let me introduce myself
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

djroy16    posted on 26-08-2010 20:54
Yo Resourcers,

Na een aantal weken toegekeken te hebben wordt het nu is tijd om mezelf voor te stellen.

dag 1: Dit is de dag dat meeste van jullie wel kennen, het ' ik wil ook dj worden ' idee. Dit gebeurde bij mij een jaar of 11 geleden en zo is het balletje gaan rollen.?

De eerste gear die ik kocht stelde niet veel voor. Een 3 kanaals mengpaneeltje met 2 Soundlab belt drive tt-tjes die ook weer vrij snel de geest gaven.

Na de eerste 3 jaar club en hardstyle plaatjes te hebben verzameld bij Midtown op Rotterdam Zuid en eindeloos lange tijd te hebben geprobeerd een vaste spot te vinden, kreeg ik het aanbod om LJ te worden in een ?club in Puttershoek. Gelukkig duurde mijn LJ carriere maar een minuut of 20 en stond ik dezelfde avond te rocken in de ' Le club ' zaal. Ik mocht gelukkig een 2e keer terug komen en dit bleef 2 jaar lang iedere zaterdag zo door gaan.

Me gear was intussen veranderd naar een Dateq XTC en 2 technics SL1210 tafeltjes.

In die tussen tijd werkte ik in het weekend wat extra ( vinyl was toen ook al duur ) ?bij mijn vader en toevallig moest ik mee naar een klus wat in het huis was van de eigenaar van de HMH in Rotterdam.
Met een bak koffie in me handen ?begon ik voorzichtig het gesprek over dj-en. 2 weken later werd ik uitgenodigd om me koffer vol met hardhouse te stouwen en een avondje mee te draaien in de party planet van de HMH.?

Helaas door een serieuzere baan kon ik hier alleen maar op een Vrijdag en / of Zaterdag avond draaien waardoor ik meestal de back-up van de back-up dj was zeg maar...

Gelukkig heb ik in die tijd veel artiesten leren kennen en kon zo nu en dan is op een feest openen of een 2e zaaltje vermaken.?

Op een gegeven ogenblik was ik de hele Hardstyle scene zat en kreeg meer de house feeling te pakken. Technics eruit en op naar het digitale tijdperk.

Welcome Pioneer CDJ 1000MK2 ( waren toen net uit )

Ik kreeg een residentie aangeboden in kleine lokale club via een vriend die ik nog uit de m'n eerste jaren kon. Ik en de 4 andere dj's waren 1 van de eerste in de buurt die heel de avond vulde met House, Electro en Techno.?
Na een 1 jaar werd het duidelijk dat de eigenaren ook nog andere zaken deden in de club die niet door de beugel konden en ben toen per direct op gestapt.?

De markt begon snel te veranderen. Iedereen werd DJ, Technics werd vervangen door Pioneer, een goede productie werd belangrijker dan platen keuze,... enz enz

In de afgelopen 3 jaar heb ik geen vaste residentie meer gehad.... MAAR!!!

ik en 2 vrienden kregen 2 jaar geleden een geniaal plan. We gaan zelf feestjes geven... Niks nieuws zou je zeggen, maar we hadden een concept bedacht wat eigenlijk weer heel vernieuwend was...Door het gebruiken van een mooi Decor, time code Show, perfect geluid, goede prijzen en niet de aller bekendste dj's was eerste feest ?uitverkocht, nummer 2 en 3 ook. In November komt nummer 4 eraan...

Op dit moment draai ik alleen nog maar op onze eigen feestjes en een enkele keer nog op uitnodiging.

Ik produceer nu zelf ook en maak voornamelijk bootlegs, intro's en ander materiaal wat ik zelf kan gebruiken. Natuurlijk zou ik graag?wel weer?een vast plekje willen, maar ik denk er alleen op dit forum nog 10000 dj's zijn die dat willen...

gelukkig heb ik deze dagen een goede baan zodat ik me gear altijd bij kan houden.

Me gear bestaat nu uit:
2X CDJ 1000MK3
1X CDJ 2000 ( komen er nog 2 maar wil eerst dat Rekordbox snappen )
1X DJM 2000
Technics RP-DH1200
Shure in-ears

Apple Imac 20''?
Logic pro 8
2X KRK RP6 G2

Ben nu hard op zoek naar een mooi keyboard.

Owja.. ik speel ook nog piano.

greets and beats,

Roy ( deLonque )?

User edit by djroy16 on 27-08-2010 @ 08:19:49 (1%)

What do you think about let me introduce myself ??

Vote :   

Estacy    posted on 26-08-2010 21:00
mooie geschiedenis! welcome @ DJR! . al je vinyl de deur uitgedaan?
'George Clinton meeting Kraftwerk in an elevator'
dJORD    posted on 26-08-2010 22:50
welkom op dj, indrukwekkend verhaal!!
TH3llC    posted on 26-08-2010 22:59
welkom!
bambamstudio    posted on 26-08-2010 23:01
Welkom op DJR Roy!
CURSUSSEN VOOR PRODUCERS EN DJ WWW.BAMBAMOPLEIDINGEN.NL
MaikThoma    posted on 26-08-2010 23:08
Welkom @ DJR!
TheDutchDecks    posted on 27-08-2010 00:26
een echte doorzetter! welkom @djr
pieterb    posted on 30-08-2010 19:04
mooi verhaal!Cool
Winston    posted on 30-08-2010 23:45
Welkom roy16. Staat 16 voor 16 jaar, of ben je op dag 16 van een maand jarig?
Tic Toc
Tekhead    posted on 31-08-2010 01:21
hallo Winston ? die 16 zal niet voor z'n leeftijd staan he, hij is 11 jaar geleden begonnen ! btw welkom roy
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
Rusafli    posted on 31-08-2010 08:16
Prima intro. Welkom .
Gerdo    posted on 31-08-2010 10:03
mooi verhaal! welkom hier!
Oxy    posted on 04-09-2010 09:05
Idd een boeiend verhaal veel succes nog en welkom
zee-eend    posted on 04-09-2010 17:46
:O strak verhaal man Winking my eye

succes en welkom op DJR
Winston    posted on 06-09-2010 01:26
@Tekhead: Ja goed, 16 (jaar) zal niet zijn leeftijd zijn. Misschien gaat het om de lengte in centimeters van iets van hem. Ik denk bijvoorbeeld aan zijn kuif of zo Cool
Tic Toc
djroy16    posted on 06-09-2010 08:18
Jo resourcers,

@ winston: nee ben geen 16 meer haha, dat feest is helaas voorbij...

@ estacy: nee ik heb al me vinyl nog. Ik koop zo nu en dan ook nog wel eens een vinyl plaatje voor de collectie.

Tekhead    posted on 06-09-2010 11:27
Poster: Winston
@Tekhead: Ja goed, 16 (jaar) zal niet zijn leeftijd zijn. Misschien gaat het om de lengte in centimeters van iets van hem. Ik denk bijvoorbeeld aan zijn kuif of zo Cool

Of z'n paarden....staart Cool
Floated on the waves of Fantasy, see my dream come true
dj-zero    posted on 06-09-2010 11:35
Welkom!
Mixt-Ape    posted on 06-09-2010 11:36
Welkom!

This is an old Topic

No new postings for 5.474 days.
 Post CommentThat would be 182.5 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

221 Users online: 171 Guests (50 Unknown)
Pages generated today : 3.364
Most visitors online this month : 319
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.001.392