Tuinhuisje met dj gear (1/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

-FLoriZ-    posted on 12-09-2010 17:23
Na vandaag even flink huisgehouden te hebben in de tuin is er een gigantisch vlak tuin overgebleven. M'n ouders weten niet precies wat ze er mee willen, dus ik mag er ipc mee doen wat ik wil. Nu kwamen m'n ma en ik op het idee om er een tuinhuisje neer te zetten ( goed ge?soleerd ) waar ik dan al m'n dj zooi in zet. Nu heb ik er op het moment nog geen geld voor en ook nog geen direct budget, maar toch wil ik jullie alvast vragen om wat raad. Het zal niet heel huge worden, maar genoeg om een pc+laptop, 2 schermen, boxen ( onbepaald welke, misschien oude van m'n ma er nog in ), RDJ, cd spelerts, microfoons, mengpaneel, bankje, 2 bureaustoelen en nog wat dingen die onmisbaar zijn erin te krijgen.
Iemand ervaring ermee hoe je het moet bouwen ( ja zelf bouwen, anders wordt het me echt veel te duur ) en hoe het dan ge?soleerd moet worden etc. ( En hoeveel ruimte er nodig zou zijn.. )
Ga geen idiote dingen roepen waarvoor gigantisch veel ruimten nodig is, maar gewoon een beetje meedenken.
Alvast bedankt!

PS; Ik had geen idee waar dit nou precies te posten, dus dan maar hier.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2

What do you think about Tuinhuisje met dj gear ??

Vote :   

Esmee    posted on 12-09-2010 17:27
Ouwe bank kun je zo voor 0 euros op marktplaats vinden, en ik zou m ong. 3 x 3 maken, das wel een leuk hokje.
maaar... hoe, wil, jij, een goed stevig huisbouwen, zonder det het lekt/tocht/koud is en dat soort dingen... Lijkt me erg knap... Maar succes ermee Happy, laughing
-FLoriZ-    posted on 12-09-2010 17:29
M'n pa is erg handig en m'n oom heeft echt z'n halve huis zelf gebouwd, dus ik heb vakkundige hulp. Tongue
polly    posted on 12-09-2010 17:33
Bedoel je een gemetseld huisje of een houten tuinhuisje?
Je moet zowiezo zorgen dat je er spaning hebt. En hiervoor hoop ik dat de plaats waar het tuinhuisje komt te staan dichtbij het huis staat want een grondkabel vanuit de meterkast naar dat huisje toe moet minimaal 50 centimeter onder de grond liggen.
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik denk wel een beetje mee haha.
Succes alvast
ArCee    posted on 12-09-2010 17:41
Dan zou ik maar eens heeeeeeel erg goed kijken hoe zit qua verzekering zit, en zo'n houten tuinhuisje kan lekker fikken, dus ik zou heel goed opletten met de materialen die ik zou gebruiken. Minimaal brandwerende impregneer over het ding sproeien etc, maar ik vind het een behoorlijk risico om daar mijn spullen in te zetten. Zeer goede kans dat geen maatschappij zich daaraan waagt qua verzekeren. Cool
niiicola    posted on 12-09-2010 17:51
Vet idee!! Dus onze booth wordt uitgesteld?Sad
haha, maar goed oppassen dat er geen druppel naar binnen kan!
Gewoon.
-FLoriZ-    posted on 12-09-2010 18:07
Poster: polly
Bedoel je een gemetseld huisje of een houten tuinhuisje?
Je moet zowiezo zorgen dat je er spaning hebt. En hiervoor hoop ik dat de plaats waar het tuinhuisje komt te staan dichtbij het huis staat want een grondkabel vanuit de meterkast naar dat huisje toe moet minimaal 50 centimeter onder de grond liggen.
Ik weet niet of je er iets aan hebt maar ik denk wel een beetje mee haha.
Succes alvast

Houten, maar dan wel goed afgewerkt enzo.
En het ligt niet echt heel dicht bij de meterkast, maar bedankt voor de tip Tongue

Poster: ArCee
Dan zou ik maar eens heeeeeeel erg goed kijken hoe zit qua verzekering zit, en zo'n houten tuinhuisje kan lekker fikken, dus ik zou heel goed opletten met de materialen die ik zou gebruiken. Minimaal brandwerende impregneer over het ding sproeien etc, maar ik vind het een behoorlijk risico om daar mijn spullen in te zetten. Zeer goede kans dat geen maatschappij zich daaraan waagt qua verzekeren. Cool

Brandwerende shit, goed idee. We hebben trouwens ook een schuur met stroom erin en die is ook nog nooit in de fik gevlogen enzo, dus ik vertrouw erop dat dat hier ook niet gaat gebeuren haha. Gewoon stroom afsluiten als je er niet bent is voldoende right?

