Poster: Phenix@Darkshifty:
Ik ben ook net begonnen met platen, maar door het aantal tellen in een plaat te tellen wordt het al een stuk makkelijker.
Wat ik momenteel als beginner doe is sowieso de platen op gelijke snelheid krijgen en dan de 1e plaat beluisteren hoeveel tellen die plaat heeft (4/8/16/32 tellen). Op het moment als ik de laatste tel van een stuk op de plaat hoor gooi ik de 2e plaat erin.
Hoop dat je er wat aan hebt, bij mij als beginner werkt het meestal wel. En het klopt wat mensen zeggen gewoon lekker zelf doen en veel oefenen. Zoals mijn opa vroeger altijd tegen mij zij "Oefening baart kunst!"
Poster: Laidback_robert
ik zech maar 1 ding..
Je moet het in je hebben zitten...
je moet met de feeling geboren zijn..
dit klinkt gek.. maar helaas is het wel zo
Poster: darkshifty
Ik ben net begonne met et draaien van platen, (begonnen met cd's) en als ik ergens op een forum kijk hoe dat je kunt leren draaien staat er altijd het is gewoon heel veel oefene. Maja as je niej echt weet wa je dan moet oefene hoe kun je dan oefene? Dus nou mijn vraag wat hebben jullie in jullie begin tijd veel geoefend en hoe bijv een ritme scratschen met een beat enz.
Poster: MaxvEcktellen jullie echt de maten ? Ik draai eigenlijk altijd meer op gevoel zonder bpm meters en zonder te tellen, en gooi me plaat er op het goede moment in op me gevoel.Je moet ook je platen goed leren kennen, zodat je niet een nieuwe plaat er in gooit als er net een break aan komt
Ik doe precies hetzelfde, maar als je te laat bent heb je wel een probleem.