Bookings kantoren
  Dutch Topics, DO NOT reply in other languages than Dutch !  

RickyRamirez    posted on 24-08-2010 21:56
Hey!

Ik hoor toch van veel mensen dat een bookingskantoor de manier is voor meer gigs. Wie zit bij welke en hoe is diegene er terecht gekomen is mijn vraag. Cool

Gr.

What do you think about Bookings kantoren ??

Vote :   

dJORD    posted on 24-08-2010 22:08
google? de gouden gids??
Dolivieira    posted on 24-08-2010 22:16
Je komt zonder eigen producties haast niet bij een boekingskantoor terecht. Als er veel vraag naar je is omdat je de bangers die de in de clubs en feesten wordt gedraait vanzelf bij een boekingskantoor terecht. Dan staan voor je in de rij. Eerst presteren dan kom je bij een boekingsburo terecht.
CDJ2000Nexus DDJFLX10 DDJ-XP1 RMX1000 SL1200MK2s
RickyRamirez    posted on 25-08-2010 01:51
Poster: Dolivieira
Je komt zonder eigen producties haast niet bij een boekingskantoor terecht. Als er veel vraag naar je is omdat je de bangers die de in de clubs en feesten wordt gedraait vanzelf bij een boekingskantoor terecht. Dan staan voor je in de rij. Eerst presteren dan kom je bij een boekingsburo terecht.

thanks voor de info. dat produceren was ik inmiddels mee begonnen. Maar het blijft voor mij een probleem een goeie track in elkaar te zetten. hoe dan ook , al mijn producties klinken te leeg. dus ik probeer nou met meerdere DJ's eruit te komen. Maar dat komt wel op een dag. Alles op z'n tijd.
nils7    posted on 25-08-2010 03:05
Ik zit bij een boekingskantoor en ik heb geen tracks uitgebracht.
Wel is het zo dat je dan niet alleen in clubs staat maar vaak ook in bars en kroegen.

Ja je krijgt meer gigs (naar mate hoe breder je muziek keuze breder is en uiteraard hoe tevreden de locaties zijn).

In mijn geval heb ik veel 'vaste' locaties en krijg ik veel last minute boekingen (soort van invallen.
Ik heb ongeveer 6 boekingen in de maand (zonder invallen) dus jah het werkt wel maar geen hoofdprijs qua gage maarvwel lekker veel draaien en evaring!
XMatiC    posted on 25-08-2010 09:58
ik zit bij Pro-Booking,

Ontstaan :
Jaren terug waren ze een dj shop en ik was daar kind aan huis.
Zo ging ik vaak mee helpen opbouwen en afbreken op verschillende feesten en festivals.
Zo hoorde ze mij ook eens draaien en wouden ze wel wat met mij doen.

Een paar jaar later werd hun Online Dj Shop 'Pro-Store' geopend.
Nu alles in orde was wouden ze nog een subbedrijven toevoegen.
Zo kwam Pro-Rent en Pro-Booking er.
En toen mocht ik ook mee in de rit en tekende ik mijn contract bij Pro-Booking

www.youtube.com/LennertDJ
User edit by XMatiC on 25-08-2010 @ 10:00:28 (10%)
DJTimothyDutchh    posted on 25-08-2010 10:20
Je moet tegenwoordig wel producen om ergens te komen ''The Scene''.

Als jij goede producties levert en het goed in de clubs doet.
Dan krijg jij vanzelf boekingen van de clubs zelf.

Ga pas bij een boekings bureau als je echt heel veel boekingen per maand hebt, 15 tot 20.
Anders heeft het toch geen zin & kan je net zo goed alles zelf regelen.
LilQuint    posted on 25-08-2010 10:26
Ik zit er niet bij.
Maar een vriend van me is de baas van www.roadevents.eu
En die verhuurt dan ook Drive-In.
En als ze House willen. Dan belt hij mij of ik kan. En dan kom ik house draaien :P

Maar zit dus nergens aan vast.
nils7    posted on 25-08-2010 10:31
Humm apart dat iedereen hier toch wel denkt dat je op TMF clips moet hebben om onderhand bij een boekingskantoor te zitten!
Volgens mij zijn er zat boekingskantoren die dat soort DJ's hebben maar ook een niveau lager DJ's bedienen.
Ok? je hebt de 1Managements en de Blackholes enzo maar ook zat die een lager niveau in huis hebben en vaak hebben die ook wel de ambitie verder te groeien.

Meestal hebben die boekingsbureau's toch wel 1 of 2 knallers en de rest bungelt erbij. Echter moeten ze wel potentie in jou zien om eventueel ook een knaller te worden (dan moet je wel produceren) maar het is zeker geen vereiste en je moet een keer op plaatsen draaien waar je normaal niet wil maar je komt ook wel eens verrassingen tegen waarvan je denkt 'poeh poeh' Happy, laughing

Overigens ben ik bezig met mijn boekingskantoor een breder platform te cre?eren voor DJ's (zie een ander topic van mij)
Say_Jeff    posted on 25-08-2010 14:58
Haha, je hebt zoveel verschillende boekingskantoren. Ik ben zelf ook een booker van een artiest (die bestaat uit twee DJ's). Alleen ik ben niet van plan om dat groter te gaan maken dan nu. DJ Events is een boekingsbureau die DJ's in verschillende clubs plaatst.. maar ik waarschuw alvast, ik heb geen goede verhalen daarover gehoord. Die DJ's die ik heb hebben daar ook gezeten. Je hebt boekingskantoren die alleen DJ's verkopen met eigen tracks, maar je hebt er ook wel genoeg die voor clubs, kroegen enzo zitten.?

Het is wel zo dat de meeste DJ's bij boekingskantoren zelf ook produceren. DJ's die allround willen draaien op verschillende plekken komen vaak in DJ pools terecht. Al moet ik zeggen ... zonder boekingskantoor kan je ook veel gigs krijgen, belangrijk is hierbij vooral het netwerken met andere DJ's. Laat ook ander DJ's weten hoe jij draait, want het komt zo vaak voor dat een DJ bijv. niet kan en die zoekt dan vervanging. Zo kom je dan ook bij een club .. en mochten ze tevreden over je zijn zullen ze jou ook gaan boeken. Uit ervaring merk ik dat heel erg dan Happy, laughing

This is an old Topic

No new postings for 5.493 days.
 Post CommentThat would be 183.1 months
or a whopping 15 years
You might consider opening a new topic or reply anyway by pressing the green button...

146 Users online: 100 Guests (46 Unknown)
Pages generated today : 80.526
Most visitors online this month : 591
Lifetime Pageviews since 2003 : 243.427.304