@ Nicola, ik zal speciaal gaten in 't dak prikken, nu goed? :')

Outsider    posted on 12-09-2010 18:08
Denk?er ook aan om het huisje goed vochtvrij te houden. want over het algemeen zijn tuinhuisjes niet echt vochtvrij
venzi    posted on 12-09-2010 18:15
isolatie zou ik iig gewoon glaswol pakken,
-FLoriZ-    posted on 12-09-2010 18:17
Poster: venzi
isolatie zou ik iig gewoon glaswol pakken,

Hoe duur is dat om een huisje van bijv. 3x3 te isoleren?
Lomme_    posted on 12-09-2010 18:26
Gewoon hooi nemen om te isoleren, werkt ook Happy, laughing
Vinnyo    posted on 12-09-2010 18:36
Poster: -FLoriZ-

Hoe duur is dat om een huisje van bijv. 3x3 te isoleren?

3x3 is wel erg klein wanneer je er ook een bank in wilt zetten
-FLoriZ-    posted on 12-09-2010 18:40
Poster: Vinnyo

3x3 is wel erg klein wanneer je er ook een bank in wilt zetten

Hoeft geen grote bank te zijn,? ik douw er gewoon n fatboy in ofzo.
dJORD    posted on 12-09-2010 18:52
ik denk dat je er een beetje te luchtig over denkt, maar mocht je echt een thuinhuis willen bouwen dat geisoleerd is waar je je gear in kunt zetten ben je minimaal 1000 euro kwijt!! als je het echt goed voor elkaar wilt hebben moet je denken?aan dingen zoals:

- Een soort fundering (bijv. grond aantrillen, betonvloertje, isolatie en een houten vloer) huur trilplaat en matriaal gaat je ongeveer 150 - 200 euro kosten

- Het huis zelf, stevige balken voor de constructie, platen voor het dak, lattten of platen voor de muuren, een deur met slot en minstens ??n raam. matriaal kosten zijn al?minstens 750 - 1000 euro

- Isolatie en dan bijv. gipspaat of isolatieplaten die gelijk als binnenmuur dienen, elctriciteit?(kabels, stopcontacten e.d.) asfalt?voor het dak en een inrichting (hoeft niet duur te zijn) +/- 800 euro

alle prijzen zijn op ervaringen en onderzoek gebaseerd en ook nog een?laag aangehouden.?Het totaal gaat ongeveer 1700 - 2000 euro kosten.??
User edit by dJORD on 12-09-2010 @ 19:06:37 (100%)
Vinnyo    posted on 12-09-2010 18:56
Poster: dJORD
ik denk dat je er een beetje te luchtig over denkt, maar mocht je echt een thuinhuis willen bouwen dat geisoleerd is waar je je gear in kunt zetten ben je minimaal 1000 euro kwijt!!

Ik denk wel meer
LilQuint    posted on 12-09-2010 18:58
Ik heb ook zo iets zoals veel van jullie weten.
Heb gewoon een van steen.
Stroom licht en verwarming.
En blazen maar :D

Zorg wel dat je het 's avonds goed afsluit!
Kwam eerst aan. Lag de deur open. Kut wind :P
Esmee    posted on 12-09-2010 19:01
+ het regent buiten, moet je eerst je schoenen aantrekken en dan een paraplu pakken enzo... Nja t idee is wel heel gaaf natuurlijk. En 3 x 3 is groot genoeg, mn oude kamer was zo groot, paste een bed in en een bureau en nog kasten ook. Dus als je bed = bank en bureau = dj booth neemt, dan heb je nog ruimte voor een koelkast, (Ook een must) een airco, is handig om het te verwarmen in de winter en de koelen in de zomer, en te drogen het hele jaar door.
En wat dacht je van een wc? Als het regent kun je wel lekker heen en weer steeds.

