oefene oefene en nog es oefene (2/2)
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

darkshifty    posted on 05-12-2005 21:50

Ik ben net begonne met et draaien van platen, (begonnen met cd's) en als ik ergens op een forum kijk hoe dat je kunt leren draaien staat er altijd het is gewoon heel veel oefene. Maja as je niej echt weet wa je dan moet oefene hoe kun je dan oefene? Dus nou mijn vraag wat hebben jullie in jullie begin tijd veel geoefend en hoe bijv een ritme scratschen met een beat enz.

What do you think about oefene oefene en nog es oefene ??

Vote :   

BURN    posted on 24-04-2006 12:12
Ik draai sinds een maand of twee, heb dus twee 800's en 'n cheap mengpaneel en dat beatmixen is inderdaad iets dat echt met de oefening komt. Ik probeer dagelijks wel 'n uur te draaien al gooien de tentamens laatste tijd wat roet in het eten... in 't begin dacht ik dus van bpm gelijk, klaarrr... inmiddels ben ik er wel achter dat die 0,05% het verschil maakt en daar doe je tog maar een ding voor, heel goed luisteren... vind vooral de functie erg handig dat je op je PFL zo'n 60% master hoort en 40% volgende nummer... Wat ook erg leuk is, een nummer dat met een specifieke 4-maat begint of 'n text in die maat zoals ''fucking with the beat'' ofzo dat je dan door het nummer gooit, af en toe.... zodat het virtuele publiek al btj zo'n feeling heeft van wat gaat komen...hierbij jis beat minder relevant.

Maar idd op internet vind je nergens iets over de diverse ''technieken''. Het beste dat je kan doen of dat ik iig doe is bij veel Dj's kijken en luisteren wat ze doen. Ik sta iig vaak tegen t stukje plexiglas geplakt maar das ook om de apparatuur waar ik no money for heb...

Timemachine    posted on 24-04-2006 20:15
Ik heb ook al wel wat geleerd van filmpjes te bekijken op internet...

Misschien dat je dat eens moet opzoeke.?

Grtz en veel success
Den_ian    posted on 19-05-2006 11:19
Poster: darkshifty

Ik ben net begonne met et draaien van platen, (begonnen met cd's) en als ik ergens op een forum kijk hoe dat je kunt leren draaien staat er altijd het is gewoon heel veel oefene. Maja as je niej echt weet wa je dan moet oefene hoe kun je dan oefene? Dus nou mijn vraag wat hebben jullie in jullie begin tijd veel geoefend en hoe bijv een ritme scratschen met een beat enz.

Veel oefenen, ik ben eerst beginnen draaien en gerief gekocht voor ik nog maar van een forum had gehoord. Of internet sites vol met djs. Veel geoefend. Maar ik zou zeggen soms met 2 dezelfde platen blijven beatmatchen (opnieuw beginnen indien nodig) tot dat da mooi klinkt. Mss bij het leren is ook handig als je een plaat wilt inmixen. Eens met u PITCH rustig faden van -10% naar +10% (naargelang wat u tt's aankunnen) en heel aandacht horen wanneer je zelf vind dat je plaat echt te traag word en wanneer te snel. Dan kun je al een beetje afstemmen in welk pitchbereik je moet spelen zoeken. Met de tijd zal dat vlotter gaan.
Day-One    posted on 19-05-2006 12:07
Belangrijk is welke style je wil gaan draaien, hoe je set wil opbouwen...neem een aantal platen +/- 10 en die mixen in willekeurig volg orde elke keer weer. Tot dat je zoites hebt van okay..het zit goed hoor geen oneffenheden...klinkt goed.
DiscJunkie2    posted on 19-05-2006 14:43
Hahaha, ik lees dit topic eens terug.
DarkShifty is trouwens die maat van mij waar ik regelmatig mee draai.
Ondertussen heeft hij het al flink onder knie kan ik jullie vertellen...

De manier waarop hij dat voormekaar heeft gekregen is idd veel, maar dan ook héél veel oefenen.
Het voordeel voor mij is, dat ik het allemaal bij hem heb kunnen afkijken, en dus nu ook al aardig op weg ben.
Alleen nog even 1/2 maandjes wachten op mijn Dj gear!

*hij heet trouwens nu hier DiscJunkie1, maar hij is niet zo actief op het forum

Create your FREE ACCOUNT now !

Some parts of this website require you to login. Using an account on DJResource has a lot of advantages such as:
Adding Content, getting Notifications, Like content, Downloading and Uploading Images and much more.

Sign Up

Create your account to get involved with the Community

314 Users online: 266 Guests (48 Unknown)
Pages generated today : 11.389
Most visitors online this month : 699
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.760.861