Waarvoor gebruik jij de loop-functie meestal? (3/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

pieterb    posted on 29-08-2010 19:32
Zoals de titel al zegt, waarvoor gebruik jij de loopfunctie op je cd-speler het meest?
Wees creatief!

What do you think about Waarvoor gebruik jij de loop-functie meestal? ??

Vote :   

Sebasz    posted on 03-09-2010 13:23
Poster: ArCee
Ik ZOU de loop alleen gebruiken als ik in tijdnood zou komen, ik vind een kloop namelijk absoluut NIETS toevoegen aan een set. Soms zelfs rete-irritant, maar ik kom nooit in tijdnood dus antwoord is kort, N E V E R en voor niets.

Bij trance muziek hoef je dan ook 6 minuten lang per nummer niks te doen CoolCool
User edit by Sebasz on 03-09-2010 @ 13:23:48 (5%)
TimmyV    posted on 03-09-2010 13:25
Gebruik de loop fucntie op mijn DX af en toe voor het inmixen. Sommige stukjes in nummers zijn gewoon zo vet, maar die duren kort. Dan zet ik gewoon even de loop fucntie aan zodat het stukje wat langer doorgaat Happy, laughing
Let's go f*cking mental
Stefjuuh    posted on 03-09-2010 14:46
Soms om het eerste blok te loopen, zodat je je mix wat langer kan maken, een enkele keer om mijn overgang qua timing te redden. Soms in breaks of met vocals als effect, ben in ieder geval blij dat het bestaat!
Boyd    posted on 03-09-2010 14:48
of als je een heel dik nummer hebt, waarvan alleen nog maar een stukje van 3 minuten beschikbaar is. Met wat eq'en kun je er dan een stukje aanloopen.
Estacy    posted on 03-09-2010 15:29
Poster: Sebasz

Bij trance muziek hoef je dan ook 6 minuten lang per nummer niks te doen CoolCool

oh jawel.

Jesus pose!
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
timjesse123    posted on 03-09-2010 17:43
Poster: TimmyV
Gebruik de loop fucntie op mijn DX af en toe voor het inmixen. Sommige stukjes in nummers zijn gewoon zo vet, maar die duren kort. Dan zet ik gewoon even de loop fucntie aan zodat het stukje wat langer doorgaat Happy, laughing

Wat jij zegtWinking my eye
ArCee    posted on 03-09-2010 19:44
Poster: Sebasz

Jij hebt m door maar als dj van 46 heb je ook steeds meer tijd nodig Cool
Gaat allemaal niet vanzelf meer hoorrrrrrrrrrrrrrrrrrrr Cool
Dav3    posted on 03-09-2010 22:00
Whagaha! Happy, laughing maar daarintegen kan een overgang wel wel 2 tot 3 min duren Winking my eye
www.everybeat.nl
ArCee    posted on 04-09-2010 09:31
Poster: Estacy

oh jawel.

Jesus pose!

jezus pose, schietschijf bedoel je?? Cool

Dav3
Almost-Pro

?Location:
nederland

Quote Dav3Flag user !Posted on 03-09-2010 22:00:07
Whagaha! smile maar daarintegen kan een overgang wel wel 2 tot 3 min duren smile

KAN ja, alhoewel mijn overgangen meestal tussen de halve en 1 volle minuut zitten Cool
Xtremer    posted on 04-09-2010 09:39
De pose van Tiesto staat voor Yes i need help (the big Y). Blijkbaar heeft hij wat moeite met z'n set.
Gebruik de loop functie eigenlijk nooit (Hardstyle), alleen in nood situaties en als ik te kort kom met het inmixen. Quantize is daarom erg handig op de nieuwe CDJ's, zit je er ook niet zo snel naast.

Dat het veel gebruikt word binnen de house en techno is om variatie in de set te brengen, anders val je in slaapCool.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
ArCee    posted on 04-09-2010 20:28
De pose van Tiesto staat voor Yes i need help (the big Y). Blijkbaar heeft hij wat moeite met z'n set.

Zal niet voor het eerst zijn? Op een Black Hole Label Night bij ons in Heerhugowaard, ongeveer 2 jaar geleden,?draaide hij in?10 minuten de vloer leeg, daar waar de voorgaande deejays hem goed vol hielden.
Jaar erna weer een Black Hole Label Night, maar geen Tiesto meer Cool
qntr0l    posted on 04-09-2010 20:49
Poster: Xtremer
Gebruik de loop functie eigenlijk nooit (Hardstyle), alleen in nood situaties en als ik te kort kom met het inmixen. Quantize is daarom erg handig op de nieuwe CDJ's, zit je er ook niet zo snel naast.

Dat het veel gebruikt word binnen de house en techno is om variatie in de set te brengen, anders val je in slaapCool.

Grappig dat je dat zegt, ik vind namelijk hardstyle gewoon saai en allemaal op elkaar lijken. Elke track is hetzelfde opgebouwd en is de break me veel te lang Tongue. Ik vind dat er in de house en techno veel en veel creatiever gedraaid wordt, maar dat kan aan mij liggen want ik ben geen hardstyle kenner.
ArCee    posted on 12-09-2010 13:35
Als je erg oplet merk je dat veel stromingen allemaal een zelfde soort opbouw, break, climax en afbouw hebben, dat maakt een stijl tot een stijl.
Of dat nu house, techno, trance of hardstyle is, in grove lijnen lopen al die tracks in zo'n stijl hetzelfde Cool
Het 1 spreekt je gewoon meer als het andere.
LemonKick    posted on 13-09-2010 13:56
Ik gebruik de loop functie meer als sampler... als beginnende DJ kun je ook niet alles weten, dus ik heb de loop functionaliteit van mijn reloops gebombardeerd tot sampler. Op deze manier kan ik ze nuttig gebruiken, mijn mix wat spicen, en meteen oefenen.

Ik draai momenteel nog met traktor maar wil voor on the road ECHT naar CD's... dat wordt dus nog veel meer oefenen :P

This is an old Topic

No new postings for 5.382 days.
 Post CommentThat would be 179.4 months
or a whopping 14.7 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

60 Users online: 7 Guests (53 Unknown)
Pages generated today : 5.383
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.559.635