Hardstyle splitsing disscusie topic !
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

XMatiC    posted on 02-09-2010 16:32
Hardstyle splitsing topic,?

De laatste tijd is de splitsing in Hardstyle steeds meer een punt van discussie. Waar voorheen alles nog Hardstyle genoemd werd beginnen steeds meer richtingen zich te manifesteren. Wat is nou de bedoeling van dit alles?


Allereerst een overzichtje van vroeger. Het was toen allemaal niet al te moeilijk. Alles wat geproduceerd werd op dat moment werd als hardstyle bestempeld en alles wat ?oud? klonk early-hardstyle. Eigenlijk heel simpel. Tot eigenlijk het verhaal van GHF..
GHF, volledige naam Global Hardstyle Forum, is eigenlijk de start van de ?rel? om de naamgeving van de stijl. De harde kern van de site had een voorkeur voor de oudere hardstyle en vond de melodieuzere stroming niets. Men wou zich ervan distanti?ren en noemde het op hun eigen site nu-style; de hardstyle van nu. Buiten GHF is dit principe echter weinig toegepast en is de hele discussie van stijlen niet zo actueel geweest. Tot nu.
Eigenlijk is sinds de ?splitsing? van Hardstyle op In Qontrol een verandering aan de gang. Wat je ook bij Defqon.1, Euphoria en aangekondigd bij Decibel Outdoor ziet is een splitsing tussen een melodieuze stage en een hardere stage. Dit is waarschijnlijk om de mensen van een keuze te voorzien in wat men wilt horen en zien. Hierbij zal toch een naam verzonnen moeten worden. Al gauw kwam de term ?raw-hardstyle? op de proppen zetten. Het interview van B2S Television met B-Front kon dit alleen maar bevestigen.
Zojuist is echter ook in de melodieuze stroming iets gebeurd. Een pionier in deze stroming, Headhunterz, stuurt het volgende bericht over zijn Twitter.
?F*ck ?Nu-Style?. I hereby declare my style ?Full-on Hardstyle?!?
Een nieuwe naam dus volgens Headhunterz. De vraag is natuurlijk hoe serieus we die term moeten nemen en of de term ook echt door zal breken. Dat zal alleen de tijd kunnen leren.
Het punt is echter: moet een naam verzonnen worden of moet een naam spontaan ontstaan? Zal ?Full-on Hardstyle? of ?raw-hardstyle? een volledig gebruikte naam worden of slechts een benaming als ?nu-style?? Wij zijn benieuwd naar jou mening. Geef je mening hieronder.

bron : hardtraxx

GHF ZELF

Dit is de mening van GHF, wiens mening ik deel,

mijn menging zelf : 'ik vind de hardstyle van nu veel te commerciel, niet meer doorbeukend en alles los en alles vergeten en nu is het naar mijn mening een opgetunde jump met een snellere en hardere kick, waar dan iedereen naar luistert zonder het besef dat ze niet weten wat de echte echte hardstyle is'

Dit informatiepakket is samengesteld om de achtergronden van de huidige Hardstyle scene te openbaren en te verduidelijken waarom we ons forum hebben gesloten.


Q) Waar hebben jullie het over, Hardstyle is groter dan ooit?

Onzin, de muziek die te horen gebracht wordt op de grote meerderheid van grote feesten bestaat voornamelijk uit nu-style. Alle 'grote' DJ's die momenteel naar boven gewerkt worden draaien en produceren nu-style.

Als je een fan bent van: Brennan Heart, D-Block & S-Te-Fan, HHz, Noisecontrollers, Wildstylez, Frontliner en soortgenoten dan ben je geen liefhebber van hardstyle, maar een liefhebber van nu-style. Deze artiesten produceren met klem g??n hardstyle.

Q) Wat is Nu-style? Nu-style bestaat niet! Het is allemaal hardstyle!

Een vaak gehoord commentaar dat tot grote frustratie leidt bij mensen die een professioneel begrip hebben over hoe hardstyle muziek er op technisch niveau uit ziet. Het is duidelijk en helder dat de 'hardstyle' muziek op de feesten vandaag de dag zich ernstig onderscheid van de muziek in 2003. Een grote reden hiervoor is de kwaliteit van de productie, verschil in hardware die wordt gebruikt om de tracks te maken etc. De belangrijkste reden echter is dat de muziek technisch gezien niet meer hetzelfde is!

