Jongerenfeest Organiseren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

ElVrieso    posted on 30-08-2010 00:22
Hee DJ Resource,

Ik ga samen met een buurthuis/discotheek een feest organiseren voor jongeren.. Het komt dan ook wel vanuit die organisatie en niet vanuit mij.
Maar ik open dit topic om wat tips van jullie te krijgen etc.

Omdat het op locatie is, hoeven jullie niet te beginnen over vergunningen etc.

Binnenkort ga ik met ze rond de tafel zitten en heb de volgende punten:

- Naam/Thema
- Posters en Flyers
- Beveiliging
- Drank (Bandjes)
- Leeftijd
- DJ's & MC (En kosten daarvan)
- Kleding Crew
- Tijdstip/Datum
- DJ set huren
- Kaartjes of/en aan de deur?

Mist er nog iets?

Zou het graag van jullie horen.

Greetz
Bruno de Vries - @djelvrieso
User edit by ElVrieso on 30-08-2010 @ 00:27:04 (9%)

What do you think about Jongerenfeest Organiseren ??

Vote :   

dj-zero    posted on 30-08-2010 02:11
Even een vraag, wil je dat er tips en voorstellen gegeven worden over de bestaande agenda-punten, of juist dat mensen de agenda-punten aanvullen als er nog iets ontbreekt?Of beiden natuurlijk...
Maar ik wens je vast heel veel succes met dit feest, lijkt me een redelijk budget dat jullie hebben als ik je agenda-punten zo zie, maak er wat leuks van alvast:P
no-rush    posted on 30-08-2010 07:36
toevallig heb ik afgelopen vrijdag op een buurtfeest gedraait wat ik zelf met een paar andere heb georganiseert.
helaas was dit het 1e en de laatste keer ik woon in capelle aan den ijssel gravenland en het liep totaal uit de hand omdat er veeel te veel jongeren in deze buurt wonen.
dus je moet een paar dingen goed regelen Cool
zorg voor een hekwerk of dergelijke
zoon vent met dat v?tje op zijn jas is ook handig
en ik zou met een gastlijst werken

verder veel suc6Cool
djroy16    posted on 30-08-2010 09:40
Begin als eerste met het uitwerken van een concept. 5 dj's neerzetten met wat lampen op de achtergrond is geen kunst, je feestje moet wel uniek en vernieuwend zijn.

Als jullie hier overuit zijn, moet je een passende line up zoeken. denk aan je budget maar ook wat de mensen willen horen en zien.

De show zelf is ook een puntje wat je feest uniek maakt. Denk aan deco wat bij je concept past, licht, geluid, video en misschien live performance.

Uiteraard moet je ook aan alle veiligheids eisen voldoen. Vraag aan de lokale gemeente ambtenaar of die je wil adviseren.? Sluit voor alle zekerheid een evenementen verzekering af. ( ongeveer 30 cent per bezoeker ) Ook al heeft de locatie alles geregeld, toch informeren! dit kan je een heleboel ellende schelen.

Zorg dat alles op papier staat!!!

good luck!
User edit by djroy16 on 30-08-2010 @ 09:42:39 (15%)
Ywe    posted on 30-08-2010 09:50
Wij in Assen doen dit soort feesten al een paar jaar. Eerst incidenteel, maar nu elke 2 maand. Wij proberen bij de jeugd aansluitende acts te vinden (wat dus compleet iets anders kan zijn dan jij leuk vind!) Ook hebben we zo nu en dan thema (glamour/black & white/1001 nacht/Ik hou van Holland ect ect)

Voordeel is dat de organisatie in ons opzicht vanuit Jongerenweg Gemeente Assen komt, en budget en beveiliging ed ook dan makkelijk geregeld kan worden.

Wat betreft tijdstip/datum. Het is bij ons altijd op vrijdagavond, NA de koopavond (9uur dus)... De jeugd hangt eerst met zn allen in de stad en op de pleinen, en loopt daarna naar de club. Sommige staan vanaf 7 uur al met een groepje voor de deur van de club.

Bij ons is het gewoon alcoholvrij. punt. Dat scheelt gelazer met bandjes en je krijgt dan toch wel dat oudere jeugd voor de jongere gaan halen. Entreeprijs was bij ons eerste paar keer gratis, nu 5 euro met garderobe en een drankmuntje, heeft qua bezoekers aantallen niet echt gescheeld.

