DJ Booth in combinatie met Computer
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

pieterb    posted on 29-08-2010 19:24
Hallo allemaal,

Ik wil graag een computer bij mijn dj booth gaan gebruiken, wat is dan het beste om daar voor te kiezen?
Ik heb zowel een MAC als een PC tot mijn beschikking, ik weet niet wat slimmer is ivm software compitabliteit (fzo) en welke software ik er dan het beste op kan zetten, sowieso rekordbox voor mijn pioneers en vdj, want dit heb ik al eens gedownload.
in de toekomst wil ik ook graag gaan producen, ik heb al wat gegoogled en ben verschillende programma tegen gekomen zoals fruityloops ed, wat is in deze categorie het beste programma?

alvast bedankt voor jullie reacties!

What do you think about DJ Booth in combinatie met Computer ??

Vote :   

Esmee    posted on 29-08-2010 19:38
Er is qua produceren geen beste programma vind ik. Het is vooral wat bij jou het beste ligt.
Dit kan FL Studio, Abelton live, Cubase, Reason, Logic, of iets anders zijn.

Om te draaien is misschien een computer met Ableton live erop wel leuk, kun je daar samples laden en live mee klooien. Ook traktor Pro zou mij wel wat lijken!
Wat wil je precies gaan doen met je computer als je gaat draaien? Midi? Timicode?
BennoRevelli    posted on 29-08-2010 21:29
Hoi Pieter,

Ik weet niet welke cdjs je gebruikt dus qua dj software kan ik je op dit moment weinig aanraden.
Je hebt het over rekordbox dus wellicht bezit je een CDJ850/900/2000?

In dat geval kun je de overweging maken Traktor te gaan gebruiken.
De intergratie/latency en mogelijkheden binnen traktor zijn niet top te noemen, maar they are working on that.

De compatibiliteit en intergratie met bijvoorbeeld Serato Scratch 2.1 is weer vele malen beter op dit moment van schrijven maar daarvoor heb je weer een SL-1 of SL-3 interface (dongel) voor nodig en die zijn zeer prijzig.

Als je niet beschikt over een nieuw type pioneer kun je natuurlijk altijd nog gaan werken met timecode cds.

Voor het produce gedeelte kun je het beste gewoon een demootje van meerdere programma's downloaden en kijken hoe het bevalt.

Ik zou zeggen probeer FL studio & Cubase eens uit, die zijn bij mij wel in de smaak gevallen.
Ableton is ook leuk, en daar kun je ook goed mixen mee in elkaar zetten

Succes!
|| CDJ-2000 - DJM-2000 - CDJ-2000 - HDJ-2000 ||
pieterb    posted on 29-08-2010 22:58
Bedankt voor de goede tips!
p.s. ik beschik over cdj-400's deze zijn ook midi-compatible

@Esmee Het liefs gebruik ik midi, maar wel op een manier dat ik elk moment terug kan schakelen naar cd of usb en andersom. en bedankt voor de software-tips!
User edit by pieterb on 29-08-2010 @ 23:05:16 (100%)
Mixt-Ape    posted on 29-08-2010 23:00
Rekordbox werkt volgens mij niet met 400's...
pieterb    posted on 29-08-2010 23:03
@Mixt-Ape klopt... maar ik gebruik het om de id3-tags toe te voegen voor de tracks die ik vamaf een usb-stick draai
Verder werkt het wel met traktor en vdj
Tekhead    posted on 30-08-2010 02:38
Poster: Mixt-Ape
Rekordbox werkt volgens mij niet met 400's...

Dacht van wel nu, dacht ik he!

@pieterb:
Als je zowel PC als Mac ter beschikking hebt, zou ik je adviseren om je Mac te gebruiken, waarom ? zoek hier even of google ff, maar daarbuiten is hij ook de meest gebruikte in dj en producer, en muziekbusiness wereldje.
Maar de keuze is aan u.
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
User edit by Tekhead on 30-08-2010 @ 02:45:17 (100%)
main    posted on 30-08-2010 08:05
@tek: nope, daarvoor zijn de 350's
Namelezz    posted on 30-08-2010 17:11
Ik heb traktor pro voor mijn laptop, geweldig programma, alleen jammer dat er geen pitch lock op zit (had wel handig geweest).
In de library staat ook meteen het BPM van het nummer aangegeven! Goed programma met een overzichtelijke en makkelijke interface !
http://www.toolunatic.nl/

This is an old Topic

No new postings for 5.478 days.
 Post CommentThat would be 182.6 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

263 Users online: 134 Guests (129 Unknown)
Pages generated today : 94.629
Most visitors online this month : 897
Lifetime Pageviews since 2003 : 242.891.666