Nu een technische verklaring:
De manier waarop de kick & reverse bass (de kracht van hardstyle) werd geproduceerd enkele jaren geleden is gebaseerd op een compleet verschillende 'drive' en gevoel van energie dan de metaalachtige holle tok-kicks die anno 2010 voor kicks door moeten gaan. De baslijn van weleer is getransformeerd van een energetisch kort geluid naar een 'muur vol bas' waardoor alle tracks hetzelfde zijn gaan klinken.

Melodie?n werden gebruikelijkerwijze opgebouwd uit korte 'stekende' geluiden die simpel doch effectief waren. De huidige melodie?n van 'hardstyle' zijn gebaseerd op een muzikale term die triool wordt genoemd. Voor meer info zie Wikipedia.

Deze muzikale feiten onderstrepen dat we het hebben over grootschalige veranderingen in de structuur van de muziek. Dit geeft ons aanleiding om te concluderen dat hardstyle & nu-style niet dezelfde muziek zijn.

Q) Wat een bullshit, een naam boeit me niet!

Wees dan koppig en bekijk de volgende YouTube clips.

Dit was het Defqon Anthem van 2003:

Dit is het Defqon Anthem van 2010:

Dezelfde muziek? Wij denken van niet.

Q) Leven jullie in het verleden?

Zeker niet, hardstyle is nog net zo actueel als het 5 jaar geleden was. Het grote probleem is dat het niet zichtbaar is (of moeten we misschien hoorbaar zeggen), omdat het onderdrukt en gediscrimineerd wordt door de grote organisaties.
De grote meerderheid van artiesten betrokken bij het maken van ?chte hardstyle worden gewelddadig onderdrukt zodat hun invloed op het grote publiek geminimaliseerd wordt.

Q) Waarom laat je het niet met rust en zoek je een andere muziekgenre?

Om heel eerlijk te zijn, zijn we enorme liefhebbers van hardstyle, wat het extra pijnlijk maakt om onze muziek aan de kant gezet te zien worden en te worden vervangen door nu-style. We hebben 3 jaar in hoop geleefd maar er is nauwelijks verbetering zichtbaar.
De meesten van ons zijn inmiddels op andere muziekgenres overgestapt omdat ?chte hardstyle zo schaars is geworden. Hoedanook willen de meesten van ons geen afstand nemen van hardstyle omdat we er enorm veel plezier en emotie bij beleefd hebben.

Laten we hypothetisch stellen dat de scene op het huidige tempo doorstoomt en de huidige 'hardstyle' vervangt door iets dat nog veel commerci?ler is en dermate verschrikkelijk dat de huidige nu-style fans er ook van walgen, dan zouden zij dezelfde positie kiezen om de muziek in leven te houden waar ze van hielden.

Q) Waarom probeer je zelf geen '?chte' hardstyle te produceren en dat te verspreiden?

Misschien ben je je er niet van bewust dat Global Hardstyle hoofdzakelijk bestaat uit een groep muzikale freaks en hardstyle verslaafden. De meesten van onze gebruikers zijn actieve producers en DJ's in hun lokale regio's. Het probleem dat we hebben is dat na 2006, wanneer de commerci?le teloorgang zijn intrede deed, zelfs na 4 jaar van tracks produceren, onze eigen labels gestart te hebben, er nog steeds geen vooruitgang zichtbaar is. Je kunt wel duizend tracks maken en tientallen labels oprichten, maar de grote DJ's zullen de tracks nooit draaien omdat ze op hun vingers worden getikt als ze dat doen. Ten tweede zullen de grote organisaties nooit de invloed van kleinere artiesten en labels tolereren die de muziek wegdrijft van hun commerci?le ori?ntatie.

Q) Wat is de mening van grote namen uit het verleden zoals Dana, Luna, Pila etc.?

Zonder voor hun te spreken is onze indruk dat zij een voorliefde hebben voor hardstyle zoals het vroeger was. Het grote probleem is dat ze niet vrij zijn in hun platenkeuze omdat ze de huidige populaire tracks moeten draaien als ze op grote feesten staan. Als ze dat niet doen verliezen ze simpelweg hun werk. Om deze reden zul je nooit publiekelijke kritiek vinden die afkomstig is van andere artiesten binnen de hardstyle scene.

Q) Hoe kun je dit allemaal beweren? Denk je dat hardstyle jouw eigendom is?

Niemand bezit hardstyle. Wij bezitten hardstyle niet, en de grote organisaties ook niet (ook al ziet het er nu wel zo naar uit). Dit is wat we willen veranderen. Wij strijden voor de term hardstyle, en willen het niet geassocieerd zien met de zogenoemde 'hardstyle' van vandaag de dag. Dit is ??n van de doelen van Global Hardstyle! Omdat het verschil groot is willen we iedereen bewust maken van dit onderscheid.

