Poster: pieterbomdat, het is de bedoeling dat je je argumenten onderbouwt!! ik zou zelf gaan voor midi met een xone 2d en 1d en een gewone mixer omdat je heel veel creativiteit er in je mix?kunt stoppen!!
gwn midi nemen
Poster: T-to-the-JNa goed uitgelegt hoor. Een aanvullings punt. Traktor scratch Duo heeft ook minder functie. Maar er alle basis functie zijn natuurlijk aanwezig.
Net als met 'gewone' cd spelers zit er verschil in merk, Je hebt midi controller all-in-one zoals reloop digital jockey, vestax vci-100/300 en controllers waarmee je alleen decks bestuurd, zoals xone 1D, kontrol x1.
Nu worden de All-in-one controllers nog opgedeeld in 2 delen: Met geluidskaart ingebouwd? en zonder ingebouwde geluidskaart, Als er geen geluidskaart in zit zal je nog een geluidskaart moeten kopen als een Audio 2dj audio 4dj Maya 44 usb oid.
Bij timecode ligt het weer aan welk merk je neemt. Je heb 2 proffesionele merken in timecode: Native instruments Traktor scratch duo/pro*(hier kom ik later op terug) En rane serato scratch live. Welk pakket je zou willen is persoonlijk. Ik verkies traktor boven serato. En het ligt ook aan de kwaliteit van je cd spelers/ tt's. Want een timecode systeem is heel handig zodat je geen vinyl meer hoeft te kopen en geen cd's hoeft te branden. Je sleept als het ware een track uit je laptop/desktop naar de platenspelers of cd spelers.
Een Time code systeem bestaat uit een aantal onderdelen:
1) Een geluidskaart( Audio 4dj/ audio 8dj/ sl-1/sl-3)
2)De software
3)Timecode cd's en timecode platen
4)Multicore kabels (speciale kabel voor het aansluiten van je timecode systeem.
Voor een timecode systeem heb je dus 2 cd spelers/ tt's nodig en een mixer ( en een laptop is ook handig natuurlijk.)
Nu kom ik terug op het * Er zit een klein verschil tussen traktor scratch duo en traktor scratch pro. Traktor scratch duo is met 2 kanalen en minder effecten dan traktor scratch pro. ( Met traktor scratch pro kan je overigens ook 2 decks draaien) En bij traktor scratch pro wordt een 4 ch geluidskaart meegeleverd en met duo een 2 ch.
Tot zover mijn kennis van timecode en midi
Poster: Dolivieira
Na goed uitgelegt hoor. Een aanvullings punt. Traktor scratch Duo heeft ook minder functie. Maar er alle basis functie zijn natuurlijk aanwezig.
Poster: pieterb
ik zelf denk dat in midi toch zeker een toekomst zit, systemen worden steeds sneller ed en je hebt gwn veel meer opties...?? naar mijn idee is timecode voor mensen die echt het pure vinyl gevoel willen hebben, en het van vroeger gewend zijn.
Poster: TH3llC
intressant topic,
ben zelf vanplan in de toekomst timecode te gaan gebruiken met platen spelers..
heb midi geprobeert met mijn radius 3000 en vond het eerlijk gezegt maar niets..
dan draai ik liever met usb of cd is veel leuker dan de heletijd op zo'n scherm te moeten gaan kijken..
bij timecode is dit ook wel maar ik wil gewoon met platen draaien en omdat vinyl een beetje te duur voor me is lijkt timecode me de enige optie
Poster: SJven
Iedereen al bedankt voor de info. Het plan is mij binnnekort een dn-x1600 aan te schaffen. Ik heb ook 2 dn-s1200, deze kunnen ook al midi. Ik ga kijken hoe dit gaat met traktor en misschien ga ik mij nog een x1 controller aanschaffen dan als dit handig kan zijn.
Poster: mentheman88
Nu heb ik wel twee dingen waar ik mij aan erger:
-Wanneer ik mijn CDJ op de wide range heb staan, werkt de 'master tempo' van serato maar tot ongeveer +- 20 %
-Ik kan alleen voor beide kanalen tegelijk de instellingen op phono of gain zetten, niet apart.
Is dit bij tracktor (welke vorm dan ook) ook zo?
Mijn motivatie voor Serato:
De eenvoud: Wanneer ik met SL draai, zet ik mijn laptop aan de kant en raak ik hem alleen aan als een nieuw nummer op deck a of b gezet moet worden.
Nee, Bij Traktor heb je de mogelijkheid om elke deck afzonderlijk toe te wijze aan een CDJ of Phono(Denk dat je dat bedoel)
Over de pitchrange dacht ik dat Traktor tot 100% gaat. Maar ja sommige zweren bij Rane en Sommige weer bij NI. Ik ben meer een NI Fan.
Dat is bij traktor ook zo dacht ik. Ik denk dat ze dat nog niet software matig voor elkaar hebben gekregen om het zo te krijgen als op?de CDJs