Time code of midi (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SJven    posted on 06-09-2010 18:57
Hallo,

Ik zit met de volgende vraag, wat is nu het beste om mee te werken: time code of midi?
Kan iemand mij hier wat meer over zeggen, of mij eventueel doorverwijzen naar een topic waar dit al besproken is.

What do you think about Time code of midi ??

Vote :   

Tekhead    posted on 12-09-2010 03:20
zo zie je maar he dennis Winking my eye
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
SJven    posted on 15-11-2010 23:05
Het is een tijdje geleden dat ik dit topic heb geopend, maar voor mijn eigen heb ik sinds dit weekend uitgemaakt wat ik het beste vind.
Het beste gevoel om te draaien heb ik met midi. Als je speler dit heeft, zou ik nooit geen timecode gebruiken.
Dit weekend heb ik om even op een DVJ-1000 en een CDJ-2000 gedraaid vias serato scratch pro. De DVJ ging via timecode, CDJ via midi, of toch rechtstreekse aansluiting op pc.
Bij de CDJ werkte alle knoppen op de juiste manier. Bij de DVJ moet er een signaal doorgaan, dus dat van de timecode cd, naar het programma. Dit geeft problemen met enkele functies in het programma, omdat je als de cd stilstaat geen aanpassingen kan doen in serato via het programma.

Zo, dit is mijn ervaring hiermee. Als er nog commentaren zijn, mag je ze altijd hier posten.
Dolivieira    posted on 16-11-2010 08:45
Poster: SJven
Bij de CDJ werkte alle knoppen op de juiste manier. Bij de DVJ moet er een signaal doorgaan, dus dat van de timecode cd, naar het programma. Dit geeft problemen met enkele functies in het programma, omdat je als de cd stilstaat geen aanpassingen kan doen in serato via het programma.

Daar zijn nou midi controllers voor zoals de NI Kontrol X1 of de Denon HC1000s.?

maar?Idd. Daarom heb ik Traktor Scarch Pro. Trouwens Serato Scratch ondersteund ook MIDI. Als het MIDI kan waarom niet. Maar kom je een keer ergens geen CDJ2000 of CDJ900 tegen dan heb je een probleem. Want ik draai zowat elke week wel op locatie en er staan nog steeds meer CDJ1000s dan CDJ2000s.

CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
Meks    posted on 16-11-2010 21:12
Geef mij maar usb een een cdj XP. Thoh als ik echt moet kiezen timecode. Dan kan je nog altijd met vinyl draaien als je dat wil. Kheb met timecode nie zo veel ervaring , maar mijn eerste indruk van midi is dat het soms traag is om te scratchen. Ofja dat merk ik als ik mijn CDJ 2000 aan men pc hang samen met virtual dj. Kan ook aan men pc liggen (medion XD) en ja virtual dj is nu ook niet de beste software.
User edit by Meks on 16-11-2010 @ 21:13:27 (1%)
Winston    posted on 16-11-2010 22:24
Daar zeg je wat. Bij digitaal draaien, zowel midi als timecode, gaat het ook om de specs van je computer (processor snelheid, RAM capaciteit, hard drive capaciteit, soms ook geluidskaart) en de software. Iemand zou een overzichtje moeten maken van de ideale specs.

Specs staan natuurlijk in de manual, maar meestal heb je al een pc en dan koop je de software en niet omgekeerd.
Tic Toc

This is an old Topic

No new postings for 5.408 days.
 Post CommentThat would be 180.3 months
or a whopping 14.8 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

401 Users online: 318 Guests (83 Unknown)
Pages generated today : 47.944
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.254.944