Hardstyle is eigendom van het volk, hardstyle behoort toe aan diegene die actief bijdragen aan het maken en ondersteunen ervan. In de huidige situatie is het enige resultaat dat we zien dat de grote organisaties hun zakken vullen met JOUW GELD. Van de hardwerkende student of jongere. Jullie sponsoren een corrupte industrie die keer op keer je zakken leeg melkt terwijl ze met alle macht proberen anderen te onderdrukken die proberen creatief te zijn en de muziek op een breder niveau te tillen.

Veel gebruikers van Global Hardstyle zijn extreem kwaad over de huidige situatie. Velen onder ons hebben hardstyle ontdekt in 'de gouden tijd', en hebben op verschillende manieren hieraan bijgedragen. Velen onder ons hebben hardstyle later ontdekt - en door onze ogen open te houden zijn ze geconfronteerd met belangrijke feiten waarvan wij vinden dat iedereen, zowel nu-style als hardstyle fans op de hoogte moeten zijn. Wij willen niet dat welke organisatie dan ook (of welk individu dan ook) totale controle heeft over de term hardstyle - wij willen dat iedereen de waarheid inziet! Niemand zou in staat mogen zijn om zelfstandig een geheel genre te manipuleren. Muziek moet uit het hart komen en niet voor geld gemaakt worden.

Q) Jullie zijn zo negatief! Bekijk het van de positieve kant en geniet van de feesten!!

Men kan enkel het positieve waarderen als men bewust is van het negatieve. Ja, het is positief dat er nog steeds grote feesten worden georganiseerd. Helaas is de muziek die wij, als gemeenschap op Global Hardstyle, liefhebben daar niet meer aanwezig en dat maakt ons erg verdrietig en gefrustreerd.

Q) Wat heeft Global Hardstyle de afgelopen jaren gedaan voor hardstyle?

Na het openen van Global Hardstyle hebben we hoofdzakelijk gefocust op het laten groeien en uitbreiden van hardstyle in buitenlandse markt waar harde dance muziek veelal onbekend was. Vanuit dit startpunt hebben we hardstyle feesten opgezet gezamenlijk met lokale partijen waaronder in Denemarken, Zweden, Frankrijk en de VS. Als eigenaar van Global Hardstyle, was ScuL de eerste Nederlandse hardstyle DJ die heeft opgetreden in Frankrijk en Zweden, en de tweede in Denemarken en de VS.

We hebben verscheidene pre-party feestjes opgezet voor internationale bezoekers van grootschalige evenementen zoals Sensation Black, In Qontrol en Qlimax. Global Hardstyle was de eerste organisatie die een busreis opzette van Stockholm naar Amsterdam voor In Qontrol (de eerste organisatie voor een buitenlandse hardstyle reis ooit). Daarna hebben we geassisteerd bij vele busreizen vanuit Duitsland, Denemarken, Zweden en Frankrijk naar de grote feesten in Nederland.

Global Hardstyle Records werd opgericht om de muziek van onze forumleden te openbaren, en we hebben daarmee 6 releases uitgebracht die vervolgens keihard werden genegeerd door de grote meerderheid van de 'grote' DJ's. We hebben circa 850 stuks verkocht van onze populairste tracks waarmee we kunnen aantonen dat dat toch echt niet aan de platen lag.

Q) Hebben jullie ooit enige erkenning of compensatie ontvangen van de grote organisaties voor al het werk dat jullie verzet hebben?

Niks, nakkes, nada. Ze misbruiken ons forum simpelweg als een platform voor gratis reclame omdat onze leden uit eigen wil reclame maken uit liefde voor de muziek. Toen er kritiek te horen was hebben ze geprobeerd ons het zwijgen op te leggen.

Q) Wil je je domein/website niet verkopen?

Nee. Het hoogste bod tot dusverre was 6000? en het is geweigerd.
De eigenaar van Global Hardstyle, ScuL, ziet de website (en ook de onderliggende hardcore, hardtechno en hardtrance forums), als zijn levenswerk dat is toegewijd aan deze muziekgenres en wil niet dat het in handen komt van iemand die de commerci?le richting opvolgt waar de grote organisaties iedereen toe dwingen.

Q) Wat wordt er precies bedoeld met corruptie? Wat is er mis?