en oja,
die geschatte 1000 zou ik als ik jou was een 0 achter zetten Winking my eye
Wil je het ook nog anti inbraak hebben met een normale deur, goed geisoleerd tegen de regen en van die anti inbraak ramen zegmaar.
User edit by Esmee on 12-09-2010 @ 19:04:23 (38%)
dJORD    posted on 12-09-2010 19:08
Poster: Vinnyo

ik denk wel meer

idd. zoiets ben je al kwijt aan een degelijk hutje voor tuinspullen!! maar het is zowiezo een beetje kort door de bocht gedacht als je denkt dat je een draaiplek in je tuin kunt creeren!
User edit by dJORD on 12-09-2010 @ 19:09:58 (85%)
Esmee    posted on 12-09-2010 19:15
@Jord, ik denk dat je die 2000 nog heeeeel laag hebt geschat.
-FLoriZ-    posted on 12-09-2010 19:26
Jongens, het hoeft geen tweede woonruimte te worden ofzo hoor :')
Ik woon in een buurt waar zoveel politie rijd ( zeker omdat onze achterburen een vrij populair doelwit zijn voor inbraak ) dat ze zeker niet bij ons komen. Er hoeft geen airco, geen wc, geen verwarming in etc. Gewoon een huisje met een deur, isolatie voor warmte en geluid, geen koelkast ( want met 5 meter lopen ben ik in de keuken ). Jullie maken het veel te ambitieus. Tongue
ThijsG    posted on 12-09-2010 19:27
'en andere onmisbare dingen'.
Voor een walk-in fridge zul je wss tog wat meer ruimte nodig hebben!Cool

Maar iig wat al eerder gezegd is: Je DJ-gear staat erin. Dat betekend dat het droog moet zijn, stevig moet zijn en het moet geisoleerd zijn. Dat kan best, maar zelf bouwen gaat dat tog echt moeilijk worden lijkt mij... Ik hoop voor je dat je oom genoeg vrije tijd heeftWinking my eye
Esmee    posted on 12-09-2010 19:34
Ik hoop voor jou dat het deze winter maar 3 maanden koud is, 4 maanden niet draaien wordt wel erg lang.. + dat je apparatuur niet kapot vriest zonder verwarming, want t zal in de winter als het buiten -10 is binnen in je 'hutje'echt niet boven de 2 graden uitkomen.
-FLoriZ-    posted on 12-09-2010 19:41
Poster: Esmee
Ik hoop voor jou dat het deze winter maar 3 maanden koud is, 4 maanden niet draaien wordt wel erg lang.. + dat je apparatuur niet kapot vriest zonder verwarming, want t zal in de winter als het buiten -10 is binnen in je 'hutje'echt niet boven de 2 graden uitkomen.

Ja ik zoek wel een makro-kacheltje voor 5 euro op marktplaats ofzo, dat wordt het grootste probleem niet haha.

But keep spamming the idea's, heb al een aantal punten opgeschreven. =]
Esmee    posted on 12-09-2010 19:46
Ipv een koelkast zou ik dan alsnog een kastje maken met glazen erin en eten. En dan nog een koelbox ergens neerzetten
OneSixty    posted on 12-09-2010 19:56
Met een beetje verstand is het perfect mogelijk, zeker als je oom mee doet.

Alleen volgensmij onderschat jij de kosten zwaar.
Heb zelf deze grote vakantie met vrienden een klein tuinhuisje uitgebreid.
het originele kot was 1.5m B x 2m L en we hebben er nog?3 meter ongeveer in de lengte aangebouwd.
Het was gewoon om een beetje in te chillen enzo (Cool) dus totaal niet extra geisoleerd of echt fatsoenlijk fatsoenlijk gebouwd.
Het dak is waterdicht omdat er gewoon een groot zeil over ligt, en totaal geen meetapparatuur gebruikt xD
Toch kwamen we uit op zo'n 500 euro aan hout. en dan kan ik je zeggen, het is niet geschikt om?permanent dure apparatuur in te zetten.
Dus als je het echt fatsoenlijk wil doen zou ik toch maar beginnen met sparen, ik ga geen bedrag roepen zo als iedereen hier, maar bouw het gewoon fatsoenlijk en met kwaliteit. Je dierbaarste apparatuur mag erin wonen dus make it nice.

Een eigen studio bouwen is sowieso suppervet :p have fun & Succes!
User edit by OneSixty on 12-09-2010 @ 20:00:14 (29%)
-FLoriZ-    posted on 12-09-2010 20:05
Poster: Esmee
Ipv een koelkast zou ik dan alsnog een kastje maken met glazen erin en eten. En dan nog een koelbox ergens neerzetten

Ik hoef maar 5 meter te lopen om de gehele keuken mee te kunnen nemen lieve schat.

151 Users online: 105 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 67.830
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.335.803