Waarvoor gebruik jij de loop-functie meestal? (2/3)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

pieterb    posted on 29-08-2010 19:32
Zoals de titel al zegt, waarvoor gebruik jij de loopfunctie op je cd-speler het meest?
Wees creatief!

What do you think about Waarvoor gebruik jij de loop-functie meestal? ??

Vote :   

feestbeest    posted on 29-08-2010 22:05
Nou Kain, wat je wel niet allemaal met een huissleutel kan! Ik maak er altijd dozen mee open als op die randjes plakband zit enzo. Of een toutje doorhalen. Wees creatief met de spullen die je hebtHappy, laughing

@Focus:
Ik denk het eerlijk gezegt van wel?
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
-Richard-    posted on 29-08-2010 22:06
Poster: main
nee hoor! dit is hartstikke serieus!

Oh sorry stom van me! Hoe heb ik daaraan ook durven twijfelenCool!

ennuh huissleutel? -Maak daar bierflesjes mee openCool
-FLoriZ-    posted on 29-08-2010 22:11
Niet. Kutfunctie. :')
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
-Richard-    posted on 29-08-2010 22:12
Poster: -FLoriZ-
Kutfunctie

Kan nu gaan zeggen dat die een andere functie hebben toch? Maar dat zal ik niet doenCool
niiicola    posted on 29-08-2010 22:16
Poster: -FLoriZ-
Niet. Kutfunctie. :')

Correctie: Je verschuilt je omdat je er niet mee kan werken Cool
Gewoon.
mrmagix    posted on 29-08-2010 22:16
@focus: Wahahaha?Cool droog?Cool
Wie niet schrijft, wordt niet gelezen.
XMatiC    posted on 29-08-2010 22:31
Waarvoor gebruik jij de loopfunctie op je cd-speler het meest?
- Om een loop mee te maken !
www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 29-08-2010 @ 22:32:44 (2%)
-FLoriZ-    posted on 29-08-2010 22:37
Poster: niiicola

Correctie: Je verschuilt je omdat je er niet mee kan werken Cool

Houd je bek. :')

@focus: :')
User edit by -FLoriZ- on 29-08-2010 @ 22:37:47 (5%)
jannickv    posted on 29-08-2010 22:45
Om eens anders te doen dan iedereen hier en geen zwakke opmerking te geven...

Ik gebruik de loop bv om nummers met een korte intro in te mixen... Denk aan 'Bonkers' die een zo goed als geen intro heeft... Dan loop ik de eerste 4 beats en mix die in en als ik denk dat het moment er is laat ik de loop gewoon los.

Ook gebruik ik de loop soms als effect en om dan uiteindelijk over te gaan naar een andere track. Momenteel is dit erg handig om over te gaan naar bv 'one' van swedish house mafia...

pieterb    posted on 29-08-2010 23:00
@jannickv dat soort idee'en bedoelde ik dus! Bedankt!
Ik maak er vaak gebruik van als ik een soort build-up wil maken
ElVrieso    posted on 29-08-2010 23:19
Ik maak der loopjes mee.. volgensmij net als iedereen. ^^
Bruno de Vries - @djelvrieso
Estacy    posted on 30-08-2010 00:25
ik wou een stomme grap maken over een cd speler die wegliep... maar ik gebruik de loop functie alleen om die build ups te maken. dus dat je het loopje steeds korter maakt
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dj-zero    posted on 30-08-2010 02:07
Ik snap de vraag best wel, zou t zelf niet vragen maargoed, een net antwoord kan altijdWinking my eye
Nou ik gebruik ze voor verschillende dingen:
1 een loop maken om hiermee het liedje in de faden (gebeurt niet vaak)
2 om loops te cutten (ik heb het hier over auto-beatloop functie)
3 emergency loop... oftewel stel het liedje loopt toch iets sneller ten einde dan verwacht, dan loop ik een stukje.
4 klinkt misschien heel raar... maar ik gebruik de auto-beatloop functie ook heel graag om zo snel mogelijk een cue-point te zetten... i.p.v. eerst op pauze te duwen en dan op het juiste punt te gaan zoeken en daar te cue'en, duw ik vaak gewoon de 4-auto-beatloop(of 8) in op het juiste moment,,, het begin van deze loop is dan gewoon je cue-point, en meestal lukt het dan wel om deze op het juiste moment te plaatsen.

