FearFM komt misschien terug! (4/6)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

niiicola    posted on 27-08-2010 15:42
Hey allemaal,

Op de site van FearFM (www.fear.fm) staat dat ze misschien weer in de lucht gaan!

It has not gone unnoticed that another radio station will go offline. Another painful memory that reminds us of the moment we were forced to stop our activities. We think this slowly hollows out the scene and that it is not acceptable!
Since Fear.FM has gone offline we went searching for possibilities to come back. Up till today we still get a lot of positive comments on Fear.FM, which gives us the power and motivation to fight back and search for the right solutions.
But there is light at the end of the darkness! We have met with potential partners who see a future in Fear.FM. Even though there are still enough obstacles ahead of us, we are convinced that with the right support, Fear.FM has a new chance of existence.
Before the point is there that Fear.FM is back, we have to convince sponsors and/or partners that Fear.FM has a right to exist. To do this we need you to subscribe/follow/like Fear.FM on the provided social media pages. With the amount of members we hope to convince sponsors and/or partners that Fear.FM has to be back!
So subscribe/follow/like us to let us know why you want Fear.FM back and make sure your friends will do too! We will make sure you will be hearing from us soon.
Fear.FM
P.S. Do not forget our sponsors who always supported us up till today: Qreative Design and PCextreme!

UPDATE:

A while ago we started the action 'Do you want Fear.FM back?. This was an initiative to see how much of the people on all Social Networks would want Fear.FM to be back. We were pretty happy to see that it was a substantial amount. The amount of responses was so big that it got the attention of some sponsors and other interested partners. They really saw a possible resurrection of Fear.FM and wanted to contribute in getting it back to the listeners.
However, the sponsors and partners want to make sure Fear.FM still has the quality of one of the ?World?s leading radio station in the harder styles of music?. So we came up with a way to prove to all the sponsors that we can still provide our listeners with some of the best shows, live-sets and everything else that the harder styles has to offer.
We want to show we can bring back some of the finest Jump/Tek, Hardstyle and Hardcore. To do this we need your help. Send in your best demo and convince everyone out there that Fear.FM can still be the #1.

Here is how you can participate:

Provide us with the following data:

• Your full name.
  • Your age.
  • Your DJ Alias..
  • A link to your Partyflock DJ page (if present).
  • Your experience as a DJ.
  • The gear you used to record the set.
  • The full tracklist of the set.

Rules:

• Do not use music that you are not allowed to play or that has not been released officially. Tracks that are given away for Free by the author of the track are allowed to be used.
  • The minimum quality of the mix must be 192 kbps in MP3 format.
  • No computermixes like VDJ are allowed.
So send in your mix and make sure Fear.FM will get back on track!
Fear.FM
P.S. Do not forget our sponsors who always supported us up till today: Qreative Design and PCextreme!
Gewoon.
User edit by niiicola on 18-10-2010 @ 08:43:07 (100%)

What do you think about FearFM komt misschien terug! ??

Vote :   

Tekhead    posted on 05-11-2010 18:38
Jongens hou eens op met dat over en weer gescheld, en allerlei doodsverwensingen, hier wordt niemand vrolijk van en zeker jullie niet epocs en floriz, je kan het oneens zijn met elkaar en over en weer roepen maar jullie gaan nuzwaar over de lijn hoor. Aub respecteer elkaar mening, en blijf ontopic.
Bedankt voor eventjes naar mij te luisteren.

Tekhead
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
-FLoriZ-    posted on 05-11-2010 18:45
Poster: Tekhead
Jongens hou eens op met dat over en weer gescheld, en allerlei doodsverwensingen, hier wordt niemand vrolijk van en zeker jullie niet epocs en floriz, je kan het oneens zijn met elkaar en over en weer roepen maar jullie gaan nuzwaar over de lijn hoor. Aub respecteer elkaar mening, en blijf ontopic.
Bedankt voor eventjes naar mij te luisteren.

Tekhead

True.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Tekhead    posted on 05-11-2010 18:47
THX
Epocs    posted on 05-11-2010 22:35
Lekker makkelijk zo er overheen praten.... beetje met kanker staan praten. Dit is toch niet goed te keuren:S? Heb ik hem ergens mee verwenst?

Als je nadenkt zoals je dus zelf zou met itelligentie komt er vast wel bij je op dat mensen daaraan overlijden. Dit is helaas ook het geval in mijn familie.

Sorry voor deze offtopic bericht maar dit is niet goed te keuren zeker niet van iemand die 14 is en mensen als in hokjesplaatst.

