Time code of midi (1/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

SJven    posted on 06-09-2010 18:57
Hallo,

Ik zit met de volgende vraag, wat is nu het beste om mee te werken: time code of midi?
Kan iemand mij hier wat meer over zeggen, of mij eventueel doorverwijzen naar een topic waar dit al besproken is.

What do you think about Time code of midi ??

Vote :   

AdenFarleigh    posted on 06-09-2010 19:14
Dat ligt aan je eigen middelen/voorkeuren he, evenals je budget. Gebruik de search functie anders eens, moet je vast wel een aantal topics kunnen vinden die hier over gaan, zo niet kun je de DJ Forums ook eens checken Happy, laughing
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
Estacy    posted on 06-09-2010 19:22
mijn mening: Midi: veel knopjes, crazy shit wat je kan doen
timecode: feeling van draaitafels/cd spelers.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
SJven    posted on 06-09-2010 19:27
Maakt het verschil van kwaliteit of reageert het ene trager of sneller dan de andere?
T-to-the-J    posted on 06-09-2010 19:50
Net als met 'gewone' cd spelers zit er verschil in merk, Je hebt midi controller all-in-one zoals reloop digital jockey, vestax vci-100/300 en controllers waarmee je alleen decks bestuurd, zoals xone 1D, kontrol x1.

Nu worden de All-in-one controllers nog opgedeeld in 2 delen: Met geluidskaart ingebouwd? en zonder ingebouwde geluidskaart, Als er geen geluidskaart in zit zal je nog een geluidskaart moeten kopen als een Audio 2dj audio 4dj Maya 44 usb oid.

Bij timecode ligt het weer aan welk merk je neemt. Je heb 2 proffesionele merken in timecode: Native instruments Traktor scratch duo/pro*(hier kom ik later op terug) En rane serato scratch live. Welk pakket je zou willen is persoonlijk. Ik verkies traktor boven serato. En het ligt ook aan de kwaliteit van je cd spelers/ tt's. Want een timecode systeem is heel handig zodat je geen vinyl meer hoeft te kopen en geen cd's hoeft te branden. Je sleept als het ware een track uit je laptop/desktop naar de platenspelers of cd spelers.

Een Time code systeem bestaat uit een aantal onderdelen:

1) Een geluidskaart( Audio 4dj/ audio 8dj/ sl-1/sl-3)
2)De software
3)Timecode cd's en timecode platen
4)Multicore kabels (speciale kabel voor het aansluiten van je timecode systeem.

Voor een timecode systeem heb je dus 2 cd spelers/ tt's nodig en een mixer ( en een laptop is ook handig natuurlijk.)

Nu kom ik terug op het * Er zit een klein verschil tussen traktor scratch duo en traktor scratch pro. Traktor scratch duo is met 2 kanalen en minder effecten dan traktor scratch pro. ( Met traktor scratch pro kan je overigens ook 2 decks draaien) En bij traktor scratch pro wordt een 4 ch geluidskaart meegeleverd en met duo een 2 ch.

Tot zover mijn kennis van timecode en midi
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
pieterb    posted on 06-09-2010 21:43
gwn midi nemen
dJORD    posted on 06-09-2010 21:50
Poster: pieterb
gwn midi nemen
 omdat, het is de bedoeling dat je je argumenten onderbouwt!! ik zou zelf gaan voor midi met een xone 2d en 1d en een gewone mixer omdat je heel veel creativiteit er in je mix?kunt stoppen!!
pieterb    posted on 06-09-2010 21:53
Oke, even beargumenteren..
ik zelf denk dat in midi toch zeker een toekomst zit, systemen worden steeds sneller ed en je hebt gwn veel meer opties...?? naar mijn idee is timecode voor mensen die echt het pure vinyl gevoel willen hebben, en het van vroeger gewend zijn.
Dolivieira    posted on 06-09-2010 22:46
Poster: T-to-the-J
Net als met 'gewone' cd spelers zit er verschil in merk, Je hebt midi controller all-in-one zoals reloop digital jockey, vestax vci-100/300 en controllers waarmee je alleen decks bestuurd, zoals xone 1D, kontrol x1.

Nu worden de All-in-one controllers nog opgedeeld in 2 delen: Met geluidskaart ingebouwd? en zonder ingebouwde geluidskaart, Als er geen geluidskaart in zit zal je nog een geluidskaart moeten kopen als een Audio 2dj audio 4dj Maya 44 usb oid.

Bij timecode ligt het weer aan welk merk je neemt. Je heb 2 proffesionele merken in timecode: Native instruments Traktor scratch duo/pro*(hier kom ik later op terug) En rane serato scratch live. Welk pakket je zou willen is persoonlijk. Ik verkies traktor boven serato. En het ligt ook aan de kwaliteit van je cd spelers/ tt's. Want een timecode systeem is heel handig zodat je geen vinyl meer hoeft te kopen en geen cd's hoeft te branden. Je sleept als het ware een track uit je laptop/desktop naar de platenspelers of cd spelers.