Ik hoop dat je een beetje iets aan mijn antwoord hebtWinking my eye
Tekhead    posted on 30-08-2010 02:12
Ik gebruik de loopfunctie ook niet, maar om dat dan een kutfunctie te noemen, neen, dat vind ik kort door de bocht.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
TH3llC    posted on 30-08-2010 11:48
ik gebruik het soms in liedjes die moeilijk in te mixen zijn
dan maak ik een loop op een stukje dat gemakkelijk in te mixen is..
-FLoriZ-    posted on 30-08-2010 12:18
Poster: Estacy
ik wou een stomme grap maken over een cd speler die wegliep... maar ik gebruik de loop functie alleen om die build ups te maken. dus dat je het loopje steeds korter maakt

Cool
Estacy    posted on 30-08-2010 13:12
en daarom maakte ik em dus niet Winking my eye
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
AdenFarleigh    posted on 30-08-2010 16:17
haha lol Estacy!
Hier hetzelfde, BuildUps en heel soms voor nummers zonder fatsoenlijke intro, om hem erin te loopen.
Nu met die opgeleukte beatselector op de CDJ 850/900 gebruik ik hem ook om in een set mee te spelen, vocals te laten stotteren of als break-beat functie. Heel leuk in combi met Reverse of -10/+10 pitch zonder master-key functie. (of te tappen aan/uit). Speeelgoooeeed! :D
2x CDJ800mk2 | CDJ850 | Korg KM-402
ArCee    posted on 02-09-2010 21:41
Ik ZOU de loop alleen gebruiken als ik in tijdnood zou komen, ik vind een kloop namelijk absoluut NIETS toevoegen aan een set. Soms zelfs rete-irritant, maar ik kom nooit in tijdnood dus antwoord is kort, N E V E R en voor niets.
feestbeest    posted on 02-09-2010 22:40
Soms zet ik de cd spelers op wide pitch en maak ik hem steeds korter en de pitch omhoog gooien tegelijke tijd of de pitch naar beneden.(Vergeet niet de mastertempo uit te zetten!) Veder tijdnood.En soms als ik met 4 decks mix heb ik een loop van 16 beats, en dan laat ik 2 loops lopen en 1 track in ze geheel en dan 1 deck om volgende 'hoofd' nummer in te mixen.
User edit by feestbeest on 03-09-2010 @ 07:39:17 (9%)
kuituhh    posted on 02-09-2010 22:44
en typen blijft ook lastig :S
Spin that Sh!t BAM!
feestbeest    posted on 02-09-2010 22:54
Als die post naar mijn post was bedoeld. ABC knopje geeft niks aan en zelf zie ik ook geen fouten?*Dislect spreekt*
jannickv    posted on 02-09-2010 23:13
Poster: feestbeest
soms zet ik de cd spelers op wide pitch en dan doe ik hang steeds korter maken en de pitch omhoog gooien of naar beneden.(Vergeet niet de mastertempo uit te zetten!) Veder tijdnood, en soms als ik met 4 decks mix heb ik een loop van 16 beats, en dan laat ik 2 loops lopen en 1 track in ze geheel en dan 1 deck om volgende 'hoofd' nummer in te mixen.

verder is je zinsbouw niks waard en is een zin met 4 komma's niet echt handig leesbaar...

En verstop je niet achter je dislectie... Ik heb het ook
TheDutchDecks    posted on 03-09-2010 10:39
dan zou je net zo goed als ons dyslectici moeten weten dat het irritant is als je steeds verbeterd wordt. dat hij nog is aangeeft dat hij de fouten niet ziet zegt toch al genoeg, ik bedoel je heb erge en minder erge vormen van dyslexie.?ik bedoel als ik een boek lees loopt het de 2de keer dat ik het lees gelukkig wel?goed af... maar ik bedoel gewoon te zeggen dat jij?het misschien wat minder last van hebt of er wat meer mee bezig bent geweest om het juist te verbeteren.?in mijn geval kwamen ze er al?achter toen ik net men eerste paar woordjes opschreef dus ik heb men inhaalslag al redelijk kunnen maken, want om eerlijk te zijn sinds men laatste boekverslag heb ik geen boek meer gelezenCool
Starmack    posted on 03-09-2010 10:41
Ik gebruik de loop om bepaalde vocals te herhalen of een stukje climax. Als je het juist timed kan het heel wat toevoegen aan je mix. Vooral een stuk vocal loopen over een ander instrumentaal nummer. Ik gebruik de loops ook heel vaak in combinatie met de hot cues, kun je leuke effecten mee verkrijgen. Happy, laughing
Bringing the best in Trance & Progressive

47 Users online: 5 Guests (42 Unknown)
Pages generated today : 7.712
Most visitors online this month : 128
Lifetime Pageviews since 2003 : 239.561.964