 13-09-2010 19:32
Koop gewoon een gamma tuinhuis en pimp die...
Party Sensations. Excellence in entertainment.
Tekhead    posted on 13-09-2010 19:33

als je rijke schoonouders hebt is't makkelijk he.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Seca    posted on 13-09-2010 19:47
Nogal een gek idee om je gear in een tuinhuis te zetten, denk maar aan inbraak en verwarming.

In een tuinhuisje valt zeer gemakkelijk in te breken aangezien deze veel minder beveiligd zijn dan een woning.
Tuinhuisjes worden dan ook vooral in zacht hout gemaakt ( Ceder, grenen, ... )
Iets of wat goede inbrekers zijn binnen enkele minuten binnen, en trekken hun dus niet veel aan dat er al dan niet veel politie in de buurt rondrijd, omdat ze tegen die tijd al lang weg zijn.
Best goed isoleren, zodat je gear geen koud leid ( niet echt gezond ).

User edit by Seca on 13-09-2010 @ 19:49:32 (97%)
Boyd    posted on 13-09-2010 19:51
Neem een zeecontainer, en isoleer die.
-FLoriZ-    posted on 13-09-2010 20:11
Poster: Boyd
Neem een zeecontainer, en isoleer die.

Ik heb geen tuin ten grote van een voetbalveld ofzo.
tek-zotic    posted on 13-09-2010 20:20
Poster: -FLoriZ-

Ik heb geen tuin ten grote van een voetbalveld ofzo.

een container is niet veel groter dan een tuinhuis Happy, laughing
-FLoriZ-    posted on 13-09-2010 20:30
Poster: tek-zotic

een container is niet veel groter dan een tuinhuis Happy, laughing

Maar die gaat in die hoek nevah nevah nevahnooit passen omdat er ook nog ergens een struik staat. :')
venzi    posted on 13-09-2010 21:49
struiken kunnen eruit toch?:P
TH3llC    posted on 13-09-2010 22:05
Poster: Tekhead

als je rijke schoonouders hebt is't makkelijk he.

ze zijn helemaal niet rijk hoor, hij is mechanieker bij maserati daarmee die kist, en het zwembad is niet zo speciaal hoor

koste bijna niets
was scharnieren voor de deur(dubbeldeur) plexiglass voor de ramen
dak is gedaan door een dakwerken die we goed kennen (bijna voor niets)
kist was gratis
User edit by TH3llC on 13-09-2010 @ 22:07:00 (79%)
Sandr    posted on 13-09-2010 22:59
Even gelezen en ik denk wat meerdere hier denken: Je denkt er veel te makkelijk over..

Je lijkt wel gek om al je apparatuur in een houten tuinhuisje te steken, daar breek je zo in, bovendien is het moeilijk warm te krijgen/houden...Luchtvochtigheid is vrij hoog: niet bevordelijk voor je apparatuur!

Ik zou ook eens gaan kijken naar een bouwvergunning... in Nederland moet je volgens mij voor een (vast) tuinhuisje ook al een vergunning hebben!

Als alles geregeld is en je wilt het echt doorzetten zou dit misschien wel een goedkope/degelijke oplossing zijn:

Je binnenmuren metselen met cellenbeton blokken en dan de buitenkant potdekselen oid. Daartussen kun je dan isolatie plaatsen. Een degelijke deur is uiteraard ook belangrijk en als je er ramen instopt (neem aan van wel) is dubbelglas ook wel aan te raden.

Daarbij je electriciteit en noem het maar op wordt het toch wel iets meer dan een 'zondag middag projectje'.

Als je toch een standaard huisje wilt is het bijna goedkoper en makkelijker om een kant en klaar huisje te kopen:
voor 758 euro heb je een huisje van 2.44 bij 2.44.