Een Time code systeem bestaat uit een aantal onderdelen:

1) Een geluidskaart( Audio 4dj/ audio 8dj/ sl-1/sl-3)
2)De software
3)Timecode cd's en timecode platen
4)Multicore kabels (speciale kabel voor het aansluiten van je timecode systeem.

Voor een timecode systeem heb je dus 2 cd spelers/ tt's nodig en een mixer ( en een laptop is ook handig natuurlijk.)

Nu kom ik terug op het * Er zit een klein verschil tussen traktor scratch duo en traktor scratch pro. Traktor scratch duo is met 2 kanalen en minder effecten dan traktor scratch pro. ( Met traktor scratch pro kan je overigens ook 2 decks draaien) En bij traktor scratch pro wordt een 4 ch geluidskaart meegeleverd en met duo een 2 ch.

Tot zover mijn kennis van timecode en midi
 Na goed uitgelegt hoor. Een aanvullings punt. Traktor scratch Duo heeft ook minder functie. Maar er alle basis functie zijn natuurlijk aanwezig.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
SJven    posted on 07-09-2010 20:52
Iedereen al bedankt voor de info. Het plan is mij binnnekort een dn-x1600 aan te schaffen. Ik heb ook 2 dn-s1200, deze kunnen ook al midi. Ik ga kijken hoe dit gaat met traktor en misschien ga ik mij nog een x1 controller aanschaffen dan als dit handig kan zijn.
T-to-the-J    posted on 07-09-2010 21:22
Ik zou eerder kijken naar een 2e hands xone 1d, kan je 4 decks mee aansturen, en aangezien je mixer ook 4 kanaals is kan je dan leuk 4ch draaien!

Poster: Dolivieira

Na goed uitgelegt hoor. Een aanvullings punt. Traktor scratch Duo heeft ook minder functie. Maar er alle basis functie zijn natuurlijk aanwezig.

Ik heb mn best gedaan Winking my eye Ik had me ook nog niet verdiept in duo, maar dat is wat je ongeveer had gezegt op dit forum :P

Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
Xurion    posted on 07-09-2010 22:12
Op die spelers die je nu hebt zit toch ook midi functie? Wrm gebruik je dat niet?
Dolivieira    posted on 07-09-2010 22:53
Poster: pieterb

ik zelf denk dat in midi toch zeker een toekomst zit, systemen worden steeds sneller ed en je hebt gwn veel meer opties...?? naar mijn idee is timecode voor mensen die echt het pure vinyl gevoel willen hebben, en het van vroeger gewend zijn.

Vind ik weer niet. Daarom heb ik ook een systeem gekozen die je zowel Midi als Timecoded kan gebruiken. Dat Midi de toekomst is dat is zeker wel waar alleen is timecoded niet alleen voor vinyl. Met een goede Cdspeler kan het ook. ik zelf heb er 3?CDJ1000 hier lopen met Traktor Scratch Pro. ?
TH3llC    posted on 08-09-2010 01:43
intressant topic,
ben zelf vanplan in de toekomst timecode te gaan gebruiken met platen spelers..
heb midi geprobeert met mijn radius 3000 en vond het eerlijk gezegt maar niets..
dan draai ik liever met usb of cd is veel leuker dan de heletijd op zo'n scherm te moeten gaan kijken..
bij timecode is dit ook wel maar ik wil gewoon met platen draaien en omdat vinyl een beetje te duur voor me is lijkt timecode me de enige optie
Dolivieira    posted on 08-09-2010 05:00
Poster: TH3llC
intressant topic,
ben zelf vanplan in de toekomst timecode te gaan gebruiken met platen spelers..
heb midi geprobeert met mijn radius 3000 en vond het eerlijk gezegt maar niets..
dan draai ik liever met usb of cd is veel leuker dan de heletijd op zo'n scherm te moeten gaan kijken..
bij timecode is dit ook wel maar ik wil gewoon met platen draaien en omdat vinyl een beetje te duur voor me is lijkt timecode me de enige optie

Ja dan blijft alleen timecoded over. Maar zo heb iedereen zijn voorkeuren.
Estacy    posted on 08-09-2010 08:22
Poster: SJven
Iedereen al bedankt voor de info. Het plan is mij binnnekort een dn-x1600 aan te schaffen. Ik heb ook 2 dn-s1200, deze kunnen ook al midi. Ik ga kijken hoe dit gaat met traktor en misschien ga ik mij nog een x1 controller aanschaffen dan als dit handig kan zijn.

das een mooie combinatie, want de DN-S1200 krijgt binnenkort hybride mode, zodat ie een timecode signaal uit kan sturen zonder een CD. en de Denon X1600 is Traktor scratch certified, en die kun je dus ook als geluidskaart gebruiken. dan hoef je alleen maar de Traktro duo/pro software aan te schaffen, niks meer. Met Serato werkt dit dan weer niet, omdat Serato alleen werkt met speciale kastjes
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Dolivieira    posted on 08-09-2010 17:37
Ja alleen is het zwaar Kl*te als je ergens moet draaien en ze hebben daar geen Denon S1200/S3700 of Denon DN x1600 honderd staan. Daarom ben ik een voorstander van het helepakket kopen. Kan je altijd keizen op locatie of je timecoded of MIDI wild gaan of een combinatie van beide waar ik meestal voor kies.
mentheman88    posted on 09-09-2010 19:14
Mag ik hier nog een vraag aan toevoegen?

