De Late Leeuw Chatcorner Deel 43! (7/41)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  LOCKED 

Esmee    posted on 27-08-2010 18:25
Zo dit is alweer deel 43.

De Late Leeuw is zoals de meeste waarschijnlijk wel weten, onze chatcorner!
Hier mag veel, maar niet alles. Dus toch nog even de regels.
- Geen spam
- Geen discriminatie
- Geen bitchfight
- Geen links naar webshops, de naam vermelden mag daarentegen wel zover ik weet.
- Geen msn taal. Gebruik gewoon even de ABC (Spellingscontrolle knopje voor de mensen die maar blijven vragen of ik geen ABN bedoel)Cool

Deel 1

Deel 2
Deel 3
Deel 4
Deel 5
Deel 6
Deel 7
Deel 8
Deel 9
Deel 10
Deel 11
Link voor deel 12 tm 42

Kom zitten in de lounge en
praat met andere members

User edit by Esmee on 05-09-2010 @ 21:41:15 (100%)

What do you think about De Late Leeuw Chatcorner Deel 43! ??

Vote :   

Estacy    posted on 01-09-2010 12:15
in 't zwart hoop ik?

vraagje, mischien moet ik hier een apart topic voor openen.

Wat is nou het verschil tussen (minimal) techno en minimal?
waarom is de een een vorm van techno en de ander een vorm van house?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Xurion    posted on 01-09-2010 12:17
Poster: LilQuint
DJ-Tech I Scratch gekocht :D

Nice zeker bij muziekwinkel of niet?
Sjoewe    posted on 01-09-2010 13:08
Poster: Estacy
vraagje, mischien moet ik hier een apart topic voor openen.

Wat is nou het verschil tussen (minimal) techno en minimal?
waarom is de een een vorm van techno en de ander een vorm van house?

Ten eerste genre's zijn subjectieve termen die achteraf zijn verzonnen en door anderen op iets geplakt worden.
De interpretatie ervan is dus uiterst persoonsgebonden.

Toch kan je er wel iets zinnigs over zeggen.

Minimal-techno is van oorsprong een onderstroom van de Detroit-techno traditie. Het ontstond als een tegengeluid voor de volle Europese sound.
Bijvoorbeeld Robert Hood

Minimal techno werd populairder in Europa in de periode zo rond 2000. Een van de belangrijke spelers in deze markt was Richie Hawtin, die als Plastikman al een tijd de minimal-techno had verkend. Hij verhuisde van Canada naar Berlijn en vormde zo een brug tussen de twee continenten Hij richtte in 1998 het label ?M_nus op en dat werd een van de eerste echt op minimal toegespitste labels. Gaandeweg is de echte originele minimal bijna verdwenen. Vooral ook omdat er uiteindelijk toch voor de dansvloer wordt geproduceerd en dat behoeft een beetje toegankelijkheid en funk.
Bijvoorbeeld: Gaiser

Het is langzaam opgegaan in de house. ?En dan niet de kontjedraaientietenzwaaienmuziek die hier normaal house wordt genoemd, maar de overblijfselen van de detroit en chicagohouse.?
Minimalhouse platen zijn eigenlijk dus ook letterlijk gestripte houseplaten, ze hebben nog wel de funk en de drive van house met claps en percussie, maar de meledie en de zanglijn zijn teruggebracht tot een paar korte samples.
Bijvoorbeeld 2000 and One
Minimal is dus eigenlijk een beetje een excuusterm geworden omdat house een beetje besmette term is geworden. De laatste paar jaar is de Amsterdamse minimalsound echter zo populair dat je ziet 'minimal' DJ's zich steeds vaker weer gewoon house DJ's noemen.

