Wat te vragen voor het draaien ??? #2
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

Namelezz    posted on 28-08-2010 11:22
Hallo,

Ik?weet niet?hoeveel ik zou moeten vragen om te draaiien!?!

mijn set: 2x Citronic MPCD-S6
???????????? Citronic pro-3 mixer
?????????????2 350watt boxen
???????????? versterker
???????????? laptop met traktor s4
???????????? headphone

Ik heb al een aantal keer op kleine feestjes gedraaid, en de?mensen vonden het een geslaagde avond!

dus, hoeveel moet ik vragen?
http://www.toolunatic.nl/
User edit by Namelezz on 28-08-2010 @ 11:23:48 (28%)

What do you think about Wat te vragen voor het draaien ??? #2 ??

Vote :   

-Richard-    posted on 28-08-2010 11:35
ff searchen hier op DJR doen met tags 'Hoeveel vragen'. Zijn al best een paar topisc over voorbij gekomenCool.
User edit by -Richard- on 28-08-2010 @ 11:35:59 (5%)
Tomazos    posted on 28-08-2010 11:39
kom op.. daar is al een topic over!!
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Namelezz    posted on 28-08-2010 12:07
ja, maar dat gaat over die gast, andere ervaring, andere gear, enz. tis zijn topic btw....
Tomazos    posted on 28-08-2010 12:10
topics zijn algemeen onderwerp gerelateerd
turntablist,entertainer,allround dj, around the world
Namelezz    posted on 28-08-2010 12:12
k
-Richard-    posted on 28-08-2010 14:02
Zijn inderdaad topics die geopend zijn door iemand anders, maar is echt wel info uit te halen die je een beetje kunt vertalen naar je eigen situatie. En natuurlijk klopt het dat iedereen andere gear heeft enzo, maar een globaal idee kun je er toch wel uithalen?

Trouwens, natuurlijk speelt wat je bij hebt een rol in de prijs, maar een belangrijk punt blijft h?? je een avond kunt verzorgen (je collectie muziek, draaistijl, presentatie, etc.). Iemand met bijvoorbeeld een mooie full Pioneer booth met weinig draai ervaring kan een avond misschien minder mooi invullen dat iemand met minder dure spulletjes, die wel een compleet feest kan maken van een avond.

Wel dien je uiteraard spullen te hebben (vermogen/geluidskwaliteit) dat voldoet voor een zaal en aantal bezoekers. Niet dat een volop pratende en zingende zaal jou setup overstemt bijvoorbeeld. No offence, maar ik denk namelijk niet dat je met 2 x 350W aan vermogen een wat grotere zaal kunt vullen. Ik heb zelf bijvoorbeeld momenteel aparte versterkers voor mijn subs, mid's en top's, totaal goed voor zo'n 2,5KW RMS, en in een flinke zaal heb ik nog steeds niet echt het gevoel flink 'over' te hebben. Wel voldoende, maar niet dat het way over de top is.? Dat zijn vast een aantal punten waarop je en prijs zou kunnen baseren bijvoorbeeld. Hoop dat je er iets aan hebt.

Suc6!
Namelezz    posted on 28-08-2010 15:09
jazeker!
Vinnyo    posted on 29-08-2010 11:08
Poster: Namelezz
ja, maar dat gaat over die gast, andere ervaring, andere gear, enz. tis zijn topic btw....

Als iedereen zo'n topic gaat openen omdat ze een andere booth hebben dan worden het er wel veel.

@Ts, je moet vragen wat je zelf denkt dat je waard bent, dat kunnen wij niet voor je beoordelen. Dat bedrag zit namelijk niet vast aan je gear of je leeftijd.
-Richard-    posted on 29-08-2010 21:59
Poster: Vinnyo

Als iedereen zo'n topic gaat openen omdat ze een andere booth hebben dan worden het er wel veel.

@Ts, je moet vragen wat je zelf denkt dat je waard bent, dat kunnen wij niet voor je beoordelen. Dat bedrag zit namelijk niet vast aan je gear of je leeftijd.

Grotendeels mee eens. Het ?s natuurlijk zo dat mensen minder snel een relatief groot bedrag 'logisch' zullen vinden bij iemand van 11 t.o.v. een dj van pak 'm beet 25.

Boven dat is het inderdaad voor jezelf het rijtje afgaan, je skills. Hoe kun jij je inleven en inspelen op 't publiek. Hoe breed is je muziekcollectie waarmee je dit kunt. Heb je een mooie lichtshow bij. Referenties. Ervaring. Kun je je publiek makkelijk lezen, om een avond de soms broodnodige switch te geven wanneer 't ff niet zo gaat zo je gehoopt had. Etc, etc....en nog een keer etcCool.

Je bekijkt voor jezelf gewoon eerlijk wat je toch echt 'nodig hebt' en houd het dan zo dat de klant achteraf het verwachte stukje waar voor zijn geld heeft gehad.

Met minder ervaring (zeg niet dat dat zo is hoor! maar bijvoorbeeld) is het uberhaupt al fijn ergens te kunnen mogen draaien en ervaring op te doen. Heb zelf ook best een aantal kostenloze feestjes gedaan (waarna achteraf meestal toch een vergoeding kwam, als dank als het goed bevallen wasCool)

suc7!
Namelezz    posted on 30-08-2010 10:45
ty

This is an old Topic

No new postings for 5.488 days.
 Post CommentThat would be 182.9 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

149 Users online: 82 Guests (67 Unknown)
Pages generated today : 80.888
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.427.666