Ik heb nu een goed maandje serato (SL2). Al een aantal keren 'in het veld' gebruikt en ben er dan ook best tevreden mee.

Nu heb ik wel twee dingen waar ik mij aan erger:
-Wanneer ik mijn CDJ op de wide range heb staan, werkt de 'master tempo' van serato maar tot ongeveer +- 20 %
-Ik kan alleen voor beide kanalen tegelijk de instellingen op phono of gain zetten, niet apart.

Is dit bij tracktor (welke vorm dan ook) ook zo?

Mijn motivatie voor Serato:
De eenvoud: Wanneer ik met SL draai, zet ik mijn laptop aan de kant en raak ik hem alleen aan als een nieuw nummer op deck a of b gezet moet worden.
Camino    posted on 10-09-2010 18:23
Hoezo timecode OF midi? Ik gebruik beide! Ik heb Traktor Scratch Pro aangesloten aan mijn draaitafels en gebruik deze om 4 decks te besturen, die ik voornamelijk gebruik om te cue'en en bij gelegenheid om de mix een beetje uit elkaar te laten vallen, bij voorbeeld in combinatie met een absolute delay. Dan gebruik ik ook een Xone 1D om mijn effecten en mijn hotcues/loops te triggeren... Als je het budget hebt zou ik beginnen met een timecode systeem en daarna uitbreiden met midi...

En met betrekking tot je 20% range, ik weet alleen van TSP dat als je naar je instellingen gaat en dan naar timecode (dacht ik, ben op het werk en niet thuis dus heb het niet voor me), kan je je pitch range instellen. ik geloof dat dit tot op 8, 10, 20, of 100 ingesteld kan worden met 20 als standaard... Maar master tempo met meer dan 20% pitch? dat gaat voor geen ene reet klinken ongeacht welke soft of hardware je gebruikt!
User edit by Camino on 10-09-2010 @ 18:39:01 (79%)
Dolivieira    posted on 10-09-2010 19:42
Poster: mentheman88

Nu heb ik wel twee dingen waar ik mij aan erger:
-Wanneer ik mijn CDJ op de wide range heb staan, werkt de 'master tempo' van serato maar tot ongeveer +- 20 %
-Ik kan alleen voor beide kanalen tegelijk de instellingen op phono of gain zetten, niet apart.

Is dit bij tracktor (welke vorm dan ook) ook zo?

Mijn motivatie voor Serato:
De eenvoud: Wanneer ik met SL draai, zet ik mijn laptop aan de kant en raak ik hem alleen aan als een nieuw nummer op deck a of b gezet moet worden.

Nee, Bij Traktor heb je de mogelijkheid om elke deck afzonderlijk toe te wijze aan een CDJ of Phono(Denk dat je dat bedoel)

Over de pitchrange dacht ik dat Traktor tot 100% gaat. Maar ja sommige zweren bij Rane en Sommige weer bij NI. Ik ben meer een NI Fan.
mentheman88    posted on 11-09-2010 14:19

Nee, Bij Traktor heb je de mogelijkheid om elke deck afzonderlijk toe te wijze aan een CDJ of Phono(Denk dat je dat bedoel)

Over de pitchrange dacht ik dat Traktor tot 100% gaat. Maar ja sommige zweren bij Rane en Sommige weer bij NI. Ik ben meer een NI Fan.

Thnx!

Maar het gaat mij niet om de pitchrange, deze is bij serato waarschijnlijk ook wel +- 300 % (als zulke cd spelers zouden bestaan). Het ding is meer dat de keylock of mastertempo of hoe het in serato/tracktor wel mag heten het maar tot ongeveer +- 20% het doet. Kun je me vertellen of dat ook bij tracktor is?
Dolivieira    posted on 11-09-2010 15:41
Dat is bij traktor ook zo dacht ik. Ik denk dat ze dat nog niet software matig voor elkaar hebben gekregen om het zo te krijgen als op?de CDJs
mentheman88    posted on 11-09-2010 18:13
Dat is bij traktor ook zo dacht ik. Ik denk dat ze dat nog niet software matig voor elkaar hebben gekregen om het zo te krijgen als op?de CDJs

Oke thnx! Ik gebruik de wide range vaak icm mijn efx-1000.
Dolivieira    posted on 11-09-2010 19:21
Ja ik vind het jammer. ?
Camino    posted on 11-09-2010 22:22
Het heeft er eigenlijk mee te maken dat als het bereik buiten 20 procent, de software het inkomende timecode signaal als 'scratchen' interpreteert. Als je tot 100 procent pitch master tempo zou hebben, dan zou het onmogelijk zijn om beide key lock aan te hebben en te scratchen tegelijk...
Dolivieira    posted on 12-09-2010 03:13
Haha, weer wat geleerd.

405 Users online: 321 Guests (84 Unknown)
Pages generated today : 48.066
Most visitors online this month : 576
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.255.066