Here is how you can participate:
Provide us with the following data:
Rules:
Poster: Esmee
Ik heb een tijdje niet gereageerd op dit topic... maar nu ga ik er toch even op in.
Ten eerste Staat bootstrap zijn arugmant echt nog keihard overeind. Niemand die zijn argument tot nu toe omver heeft gekickt.
Vervolgens heb ik zelf ook een hekel aan mensen die op de sync knop klikken en dan zeggen; ik ben dj. En verder niet komen dan een fader heen en weer schuiven. maar er is wel degelijk een duidelijk verschil tussen mensen die een gruwelijke set neerzetten met sync knop, eventueel in combinatie van een controller, dan jongetjes van 8 die op sync klikken en dan de crossfader gebruiken. Die setjes klinken namelijk totaal anders dan van gasten zoals Bootstrap.
Dus zolang je mix niet volledig in Ableton gemaakt is, vind ik alles prima. Met puur een muis in VDJ kom je toch niet zover als op een goeie booth.
Met een controller draaien lijkt me juist een uitdaging om te laten zien dat je 3 decks tegelijkertijd kunt hebben zonder dat het vervelend klinkt..
Verder is digitaal gewoon de toekomst daar kun je niet om heen. Voor mij is op dit moment met cd's draaien nummer 1. Maar ik weet zeker dat wanneer alles goed wordt uigewerkt je een hoop meer creativiteit in digitaal kwijt kunt.
Kom op..Het draaien gaat toch veel verder dan puur beatmatchen?? Waar is de platenkeuze, opbouw, eq technieken, effecten, filters, etc gelbeven? Dat doet de sync knop niet voor me hoor...
Wauw, 1 goed argument, ik denk inderdaad dat jullie daarmee een discussie zullen winnen.
Poster: feestbeest
En als nou een echt talent van 13 jaar die niet veel geld heeft net een midi controllertje kan kopen met traktor en hij zet ECHT een goede mix neer neem ik hem even serieus als een bootstrap, Esmee of Kain(Om maar wat voorbeelden te noemen als ik mag)
Poster: Epocs
Discussie winnen was dus je doel laat ik dan maar alvast een wit zakdoekje erbij pakken en stoppen want een discussie is om meningen uit te wisselen. Op de basisschool vond ik het belangrijk om mijn wil door te drammen.
Sorry valt me tegen van jou. AUB PM graag
Poster: Bvanleeuwen
Punt een gaat het niet om winnnen en punt twee kan ??n argument inderdaad soms best voldoende zijn
Poster: main
amen. moet even gezegd worden dat jij je heeeeeeeel goed kunt verwoorden!
doen weinig mensen je na! (zoals ik)
verder vind ik dat je helemaal gelijk hebt vooral het laatste over beatmatchen, dat t maar een klein deel is van het mixen zelf
Bootstrap helaas is jou argument al van de kaart omdat bvanleeuwen al zei dat het te gemaakt klinkt en dat dat dus niet goed is.
Esmee wat is het verschil tussen een playlist in een cafe en een virtual dj?
Leg mij dat is uit?
Veel verschil zit er niet in? Je kan ze ook op auto beatmatch zetten en netjes uitlaten fade enz. enz.?
En waarom zou fear fm dan nog DJ's uitnodigen als ze ook zelf met virtual dj een set neer kunnen zetten zijn totslot muziekliefhebbers dus hebben ze verstand van muziek?
Bootstrap helaas is jou argument al van de kaart omdat bvanleeuwen al zei dat het te gemaakt klinkt en dat dat dus niet goed is.
Ik denk dat wanneer je een goeie set neerzet hij niet te gemaakt K-A-N zijn. Het gaat puur om een lekkere set neerzetten, en als alles naadloos in elkaar overloopt is dat top. Een klein schoonheidsfoutje boeit me aan de andere kant ook weer niet, we blijven mensen.
Alsof je een duidelijk verschil zal horen als ik met traktor draai ipv mn cd set? Ik zal alleen meer tijd hebben voor effecten enzo ipv me bezig te houden met beatmatchen.
Esmee wat is het verschil tussen een playlist in een cafe en een virtual dj?
Leg mij dat is uit?
Veel verschil zit er niet in? Je kan ze ook op auto beatmatch zetten en netjes uitlaten fade enz. enz.?
En waarom zou fear fm dan nog DJ's uitnodigen als ze ook zelf met virtual dj een set neer kunnen zetten zijn totslot muziekliefhebbers dus hebben ze verstand van muziek?
Voordat je eens mn posts terugleest ga ik hier niet meer verder op in.. We dwalen ook veelste ver offtopic.
Dit topic gaat over Fear Fm, niet over onze discussie over wel of niet digitaal draaien.
En lees mn posts eens goed door, want om je nu weer te vertellen wat er nog meer te doen is bij t draaien... terwijl het al iets van 4x gezegd is door mij in dit topic gaat me een beetje ver.