Ook als je hardstyle nog niet lang heb gevolgd toont het volgende diagram duidelijk wat er mis is:



Bovenstaand diagram representeert het gehalte label/organisatie van de grote artiesten op de hardstyle podia van de genoemde feesten. De duidelijke conclusie die je hieruit kunt trekken is dat de variatie in hardstyle zichtbaar is afgenomen en dat ??n bepaald label in het specifiek extreem hard heeft gewerkt om totale overheersing te bereiken.

Om specifiek te zijn is het juist dit label dat nauwe banden onderhoudt met de grootste hardstyle organisatie en daarom altijd voorgetrokken wordt bij het indelen van hun artiesten op de line-ups. Ten tweede krijgen ze altijd voorrang bij het productieproces van anthems en hebben ze nog vele andere voordelen ten opzichte van andere labels.

Q) En hoe zit het dan met andere artiesten en labels?

Velen van hen gaan gewoon mee met de rest omdat ze hun baan niet kwijt willen! We zien echter dat sommige artiesten zich hebben afgescheiden en onafhankelijkheid hebben gezocht (zoals Showtek). Zelfs al is hun huidige muziek veelal commercieel hebben we enorm veel respect voor hun keuze om afstand te nemen van de corrupte Nederlandse scene en het heft in eigen handen te nemen.
Vele kleinere artiesten en labels, en juist ook mensen die voorheen erg beroemd waren binnen de hardstyle maar niet met de rest mee willen worden nu moedwillig genegeerd, gediscrimineerd en afgeperst.

Zulke DJ's worden bijvoorbeeld de volgende scenario's voorgeschoteld:
  • Als je op feest X van organisatie Y draait dan ben je bij ons niet welkom
  • We bieden je alleen een plek in onze line-up aan als je voor het halve geld wilt komen
  • Als je ons contract niet tekent dan ben je niet meer welkom

Q) Waarom is deze situatie zo extreem en specifiek toepasselijk op hardstyle?

We zijn er van overtuigd dat er ook in andere muziekgenres soortgelijke misstanden zijn en deze niet geheel vrij van corruptie zijn. Het grote nadeel van hardstyle is dat je simpelweg nergens anders heen kunt! Als je het niet eens bent en niet opvolgt wat de grote organisaties van je verlangen dan kun je optiefen. Als hetzelfde zich voor zou doen binnen trance, hardcore, electro, of welk ander groot en zelfstandig genre dan heb je als DJ nog steeds meer dan afdoende opties om ergens anders te draaien of contact met andere organisaties te zoeken!

Q) Er zwerft een document rond met informatie die van deze website afkomstig zou zijn - hoeveel is hiervan waar?

In de eerste plaats moeten we duidelijk onderstrepen dat het bedoelde document een mengsel is van teksten & artikelen van verschillende bronnen. Wel kunnen we verklaren dat de volledige inhoud van dit document 100% authentiek is en volledig op de waarheid berust. Alle citaten en feiten kunnen met dank aan betrouwbare ooggetuigen en kopie?n van priv?berichten, e-mails, chatlogs en dergelijken worden bewezen. Het probleem dat zich openbaart is dat een grote schare fans niet kan of wil begrijpen dat hun 'idolen' zich met vervelende praktijken bezigen en ze zich daarom er snel vanaf willen maken door alles als onzin te betitelen.

Q) Jullie zijn simpelweg jaloers op het succes van de grote DJ's en nu-style!

In de eerste plaats zien we niet in hoe we jaloers kunnen zijn op DJ's die muziek draaien die we verschrikkelijk vinden. In de tweede plaats zouden we nooit in hun positie willen staan omdat we tevreden waren met hardstyle zoals het was v??r 2006.
Ten derde maken deze artiesten grote opofferingen om hun huidige positie te behouden zoals het in leven houden van corruptie en het leiden van een leven vol leugens. Een normaal mens met enige vorm van morele normen & waarden zou zo'n leven niet willen leiden.

Q) Wat willen jullie bereiken?
  • We willen onze hardstyle terug!
  • We willen een duidelijk onderscheid tussen hardstyle en nu-style!
  • We willen een area met ?chte hardstyle op alle grote events (net als bij hardcore)!
  • We willen erkenning van subgenres van hardstyle zoals techstyle & corestyle!
  • We willen een eerlijke behandeling van alle DJ's onafhankelijk of ze bij de groten horen of niet!
?
?
www.youtube.com/LennertDJ


What do you think about Hardstyle splitsing disscusie topic ! ??

Vote :   

cross-over    posted on 03-09-2010 10:30
Ik volg al jaren de diverse ontwikkelingen van diverse stromingen en elke keer is het een herhaling van de geschiedenis.

