Gaan draaien op Lokale radio zender, TIPS?
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

LLCoolP    posted on 04-09-2010 17:17
Hier in de buurt zit?een Lokale Radio zender die zowel uitzenen over Belgi? als Nederland,
want woon Hier vlak tegen de grens (Zuid-Limburg).
De radio zender: LRM (Lokale Radio Maaseik) was opzoek naar nieuwe?DJ's.

De bedoeling dat ik iedere Vrijdag avond tussen? 18-21.00 uur draai.
Momenteel is nog Non-stop muziek.

Ze zijn niet echt streng, kan alles draaien: Top40, House, Schlager noem maar op.
Maar voorwaarde zijn wel: alleen presenteren (geen constant gebabbel tussen 2 of meer personen).
geen interviews, want die worden alleen op zondags in een speciaal programma gedaan.
En na mijn show zal dan iemand anders een dialect programma presenteren, dus rustig afbouw.

Aangezien ik nu enkele jaren draai en graag wat babbel en ook wat met Jingles enz wil gaan doen leek het me wel leuk hier op in te springen.
Morgen ga ik op gesprek en er zullen waarschijnlijk nog meer kandidaten komen.
Hebben jullie nog tips?

Zat zelf te denken:
aan een programma met wat een klein week overzicht erin, Top40 bespreken & iedere week ander leuk item : Zoals gezegdes, mensen met schaamnamen bellen of dergelijke.
En dan tegen 19:30u beginne met feest/dance muziek om de mensen al beetje warm te stomen voor te gaan stappen/op caf? te gaan.
?
Join the party and become famous!

What do you think about Gaan draaien op Lokale radio zender, TIPS? ??

Vote :   

T-to-the-J    posted on 04-09-2010 19:33
Iets als een poll op de website over de beste nummers, en dan maak je een top 5 van de meest gestemde nummers.
Ik ben een DJ, geen fucking jukebox!
LLCoolP    posted on 04-09-2010 20:25
Poster: T-to-the-J
Iets als een poll op de website over de beste nummers, en dan maak je een top 5 van de meest gestemde nummers.

Zoiets hebben ze al geloof ik, We do't speak no Americano staat al weken op nummer 1, is te weinig interactie
ThirTeen    posted on 04-09-2010 20:32
Als je elke week even naar een top 40 kijkt van een of andere week van vroeger (zijn gemakkelijk te vinden) en haal daar de 5 beste tracks uit (hoeven niet de 5 hoogst geklasseerde te zijn, een mix uit heel de top is goed). Altijd leuk. Gewoon 5 nummers uit 1 week, voor je eraan begint een opsomming met de plaats waar ie stond en dan een setje maken met die 5.
Music makes my day.
tek-zotic    posted on 04-09-2010 21:27
de DJ resource top 20 :D
en mensen hier laten stemmen :D
dj-zero    posted on 05-09-2010 00:23
Allereerst wens ik je heel veel suc6, lijkt me een geweldige uitdaging!
Lijkt me wel appart dat je draait voor een publiek waarvan je eigenlijk geen feedback krijgt....
Zou jij me misschien de frequentie kunnen vertellen waarop deze zender wordt uitgezonden? ben benieuwd!
feestbeest    posted on 05-09-2010 00:53
Hier in baarn hebben we ook een lokalen zender. Ik ben laast gevraagt of ik mee wil presenteren in de jongeren show. Ik heb namelijk al weleens ingevallen voor een presentator. Ik heb nee gezegt want je moet er wel vrij veel voor doen. Opzich niet erg alleen het leverde voor mij als dj weinig op. Maar wanneer je op een wat groter station bezig bent dan kan het zeker reclame voor je opleveren! Altijd leuk meegenomen. Buitendat is het leuk om het met ze 2e te doen, dan is het ooknog gezellig! Veder, meschien een piek maken midden in het progamma? Dus rustig beginnen opbouwen dan een stukje knallen en dan weer afbouwen. Maak een mix en zorg dat daar stukjes inzitten waar je even de tracknaam kan vertellen ect. Een top 5 is ook altijd leuk, of draai een nummer waar jij en andere in de muziek industrie van denken dat het een hit wordt.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
walteur    posted on 05-09-2010 09:38
Poster: tek-zotic
de DJ resource top 20 :D
en mensen hier laten stemmen :D

+1
ArCee    posted on 07-09-2010 10:27
Een goede radio show begint met een goede voorbereiding en aankleding.
Tip 1: Zorg dat je een paar (basic) leuke jingles hebt met je dj en programmanaam om je programma aan te kleden.
Tip 2: Maak eerst thuis een paar test uitzendingen voor je uitspraak en stem controle. Stemmen die (door teveel enthousiasme) te hoog gaan klinken zijn op de radio reteirritant namelijk.
Tevens kun je testen hoever je draaiende plaat naar beneden moet om goed over de muziek heen te komen met je stem zonder te gaan schreeuwen. Op sommige mixers kun je dit al instellen.
Tip 3: Zorg voor een goede microfoon, bezuinig daar geen dubbeltje op. Een Behringer Minimix Pre-amp is ook een goede inverstering om te stem beter te laten klinken (als je de shows thuis maakt).
Tip 4: Zorg dat echt iets te vertellen hebt, maar er geen inhoudsloze ouwehoer verhalen van, alleen maar?om je te laten horen. Maak ook vooral geen flauwe en geforceerde grappen. Humor overbrengen via het medium radio is 1 van de moeilijkste dingen die er zijn.
Tip 5: Zorg ervoor dat fris klinkt, zorg voor een accentloze aankondiging van de engelse tracks en probeer zo natuurlijk mogelijk over te komen als iemand die echt veel plezier in zijn ding heeft. Blijf jezelf. NIET forceren.?
Tip 6: Zorg voor een goede timing. Je kunt door een into heen praten, maar zorg dat je verhaal klaar is zodra een track echt begint met de climax of met het vocale gedeelte!!
Tip 7: ALS je iemand kunt vinden, neem er een sidekick bij die als een soort van aangever werkt? Zorg er dan heel goed voor dat je niet door elkaar heen spreekt zodat het onverstaanbaar en te rommelig gaat klinken.