Kortom minimal begon ooit als een stroom binnen de techno, maar het proces van minimaliseren vind je inmiddels ook in andere genre's terug en is een onderdeel geworden van de muzikale evolutie. Eerst is er een periode waarin het zo vol en compleet mogelijk moet, tot op een punt waarop het geluid gewoon vol zit. Dan volgt er een minimal beweging die weer teruggaat naar de essentie. Hoeveel kan je weglaten en toch het gevoel behouden. Etc.
Estacy    posted on 01-09-2010 13:22
het 'probleem' (voor zover je het een probleem kunt noemen) bij mij zit vooral in het feit dat veel techno DJ's eigenlijk gewoon minimal draaien (als je het mij vraagt). dus noem je dan minimal DJ en geen techno DJ. maargoed, zoals je zegt, al die genres slaan helemaal nergens op. vroeger was het house en mellow, nu heb je 100den verschillende house stijlen. en dat liedje van plastikman dat in je tekst hebt staan, klinkt alsof ie op 33 toeren staat in plaats van op 45 :p
Sjoewe    posted on 01-09-2010 13:31
Ach Techno is nog weer een verhaal opzichzelf. Als genre bestaat techno al 25 jaar en heeft als zodanig een enorme diversiteit aan sounds verzameld. Zie het als een sneeuwbal die is gaan rollen. Detroit was de kern, en nu plakt er vanalles omheen dat misschien een eind uiteen ligt, maar wel teruggaat op dezelfde kern.

Tja minimal als zelfstandig genre bestaat wat mij betreft eigenlijk niet echt meer. Het is house of experimentele techno, dus dat mensen zich geen minimal DJ meer noemen dat snap ik ook wel weer.?

En niet Plastikman dissen eh Cool
Kan je voorstellen wat een impact dit had? Ik kreeg in 2002 een minidisk in mijn handen geduwd door een vriend van me. Daar stond een album van Plastikman op. In die tijd klonk bijna alle techno hetzelfde en opeens hoorde ik dit.
Shiiit. Gruwelijk vet. Wat die man kan met een paar geluiden...
Sunrise8    posted on 01-09-2010 13:43
klopt, want officieel behoord Hardstyle ook tot Techno, hoe raar en afwijkend dat ook klinkt Winking my eye. Techno is gewoon een naam voor een breed scala aan verschillende soorten elektronische muziek, maar veel mensen hebben een sticker op techno geplakt met: dit behoord tot techno, dat tot house, dat tot hardstyle etc.. Happy, laughing
Music made me who i am
Estacy    posted on 01-09-2010 13:47
Poster: Sjoewe

En niet Plastikman dissen eh Cool
Kan je voorstellen wat een impact dit had? Ik kreeg in 2002 een minidisk in mijn handen geduwd door een vriend van me. Daar stond een album van Plastikman op. In die tijd klonk bijna alle techno hetzelfde en opeens hoorde ik dit.
Shiiit. Gruwelijk vet. Wat die man kan met een paar geluiden...

ik snap de impact, en geloof me, het is niet dat ik oude muziek niet goed vindt. laatst nog Green velvet - flash op plaat gekocht. en ik zit nog achter een exemplaar van Joey beltram - energy flash aan. Maargoed, plastikman heb ik nooit wat gevonden, het spijt me :p
TH3llC    posted on 01-09-2010 15:10
heb zojuist de eerste keer een filmpje op youtube geupload. maar,...
als ik naar de link ga klik staat er vanboven: deze video is nog niet verwerkt.
is dit normaal of ligt het aan mij??

edit: werkt al!
User edit by TH3llC on 01-09-2010 @ 15:17:42 (9%)
Xurion    posted on 01-09-2010 15:27
Poster: TH3llC
heb zojuist de eerste keer een filmpje op youtube geupload. maar,...
als ik naar de link ga klik staat er vanboven: deze video is nog niet verwerkt.
is dit normaal of ligt het aan mij??

edit: werkt al!

Zachte muziek :S
TH3llC    posted on 01-09-2010 15:35
Poster: Xurion

Zachte muziek :S

nee..
Xurion    posted on 01-09-2010 15:50
Een maat van me kwam net met http://www.jamlegend.com dat is gratis guitar hero voor pc NO DOWNLOAD.
niiicola    posted on 01-09-2010 15:58

nee..