@ Starmack aangezien FFM en de meeste Radio zenders graag willen proffesionaliseren gaan ze natuurlijk geen stapje terug doen. Sterker nog vaak worden tegenwoordig bij een Online radio ook een studio bij gebouwd. Denk aan RHR die ineens een studio had gebouwd en daar iedereen liet draaien met MK3 of SL1200.

Tegenwoordig gaat het er ook om wat men beter aan de man kan brengen wat klinkt vetter.??? Starmack live achter de CDJ's.??? of Starmack Live achter ze pc met Traktor.?? Tis een hele botte opmerking ook een droge maar daar komt het wel op neer....
User edit by Epocs on 05-11-2010 @ 22:42:55 (100%)
-FLoriZ-    posted on 05-11-2010 23:50
Alert : Post verwijderd. Op DJR gaan we respectvol met mede-members om en posten we alleen op een volwassen manier.
RDJ 1IE-Ortofon O2-MacBook Pro 13''-Traktor Pro-EFX6:2
Mod edit by Jorrit on 06-11-2010 10:57 (100%)
Tekhead    posted on 05-11-2010 23:53
Poster: -FLoriZ-

L Ik lig er zo in elk geval niet wakker van moet ik je eerlijk bekennen.

waarom reageer je dan toch weer ?
Epocs    posted on 06-11-2010 01:14
Tekhead laat het nou? maar we blijven allen ontopic vanaf nu als je 14 bent zou jij je ook zo gedragen telkens op andere reageren.

Maare mensen veel luister plezier morgenWinking my eye
Tekhead    posted on 06-11-2010 02:36
Ik probeerde alleen maar wat de gemoederen te bedaren. Smile
Rusafli    posted on 06-11-2010 08:06
Waar twee vechten hebben twee schuld. Dus gauw die strijdbijl begraven en lol maken hier.

Nog een kleine 5 uurtjes en dan is het zover : Fearfm online . Succes
ArCee    posted on 06-11-2010 08:13
Het enige wat ik mij kan voorstellen waarom FFM 'echte' deejays wil hebben, is dat zij dat koppelen aan iemand die 'echt' met muziek bezig is, zich aangemeten heeft om een 'echte' deejay te zijn, echt kan mixen?en er echt voor gaat? Cool
Aan de andere kant, als alle stations dit zouden doen, zou het erg stil worden op de radio.
Hoe denk je dat Armin van Buuren zijn wekelijkse A State Of Trance maakt?
Psies, die maakt hij in een vliegtuig, onderweg van de 1e naar de andere gig, en geloof mij maar, hij is rijk, maar niet zo gevuld dat hij een prive jet heeft met een dj booth erin Cool
Als alle 'dance zenders' digi-jocks zouden uitsluiten dan zou je op stations als After Hours, DIfm, TotaalFM, HiTech radio en noem ze allemaal maar op een grote groep populaire deejay/producers uitschakelen en dat zal geen enkel station doen. Misschien komen dan de Hollandse Hits weer terug als opvuller Cool
Ik vraag mij af hoe Armin gaat draaien op 538? In de wandelgangen word gezegd dat hij binnenkort een show krijgt op 538.
Richt het station zich naar de dj, of de dj zich naar het station?
Het is het goed recht van elk station om grenzen te stellen, of het wijs is, dat is een 2e natuurlijk.
Ik denk alleen zelf, dat een station zichzelf in de vingers snijd door bepaalde mensen/deejays uit te sluiten. Je maakt je markt kleiner en net wat Starmack zegt, draaien op radio is een heel ander iets als een feest draaien.
Zelf denk ik dat minimaal 70 tot 80% van de 'grote namen' met een wekelijkse show de sets digitaal mixen. Bij maandelijkse shows zouden die getallen lager kunnen liggen. Je hebt gewoon meer tijd tot je beschikking.

Hopelijk gaat de discussie nu weer lopen en stoppen de kinders met modder gooien?? Cool

Epocs
Arcee niet mee eens...
Wat ik kan doen is in een sequencer een mix maken dan durf ik te zweren dat ik een nog strakkere set naar zet dan wie dan ook. Plus dat ik dan met technisch gezien ontelbaare tracks door elkaar mix...
Dus dat is digitaal draaien en daarom ben ik en de meeste radio stations er op tegensmile

ArCee: Als?jij als?dj op die wijze een rete strakke set kan maken, elke week of maand is hij bij?mij van harte welkom hoor, het maakt mij niks uit, zolang het maar geweldig klinkt, en een aanvulling is op het geluid van?m'n station.
Zal alleen niet lukken, omdat wij 100% ANTI?hardstyle/core, jump en aanverwante stijlen zijn!!

