Welke laptop voor Traktor?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

juhteduh    posted on 10-09-2010 13:50
Ik ben van plan om de Native Instruments Kontrol S4 aan te schaffen.
Momenteel draai ik met een verouderde Dell Inspiron Laptop Intel Core Duo T5550 1.83 Ghz hierop draait Traktor LE i.c.m. de kontrol x1, maar tijdens het draaien hoor je geregeld 'kraakjes'.
Dus?ben ik?van plan om ook een nieuwe laptop aan te schaffen.
Ik twijfel daar bij tussen:
Dell Studio I5-450 2.4 Ghz 4 GB?DDR3?werkgeheugen.
Of
Macbook pro I5 2.4 Ghz 4GB DDR3 werkgeheugen.

Is het echt noodzakelijk om voor de Apple te gaan (die het dubbele kost) of is de Dell ook stabiel genoeg?

Wat vinden jullie?

Groet?Robert

What do you think about Welke laptop voor Traktor? ??

Vote :   

Twello    posted on 10-09-2010 14:07
ik heb destijds een apple gekocht, de gewone mackbook maar ik ben er nog steeds erg blij mee. Voor traktor is een gewone macbook 13' goed genoeg. Of anders de macbook pro 13'.
tek-zotic    posted on 10-09-2010 14:12
de dell voldoet zeker
je hoeft voor niets zoveel honderden euro's meer aan de mac te geven
TimmyV    posted on 10-09-2010 14:15
Dell is inderdaad voldoende Happy, laughing Hou je ook nog geld over.
Let's go f*cking mental
Xurion    posted on 10-09-2010 15:02
Volgens mij moet de dell die je nu gebruikt het ook makkelijk trekken. Ik draai ableton en traktor tegelijk naast elkaar op een HP Compaq 6820s, 3GB werkgeheugen en 1.6 Intel Duo Core Winking my eye

EDIT: Zet er wel ff windows 7 op want dan haal je 70% meer uit je pc. Dat is serieus.
User edit by Xurion on 10-09-2010 @ 15:02:57 (47%)
Joep    posted on 10-09-2010 15:09
Met je huidige laptop zou het inderdaad gewoon moeten lukken hoor.
Persoonlijk vind ik dat je voor een mac gewoon veel te veel moet betalen. Ze zien er natuurlijk mooi uit en zijn zeer stabiel, maar op een goede windows laptop (voor de helft van het geld dat je voor een MBP betaalt) is Traktor prima te gebruiken. En ja, Twello zegt 'Voor traktor is een gewone macbook 13' goed genoeg'. Dat klopt natuurlijk wel, maar voor veel minder geld heb je een Windows laptop die ook 'goed genoeg' is.
Synq xtrm - NI X1 - KM402 - NI X1 - Synq xtrm - TSP
Gery    posted on 10-09-2010 15:42
als je een nieuwe laptop koopt zou ik toch ook voor de mac gaan..

niet alleen stabieler maar gaat op termijn ook langer meegaan.
plus indien je mocht beginnen producen, veel grote producers werken met logic pro..
DJ - Producer
tek-zotic    posted on 10-09-2010 16:24
Poster: Gery
als je een nieuwe laptop koopt zou ik toch ook voor de mac gaan..

niet alleen stabieler maar gaat op termijn ook langer meegaan.
plus indien je mocht beginnen producen, veel grote producers werken met logic pro..

ja en al die andere werken op met ableton, cubase, reason op een gewone pc dus dat is een domme redenering
en tussen de 2 die hij twijfelt:
Dell: 779 euro
macbook: 1799 euro
dan zou ik het toch wel weten hoor, kan ik me lekker iets anders met die 1000 euro kopen
Camino    posted on 10-09-2010 17:58
Poster: Twello
ik heb destijds een apple gekocht, de gewone mackbook maar ik ben er nog steeds erg blij mee. Voor traktor is een gewone macbook 13' goed genoeg. Of anders de macbook pro 13'.

Ik heb zelf ook de 13', maar het enige dat ik jammer vind is dat als je met 4 decks werkt het onmogelijk is om je effecten units en voor beide decks AB en CD de subpanels open kan hebben... ik zou eerder een 15' nemen mocht ik opnieuw de keuze hebben.

In mijn ervaring werkt traktor veel stabieler op apple omdat er minder latency is. In een apple computer zijn alle componenten op elkaar afgestemd om tot een minimale latentie te komen (ik draai zelf aan 96khz 1.0 ms lat, terwijl dit bij windows niet noodzakelijk het geval is.
Mathiz    posted on 10-09-2010 18:09
Mij mag je nu is alles wijsmaken enzoveel windows discussies voeren als je wil maar mac blijft fucking veel beter op deze vlakken elke keer maar dan ook elke keer (1000x) als ik windows tegenkom heb ik er problemen mee (of de gebruiker zelf) en dat gaat van 1 maand oude pc's of laptops tot 3 jaar oud speelt geen rol . MAC IS BETER VOOR DIT!!!!!!!
Seca    posted on 10-09-2010 20:01
Poster: Mathiz
Mij mag je nu is alles wijsmaken enzoveel windows discussies voeren als je wil maar mac blijft fucking veel beter op deze vlakken elke keer maar dan ook elke keer (1000x) als ik windows tegenkom heb ik er problemen mee (of de gebruiker zelf) en dat gaat van 1 maand oude pc's of laptops tot 3 jaar oud speelt geen rol . MAC IS BETER VOOR DIT!!!!!!!

Ik heb mijn windows al jarenlang ( 5 jaar ongeveer ) en nog nooit een probleem mee gehad.
Ik onderhoud deze pc wel goed, en daar hangt ook wel veel vanaf, hoe de gebruiker ermee omgaat.
Camino    posted on 10-09-2010 20:07
Interessant artikel van DJTT over de ongelijkheid tussen Windows en Mac mbt audio drivers:

KLIK
Dolivieira    posted on 10-09-2010 22:04
Het wordt weer een Mac vs PC discussie. Ik heb hier een Dell inspiron 15 1.8 Intel CoreDuo 3gig intern en dat ding draait Traktor Scratch Pro zonder problemen op 24 bit 96Khz en heb hem momenteel op 3ms Latency staan zonder kraak of drops. Ik heb nog niet geprobeerd op 1ms Latency. Er komt ooit een?MAC maar heb daar het geld effe niet voor en heb eigenlijk ook geen zin om het er aan uitgeven momenteel. Ik vind ze?f*cking duur.??

Maar jongens maak het nou niet weer een MAc VS PC discussie gaan. '

TSer als je een MAC kan betalen doe je een MAC. Maar een Windows PC gaat het prima mee.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Camino    posted on 10-09-2010 22:37
Poster: Dolivieira

TSer als je een MAC kan betalen doe je een MAC. Maar een Windows PC gaat het prima mee.

Een prima samenvatting van de hele discussie. Ongeacht welk operating systeem je verkiest, ga best voor een scherm van groter dan 13' als je van plan bent 4 decks te gebruiken...

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

109 Users online: 23 Guests (86 Unknown)
Pages generated today : 4.392
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.740.907