Jawel, vergelijk dat nummer eens met een ander nummer..
Gewoon.
TH3llC    posted on 01-09-2010 16:00
Poster: niiicola

Jawel, vergelijk dat nummer eens met een ander nummer..

was xurion dan niet sarcastisch?
vergeleken hardcore enzo is het redelijk rustig
Xurion    posted on 01-09-2010 16:13

was xurion dan niet sarcastisch?
vergeleken hardcore enzo is het redelijk rustig

Ik heb het over het geluidsvolume en het was niet sarcastisch.
TH3llC    posted on 01-09-2010 16:15
Poster: Xurion

Ik heb het over het geluidsvolume en het was niet sarcastisch.

ah op die manier, sorry verkeert begrepen
het volume is idd stil, eerste keer dat ik met audacity werk en blijkbaar iets mis ingesteld
volgende keer zorg ik wel dat alles tegoei is
sher    posted on 01-09-2010 17:28
Poster: Bootstrap

Awesome Happy, laughing Geloof me, je gaat blij zijn met die HP.

Ik heb hem..! hij ziet eruit of ik hem bij de speelgoedwinkel heb gekocht maar hij doet het perfect..!
Stukje bij beetje maar een de rest van mijn gear gaan vervangen..

Edit:
Ik had net even mijn 'oude' HP (Pioneer SE-DJ-5000) even geprobeerd naast de sennheiser, maar ik vind wel dat de sennheiser wat doffer klinkt..
User edit by sher on 01-09-2010 @ 17:40:15 (56%)
DjVictorF    posted on 01-09-2010 18:21
Ik heb toch even moeilijk veel trek in een lekkere koude hertog jan!
Weet waar ik vandaan kom, weet niet waar ik heen ga.
sher    posted on 01-09-2010 18:40
moeilijk nog wel..
Bootstrap    posted on 01-09-2010 18:44
Poster: sher

Ik heb hem..! hij ziet eruit of ik hem bij de speelgoedwinkel heb gekocht maar hij doet het perfect..!
Stukje bij beetje maar een de rest van mijn gear gaan vervangen..

Edit:
Ik had net even mijn 'oude' HP (Pioneer SE-DJ-5000) even geprobeerd naast de sennheiser, maar ik vind wel dat de sennheiser wat doffer klinkt..

Hmm zou kunnen dat hij wat doffer klinkt, ik heb die pioneer nog nooit op mijn hoofd gehad geloof ik. Kan er niet echt over oordelen dus. Mijn ervaring is dat de HD25 alleen wat laag mist, maar verder heel helder klinkt.
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
feestbeest    posted on 01-09-2010 18:50
Poster: Bootstrap

Hmm zou kunnen dat hij wat doffer klinkt, ik heb die pioneer nog nooit op mijn hoofd gehad geloof ik. Kan er niet echt over oordelen dus. Mijn ervaring is dat de HD25 alleen wat laag mist, maar verder heel helder klinkt.

Heb vandaag je geld overgestort, hoor graag of het goed is aangekomenHappy, laughing!
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
DjVictorF    posted on 01-09-2010 19:28
Poster: sher
moeilijk nog wel..

Moeilijk moet je dan zien als in de zin van: Heel veel.
Soort 'straattaal' uit Soest & Baarn
feestbeest    posted on 01-09-2010 20:08
Poster: DjVictorF

Moeilijk moet je dan zien als in de zin van: Heel veel.
Soort 'straattaal' uit Soest & Baarn

+1
Mac Book Pro, Traktor scratch Duo 2, X1, CDJ 800MK2
sher    posted on 01-09-2010 20:28
Blogtv doet het bij mij al een hele tijd niet meer...
Als je op broadcast klikt.. dan krijg je een soort scherm waar je een webcam moet kiezen.. maar die is niet klikbaar

meer mensen hiermee een probleem..?
Xtremer    posted on 01-09-2010 20:44
Nieuwe iPods en Apple TV zien er goed uitSmile. Apple TV zie ik wel zitten, gewoon vanuit je luie stoel HD films bestellen, eerst kijken naar de beschikbaarheid van films. Via UPC kan ik namelijk ook films huren.
DJ: www.djxtremer.nl - Portfolio: www.patrickheiloo.nl
DjVictorF    posted on 01-09-2010 21:18
Die nieuwe iPods zien er inderdaad goed uit! Vooral de nieuwe Nano heeft een grote verandering gehad (weet alleen niet of die positief of negatief zal worden).

151 Users online: 13 Guests (138 Unknown)
Pages generated today : 85.615
Most visitors online this month : 361
Lifetime Pageviews since 2003 : 238.473.989