User edit by ArCee on 06-11-2010 @ 08:24:15 (39%)
niiicola    posted on 06-11-2010 10:51
Nog 2 uurtjes!! LOL
Gewoon.
Jorrit    posted on 06-11-2010 10:58
Alert : Topic opgeschoond. Wat een speeltuin lijkt het hier zeg. Verwenzingen, belachelijk taalgebruik en dieptrieste argumentatie. En dan bedoel ik met name jou, Floriz. Het lijkt me verstandig als je even uit dit topic blijft, voordat je meer rode vlaggen binnen haalt.
Mod edit by Jorrit on 06-11-2010 10:58 (100%)
Estacy    posted on 06-11-2010 12:25
@ ArCee, idd, je snijdt je als station in de vingers als je digitaal niet toelaat. ik snap het opzich wel, zo hopen ze alleen echt goede DJ's binnen te hengelen. Aan de andere kant, zoals ArCee zeg, voor radio zou ik ook digitaal draaien. is alles tenminste perfect. heb wel eens gewone live mixjes gehoord op de radio, en erger me dan groen en geel als ie scheef loopt
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
Bootstrap    posted on 06-11-2010 12:31
Het feit dat je niet digitaal draait wil toch niet gelijk zeggen dat je een goede DJ bent?
Xone 4D | MacBook | HD25 | Kaoss Pad mini
Bvanleeuwen    posted on 06-11-2010 12:45
Ik dacht ik ga vandaag ff mee stoeien maar er is wel erg weinig over gebleven na de mod edit! Opzich prima, kunnen we weer rustig aan ontopic praten. Cool

Poster: Estacy
@ ArCee, idd, je snijdt je als station in de vingers als je digitaal niet toelaat. ik snap het opzich wel, zo hopen ze alleen echt goede DJ's binnen te hengelen. Aan de andere kant, zoals ArCee zeg, voor radio zou ik ook digitaal draaien. is alles tenminste perfect. heb wel eens gewone live mixjes gehoord op de radio, en erger me dan groen en geel als ie scheef loopt

Een live mix met imperfecties hoor ik liever dan iets wat klinisch perfect maar 'nep' is. Waarom moet alles perfect zijn?

Als je een liveset hebt opgenomen voor je show en je krijgt net een nieuwe supertrack binnen, zou je inderdaad op nieuw moeten opnemen. Je zou ook de liveset kunnen houden en daarnaast een (mini) podcast kunnen plaatsen die korter is. Daar zou ik niks tegen digital gedoe hebben. Maar mixen is mixen en niet knippen en plakken!

User edit by Bvanleeuwen on 06-11-2010 @ 12:56:07 (95%)
Bootstrap    posted on 06-11-2010 13:13
Maar we halen nu toch weer wat dingen door elkaar. FearFM is tegen alle digitale DJ's (volgens sommigen hier), dus ook tegen DJ's die hun radioshow liveset opnemen die met Traktor wordt gedraaid. Niet alleen tegen mensen die hun mix in bijvoorbeeld Ableton maken.

Hoe dan ook blijf ik van mening dat het gaat om hoe het klinkt en wat voor platen je kiest, niet om de manier waarop het gemaakt is. Ik vind het zelfs erg kortzichtig om alle vormen anders dan het traditionele draaien uit te bannen, je loopt dan een hoop creativiteit mis.

Daarnaast is elke industrie of markt onderhevig aan vernieuwing, of je het nou leuk vindt of niet. Het is niet ondenkbaar dat het digitale draaien over een tijdje de standaard is.
Estacy    posted on 06-11-2010 13:25
klopt helemaal. maar ik denk persoonlijk dat ze zo hopen de net beginnende DJ henkie met VDJ weg te houden van deelname. MAAR: dat hoeft niet pers? goed te zijn. ik ben het eens met het feit dat platenkeuze belangrijk is, het belangrijkste sterker nog. maar alweer, persoonlijk vindt ik ook dat voor radio het toch wel belangrijk is als het niet scheef loopt. maargoed, das mijn mening. als ik iemand live ZIE draaien dan vindt ik het zowiezo niet zo erg, dat voegt voor mij weer een heel nieuw aspect toe namelijk. maar met radio HOOR je alleen maar. kan het ook beter goed zijn :p

Bootstrap    posted on 06-11-2010 13:44
Ik ben het grotendeels met je eens. Maar als DJ henkie met VDJ een hele strakke set neer kan zetten met een goede opbouw en platenkeuze, mag hij van mij op de radio. Ze hebben de maatregel van de digi-ban toch helemaal niet nodig om prutsers weg te houden? Prutsers vallen direct door de mand als ze een demo mix insturen. En ja, ook digitaal mixen kun je heel makkelijk slecht uitvoeren.

