Poster: DjVictorF
Dat het zal schelen in de verkoop betekent niet dat ze meteen minder winst gaan boeken. Ze doen dit zodat ze een grotere winst krijgen.
Minder afzet = minder productie = minder productie kosten. Pioneer weet heus goed dat ze wat 'klanten' zullen verliezen, maar ze weten ook dat er toch altijd een bepaald aantal mensen zal blijven bij die nieuwe verkoop prijs (zagen we ook met de vorige prijs verhoging!). Ze zullen wel 'berekent' hebben dat als je met een prijsverhoging van een x aantal euro's dus meer winst boeken.
Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb uitgelegd.
Niet helemaal correct jongeman. Waarschijnlijk voeren ze de prijsverhoging door omdat de complementaire kosten gestegen zijn....waarschijnlijk hebben ze deze onderschat ; voor de leken onder ons : het wil gewoon zeggen dat de kostprijs hoger was dan gecalculeerd. Dus komen ze daar nu op terug om een prijsverhoging door te voeren, die eigenlijk al eerder hard gedaan.
Wat je zegt over de afzet en productie klopt niet helemaal. Pioneer is geen bedrijf dat custom made maakt, dus ze maken meer als er besteld word. Daarom hoeft minder afzet nog niet minder productie te betekenen.

?Ofwel het is dus een foute berekening geweest, ofwel ze hebben gekozen voor een ''introductie-aanbieding'', ofwel ze hopen de verkopen in september 2010 nog eens goed omhoog te drijven, door een prijsverhoging aan te kondigen...