Wat bij ons wel merkbaar was is toen we bij de deur alcoholcontroles gingen doen om indrinken tegen te gaan. De eerste keer dat we dat deden zijn er 45 jongeren (let wel tussen 12 en 18 jaar) geweigerd wegens te hoog alcoholpromillage. Door het steekproefsgewijs te doen bij groepen werd er ook keuze gesteld tussen allemaal blazen als 1 van de groep is gesnapt, of allemaal rechtsomkeer. Dat heeft ons die avond dus aardig wat mensen gekost. Het feest was er niet minder op, en de keer erna deden we het gewoon weer. En nu hadden ze wel geleerd.

kijk maar eens op deze site

We hebben al paar avonden rappers gehad, Yes-R, Fouradi enzo, en ook wat roadshows van populaire zender (TMF on Tour, TMF in the Mix, SlamFM on Tour, Radio 538 on Tour en aankomende keer dus TMF Superchart)
Qua DJ apparatuur komen ze dan wel met een rider (lijstje met eisen/wensen van artiest) waar alles precies opstaat

Voor de volgende keer zit ik te denken aan Real El Canario :P even kijken of budget dat toelaat...

Ohja, en bij ons staat de rij voor de ingang de hele straat door, dus is kaartjes misschien wel een goed idee! Weet je ook hoeveel man je binnen hebt.

Denk ook aan reclame. Hang je flyers & posters in alle middelbare scholen, snackbars, populaire winkels en hangplekken in de stad/omgeving. Zorg ervoor dat mensen gaan praten, dat er een buzz komt van mond-op-mond reclame. Dat ze het gevoel hebben dat ze wat gemist hebben als ze er niet zijn geweest.

Als je de populaire kids binnen hebt, dan volgt de rest Winking my eye
User edit by Ywe on 30-08-2010 @ 09:58:56 (56%)
Gery    posted on 30-08-2010 17:13
- Naam/Thema
moet aanspreken, maar mag ook niet afschrikken. ik zou gaan voor een niet al te speciale naam
en zeker een niet te speciefiek thema zoals bvb western ofzo, kan afschrikkend werken, zeker voor een eerste editie.

- Posters en Flyers
Begin op tijd met je drukwerk! een maand op voorhand je drukwerk ter beschikking hebben is zeker geen overdreven luxe! probeer de flyers zo goed mogelijk bij je doelgroep te krijgen. eventueel gaan flyeren aan de ingang van gelijkaardige fuiven, ov vragen aan de organisatie of je enkele posters mag/kan ophangen aan de inkom of bvb de toiletten.

- Beveiliging
Als je het in een zaak doet is dat normaal de verantwoordelijkheid van de zaal, mocht je het toch zelf moeten doen en je hebt officieel erkende mensen nodig, vraag dan eens via via aan die mensen of ze niet bereid zijn dit cash te komen doen onder tafel. zo sparen wij met onze studentenkring v??l geld uit.

- Drank (Bandjes)
is het de bedoeling om jongeren geen alcohol te serveren? verschillende kleuren kan je doen, maar 100% zeker ben je nooit, als iemand wil drinken zullen ze drinken..

- DJ's & MC (En kosten daarvan)
om kosten te sparen zou ik niet direct bij de eerste editie een MC nemen. wat echter wel belangrijk is is goede muziek! en met goede muziek bedoel ik muziek die inspeelt op je doelpubliek. zo heeft het bvb geen zin om voor een overwegend vrouwelijk publiek dirty dutch te gaan draaien en voor een overwegend mannelijk publiek R&B.

Ken je publiek en boek de lineup naar gelang de stijlen van de dj's. hou rekening met:
opbouw; rustig herkenbaar maar niet pompen
feest; naar gelang het publiek moet hier de dj komen welke het meest ambiance brengt
afbouw; muziek kan meer onbekend/underground gaan

- Kleding Crew
leuke extra, maar in weze een onnodige kost. als je budget over hebt waarom niet, maar ik zou het eerder investeren in een betere lineup dan.

- Tijdstip/Datum
kijk naar andere concurrerende evenementen om zo weinig mogelijk concurrentie te ondervinden.

- DJ set huren
staat dit dan niet in een discotheek??

- Kaartjes of/en aan de deur?
voorverkoop geeft je een indicatie van hoe het feest zal verlopen en kan handig zijn om reeds cash binnen te krijgen om reeds dingen die vooraf betaald moeten worden te betalen.