Wat ik dus probeer te zeggen is dat ze bij FearFM nooit per ongeluk een of andere prutser aan zullen nemen om een show te draaien.
User edit by Bootstrap on 06-11-2010 @ 13:45:20 (3%)
Estacy    posted on 06-11-2010 14:38
dat ben ik ook met je eens. maargoed, waarom ze een ban op digitaal hebben gedaan, wie weet?
Bootstrap    posted on 06-11-2010 14:41
Ja inderdaad, kunnen we alleen maar naar gissen Happy, laughing Maar we kunnen wel onze mening geven, ook al weten we de aanleiding niet. Misschien stuur ik nog wel een mailtje naar FearFM om de reden te vragen, ik ben onderhand wel erg benieuwd.
Esmee    posted on 06-11-2010 15:45
Ik heb een tijdje niet gereageerd op dit topic... maar nu ga ik er toch even op in.
Ten eerste Staat bootstrap zijn arugmant echt nog keihard overeind. Niemand die zijn argument tot nu toe omver heeft gekickt.
Vervolgens heb ik zelf ook een hekel aan mensen die op de sync knop klikken en dan zeggen; ik ben dj. En verder niet komen dan een fader heen en weer schuiven. maar er is wel degelijk een duidelijk verschil tussen mensen die een gruwelijke set neerzetten met sync knop, eventueel in combinatie van een controller, dan jongetjes van 8 die op sync klikken en dan de crossfader gebruiken. Die setjes klinken namelijk totaal anders dan van gasten zoals Bootstrap.

Dus zolang je mix niet volledig in Ableton gemaakt is, vind ik alles prima. Met puur een muis in VDJ kom je toch niet zover als op een goeie booth.
Met een controller draaien lijkt me juist een uitdaging om te laten zien dat je 3 decks tegelijkertijd kunt hebben zonder dat het vervelend klinkt..

Verder is digitaal gewoon de toekomst daar kun je niet om heen. Voor mij is op dit moment met cd's draaien nummer 1. Maar ik weet zeker dat wanneer alles goed wordt uigewerkt je een hoop meer creativiteit in digitaal kwijt kunt.

@Epocs, wat is nu jouw probleem precies? Ik snap het niet helemaal zegmaar. Ik zie jouw argumenten allemaal namelijk als een, ik kan het niet hebben dat er meerdere mensen beter zijn dan ik in beatmatchen doordat zij een sync knop hebben en ik niet.
Kom op..Het draaien gaat toch veel verder dan puur beatmatchen?? Waar is de platenkeuze, opbouw, eq technieken, effecten, filters, etc gelbeven? Dat doet de sync knop niet voor me hoor...
Bootstrap    posted on 06-11-2010 16:28
@ Esmee: +1000 Cool

(behalve het feit dat je een set uit Ableton niet goed vindt voor op de radio, of begrijp ik dit verkeerd?)
Esmee    posted on 06-11-2010 16:33
Voor op de radio mag t best, maar ik kan begrijpen dat FearFM misschien zegmaar 'live'setjes wilt.
Verder gebruik ik Abelton zelf ook toch voor mn terrible two mixen... als ik tegen radiomixen ben via Abelton, vind ik dat ook niet kunnen. Dus ableton is oke, maar ik snap dat FearFM dat eventueel niet wilt.
User edit by Esmee on 06-11-2010 @ 16:34:48 (100%)
Bootstrap    posted on 06-11-2010 16:37
Ok, dan zijn we het helemaal met elkaar eens Happy, laughing
Epocs    posted on 06-11-2010 17:22
Poster: Bvanleeuwen

Een live mix met imperfecties hoor ik liever dan iets wat klinisch perfect maar 'nep' is. Waarom moet alles perfect zijn?

Als je een liveset hebt opgenomen voor je show en je krijgt net een nieuwe supertrack binnen, zou je inderdaad op nieuw moeten opnemen. Je zou ook de liveset kunnen houden en daarnaast een (mini) podcast kunnen plaatsen die korter is. Daar zou ik niks tegen digital gedoe hebben. Maar mixen is mixen en niet knippen en plakken!

Denk dat je hiermee een strike hebt. Ik kon hier maar niet op komen klasse Cool

En Esmee.... volgens mij is beatmatchen iets bereiken. En iets bereiken kun je niet beter dan een ander laat dat heel duidelijk zijn iedereen stelt een andere doel aanzichzelf daarom maken mensen verschillende soorten sets snap je dat? Verderest mag je heel Mr. Leewen quote bekijken en denk dat je hierbij gelijk klaar bent.

User edit by Epocs on 06-11-2010 @ 17:27:58 (57%)

451 Users online: 390 Guests (61 Unknown)
Pages generated today : 53.721
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.572.636