Here is how you can participate:
Provide us with the following data:
Rules:
Poster: Epocs
Kunnen niets anders denk ik dan.....
Digitaal draaien heeft dus ze nadelen terwijl je ook anders had kunnen kiezen...
Poster: niiicola
Daar gaat het niet om. Jij zegt simpelweg dat dj's die digitaal draaien altijd de sync knop gebruiken, terwijl je met digitaal draaien ook beatmatcht om de nummers te mixen.. Zelf ken ik niemand die digitaal draait die de sync knop gebruikt hoor. Misschien moet je eerst ff nadenken voordat je wat zegt.
Of ik zie het woordje altijd niet terug in mijn teksten? Dus volgens mij trekken jullie het zelf uit zijn verband
Arcee niet mee eens...
Wat ik kan doen is in een sequencer een mix maken dan durf ik te zweren dat ik een nog strakkere set naar zet dan wie dan ook. Plus dat ik dan met technisch gezien ontelbaare tracks door elkaar mix...
Dus dat is digitaal draaien en daarom ben ik en de meeste radio stations er op tegen
En Floriz ik ben anti leeftijd discriminatie maar ik had al verwacht dat er een kleuter achter zou zitten sorry!
Poster: Bootstrap
Wat is nou je argument tegen digitaal draaien? Dat het veel strakker kan klinken dan draaien met vinyl of CD's? Dat is toch een argument voor? En een mix maken in een sequencer valt mijns inziens niet onder digitaal draaien, maar meer onder produceren. En als dit veel beter klinkt dan een 'normale' mix, waarom zou dit dan niet mogen voor op de radio? Er is niemand die thuis naar een vette mix zit te luisteren die denkt: 'Hmm, dit is volgens mij op de computer gemaakt, nu vind ik er niks meer aan'.
Het gaat bij radioshows op de eerste plaats om plaatkeuze en het moet ook strak gemixt zijn. Als je met CD's beatmatchfoutjes maakt zullen meer mensen zich hier aan storen dan aan een perfect strak gemixte computermix.
Rusalfi voordat jij in discussie gaat moet jij eerst even goed alles doorlezen. Je noemt nou precies een naam die vaak live draait.... nou net niet een juiste voorbeeld.
Totslot heb ik helemaal aan het begin gezegt;
IK CITEER DE EIGENAAR VAN FEAR FM. Dat hier een schijt disucssie is ontstaan over het feit dat men het niet leuk vind is echt bullshit.... want je voert dus discussie voor niks niemand word er wijzer van.
Poster: Starmack
De meeste radio shows (ook van grote artiesten) worden digitaal mbv ableton etc. gemaakt. Bij een RADIO uitzending gaat het juist om het feit dat je een goede opbouwende mix hebt en dat je de luisteraars weet te boeien met puur de muziek keuze. In de discussie hier wordt veel te veel verward met het (digitaal) live draaien en radio. Als een bepaald radio station er voor kiest geen dj's te willen die digitale mixes afleveren is dat hun keuze maar ik denk dat je dan niet helemaal?a la 2010 leeft. Je wilt de luisteraars toch boeien? Maar de reden voor deze keuze zal misschien wil met heel wat anders te maken hebben.
Verder is het voor een DJ ook gewoon gemakkelijker om een radio uitzending digitaal te maken omdat je je puur kan richten op de platenkeuze en je kunt achteraf nog wat toevoegen mocht je opeens een track tegenkomen die je er graag in wilt hebben. Plus nog het grote voordeel is dat je veel sneller een mix kan maken omdat je niet elke track zelf hoeft uit te luisteren. Een radio/podcast mix of live draaien vind ik echt twee verschillende zaken.
Ik heb zelf ook een maandelijkse radio show en in den beginnen mixte ik dit op mijn CDJ1000's en DJM800 maar ben nu ook naar digitaal overgestapt omdat ik na het opnemen niks kan wijzigen zonder dat ik weer twee uur moet mixen. Ik wil gewoon de zo lekker klinkende mix met de meest recente tracks. Drie dagen voor de uitzending komt er net die ene track uit die je erin wilt, tja.. kwestie van aanpassen, jingles erbij, eventueel voiceovers?en je zet weer een dijk van een uitzending neer.
Radio 3FM, 538, Veronica FM en Funx draaien allemaal op DVJ of CDJOok moet je daar de ingeleverde PROMO set gemixt hebben op een speler