Play that funky music white boy....
User edit by Sandr on 13-09-2010 @ 23:01:20 (18%)
Laidback    posted on 14-09-2010 01:36
Ook erg stijlvol, zo'n zee container in je achtertuin.. *kuch*

Gewoon tuinhuisie van de bouwmarkt,
alle naden dicht kitten en purren (op die van de deur na dan he Winking my eye )
Misschien een klein beetje glaswol (dunne matten zijn niet zo duur).
Koop een goed dik verlengsnoer en een paar meter dunne pvc pijp,
Leg deze vervolgens op een halve meter ondergrond naar je huis toe (zodat pa of ma er niet perongelijk een keer met de schop doorheen jast)
Houten vloer (betonplex, GEEN MDF sinds dat net een spons is) erin (haal ergens graties 4/5 pallets af, trek ze uit elkaar en maak er een vloer van)
wat oud tapijt erin (even langs de lokale tapijt boer en je hebt perfect 'afval' tapijt voor heeeel wijnig, en dat hoeft echt niet lelijk te zijn!!!
Electrische heater van 3 tientjes erin (karwei, blokker, marskramer) (geen gas heaters!( haha!))
Paar halogeen spotjes of zelfs party tube lights van de aktion.
En je dj gear!

Alles kan low budget! Hangt allemaal van jezelf af!
-FLoriZ-    posted on 14-09-2010 08:13
Poster: Laidback
Ook erg stijlvol, zo'n zee container in je achtertuin.. *kuch*

Gewoon tuinhuisie van de bouwmarkt,
alle naden dicht kitten en purren (op die van de deur na dan he Winking my eye )
Misschien een klein beetje glaswol (dunne matten zijn niet zo duur).
Koop een goed dik verlengsnoer en een paar meter dunne pvc pijp,
Leg deze vervolgens op een halve meter ondergrond naar je huis toe (zodat pa of ma er niet perongelijk een keer met de schop doorheen jast)
Houten vloer (betonplex, GEEN MDF sinds dat net een spons is) erin (haal ergens graties 4/5 pallets af, trek ze uit elkaar en maak er een vloer van)
wat oud tapijt erin (even langs de lokale tapijt boer en je hebt perfect 'afval' tapijt voor heeeel wijnig, en dat hoeft echt niet lelijk te zijn!!!
Electrische heater van 3 tientjes erin (karwei, blokker, marskramer) (geen gas heaters!( haha!))
Paar halogeen spotjes of zelfs party tube lights van de aktion.
En je dj gear!

Alles kan low budget! Hangt allemaal van jezelf af!

Aight super, ik noteer het even op het mogelijke lijstje met dingen die jullie als tips hebben gezegd. Cool
Decepticon    posted on 14-09-2010 09:50
Ik ben een leek op dit gebied, maar check wel even hoe het met de vochtigheidsgraad warmte/koude verschil zit in het tuinhuisje. Ik zie in gedachten zo'n lieftallig 8 hoekig huisje met veel (dunne!) raampjes erin. Ofwel: een broeihok in de zomer en muddafu*kin koud in de winter...niet heel bevorderlijk voor apparatuur volgens mij. Kan het mis hebben, maar wilde even meedenken.

Succes ermee!

Edit: Goed lezen Peter...er waren meer mensen die dit dachten...sorry...moet nodig koffie hebben merk ik wel...
User edit by Decepticon on 14-09-2010 @ 09:52:14 (28%)
Tekhead    posted on 14-09-2010 10:01

ze zijn helemaal niet rijk hoor, hij is mechanieker bij maserati daarmee die kist, en het zwembad is niet zo speciaal hoor

koste bijna niets
was scharnieren voor de deur(dubbeldeur) plexiglass voor de ramen
dak is gedaan door een dakwerken die we goed kennen (bijna voor niets)
kist was gratis

was maar grapje hoor Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
pieterb    posted on 14-09-2010 17:18
zou graag wat foto's zien als het zover is:D
veel sucses nog!
p-wee    posted on 23-09-2010 20:19
vochtvretertje neerzetten Cool
User edit by p-wee on 23-09-2010 @ 20:20:40 (31%)

196 Users online: 109 Guests (87 Unknown)
Pages generated today : 79.774
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.426.552