blu-ray ???
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SnAcKBaRrY    posted on 07-12-2005 23:22
Zoals ik pioneer ken zijn zij altijd erg progressief met hun dj gear en zetten vaak de standaard voor de andere merken.
wie kan mij wat vertellen wat wij in de toekomst kunnen verwachten ?
Krijgen we dj blu-ray spelers (23 gig op een dvd'tje) ?
Komen er hdmi aansluitingen op de spelers?
Of wat komt er in zijn algemeenheid nog aan ? (features e.d.)

Ben benieuwd of iemand iets weet, of kan vertellen !
Of mogen we raden wat we in dec. 2006 in onze schoen krijgen van sinterklaas?

Alvast bedankt voor de reactie(s),
SnAckBarRy

Mod edit by Lead on 24-05-2006 22:25 (2%)

What do you think about blu-ray ??? ??

Vote :   

Nvie    posted on 08-12-2005 07:52
Dat is wachten tot dec. 2006 Happy, laughingWinking my eye
W.i.M    posted on 08-12-2005 19:01
Dan is er ook al de holografische opslag met een capaciteit van 1.5 TB.

Kunnen we mixen met een schijfje waar voor een maand muziek op staat

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mifex    posted on 08-12-2005 22:13
Komt er nog een cdj 800 MK2.. ik hoop het niet zeg.:P heb ik er net 2 komt die nieuwere=D
SnAcKBaRrY    posted on 08-12-2005 22:49
Poster: Mifex
Komt er nog een cdj 800 MK2.. ik hoop het niet zeg.:P heb ik er net 2 komt die nieuwere=D

als dat zo is, zal dat niet ver van tevoren bekend gemaakt worden, maar op het laatste  moment. Want dat is slecht voor de verkoop cijfers.
dat is dan ook de reden waarom ik dit topic heb gestart om te kijken of er verhalen in de "wandel gangen" zijn.
Of misschien is het leuk om een nieuw topic te starten over "wat wil je op gear zien in de toekomst"
ik hoor of zie het wel weer.
Greetz
Mifex    posted on 08-12-2005 23:22
Zou ik wel K*T vinden.. zeker als hij voor IETS meer word verkocht, nu is de cdj 1000MK2 ook even duur als de vroegere cdj1000.
Laidback    posted on 09-12-2005 02:39
Poster: SnAcKBaRrY

HDMI Uitgangen op de DVJ bedoel je ??.. is niet nodig,, er is nog geen DVD bestand met HDMI Kwaliteit,, bestaat nog niet Happy, laughing
die HDMI is leuk voor je Xbox 360 of Playstation 3  ,, etc etc etc... maar verder kan je er nog weinig mee,,
ik heb zelf een Pioneer Plasma scherm, met een Afzonderlijke tuner met daarop 2 HDMI Ingangen,, nou, heb er me DVD speler maar voor de gein op aangesloten,, en daarnaas nog me 360.. maar verder kan je er helaas weinig mee mensen !!
al moet ik zeggen,, de KWALITEIT van echte High Defenision, zoals met de XBOX 360 en dan de nieuwe Project Gotham Racing,, dan sta je toch wel ff uit je mondje te slijmen !!!..  als dit de toekomst is,, wil ik er MEEERRR van :P Winking my eye

Alleen nog 1 toevoeging,, die Schermen mogen best wat goedkoper,, het mag dan SUPER zijn,, wie betaald er tegenwoordig nou minimaal 4000 euries voor een beetje TV :S.. tis gewoon geschift...  en ik ben 1 van die mensen die dan geschift is,,  majah  die schermen mogen best voor de helfd minder over de toonbank,, en dan verkopen ze er nog meer ook!!

greeeeetsz!