Dat is het ongeveer wel denk ik?
User edit by ArCee on 07-09-2010 @ 10:32:00 (13%)
LLCoolP    posted on 07-09-2010 22:20
Ben zzondag langs geweest.

Minpunten waren:
-Geen internet in studio (wel kamer ernaast) met het idee dat je niet constant alleen maar zit te internet. Lijkt me juist handig in deze tijd constant op de hoogte te zijn tijdens je programma!
- Geen mogelijkheid voor laptop(met eigen Jingles) op mengpaneel aan te sluiten, deze zal ik dus allemaal over moeten zetten op cd of dergelijke)
- Alleen presenteren, geen sitekick

Voordelen:
- Ze gaan binnenkort nieuwe software gebruiken, kan direct in te stromen in de introductie.
- Eigen muziek keuze voor de 2 uur op vrijdag (wel beetje van alles wat niet alleen House)
?
-????????? Zal binnenkort beginnen met ?draaiboek? te maken.
-????????? Aantal platen heb ik al uitgezocht voor onder een babbeltje of nieuws.
-????????? Zal eerst paar uitzendingen daar alleen muziek draaien en de techniek onder de knie krijgen na enkele weken ofzo dan pas beginnen vertellen

www.lrm.fm
User edit by LLCoolP on 07-09-2010 @ 22:22:24 (7%)
LLCoolP    posted on 10-09-2010 16:47
Poster: ArCee
Een goede radio show begint met een goede voorbereiding en aankleding.
Tip 1: Zorg dat je een paar (basic) leuke jingles hebt met je dj en programmanaam om je programma aan te kleden.
Tip 2: Maak eerst thuis een paar test uitzendingen voor je uitspraak en stem controle. Stemmen die (door teveel enthousiasme) te hoog gaan klinken zijn op de radio reteirritant namelijk.
Tevens kun je testen hoever je draaiende plaat naar beneden moet om goed over de muziek heen te komen met je stem zonder te gaan schreeuwen. Op sommige mixers kun je dit al instellen.
Tip 3: Zorg voor een goede microfoon, bezuinig daar geen dubbeltje op. Een Behringer Minimix Pre-amp is ook een goede inverstering om te stem beter te laten klinken (als je de shows thuis maakt).
Tip 4: Zorg dat echt iets te vertellen hebt, maar er geen inhoudsloze ouwehoer verhalen van, alleen maar?om je te laten horen. Maak ook vooral geen flauwe en geforceerde grappen. Humor overbrengen via het medium radio is 1 van de moeilijkste dingen die er zijn.
Tip 5: Zorg ervoor dat fris klinkt, zorg voor een accentloze aankondiging van de engelse tracks en probeer zo natuurlijk mogelijk over te komen als iemand die echt veel plezier in zijn ding heeft. Blijf jezelf. NIET forceren.?
Tip 6: Zorg voor een goede timing. Je kunt door een into heen praten, maar zorg dat je verhaal klaar is zodra een track echt begint met de climax of met het vocale gedeelte!!
Tip 7: ALS je iemand kunt vinden, neem er een sidekick bij die als een soort van aangever werkt? Zorg er dan heel goed voor dat je niet door elkaar heen spreekt zodat het onverstaanbaar en te rommelig gaat klinken.

Dat is het ongeveer wel denk ik?

Programma wordt gemaakt in studio?van LRM.
Maar mocht ik thuis wat?Jingles willen inspreken of iemand iets laten inzingen,
kom ik dan met de SHURE 58 en USB interface van American DJ??
of moet zou ik dan echt een condensator microfoon moeten kopen met z'n kapje tegen de lucht?
ArCee    posted on 12-09-2010 13:20
Ik gebruik ook een Shure (PG-48)?microfoon met een plofkapje, over een behringer minimic om me stem iets meer gevoel te geven, maar voor de rest niets.
Jingles heb ik gewoon op cd staan, alles op 0 seconden dus meteen spelen bij play.
Daarom heb ik ook als extra een dubbele cd speler in mijn booth hangen, dat is mijn jingle speler, werkt uitstekend.
User edit by ArCee on 12-09-2010 @ 13:21:25 (3%)

This is an old Topic

No new postings for 5.475 days.
 Post CommentThat would be 182.5 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

162 Users online: 83 Guests (79 Unknown)
Pages generated today : 81.018
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.427.796