Wat zich nu voordoet bij Hardstyle is bij elke muziekstroming al voorgekomen........ dus zo bijzonder is het niet.

Na verloop van tijd valt alles gewoon op zijn plek en blijven de echte (sub) categorien over. Dus naar mijn mening niet iets om je echt druk over te maken.

Muziek is als een levende taal, past zich aan een het tijdbeeld en is vernieuwend. Als dit niet zo was zouden we nog steeds alleen klassieke muziek hebben.....Cool



http://soundcloud.com/lau-daniels
Einnek    posted on 03-09-2010 11:20
Die knurften op GHF moeten eens niet zo zeiken.
Muziek veranderd door de jaren... als we nu sinds het begin van hardstyle dezelfde soort hardstyle hadden was iedereen het kots moe geweest om er naar te luisteren.

Zoiets heet evolutie en dat stop je niet.
RAS    posted on 03-09-2010 12:20
Poster: XMatiC
Q) Leven jullie in het verleden?

Zeker niet, hardstyle is nog net zo actueel als het 5 jaar geleden was. Het grote probleem is dat het niet zichtbaar is (of moeten we misschien hoorbaar zeggen), omdat het onderdrukt en gediscrimineerd wordt door de grote organisaties.
De grote meerderheid van artiesten betrokken bij het maken van ?chte hardstyle worden gewelddadig onderdrukt zodat hun invloed op het grote publiek geminimaliseerd wordt.



 

Kun je je betoog niet beter op niburu.nl plaatsen ipv djresource?
User edit by RAS on 03-09-2010 @ 12:21:16 (1%)
Estacy    posted on 03-09-2010 15:33
klinkt als hetzelfde verhaal als met techno. blablabla niet hard genoeg blabla bla minimal blablabla verschil techno-minimal blablabla waar is echte techno

genres veranderen, anders sterven ze. lekker al die termen vergeten en luisteren of draaien wat jij leuk vindt.
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
XMatiC    posted on 03-09-2010 15:56
Poster: RAS
Poster: XMatiC
Q) Leven jullie in het verleden?

Zeker niet, hardstyle is nog net zo actueel als het 5 jaar geleden was. Het grote probleem is dat het niet zichtbaar is (of moeten we misschien hoorbaar zeggen), omdat het onderdrukt en gediscrimineerd wordt door de grote organisaties.
De grote meerderheid van artiesten betrokken bij het maken van ?chte hardstyle worden gewelddadig onderdrukt zodat hun invloed op het grote publiek geminimaliseerd wordt.




Kun je je betoog niet beter op niburu.nl plaatsen ipv djresource?
 
Het is geen betoog hoor..
Het is een topic waar iedereen zijn visie en mening kan zeggen.

Winking my eye
 
www.youtube.com/LennertDJ
Mixt-Ape    posted on 03-09-2010 16:09
Poster: RAS
Poster: XMatiC
Q) Leven jullie in het verleden?

Zeker niet, hardstyle is nog net zo actueel als het 5 jaar geleden was. Het grote probleem is dat het niet zichtbaar is (of moeten we misschien hoorbaar zeggen), omdat het onderdrukt en gediscrimineerd wordt door de grote organisaties.
De grote meerderheid van artiesten betrokken bij het maken van ?chte hardstyle worden gewelddadig onderdrukt zodat hun invloed op het grote publiek geminimaliseerd wordt.



Kun je je betoog niet beter op niburu.nl plaatsen ipv djresource?
 


Lololol Cool
 
Joepardy    posted on 07-09-2010 15:03
Gewoon Hardstyle en Early Hardstyle.

Er zit nou eenmaal verandering in muziek. Krijg de schijt van de mensen die op gebied van muziek nog conservatiever zijn dan mijn Opa denkend is.

Binnen de hardcore is er ook een hele grote groep die de nieuwe hardcore verafschuwd. Ik zeg leven en laten leven. Accepteer dat de muziek evolueert.
tek-zotic    posted on 07-09-2010 15:53
hardstyle gaat lekker de jumptoer op, van lekker underground naar overdreven commercieel waardoor het aan z'n eigen succes tenonder gaat Happy, laughing
TimmyV    posted on 07-09-2010 16:05
Moet er bijna van huilen.........

Let's go f*cking mental


  This is an old Topic

No new postings for 5.363 days.
 Post CommentThat would be 178.8 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...


95 Users online: AudioRelives & 19 Guests (75 Unknown)
Pages generated today : 26.940
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.835.399