User edit by Laidback on 09-12-2005 @ 02:41:42 (48%)
SnAcKBaRrY    posted on 09-12-2005 17:16
@ laidback_robert, de schermen gaan op dit moment voor minder dan de helft over de toonbank !! inc. hdmi aansluitingen dat is op dit moment gouden handel !!
Die content op hd kwaliteit laat niet lang meer op zich w8en !! dat is een feit !! daarom.
Laidback    posted on 09-12-2005 17:20
ik ben aan het wachten op dvds in HD Quality ! Happy, laughing
kwil nu al me hele kamer vol met een HD muurtje als ik op me Xbox 360 aant spelen ben.. als dit de toekomst is,, DAMNZZ Happy, laughing
Nvie    posted on 10-12-2005 21:37
Even een kleine vergelijkingstabel:

Specificaties
Dvd
Blu-ray
HD-dvd

Capaciteit;
Single layer
Dual layer

4,7 GB
8,5 GB

27 GB
54 GB

20 GB
32 GB
Golflengte laser
650 nm
405 nm
405 nm
Doorvoersnelheid
11,08 Mbit/s
36 Mbit/s
36 Mbit/s
Videocompressie
MPEG-2
MPEG-2
MPEG-2, MPEG-4, WMV9
waarin:

GB: Gigabyte
nm: nanometer

Mod edit by Nvie on 10-12-2005 21:42 (51%)
W.i.M    posted on 10-12-2005 21:51
'Holografisch geheugen kan Blu-ray en HD-DVD bedreigen'
Wellicht hoeft de strijd tussen Blu-ray en HD-DVD niet eens meer te worden uitgevochten omdat hun opvolger, de holografische disc, volgens plan binnen een jaar op de markt zal komen. Nadat ze al eerder prototypes van holografische schijven hadden getoond, hebben het Amerikaanse Inphase Technologies en zijn Japanse partner Hitachi Maxell onlangs aangekondigd dat de schijfjes en bijbehorende drives vanaf september 2006 zullen worden geleverd. De holografische disc zal in eerste instantie een capaciteit van 300GB hebben, maar de techniek laat opschaling tot 1,6TB toe. De schijfjes zullen een diameter krijgen van 13 cm, iets meer dan een dvd, en een dikte van anderhalve millimeter.

Holodisc driveDe holografische disc werkt met een in tweeën gesplitste laserstraal, waarvan één helft door een halfdoorzichtig materiaal wordt geleid. Op dat materiaal bevindt zich een raster waar de informatie in is gecodeerd. Door samenvoegen van beide stralen kan de informatie worden uitgelezen. Per puls van de laser kunnen wel een miljoen bits worden gelezen. Dit verklaart de hoge leessnelheid, 120MBps. De grote capaciteit komt door het gebruik van driedimensionale structuren, dit in tegenstelling tot de voorgangers, die zich beperkten tot tweedimensionale.

De toepassingsmogelijkheden van een schijfje met een capaciteit van 1,6TB zijn zeer indrukwekkend. Er zouden 1,6 miljoen foto's in hoge resolutie op passen, of 240 uur video. Het zou kunnen worden gebruikt voor iemands medisch dossier, inclusief alle ooit gemaakte MRI-scans. Er kunnen een half miljoen boeken van 300 pagina's op, een complete bibliotheek. Volgens Maxell zijn de schijfjes ook voor archiefdoeleinden zeer geschikt, aangezien ze een levensduur van minstens vijftig jaar zullen hebben.

Holodisc naast dvd

Bron: Tweakers.net

Waarom lees je dit nu eigenlijk ?
Mod edit by W.i.M on 10-12-2005 21:52 (1%)
Illusion    posted on 23-05-2006 09:05
ooo das egt geniaal
22-12-2012: Kratoz @ Shock (Huize Maas Groningen)
DiscJunkie2    posted on 23-05-2006 09:10
WoW?!
Ik dacht dat het straks helemaal op de HD-DVD of Blue Ray cd's zou gaan.

Ook in verband met de Console's PS 3 en Xbox 360.
Ben benieuwd wat de toekomst dan wordt. Maar dit ziet er wel heel strak uit.

This is an old Topic

No new postings for 7.066 days.
 Post CommentThat would be 235.5 months
or a whopping 19.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

Imagedump

Downloads

Links

Deejays

Overview

321 Users online: 33 Guests (288 Unknown)
Pages generated today : 113.929
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 244.765.941

DJResource

About & Contact Us

Privacy Policy
2001 © 2025Terms of Use