MAAR hou altijd rekening met een goede beveiliging, bij een voorverkoop zijn er altijd mensen die het spel oneerlijk willen spelen.. zelf voor die 5 euro..

good luck! Happy, laughing

DJ - Producer
ElVrieso    posted on 30-08-2010 22:50
Bedankt allemaal, eigenlijk is bijna elke reactie wel hulpvol. Qua entertainment etc weet ik wel veel denk ik; ben zelf ook nog maar 14 jaar en ken die jeugd hiero wel. Happy, laughing

Naja, ik ga binnebkort rond de tafel en zou zeker een paar punten meenemen. Dank jullie wel.
Tomazos    posted on 31-08-2010 04:59
Poster: DJELVRIESO
Bedankt allemaal, eigenlijk is bijna elke reactie wel hulpvol. Qua entertainment etc weet ik wel veel denk ik; ben zelf ook nog maar 14 jaar en ken die jeugd hiero wel. Happy, laughing

Naja, ik ga binnebkort rond de tafel en zou zeker een paar punten meenemen. Dank jullie wel.

je draait voor bigdik toch?
voor Claudio Happy, laughing
heb ik ook wel eens gedaan van die bigdik party's in Bobs (toen nog in de grote zaal)..

dan heb je toch een goed punt om dingen van 'af te kijken'

turntablist,entertainer,allround dj, around the world
User edit by Tomazos on 31-08-2010 @ 05:00:22 (8%)
DJBas    posted on 31-08-2010 12:29
Poster: Tomazos

bigdik party's in?Bobs (toen nog in de grote zaal)..

Ik draai er ook, is nog steeds in de grote zaal hoorCool

OT: Waar wilde je die feesten gaan geven dan?
Tomazos    posted on 31-08-2010 15:06
misschien dat ik wel even kom kijken bij jullieHappy, laughing

heb nogsteeds regelmatig praatje met ClaudioHappy, laughing.

als je Weinig risisco wil lopen,
moet je regelen dat de entree voor jou is, en de fris drank voor de lokatie..

probeer het in een jongeren centrum te houden, of een (groot) cafe in de buurt dat door de weeks weinig te doen heeft, en dan plan je de 1e dag van de vakantie in Happy, laughing
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
ElVrieso    posted on 31-08-2010 15:52
Poster: DJBas

Ik draai er ook, is nog steeds in de grote zaal hoorCool

OT: Waar wilde je die feesten gaan geven dan?

Hee Bas, nee je moet het niet zien als me eigen organisatie.. Ik help 'T Kompleks met het organiseren. Happy, laughing
Verder doe ik er niks aan omdat ik al bij BigDik zit natuurlijk. :P
Sowieso is het waarschijnlijk ook eenmalig. Tenzij het echt een groot succes is.
User edit by ElVrieso on 31-08-2010 @ 15:55:14 (25%)
dj_h2o    posted on 03-12-2010 22:19
miss nog opzoek naar een dj?
Bootstrap    posted on 04-12-2010 03:37
Poster: dj_h2o

Gast, waarom ben je alleen maar bezig om hele oude topics te kicken? De laatste post in dit topic was bijvoorbeeld 4 maanden geleden.. Over het algemeen heeft het geen nut om zulke oude onderwerpen uit de sloot te halen. Om jezelf te promoten kun je beter een mixje online gooien en hier een topic voor maken bijvoorbeeld.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
DJADMIN    posted on 04-12-2010 11:46
Poster: dj_h2o

Ja ik heb er nog een nodig ja

Om sneeuw te scheppen.

Gast, kick niet de hele tijd alles man !
CDJ2000 - CDJ 850 - TRAKTORX1 - DJM900 - HDJ 2000
dj_h2o    posted on 04-12-2010 14:01
kheb het door, jezus kunne mense hier zage!
als het zo erg is, verwijder dan gewoon die oude topics!!
Estacy    posted on 04-12-2010 14:04
die worden niet verwijderd aangezien er mischien handige info in staat, of omdat de Topic starter ooit nog eens een DJ nodig heeft. dit zal hij echter zelf aangeven in het topic.

Oh: er staat niet voor niks 'there has not been posted in this topic for xxx days' dus denk 2 keer na voor je iets post!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dj_h2o    posted on 04-12-2010 14:08
en da stoort als ik daar iets in post??
ksnap echt niet dat ge daar zoeen drama van kunt makeCool
Esmee    posted on 04-12-2010 14:38
Tuurlijk is dat irritant.
Jouw posts hebben dan echt toaal geen toevoeging meer aan het topic.

This is an old Topic

No new postings for 5.272 days.
 Post CommentThat would be 175.7 months
or a whopping 14.4 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

142 Users online: 22 Guests (120 Unknown)
Pages generated today : 61.993
Most visitors online this month : 380
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.669.744